Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Aktywni na Forum


Posty wysoko ocenione

Pokazuje posty z najwyższą reputacją od 28.01.2017

  1. 2 points
    Zasadnicze pytanie; czy kierbud jest niezależny, czy w pakiecie z tej szemranej firemki? Jeśli z firemki pogonić i zatrudnić niezależnego.
  2. 2 points
    aa Nie znam się na takim systemie budowy, ja budowałem gospodarczym, ale wydaje mi się, że powinieneś mieć wgląd do faktur bo jakby nie patrzeć to twoje pieniążki. Drewno suche, odpowiedniej klasy jest droższe aniżeli drewno przetarte, mokre i ocenione na oko że wytrzyma.
  3. 2 points
    Z WZ wynika, że możliwa jest budowa w granicy, ale wtedy potrzebny będzie brak sprzeciwu sąsiada i uzyskanie pozwolenia na budowę. Inne możliwości lokalizacji to standardowe 3 lub 4 m, bo w WZ nie zaznaczono dopuszczenia budowy w odległości 1,5 m jako alternatywę do budowy w granicy. Odległości liczone są po zewnętrznym obrycie muru łącznie z warstwa elewacyjną i ociepleniem.
  4. 2 points
    aa Po pierwsze, na pewno takie drzwi w bramie garażowej nie ozdobią jej. Co innego jeżeli chodzi o bramę np do warsztatu samochodowego czy jakiegoś hangaru gdzie otwieranie całej bramy sprawia kłopot przy częstym wchodzeniu/wychodzeniu z pomieszczenia, ale brama do garażu jest mała więc uważam, że takie drzwi będą tylko ja szpecić. Po drugie, jeżeli jest dodatkowe, osobne wejście do garażu to drzwi w bramie garażowej uważam za zbyteczne. Na koszty bym za bardzo uwagi nie zwracał bo chodzi o wygodę, jeżeli uważasz, że będziesz często wchodzić/wychodzić do garażu to takie drzwi przejściowe maja sens w innym przypadku nie.
  5. 2 points
    Kolego. Dla RCD podana wielkość 40A oznacza jedynie możliwość przepuszczania przez siebie takiego prądu. Bez spowodowania szkody. Im ta wartość jest większa, tym lepiej. Nie wpływa to poza tym na jego zasadę działania. I dobra rada. Skoro nie masz wiedzy w temacie, nie baw się w elektryka, nie musisz próbować zostać bohaterem we własnym domu. To bywa niebezpieczne i dla Ciebie, i dla innych członków rodziny. RCD nie zawsze wolno instalować, a jeśli wolno, to stosowanie jednego na całą instalację bywa mocno niewygodne. Czasy amatorów w instalacjach elektrycznych się skończyły, tak jak w samochodach. Malucha dało się naprawić w stodole, współczesnego auta już tam nie naprawisz.
  6. 2 points
    Dla mnie sprzedawca który dyskryminuje jakiś produkt a inny wywyższa jest niewiarygodny. Mam kilku znajomych którzy mają piece Defro i nikt nie narzeka na nie. I nie to abym polecał czy reklamował piece Defro ale jak do tej pory firma nie miała wpadki a Ogniwo miało, i jaki z tego morał? Mogłeś zapytać się ów sprzedawców ile mają prowizji za sprzedanie pieca z Ogniwa a ile za Defro, założę się że Ogniwo daje większą
  7. 2 points
  8. 2 points
    To i ja swoje 5 groszy wcisnę. Wiem, że wszyscy tutaj radzicie żeby było super świetnie i profesjonalnie, ALE: jestem po remoncie starego mieszkania i czasem teoria teorią, a życie sobie... Do rzeczy: w porównaniu z innymi kaszanami, jakie się na Baszki budowie odbyły, to fuga zamiast silikonu to mały pan pikuś. Dwie najprostsze opcje: a) zostawić jak jest, jak najdzie grzybem zacząć się martwić i przeprowadzić proces drapania, itd. b) delikatnie zeskrobać, bez zbędnych ceregieli, nałozyć cienką warstwę silikonu. Jak najdzie grzybem po czasie patrz punkt a. Odpowiadając na pytanie odnośnie rodzaju silikonu; tak sanitarny jest lepszy, posiada dodatki antygrzybicze. Jednak przy kiepskiej wentylacji na obu wyjdą wykwity i będzie trzeba wymieniać, kwestia czasu.
  9. 1 point
    Jack Daniels, widzę. Uczciwie podlewasz. Ja ostatnio podlewam trójkątną butelką, zapobiegliwie i aby nie zapeszyć. Tak, projekt podoba mi się, a najbardziej podoba mi się jego w miarę łagodny dach, bo... sam bym taki dziś wybrał. Wybrałem kiedyś inny, choć chciałem taki właśnie mniej nachylony brać, a wybrałem bardziej stromy kierując się względami praktycznymi: poddasze, kondygnacja. Nie narzekam, ale bardziej płaski i bez poddasza uważam dom za lepszy do życia a w budowie łatwiejszy i w ewentualnych korektach. Polityczne i jakby aktualne i na czasie podejście. Nie wiem tylko czy docenią, czy raczej wlepią jaki mandat. Gdzieś tam w kącie, przy tej kolankowej krzyż postaw, to jakby co będzie, że to twoja prywatna droga krzyżowa, bo z krzyża trzeba brać, żeby podejść.
  10. 1 point
    Eeee , teraz to się dopiero zacznie kafelki te albo tamte albo jeszcze inne, panele, farby itd itp
  11. 1 point
  12. 1 point
    a Definicja jest prosta, dom murowany a więźba krokwiowo-belkowa oparta na drewnianych belkach stropowych. jedynie czego mi brakuje w więźbie Szwajcara to brak kleszczy czy jętek. A na rysunku co wkleiłem z poprzedniej strony uważam, że jest to tzw ślepa ścianka kolankowa. Gdyby ta więźba miała taka konstrukcje jak poniżej to wtedy można by było mówić o ściance kolankowej.
  13. 1 point
    Wpadłam, przeczytałam i ślad kopytka zostawiam na powitanie . Życzę Ci powodzenia i wytrwałości .
  14. 1 point
  15. 1 point
    na przekroju A-A masz fragment C-C, jakaś konstrukcja tam była założona, więc prawdopodobnie ją lekko zmodyfikowali. A co z tą krokwią, którą przecina komin? Dziś kończą?
  16. 1 point
    A zamieść tutaj przekrój A-A. Ciężko tak oceniać bez pełnego projektu. Ogólnie ta płatew usztywnia Ci w tym miejscu konstrukcję i odciąża wysunięty okap. Tylko patrząc na projekt więźby nie widzę jej tam, za to widzę płatew ciągnącą się dalej na prawo, a tej nie ma wykonanej. Albo oni się pomylili, albo nie ufają projektantowi, albo rysunek źle wykonany.
  17. 1 point
    Podniesienie poziomu działki to dodatkowy koszt, trzeba je też uwzględnić w projekcie budowlanym. My podnosiliśmy, bo sąsiedzi, którzy wybudowali się wcześniej mocno podnieśli, a drogowcy zrobili ulicę na nasypie, 0,5 m powyżej poziomu terenu. Najlepiej podnosić po zrobieniu fundamentów. Najważniejsze - woda spływająca z Twojej działki nie może zalewać sąsiadów.
  18. 1 point
    Pogonili, bo pewnie bez uprzęży na wysokości byłeś, nie to, co oni Ogólnie postępy widoczne, trochę pewnie i wynajęcie dźwigu kosztowało Ale komin, to podciągniesz jeszcze do góry, prawda?
  19. 1 point
    Prawda to, można ocieplić a jeden z potentantów w produkcji systemów z betonu komórkowego ma nawet dedykowane rozwiązanie - multipor. Nie jedyna to droga ale skuteczna. Oczywiście trochę nam ubędzie z kubatury ale coś za coś.
  20. 1 point
    Gdyby była to więźba z porządnego, szanującego się tartaku to było by widać a w tym przypadku jak oszukali na impregnacie to i podejrzenie idzie na klasę drewna. Dlaczego wykonawca nie pokazał faktury? bo ma coś do ukrycia, bo myśli że inwestor to dojna krowa i można go doić ile się da. Przy tak silnym intensywnym barwniku jakim pomalowano tą więźbę powinno być choć na 0,5 cm w przekroju widać, że wsiąkł w głąb drewna gdyby było to drewno zanurzone w impregnacie, a na fotce powyżej nic.
  21. 1 point
    Najprościej wypie... wszystko i niech wykonawca daje nowy materiał, zgodny z normami ale to łatwo powiedzieć. Miałeś przeboje poprzednio z wykonawca poprzednim więc jeżeli na to się zdecydujesz to wiesz jaka męka Cię czeka. Decyzja należy do Ciebie.
  22. 1 point
    Draagon, przykra sprawa, dla mnie o tyle bolesna, że sam mam psa husky i jesienią płaciłem za kury. Właściciel kurek dostał uczciwą rekompensatę i właściwie to gotów jest mnie teraz zapraszać z psem po następne kurki. Kiedy zobaczyłem co u ciebie husky narobił, w pierwszej chwili pomyślałem, że mojego chyba bym uśpił gdyby komuś kozy przetrzebił, ale potem pomyślałem, że nie wiem czy bym to zrobił, bo to w końcu mój pies. Trudna sprawa, ale myślę, że gdybym znalazł się na miejscu właściciela tego husky, który u ciebie zrobił jatkę, to rozmawiałbym o kwocie, która zrekompensuje stratę właścicielowi, czyli tobie. MTW, to nie podpada pod paragrafy, to kosztuje mandat. W najgorszym razie jest to mandat 1000zł, kiedy właściciel nie dopilnuje psa i on zrobi takie rzeczy. Taki pies i dla właściciela jest ciężarem, i dla poszkodowanego. Więc może najlepiej od razu takiego psa dopaść i widłami zatłuc licząc, że wszyscy będą kontenci.
  23. 1 point
    Pokaż przecięty kawałek belki, a powiem Ci o jakości zastosowanej impregnacji. A mokre, zanurzone nawet na kilka godzin i tak tego roztworu za bardzo nie wchłonie. Intensywność koloru świadczy raczej o świeżości impregnatu, z czasem dolewają zwykłej wody i więźba wyjeżdża z tartaku co raz jaśniejsza...
  24. 1 point
    ten barwnik to jest........barwnik i woda...na moje oko ....... impregnaty są strasznie drogie...
  25. 1 point
    Odrobinkę lekkomyślne. Wykonawca kupuje najtańszy badziew, żeby jak najwięcej zarobić. Masz chociaż w umowie wyszczególnione, z jakich konkretnie materiałów wykonają poszczególne elementy? Ewentualnie, że nie będą to materiały gorsze niż... i odpowiednie parametry przy newralgicznych produktach?
  26. 1 point
    aa Najprościej przyrządem, a na gruncie to po pierwszym lecie zobaczysz czy drewno było suche. Bo jeżeli było mokre to przy takiej konstrukcji drewnianej jaką masz po upalnym będzie widać wyraźnie różnice przed i po dlatego powinno być suche aby nie wykręcało/wybaczało konstrukcji.
  27. 1 point
    Też można, można jeszcze znaleźć kilka rozwiązań, ale tak jak drażnią mnie zapytania typu "jak wyłączać lampę z drugiego miejsca bo nie dałem kabla, a kucie wykluczone, bo już pomalowane". I wymyśla się sterowanie radiowe, przekaźniki, czasem nawet Arduino i podobne układy, zamiast spokojnego wyliczenia, że ponowne pomalowanie będzie jednak najtańsze i najpewniejsze. Tak i tutaj, wymyslać można, a i tak najlepsze rozwiązanie jest najprostsze.
  28. 1 point
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?175218-Ogniwo-eko-plus&p=7103339&viewfull=1#post7103339
  29. 1 point
    czekaj bo się pogubiłem jeżeli rozmawiasz o tradycyjnej podłogówce to czemu w temacie o promienniku podczerwieni ? jeżeli rozmawiasz o promienniku podczerwieni to nie ma to nic wspólnego z podłogówką . nie patrz na nowe starym okiem
  30. 1 point
    Też nie zamierzam tu nikogo reklamować. Ale jak to wspomniał Kolega mtyl jest prawdą tak właśnie za pomocą wiernych / przy pomocy kasy/ handlowców wycina się konkurencję. Przed zapoznaniem się z opiniami użytkowników / w internecie każdy może napisać co chce / należałoby się trochę dowiedzieć o firmie ile kotłów produkuje rocznie i gdzie je sprzedaje czy tylko na rynek Polski i wschodni czy też również do krajów starej Europy i na podstawie tego można choć trochę wyrobić sobie opinię.
  31. 1 point
    np. http://elektrospec24.pl/cennik-sufity.html
  32. 1 point
    A jakiej jeszcze pomocy oczekujesz? Napisałem Ci co ja bym wybrał a czego nie. Wyciągaj wnioski i decyduj ale ostatniej osobie jakiej zaufaj to sprzedawcy Dlaczego wskazali na ogniwo?widac że z handlem nie masz nic do czynienia. Bo np mają na nim największą marże
  33. 1 point
    Daga wyżej pisała i ja to poświadczam - akrylem z tuby nawet nie próbuj, bo narobisz sobie bałaganu. Żadna przecierka na kawałku ściany nie da pożądanego efektu - będzie inna granulacja piachu, inna paca zacierająca,inne ruchy zacieracza - to wszystko będzie widać ... Albo akceptujesz te różnice, albo robisz całą ścianę! Szpachla akrylowa też da różnice w strukturze ściany - będą "łaty"...
  34. 1 point
    Twoja sprawa, nie moj w tym interes. Sam myślałem o tym kotle ale zrezygnowałem. Warto zapoznać się z tematem jak dobrze pamiętam bietki? Podejścia firmy do klienta, nerwy i kasa w błoto. Także decyzja należy do Ciebie, widzę że już i tak kocioł wybrałeś, więc temat wyczerpany. Podrzuciłem jeden temat, wyśil się i poszukaj bo jest ich wiecej. W każdej bajce ziarno prawdy jest
  35. 1 point
    Skoro pisze poczytaj to chyba opinie o nim. Na esterownik została zrobiona co prawda czystka ale na info ogrzewanie możesz przeczytać między innymi jak ten kocioł został wymieniony na rbr po kilku miesiącach. O jakości spawow itd. http://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?/topic/3666-Kotły-Ogniwo I wiele innych. Nie namawiam, nie odradzam bo nie mam w tym interesu, sam wyciągnij wioski.
  36. 1 point
    Moc kotła węglowego jest wartością orientacyjną i max. do uzyskania, a rzeczywista efektywna zależy od wielu czynników - paliwa, ciągu kominowego, czystości wymiennika itd. Z kolei aktualne zapotrzebowanie na ciepło zmienia się w bardzo szerokich granicach (np. warunki atmosferyczne)i układ automatyki sterowania spalaniem powinien dostosowywać moc grzewczą do potrzeb. W sklepie dobrze radzą - zapas mocy nie szkodzi, a pozwala na użycie np. gorszego węgla przy max. zapotrzebowaniu.
  37. 1 point
    Jeżeli już jest grzyb to przykrycie go farbą nic nie da. Należy malować taką farbą zanim grzyb czy wykwity pleśni się pojawią, a jeżeli już on się pojawił to należy go się pozbyć i dopiero pomalować.
  38. 1 point
    Ogrodzenie można robić "na raty", a kolejność nie ma znaczenia, byle bazować na słupkach narożnych. Brama to taka duża "dziura" w płocie z własnymi słupkami dostosowanymi do jej konstrukcji, które bez problemu można połączyć z siatką.
  39. 1 point
    Jeżeli malowałbyś ciemnym kolorem to przebicia były by widoczne, przy jasnych kolorach tak się nie rzucają w oczy, ewentualnie pomalujesz dwa razy kolorem.
  40. 1 point
    Zakończenie takiej rury, umożliwiającej zassanie powietrza do paleniska kominka nie jest traktowane jako czerpnia powietrza wentylacyjnego. Inaczej byłby nielichy problem z jej umiejscowieniem. Długa pozioma rura jest niekorzystna, wiadomo, że utrudnia zassanie powietrza. Jeżeli jej wlot wypada przynajmniej ze 30 cm nad gruntem proponuję obrócić kolano i skierować je w dół, zakończyć tylko siatką, żeby tam jakaś mysz nie weszła. Ze względu na zasysanie powietrza takie ukształtowanie jest lepsze.
  41. 1 point
    Trochę dużo tu niewiadomych – jaki rodzaj działalności, jakie koszty do zaakceptowania, na ile parter jest oddzielony cieplnie od górnej części (izolacja na stropie, sufit podwieszany?), czy rodzaj działalności i sam budynek pozwala na większe obniżenie temperatury. Połączenie podłogówki z grzejnikami może działać całkiem nieźle, lepiej niż same grzejniki lub sama podłogówka. Przemyślałbym dodanie drugiego , nowego kotła zamiast wymiany. nowy kocioł z zamknięta komorą spalania, kondensacyjny, więc nawet przy braku komina można zrobić odprowadzenie spalin przewodem powietrzno-spalinowym wyprowadzonym przez ścianę. W takim układzie nowy kocioł obsługiwałby tylko ogrzewanie podłogowe, pracując przy niskiej temperaturze wody i z najwyższa sprawnością. Stary kocioł tylko na potrzeby grzejników, z wyższą temperaturą wody. Łatwo zrobić dobre, niezależne sterowanie i w razie awarii będzie działał chociaż jeden. Ogrzewanie podłogowe w tym układzie ma z założenia umożliwić utrzymanie pewnej temperatury minimalnej, z założenia nie pokrywa całych strat ciepła. Podłogę nagrzewamy więc do dość niskiej temperatury, nie więcej niż 26°C. Będzie ciepło przy podłodze, co się przyda bo wnętrza wysokie. Natomiast grzejniki będą sumować swoją moc cieplną z ogrzewaniem podłogowym i pozwolą na uzyskanie temperatury komfortu. Ponadto umożliwia szybkie podniesienie lub obniżenie temperatury, choćby obniżenie poza godzinami pracy. Dzięki temu nie będziemy marnować ciepła. Technicznie najlepsze byłyby grzejniki kanałowe przy samych oknach. Stworzą coś w rodzaju kurtyny powietrznej. Niestety są dość drogie.
  42. 1 point
    Niesamowite i w sumie zabawne, jak ludzie próbują na siłę usprawiedliwiać swoje złe wybory. Teść ma rozrusznik i przy nim, gdy jest w kuchni, gotuję na indukcji. Musiałby się POŁOŻYĆ na polu grzewczym piersią, by miało jakikolwiek wpływ na rozrusznik. Owszem, instrukcja zawiera ostrzeżenie, bo ludziom przychodzą do głowy czasem idiotyczne pomysły. Podobnie jest z mikrofalówką - aby szkodziła trzeba ją uruchomić otwartą lub stać tuż przy niej. U mnie w rodzinie mnóstwo osób przesiadło się w ciągu ostatnich lat z gazu na indukcję i nie działały im WYŁĄCZNIE garnki aluminiowe. Które i tak nie są specjalne polecane do gotowania ze względu na reakcje chemiczne z kwasami. Ale wszystkie stare patelnie, kilkunastoletnie emaliowane garnki z Olkusza, tanie garnki z marketów działają normalnie. Bo każda stal jest ferromagnetyczna. Bez problemu gotuję w malutkich garnuszkach, jak kawiarka, które są mniejsze od okręgu pola grzejnego. Moja płyta się wyłącza całkowicie po pewnym czasie nieużytkowania, wiec nie ma jakiegoś dodatkowego poboru prądu w przeciwieństwie do takiego piekarnika, któremu wyświetlacza wyłączyć nie idzie.
  43. 1 point
    Witam, w nawiązaniu do pierwszego pytania: Obrotowy wymiennik ciepła - ma kształt walca, napędzanego dodatkowym silnikiem do którego wpada na przemian świeże i zużyte powietrze, może dochodzić do niewielkiego mieszania zapachów, sprawność cieplna - do 80 %. Krzyżowy wymiennik ciepła - zbudowany z prostopadle ułożonych kanałów, a przepływające strumienie powietrza krzyżują się wewnątrz wymiennika, dlatego nie mieszają się zapachy, wilgoć oraz zanieczyszczenia, sprawność cieplna - dochodzi do 70 %. Przeciwprądowy wymiennik ciepła - zbudowany jest z aluminiowych lamel pomiędzy którymi naprzemiennie przepływają strumienie ciepłego i zimnego powietrza. Płyty te mają grubość 0,2 mm i to za ich pośrednictwem dochodzi do przenikania ciepła pomiędzy strumieniami. Specjalne karbowanie lamel powoduje turbulentny przepływ powietrza co dodatkowo zwiększa sprawność odzysku ciepła - dochodzi do 95%. Pozdrawiam
  44. 1 point
    Słuchajcie, przecież to nie jst dobór liniowy, że do 150 m2 to 9 kW a powyżej to już 11-12 kW. Wydajność cieplna pompy jest znana bo jest w karcie. Zapotrzebowanie budynku na CO jest określane na podstawie audytu. Zapotrzebowanie cwu zależy od zapotrzebowania na rodzinę. I teraz sprawdzamy czy ta pompa da radę przy najgorszych warunkach jakie mogą się pojawić. Mówię o CO bo tu jest więcej zmiennych. Jak nie da rady 9kW to dobieramy o "oczko" większą.
  45. 1 point
    Poszukaj na forum, są tematy a na pewno jest jeden z takim problemem jak Twój.
  46. 1 point
    A dziękujemy bardzo ) łatwo nie było z dopasowaniem blatu do okien ale po wielkich trudach się udało ) Pozdrawiamy również ) i zapraszamy na kawkę )
  47. 1 point
    A niby to dlaczego? Wtedy nie dowiedziałabyś się, że nie tylko Twoja lampa jest szajsowata. A tak w ogóle, uważaj na nadciśnienie, bo leczenie tegoż jest bardzo kłopotliwe. O reszcie pisał nie będę, tego się nie da wyleczyć.
  48. 1 point
    Mówisz o tych kilkudziesięciu złotych jako koszcie pracy wentylatorów? To z pewnością nie wszystkie koszty (bo to jeszcze filtry, serwis itp). Dochodzi też niemały koszt instalacji systemu! I to jest zdrowe ustawienie dyskusji - są koszty, są zyski, ale w grę wchodzi też komfort! Każdy powinien sam zdecydować które rozwiązanie wybiera, po analizie możliwości finansowych, kosztów, zysków z odzysku ciepła... jednak argument zdrowia jest tu nieco nie na miejscu. Może w przypadku różnego rodzaju oddechowych alergii WM ma zdecydowaną przewagę, ale w pozostałych przypadkach już nie koniecznie. Zarówno korzystanie z wentylacji mechanicznej jak i korzystanie z wentylacji grawitacyjnej może prowadzić do problemów zdrowotnych. Z mojego doświadczenia wynika, że tańsze jest dostosowanie w tym zakresie wentylacji grawitacyjnej (zamykane kratki, dodatkowy wyciąg) od dostosowania wentylacji mechanicznej (np. konieczność nawilżania powietrza). Korzystam z obu rozwiązań i mogę stwierdzić że u mnie wentylacja grawitacyjna spisuje się świetnie (niestety ciepło jednak tracone jest bezpowrotnie!) a wentylacja mechaniczna nie (konieczność zmniejszania intensywności wentylacji w okresie grzewczym, z uwagi na zbyt niską wilgotność powietrza przy normalnej pracy [nawet poniżej 15%], które obniża jednak komfort i warunki zdrowotne). Nawilżanie realizowane częściowo przez wymienniki obrotowe nieco poprawia tę sytuację, ale zmniejsza się wydajność odzysku ciepła. W pozostałych przypadkach dodatkowa funkcja nawilżania słono kosztuje. Nie mówię o nawilżaczach stacjonarnych (np. ultradźwiękowych) czy innych domowych sposobach, bo to jest pomyłka przy konieczności wprowadzenia do powietrza kilkunastu litrów wody na dobę.
  49. 1 point
    Upraszczając - tylko rząd wielkości. 1. Współczesna (ze średniej półki cenowej) WM z rekuperacją (określana tu skrótowo jako WM),jest w stanie (bezproblemowo) odzyskać około 70% energii zużytej do ogrzania powietrza wentylacyjnego. 2. W domu, mieszkaniu z kuchnią i kuchenką elektryczną i powyżej 3 osób, z 1 łazienką i 1 osobnym WC, normowa wymiana powietrza to (średnio dla okresu grzewczego) około 100m3/h, przy delcie t 20 - co daje około 2.700kWh energii potrzebnej do ogrzania powietrza wentylacyjnego. 3. Mając na uwadze pkt.1. rekuperacja zaoszczędzi około 1.800kWh 4. Współczesne wentylatory (2 szt) pobierają od 25 do 50Wh/h, co daje zużycie energii (do ich napędu) w ciągu roku od około 220kWh do 440kWh, co daje od 1.300 do 1.500 realnego odzysku energii potrzebnej do ogrzania powietrza wentylacyjnego. 5. Nawet jeśli przyjąć (bardzo pesymistycznie), że najtańsze centrale odzyskują 50% i zużywają 2 x więcej energii na wentylatory, to i tak wyjdzie około 500kWh oszczędności energii. 6. W większym domu (więcej np. łazienek + garderoby i takie tam) i (lub) z kuchenką gazową, "słupki" będą jeszcze korzystniejsze. 7. Opłacalność finansowa, to zupełnie inne zagadnienie, bo zależy to od ceny paliwa zużywanego do ogrzewania. I dla porządku. Nie ma (już) wymogu ustawowego aby WM działała w sposób ciągły i w stałej wymaganej normowo wydajności - ba, nawet jest zalecenie aby można było ją okresowo wyłączać. Ps. I o energię do ogrzewania w tym temacie chodzi. Jak będzie miał WM z rekuperacją, będzie niższe zapotrzebowanie na energię potrzebną do ogrzewania. czerwone - dopisałem (na wszelki wypadek, w celu "głębszego" zrozumienia)
  50. 1 point
    Drzwi: - 60 - 70 - 80 - 90 [/quote] Witam Określ jeszcze czy mają to być ościeżnice regulowane czy też stałe. Pod Stałe Wymiary są następujące - drzwi "60" wymiar otworu szer 710mm wys 2075 mm - drzwi "70" wymiar otworu szer 810mm wys 2075 mm - drzwi "80" wymiar otworu szer 910mm wys 2075 mm - drzwi "90" wymiar otworu szer 1010mm wys 2075 mm Są to wymiary pod ościeżnice PORTA Na wysokość jest to otwór od gotowej podłogi (drzwi powinny być montowane na samym końcu budowy/remontu) Wymiary otworów pod regulowane ościeżnice - drzwi "60" wymiar otworu szer 680mm wys 2060 mm - drzwi "70" wymiar otworu szer 780mm wys 2060 mm - drzwi "80" wymiar otworu szer 880mm wys 2060 mm - drzwi "90" wymiar otworu szer 980mm wys 2060 mm Przy regulowanych trzeba jeszcze określić grubość ściany na której mają być zamontowane ościeżnice, chodzi tutaj o wymiar gotowego muru, z tynkami i ewentualnymi płytkami w łazience. W razie pytań dotyczących drzwi PORTA proszę pytać
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+01:00