Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Aktywni na Forum

Posty wysoko ocenione

Pokazuje posty z najwyższą reputacją od 03.07.2021

  1. Foto-aktualizacja. Pozostało przykryć i zrobić podłogę. Pokrycie chcę zrobić z przezroczystego poliwęglanu, żeby chronił przed deszczem. Jako zacienienie planuję zrobić coś jakby żaluzje na sznurkach, wiklinowe - będzie można otwierać i zamykać zacienienie w dowolnych konfiguracjach. Podłogę pokryję płytami betonowymi, szarymi 35x35.
    3 points
  2. Można z własnej kieszeni opłacić nadzór z ramienia inwestora czyli Pani Ewo - z Pani strony. Rzeczoznawca może wejść na budowę po konsultacji z kierownikiem budowy ze strony wykonawcy czyli dewelopera, zerknąć do dziennika, wnieść ewentualne uwagi do projektu z ramienia Inwestora - nie pamiętam procedury, ale każde utrudnianie świadczy na niekorzyść wykoanawcy, dziennik musi być na placu budowy, ale czasami KB nosi przy tyłku i uzupełnia wpisy hurtowo w domu. Może się okazać, że te rynny nie są zgodne z projektem. Lista Izb Okręgowych jest tu https://www.piib.org.pl/biuro-prasowe/bp-kontakt na
    2 points
  3. Tym specom z brygady lotnej ze spółdzielni ma być wygodnie i kombinują bo im więcej czasu zejdzie. U mnie, jak wymieniali głowice przy grzejniku to jeden zapomniał klucza, drugi papierosów i pół dnia się przesmradzali. Jeżeli podejdzie "francuzem" i krok po kroczku może obracać, z pewnością ruszy śruby i wyjmie wodomierz. Przecież nie musi tam całej głowy wsadzać. Wiele jest takich budynków i rewizji w różnych budynkach i na 100% hydraulicy dają radę. Przecież wcześniej go ktoś tam w tej wnęce zamontował bo wątpię żeby zamontował i tak wąsko zamurował.
    2 points
  4. Taka głębokość to nie problem. Ale rury powinny być osłonięte przynajmniej peszlem, a te z ciepłą wodą - mieć izolację cieplną. Rur nie pokrywa się bezpośrednio tynkiem. Miedzianych w szczególności.
    2 points
  5. Problem prawdopodobnie jest bardziej złożony i powierzchniowe uszczelnienia niewiele pomogą. Przy napływie wody gruntowej w strefie parcia hydrostatycznego skutecznym zabezpieczeniem będzie jedynie utworzenie betonowej "wanny" lub ułożenie drenażu opaskowego na zewnarz lub wewnątrz domu. Oczywiście dokładniejsza diagnoza i sposób uszczelnienia wymaga poznania historii zawilgocenia, warunków w jakich sie pojawia, istniejacych izolacji itd/
    2 points
  6. Ta "wolność" to jest w dłuższym czasie - dla Ziemi, dla ekologii - mocno iluzoryczna... W tej chwili Gość eryk, jak i setki tysięcy użytkowników "własnych elektrowni" jest bardzo zadowolony z takiej inwestycji, aleeeeeeeeeeeee........... https://www.stefczyk.info/2021/06/26/fotowoltaika-doprowadzi-do-katastrofy-ekologicznej-naukowcy-ostrzegaja/ Zupełnie podobna jest euforia - części ludzi, choć coraz więcej jest już świadomych zagrożeń dla MATKI NATURY - wokół elektryfikacji komunikacji, a więc samochodów, rowerów, hulajnóg, samolotów, mówi się o sta
    1 point
  7. W części, która będzie równocześnie nadprożem powinny być dodane po 2 wkładki odgięte pod kątem 45°. Bo w pobliżu miejsc podparcia występuje siła, która może spowodować pęknięcie po przekątnej. Przykładowe rysunki u dołu. Dodatkowo robimy 2 takie wkładki. Dowiązujemy je w dolnej części do dolnego zbrojenia, a po odgięciu ku górze do górnego. PS. Końce prętów nie muszą być zagięte w ucho, jeśli używamy stali żebrowanej. Chociaż i tak warto je zagiąć przynajmniej pod kątem prostym.
    1 point
  8. Czyją własnością jest ta ściana - wspólną czy jednej z osób? Jeżeli jednej, to nie można nic z nią robić bez zgody właściciela. Jeżeli to tylko Pani własność, to trzeba na piśmie wezwać sąsiada do usunięcia tego co zrobił. W określonym terminie, np. 2 tygodni. Jeżeli nic nie zrobi, będzie to świetny argument, jeśli trzeba będzie zwrócić się do sądu.
    1 point
  9. Pompy ciepła to jedne z najpopularniejszych urządzeń grzewczych korzystających z odnawialnych źródeł energii. Pozwalają zwiększać efektywność energetyczną budynków, obniżać emisję gazów cieplarnianych, a przy tym znacznie zredukować koszty ogrzewania domu. Aby rozwiać wątpliwości związane z ich działaniem i wyborem, odpowiadamy na wciąż często pojawiające się pytania dotyczące tych urządzeń grzewczych. 1. Jak działa pompa ciepła? Najprościej ujmując, zasadę działania pompy ciepła można porównać do odwróconej zasady działania lodówki. W przypadku lodówki ciepło jest odprowadzane ze środka na
    1 point
  10. Przykładowy projekt z MSW i GSW. file:///C:/Users/wtesz/AppData/Local/Temp/MicrosoftEdgeDownloads/a6bac07e-7e7d-4084-9d2e-263a75f97ff6/za%C5%82%20nr%208.3.%20Projekt%20instalacji%20elektrycznej%20%C5%9Bwietlicy%20i%20lokalu%20mieszkalnego%20w%20Masunach.pdf
    1 point
  11. Niewygodnie, ale raczej się da. Trudno ostatecznie wyrokować nie widząc tego na żywo.
    1 point
  12. To masz chyba schemat rozmieszczenia urządzeń elektrycznych, a tym MSW jest miejscowa szyna wyrównawcza. Takie coś: https://allegro.pl/oferta/szyna-wyrownawcza-wyrownujaca-potencjal-7x25mm-9672477992
    1 point
  13. Robić im się nie chce ...paniska chcieli by pewnie mieć dostęp z każdej strony ....Na moje oko można obejść się bez kucia. Mogą wymienić sam wodomierz bez śrubunków .
    1 point
  14. Nie wierzę w to co piszesz. Wpadnij tam do mnie na chwilę, to się przekonasz jak to się robi w majestacie prawa.
    1 point
  15. Projekt powinien wrócić do architekta, który go wymyślił..... Z pewnością komin systemowy nie powinien być elementem konstrukcyjnym budynku, do którego montujemy np drzwi. Pianki i inne palne materiały, powinny być w oddaleniu, zgodnie z instrukcją montażu komina.
    1 point
  16. A kogo mają oskarżać? No, chyba że sąsiad ma kamerę rejestrującą i CZYTELNIE OPISANĄ STREFĘ REJESTROWANEGO TERENU i zarejestruje czynność chemicznego zanieczyszczenia gleby, a zanieczyszczający będzie miał czytelnie opisany kanister z czynnikiem chemicznym, zanieczyszczającym glebę... Przy braku tablic z napisem TEREN MONITOROWANY zarejestrowany materiał nie jest dowodem dla sądu...
    1 point
  17. Próbowałaś się kiedyś sądzić, albo znasz chociażby przebieg procesów w podobnych, sąsiedzkich problemach? Bo mam nieodparte przekonanie, że taki "nawożący" będzie miał dodatkową okazję śmiania się w kułak przez szereg lat. Nie wiem, czy prawdziwe.
    1 point
  18. @podczytywacz ciekawe że tacy jak Ty pierwsi są do straszenia. Jak jesteś takim ekspertem za jakiego uchodzisz, objaśnij może wszystkim na czym taka melioracja budynku ma polegać, co trzeba zrobić, jak i kiedy. Jak założyłem wątek rok temu, podbiłem go kolejnym pytaniem, chętnych do udzielania porad nie było i nie ma. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    1 point
  19. 1 point
  20. Uściślijmy, żeby nie było wątpliwości. Rozmawiamy teraz nie o "jakimś" drewnie, lecz konkretnie, o meblach ogrodowych. I jeśli nawet już, to musiałbym stosować przynajmniej lakierobejce, bo inaczej bejca z krzeseł w altance wlezie w pośladki panienek, które przybędą odwiedzić moje wnuki. A będą miały pośladki na spodniach czy spódniczkach świątecznych, bo w dni powszednie rzadko jest czas na wycieranie doopą krzeseł. Dlatego nie mogę skorzystać z Twojej porady. Bo "jakiegoś" drewna sporo w życiu pomalowałem i temat nie jest mi obcy. Ale meble ogrodowe do renowacji mam pierwszy raz. I chyb
    1 point
  21. Nic. To zwyczajne, powiedziałbym, że standardowe wykonanie. Bezwzględnie do przestrzegania. Ale widzę tu inny problem. Po zatynkowaniu stracisz wiedzę o przebiegu rur, częstymi przypadkami jest ich późniejsze przewiercenie. Nie dało się tych rur poprowadzić inną trasą?
    1 point
  22. Powiem tylko, że w ofercie Stiebel Eltron jest jeszcze kilka pomp o mniejszej mocy w tej grupie. https://www.stiebel-eltron.pl/pl/produkty-rozwiazania/energia_odnawialna/pompy_ciepla/pompy_ciepla_powietrze-woda.html Musisz sobie dokładnie skalkulowac zapotrzebowanie na ciepło w szczycie i dodatkowo polowac na promocje. Stiebel - to akurat wiem, miał ostatnio akcje promocyjną na pompy ciepła i pakiety OZE. Nawet o tym wspominałem i zamieszczałem info na portalu. https://budujemydom.pl/irbj/promocje/96105-monoblok-pierwszorzedna-pompa-ciepla-od-stiebel-eltron-skorzystaj-z-promocji
    1 point
  23. To będzie bardzo długa chwila... Co do meritum to nie robiłbym tego gazowego szkaradzieństwa.
    1 point
  24. Jasne, że nie moja. Ale nie mam powodu aby źle radzić, dlatego radzę tak, jak sam uważam, że byłoby najlepiej. Kiedyś też mnie rajcowały wszelakie bajery. Jednak po latach swoje wiem. I ty też za lat 20 - 30 powiesz "na jaką cholerę to było?
    1 point
  25. Obydwa materiały mają wysoką odporność na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych i uszkodzenia mechaniczne. Poliwęglan wymaga jednak dostosowania rodzaju i wytrzymałości konstrukcji nośnej do grubości pokrycia.
    1 point
  26. Zrób ,,korki '' ze styropianu tak aby pasowały na ścisk , a reszta tak jak piszesz , płyta gipsowa - najlepiej na stelażu mocowana profilami tylko do ścian , możesz dać i tą wełnę . I po robocie.
    1 point
  27. Nie pamięta "Tamtego lata". A było tak samo ciepłe...
    1 point
  28. do domu energooszczędnego Tcap 12kW będzie za mocny...chyba, że do nie jest za bardzo energooszczędny - modernizowany w latach 80...ciężko powiedzieć... OZC jak ktoś chce, to trzeba znaleźć odpowiedniego audytora przybliżone, całkiem dobre wyniki daje poniższa stronka https://cieplo.app/start wpiszesz dane, to wklej tutaj linka z wynikiem...do nowych domów wyliczone zapotrzebowanie dosyć dobrze pokrywa się z rzeczywistością, jednak im starszy dom, tym dane bardziej się rozjeżdzają...
    1 point
  29. Odpadanie płytek spowodowane zostalo na skutek przdostawania się pod nie wody (zmarzanie parowanie), a samo podłoże nie wymaga naprawy. Do naprawy miejscowej wystarczy dobry klej i staranne ułożenie płytek (bez pustych przestrzeni) i ewentualne doszczelnienie fug.
    1 point
  30. Najbardziej stabilny jest zwykle nienaruszony grunt rodzimy. Żwir pod ławy należałoby bardzo starannie zagęścić (ubić), co nie jest proste.
    1 point
  31. To wygląda na taki system balkonowy z profilami krawędziowymi i odprowadzeniem wody spod płytek - nawiązuje do komentarza Kolegi Norberta. Tp może być np. taki układ warstw. Fugi i warstwa podpłytkowa wygląda na "wyeksploatowaną" i na moje oko to jest do roboty od nowa. Popukaj w pytki - pewno połowa "dzwoni". Mam tu taki artykuł o naprawie balkonu/tarasu https://budownictwob2b.pl/wykanczanie/baza-wiedzy/wokol-domu-i-narzedzia/49859-czym-przykleic-odpadajace-plytki-na-tarasie i ten https://budownictwob2b.pl/wykanczanie/baza-wiedzy/wokol-domu-i-narzedzia/19110-pr
    1 point
  32. PCI to producent hydroizolacji, więc by się zgadzało. Ten plastik (?) to może być fragment profilu krawędziowego, albo taśmy uszczelniającej, którą mocuje się m.in. właśnie na połączeniu z profilem. Tu jest to pokazane: https://knauf.pl/porady/jak-krok-po-kroku-zabezpieczyc-balkon-i-taras-przed-dzialaniem-wody-
    1 point
  33. A po co tam w ogóle wsypywać żwir?
    1 point
  34. To sobie przeczytaj decyzję zarobkowani, zrozum i dopiero kasztań.
    1 point
  35. Panie Dariuszu, W przypadku rolet do zabudowy i okna drewnianego - prowadnice są mocowane bezpośrednio do okna. Natomiast rolety typu rn - montujemy tak, jak w przypadku okien PVC.
    1 point
  36. Nie chodzi jednak o markę, a o konkrety. Dlaczego wszystkie porady są na granicy bajkopisarstwa? Oczyścić powierzchnię. Czym i jak? Nadać kolor. Czym i jak? Zabezpieczyć warstwę zewnętrzną. Czym i jak? I nie ogólnie "zabezpiecz powierzchnię przedmiotów", a konkretnie. Np. ściany domku czy altanki, meble. Trzonki narzędzi. Inne... Bo to są różne sprawy i inne optymalne sposoby zabezpieczeń. Siedziska krzesła i ściana altanki to są odmienne wymogi, techniki i technologie.
    1 point
  37. na nawalne wiatry i trąby niestety nic nie pomoże. natomiast najbardziej podatne na wyłamania są wysokie sosny które rosły pierwotnie w uprawach leśnych - mają wysoki pień i koronę wysoko, co zaburza statykę drzewa - nacisk wiatru jest największy na górze i działa jak dźwignia. Sosna o naturalnym pokroju korony, przysadzista, wielopniowa, parasolowata lepiej sobie radzi. Wówczas złamania przez wiatr pojawiają się w wyniku lokalnego osłabienia drewna przez szkodniki lub grzyby.
    1 point
  38. Kontrłarty i łaty montażowe pod blachodachówkę, a jeśli poddasze ocieplone to trzeba odtworzyć wentylację pod dotychczasowym pokryciem z gontów (np. wylot w kalenicy).
    1 point
  39. Jeśli pokrycie z gontu jest szczelne to nie ma potrzeby układania jakiejkolwiek folii wstępnego krycia. Gont bitumiczny to jak papa na pełnym deskowaniu - i tak ma znikomą paroprzepuszczalność.
    1 point
  40. Pod blachodachówkę są specjalne membrany dachowe. Można zacząć od tego zdjęcia i oddać się lekturze artykułu, z którego to zdjęcie pochodzi (https://budujemydom.pl/irbj/nowosci/94516-czerwona-membrana-dachowa-alfabit-szybsze-i-latwiejsze-ukladanie-dzieki-markerom)
    1 point
  41. Jesli tynk ma strukturę, to bez nałożenia gładzi na całej powierchni bruzdy będa widoczne - nie da się idealnie dobrać wypełnienia i zatrzeć na połączaniu ze starym tynkiem.
    1 point
  42. Nigdy w usuwanie starych przewodów się nie bawiłem. To bez sensu. Zysk (złom) przewyższa wiele razy koszty uzyskania, czyli praca + naprawa ściany. Dbam jedynie o całkowite ich odłączenie spod napiecia, czyli dokładnie to sprawdzam.
    1 point
  43. Na 100% był już tam wcześniej pęknięty. Doświadczenia z jednej budowy to za mało by się wypowiadać autorytatywnie.
    1 point
  44. Wg mnie najlepszy będzie gazobeton. Że chłonie wodę - to mit. Sam powoli budowałem z gazobetonu, a co zamokło, to wyschło. gazobeton łatwo sie obrabia, łatwo montuje kable w bruzdach, łatwo podkuwa. Szybko się buduje, bo bloczki są duże. A i z wbiciem gwoździa pod obrazek czy półkę nie ma potem problemów.
    1 point
  45. Najpierw trzeba odrolnić, później podzielić i wystąpić o WZiZT. Wyłączenie z produkcji rolnej dla tej klasy gruntu - bez kosztów.
    1 point
  46. Był PiNB i długo się zastanawiali, czy nie wstrzymać i budowy, ponieważ nigdy nie spotkali się z taka sytuacją. PiNB 3 tygodnie czekał z decyzją, co dalej, ale jednak nie znaleźli podstawy do wstrzymania budowy. Także jest ok
    1 point
  47. Regulację wysokości w tych drzwiach przeprowadza sie poprzez wkręcanie lub wykręcanie śruby zawiasu. Należy zdjąć zaślepke ze spodu górnego zawiasu (zdj 3.) Następnie przy pomocy klucza ampulowego 6mm wykręcić i wyjąć śrubę kontrujacą. Potem tym samym kluczem kręcimy w prawo podnosząc drzwi, lub w lewo opuszczając je. Trzeba pamiętać że nie możemy przesadzić, gdyż bolce zamka nie będą trafiać w otwory ościeżnicy. Po zakończonej regulacji dokrecic śrube kontrujacą w górnym i dolnym zawiasie, założyć zaślepki.
    1 point
  48. Hmm.. ja tnę sąsiadowi bez pytania gałęzie co przechodzą na drugą stronę - mam jedlinę do stroików świątecznych.
    1 point
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Utwórz nowe...