Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

BLOGI - dzienniki/kroniki budów

Tu możesz pisać dziennik budowy, blog, prowadzić galerię zdjęć powstającego domu.

125 tematów w tym forum

  1. Dziennik PeZeta 1 2 3 4 85

    • 4 208 odpowiedzi
    • 1 175 095 wyświetleń
  2. Viking 4 aka Grzmur 1 2

    • 61 odpowiedzi
    • 11 119 wyświetleń
    • 156 odpowiedzi
    • 20 567 wyświetleń
  3. Dom pasywny, kopuła Autorus 1 2 3 4 82

    • 4 071 odpowiedzi
    • 1 468 404 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 210 wyświetleń
    • 1 054 odpowiedzi
    • 496 058 wyświetleń
  4. TINEK "Marysię" buduje 1 2 3 4 11

    • 511 odpowiedzi
    • 320 717 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 782 wyświetleń
  5. mój wymarzony domek 1 2 3 4 103

    • 5 121 odpowiedzi
    • 504 476 wyświetleń
  6. Perypetie budowlane Solange :) 1 2 3 4 46

    • 2 281 odpowiedzi
    • 363 587 wyświetleń
  7. Domek Ciril!!! 1 2 3 4 13

    • 601 odpowiedzi
    • 736 226 wyświetleń
    • 42 odpowiedzi
    • 48 356 wyświetleń
    • 63 odpowiedzi
    • 20 808 wyświetleń
    • 94 odpowiedzi
    • 51 091 wyświetleń
  8. Chata wujka Tomka ;) 1 2 3 4 9

    • 422 odpowiedzi
    • 75 461 wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 3 081 wyświetleń
  9. Jestem na wózku i muszę zbudować sobie dom 1 2 3 4 18

    • 850 odpowiedzi
    • 172 052 wyświetleń
  10. Dom skandynawski - 93 m2 1 2

    • 62 odpowiedzi
    • 37 297 wyświetleń
    • 716 odpowiedzi
    • 149 957 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2 536 wyświetleń
    • 141 odpowiedzi
    • 73 523 wyświetleń
  11. PORTLAND 1 2

    • 97 odpowiedzi
    • 29 501 wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 3 488 wyświetleń
  12. J&J&K w klematisach (budują dom) 1 2

    • 68 odpowiedzi
    • 82 186 wyświetleń
    • 21 odpowiedzi
    • 22 190 wyświetleń
    • 152 odpowiedzi
    • 35 301 wyświetleń
    • 47 odpowiedzi
    • 22 308 wyświetleń
  13. uciążliwy sąsiad

    • 17 odpowiedzi
    • 11 988 wyświetleń
  14. BIGL-owe budowanie 1 2 3 4 8

    • 371 odpowiedzi
    • 221 569 wyświetleń
  15. Dom metodą gospodarczą 1 2

    • 75 odpowiedzi
    • 15 803 wyświetleń
  16. Dązenie do spełnienia marzenia :)

    • 45 odpowiedzi
    • 35 255 wyświetleń
  17. Z miasta na Kaszuby

    • 29 odpowiedzi
    • 8 542 wyświetleń
  18. Flawia III - projekt

    • 0 odpowiedzi
    • 3 939 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 5 855 wyświetleń
    • 29 odpowiedzi
    • 8 281 wyświetleń
  19. Nasza Zoja Lux 2G mod. 1 2 3

    • 142 odpowiedzi
    • 64 698 wyświetleń
  20. Dom wolno stojący

    • 15 odpowiedzi
    • 8 129 wyświetleń
    • 836 odpowiedzi
    • 858 614 wyświetleń
    • 68 odpowiedzi
    • 29 291 wyświetleń
    • 75 odpowiedzi
    • 27 386 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 8 481 wyświetleń
  21. "Nasz nowy dom"

    • 0 odpowiedzi
    • 5 430 wyświetleń
  22. Zaczynam kolejny raz

    • 12 odpowiedzi
    • 10 791 wyświetleń
  23. S-GL 734 Malinowa Chata

    • 1 odpowiedź
    • 9 671 wyświetleń
  24. Domek Ashi 1 2

    • 75 odpowiedzi
    • 40 693 wyświetleń
  25. domek pasywny 1 2

    • 55 odpowiedzi
    • 19 024 wyświetleń
    • 188 odpowiedzi
    • 150 599 wyświetleń
  26. Domek SRX oraz reszty 1 2 3 4 8

    • 387 odpowiedzi
    • 198 234 wyświetleń
    • 1 097 odpowiedzi
    • 272 369 wyświetleń
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
    • Pytać u operatora gazociągu co to jest i czy jest możliwość przyłączenia. Inaczej możemy sobie pogdybać.
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc. Ściana była zaciągana gładzia dwa razy następnie malowana farba podkladowa Śnieżka z gruntem i dwa razy pomalowana farba dulux. Niestety wyszły defekty, które nie zostały poprawione po pierwszym malowaniu z uwagi na goniacy czas do przeprowadzki (malowanie miesiąc temu). Zaciagnelismy teraz ponownie miejsca wymagające poprawki i stąd moje pytanie jak zrobić to tak aby nie rzucaly się w oczy miejsca poprawek? Zeszlifowac, pomalować te miejsca farba podkladowa z gruntem jak to było wcześniej i potem zamalowac od razu cała sciane czy najpierw raz te miejsca a potem znowu cała ścianę? Bardzo proszę o wskazówki i dziękuję za zbędne komentarze. 
    • Witam. Buduję dom podpiwniczony. Mam w piwnicy w chudziaku położoną kanalizację. Rury są częściowo wkopane w piasek a połową są zalane w chudziaku. Pierwsze pytanie czy to poprawnie, czy nie lepiej jakby były całością w piachu? Hydraulik zrobił tak z uwagi na uzyskanie spadku do studzienki oddalonej o 11m, gdyby dał za nisko to spadek byłby mniejszy (rury leżą ok 150 czy 170 cm poniżej gruntu). Czy w miejscu gdzie rura styka się z betonem nie powinno być owinięte pianką dylatacyjna? Ale do sedna. Oprócz tego że mam kanalizację w podłodze piwnicy to wyprowadzony będzie osobny pion z parteru, który będzie wpinał się za budynkiem do 160tki. To takie zabezpieczenie w razie cofki, mam zamiar zamontować zawór zwrotny w piwnicy odcinający kanalizację w podłodze piwnicy ale by nie blokować odejścia z parteru. W związku z czym mam teraz dwa wyjścia rur na zewnątrz. To wyżej z parteru jest obecnie w formie przepustu z rury 160mm, i w to musiałbym teraz wprowadzić rurę 110.  Miało by to łączyć się ze 160 ale pod jakim kątem? Z tego co widzę to trójniki 160/110 maja tylko albo aż 45 st. Czy spadek nie powinien być łagodniejszy? Chciałbym już nie czekać na hydraulika, który jest bardzo zajęty i spróbować to zrobić samemu. Może mi ktoś pomóc i podpowiedzieć jak miałbym to zrobić? Czy zrobić łagodny spadek wykorzystując kolanka 15 st jak tu (przyznam że trochę to dziwnie wygląda) Czy może od razu zejść ostro i później łagodnie w taki sposób?
    • Piwnica jest pod całością więc będzie tam z czasem część rekreacyjna to i łazienka się przyda. A na parterze jedna duża i jedna mała z kibelkiem i może z prysznicem.
    • Odpływ liniowy ma jeszcze większą powierzchnię ekspozycji brudu, podnieś ruszt.
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...