Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Aktywni na Forum

Posty wysoko ocenione

Pokazuje posty z najwyższą reputacją od 29.10.2021

  1. A kto to robił? Dlaczego kielichy rur są w nieodpowiednim kierunku ułożone??? Dlaczego ten pion jest to z tylu kawałków wykonany? Wymieniali pion TYLKO w Twoim mieszkaniu, czy w całym bloku? Był on wykonany poprzednio z rur żeliwnych? Co z płytkami zielonymi - masz jakiś zapas?
    2 points
  2. Dla mnie mieszanie temperaturą jest trochę dziwne. W czym ma być lepiej? Czy zawsze w nocy i rano odczuwamy tak samo ciepło? Czy rano nam ma być zimno a w nocy za ciepło? Nigdy się tym nie kierowałem. Ma być to bardziej w celu oszczędności czy komfortu? Bo jak komfortu to owszem, oszczędności raczej pozorne, bo przy każdym dogrzaniu każde źródło ciepła musi przynajmniej zużyć 2 razy więcej energii by dobić do żądanej temperatury. A zmienia się tylko niepotrzebnie wilgotność w takich sytuacjach. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    2 points
  3. Trafiło się wcześniej. Nie patrzcie na sposób montażu, bo kładł to totalny laik. I na porządek, tam są 2 koty Panele winylowe samoprzylepne, grubość niespełna 2mm. Po roku od montażu. Jest widoczna przestrzeń pod wanną, na którą mokrymi stopami wychodzi się z wanny. Chlapie też woda z deszczownicy. Żadnych odkształceń.
    2 points
  4. W ofercie firm z branży tzw. chemii budowlanej są kleje do styropianu/wełny i do zatapiania siatki a nawet tynki, które można stosować w temp. około zera. Jeśli klej jest robiony na budowie (nie jako gotowa receptura od producenta) można dodać dodatki "przeciwmrozowe". Trzeba mieś jednak świadomość, że w nocy nie może być dużych mrozów a takie roboty robi się wyjątkowo - bo np. trzeba dotrzymać terminu inwestycji. Widziałem gdzieś jeszcze na mieście prace ociepleniowe, a z uwagi na powierzchnię ścian zejdzie się prawdopodobnie do połowy grudnia. Żeby nie być gołosłownym - > patrz obrazek po
    2 points
  5. Jeśli jest i jest drożny to możesz spać spokojnie .
    1 point
  6. A czego się obawiasz? I gdzie byś takie wpięcie widział, skoro nie tutaj?
    1 point
  7. To była inna technika, lepsze drewno, sam sporo tego wytworzyłem, zbijałem na drewniane gwoździe, sporo też wymieniłem spróchniałych elementów. Dachy wtedy też mocno się krzywiły, "fale Dunaju", zamki często się rozłaziły, że palca można było wsadzić, albo pękło na złączu, w ogóle nie trzymało. Był "zawał w dachu". Trzymały to inne elementy, jak deski, czy łaty, albo podłoga na stryszku, złożone do kupy jakoś stało, ale jak się rozebrało dachówkę, to było zawsze sporo roboty, spuszczel też mocno niszczył konstrukcję, wilgoć, przecieki przez trudne miejsca w dachu bez obróbek, czasami z
    1 point
  8. W dłubaniu w krokwiach i jętkach, czyli osłabianiu materiału, nie widzę większego sensu, jeżeli można to zrobić szybciej i lepie na łącznikach. To technologia archaiczna, którą można zastosować w obiektach zabytkowych, do rekonstrukcji, wymiany zużytych elementów. Kiedyś kowal w kuźni nie był w stanie wykuć takiego asortymentu ciesielskiego do drewna, jaki teraz się stosuje.
    1 point
  9. Nie ma kratek na stałe. One robią tylko takie wrażenie. 70 x 70 to tragedia. Widziałem takie na kwaterach u baców. W mieszkaniu mam 80 x 100. Wygoda. Drzwi są potrzebne. Bo wnętrze szybciej się nagrzewa i nie stygnie. A najgorsze to przeciągi, gdy człek mokry. Dlatego gdy jestem mokry to staram się nawet nie uchylać drzwi kabiny. Trzeba otwierać kabinę, obrócić się i zamknąć.
    1 point
  10. Poniżej jeden z szczęśliwców w loterii na PGG: Wyżej jeszcze załączone spekulacje na OLX Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    1 point
  11. A jak będzie płukany piasek to nie zamarznie? Przecież woda wlezie wszędzie. Pomiędzy ziarna piasku również. Ale po to kostkę robi się z betonu prasowanego, aby nie nasiąkała. Ma to na celu nie tylko nie wpuszczanie wody do jej wnętrza i odporność na przemarzanie, ale przede wszystkim nie przyjmowanie zabrudzeń wszelkiego typu. A więc i przebarwień. Czyli śpij spokojnie. Z piaskiem zdążysz.
    1 point
  12. To zależy od rodzaju gruntu i przewidywanych obciążeń - pomysł raczej "księżycowy" dla podłóg użytkowych wewnątrz domu.
    1 point
  13. Witam, Mam już wykończoną sypialnie (pomalowaną i położone panele). Ściany są pomalowane matową farbą lateksową dekoral. Żona jednak zmieniła nieco wizje i na jednej ścianie muszę położyć płytki cegłopodobne gipsowe z fugą. Mam już te płytki i klej do nich ( Kreisel wielofunkcyjny klej dyspersyjny --> https://www.kreisel.pl/PRODUKTY/KLEJE-DO-PLYTEK/GOTOWY-KLEJ-DO-PLYTEK-111-Wielofunkcyjny-gotowy-klej-do-plytek-ceramicznych-gipsowych-kamiennych-itp ) Czy mogę przykleić te płytki na tą farbę, czy muszę zrywać farbę?
    1 point
  14. 1. Zadzwoń do tego gościa który Ci to robił, żeby tą rurę rozebrał i oddał pieniądze, bo z tego pionu będzie się lało. 2. Poszukaj kogoś kto to zrobi tak jak zrobione być powinno. 3. Jeśli masz płytki żeby to uzupełnić, to większość majstrów woli samemu kitować dziury, żeby mieć pewność na czym kładą płytki, jeśli nie masz płytek, to tynk maszynowy. Poradniki i filmiki na necie ubogacą Cię o wiedzę jak to zrobić.
    1 point
  15. Długie godziny pracy, praktycznie bez ruchu, zimno spod posadzki, tak... i to dobrze jeśli tylko wylądujesz na reumatologii... bo możesz "lepiej" trafić... Jeśli masz taki zamiar, to ZRÓB TO OD RAZU DOBRZE, bo wydasz kasę teraz, a za jakiś czas będziesz docieplał... Co to za dziury? co widzisz na dnie tych dziur? Piasek? Inne dziury? To jest wylewka na gruncie? Może wrzucisz jakieś fotki...
    1 point
  16. Jest ryzyko - jest zabawa Będziesz przejeżdżał - zapytaj... Jak dowiesz się coś konkretnego - poinformuj i nas... http://www.interloop.pl/gdzie-napelnic-zalegalizowac-gazowa-butle-turystyczna.html
    1 point
  17. Nie, nie ma "kilka procent". Bo dopóki jest "kilka procent" to gaz jest jeszcze w postaci ciekłej. I na pewno wytwarza ciśnienie równowagi. A jeśli przestaje się z butli wydostawać, to jest go tam już tylko zero, zero, nic. A ta ciecz, którą słychać po potrząśnięciu butlą, to środek konserwujący. Nafta czy coś takiego.
    1 point
  18. Bez sensu, Opróżniasz do zrównoważenia ciśnienia. I tyle.
    1 point
  19. Przewyższą raczej na pewno. Takie obiekty kupuje się do remontu właśnie ze względu na inne okoliczności, a nie koszty. Komuś zależy na miejscu (lokalizacji), może na bryle budynku, może na sentymencie (np. odbyła się w nim pierwsza randka) i tym podobne. Ale ponoszenie większych kosztów wchodzi wtedy już w założenia.
    1 point
  20. Nie nazwałbym MINUSEM kosztów, bo świadomie - chyba(?) - zamierzasz kupić dom do remontu... Jedynym minusem jest ten nadzór konserwatora zabytków... To może ZWIELOKROTNIĆ koszty remontu! Może przed zakupem powinieneś u konserwatora spróbować dowiedzieć się, jakie mogą być oczekiwania, dotyczące remontu, w sensie stosowania wymaganych materiałów, technologii...
    1 point
  21. W zależności w jakim stanie są mury. Bez okien w 350tys bez wodotrysków z remontem raczej jest szansa się zmieścić. Zakładając że dom mniej więcej 8×12m. Oczywiście biorę średnie ceny rynkowe materiału i robocizny. Licząc na okrągło: Dach 50tys Elewacja 50tys Żródło ciepła + instalacja+grzejniki 40tys. Cała elektryka 20tys Sanitarna 20tys Wnętrze 50-100tys tu w zależności co i za ile, bo tu są największe rozbieżności. To są ceny tradycyjnych materiałów, teraz tylko kwestia czy w zabytkowym budynku mogą być takie użyte, czy są jakieś inne wymogi. Pamiętam historię, jak znajomi kupili jakiś d
    1 point
  22. Oczywiście. Bo duży wpływ na decyzję będzie miało chociażby usytuowanie obiektu w relacji do stron świata i róży wiatrów.
    1 point
  23. Trzeba dodać "na dzisiaj". A jak będzie jutro, tego nie wie nikt. Chociaż ja z tą opinią się nie zgadzam. Bo problemem będzie Większym problemem może być chłodzenie latem,, co w połączeniu ogrzewania zimą, wskazuje na system elektryczny i konieczność montowania paneli.
    1 point
  24. Miałam tapetę winylową w kuchni nad blatem. Miała być rozwiązaniem tymczasowym a okazała się całkiem trwała i dobrze zmywalna (jedynie fragment przy samej kuchence zasłaniałam tacą). Miałam ją chyba 6 lat. Bez problemu plamy zmywały się specjalną gąbką (np. Jan Niezbędny magiczna gąbka). Plamy z silnych barwników (zupa pomidorowa, papryka, kawa, herbata) jednak trzeba było zmywać od razu. Jeśli nie widzisz problemów w tym, żeby co ok 4-5 lat zmieniać tapetę na nową (np. lubisz zmiany aranżacji) to jest to naprawdę dobre rozwiązanie. Kwota niewielka.
    1 point
  25. Wyciąć kątówką do równego od ściany te płytki , i uzupełnić innymi płytkami . Efekt wizualny będzie i tak tragiczny ale mniej tragiczny jak teraz.
    1 point
  26. Tu ekspert wypowiedział się na temat warstwy zbrojonej ocieplenia:
    1 point
  27. Czym ryzykujemy na etapach klejenia styropianu i zatapiania siatki? Tzn jakie są straty i czy łatwo później naprawić jeśli niestety mamy pecha i coś przymarznie?
    1 point
  28. Trzeba sprawdzić w karcie produktu czy konkretnie ta pianka do styropianu (czytaj klej) nadaje się do przyklejania w takich lub innych temperaturach i jak przygotować podłoże.
    1 point
  29. Przyklejać można przy niewielkim mrozie jeśli dom jest ogrzewany bo ciepło przenika przez mur i podgrzewa zaprawę klejowa choć zabieg może być ryzykowny, jeśli ściana jest mocno zmrożona. Oczywiście wtapianie siatki tylko przy temperaturach dodatnich.
    1 point
  30. 2 dni temu to samo pytanie sobie zadałem. Murarze mieli magiczny dodatek do zaprawy więc do klejenia styropianu też już ktoś powinien mieć wymyślony. Mój mentor od ocieplenia mówi, że kleić styropian w okolicach zero mogę, ale klejem zaciągać siatkę to już nie bardzo.
    1 point
  31. Ja jestem umówiony na grudzień, ale raczej będę przesuwał, pewnie na styczeń-luty, bo połać ma mi wymieniać w grudniu. Gość od elewacji twierdzi że do -8°C może kleić bez problemu, czego używa? nie wiem, ale chyba jakiegoś kleju z dodatkami. Gość jest pewny z polecenia, także raczej wie co mówi. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    1 point
  32. Czy widziałeś kiedyś jakieś obliczenia, czy szacunki, jaki jest procentowy udział tego "przeponowego" ogrzewania?
    1 point
  33. Proszę napisać pismo do sąsiada,, w którym opisze Pani przebieg wypadków i sprecyzuje swoje żądania (np. przywrócenie drogi do stanu poprzedniego albo zwrot przejętych materiałów). Proszę oznaczyć w piśmie realny termin na ustosunkowanie się do żądań. Pismo proszę wysłać do sąsiada za potwierdzeniem odbioru. Jeżeli sąsiad nie zareaguje, to trzeba będzie zwrócić się do sądu. Ale będzie Pani miała dowód, że próbowała Pani polubownie rozwiązać problem.
    1 point
  34. Osobne, jak najlepsze ekipy, do stanu surowego, dachu, elektryki, hydrauliki, itd. Wyjdzie taniej i lepiej niż od generalnego wykonawcy, ale inwestor też musi się zaangażować (wbrew pozorom niemało). Dobrą opcją jest zatrudnienie wykonawców, którym już zdarzyło się współpracować - jest wtedy szansa, że robiąc swoją robotę, pomyślą, jak ją wykonać, żeby ułatwić zadanie tym, którzy przyjdą po nich. Jeśli inwestor nie ma pojęcia o budowaniu i ochoty na pogłębianie wiedzy, a ma pieniądze, z generalnym wykonawcą będzie bezpieczniej.
    1 point
  35. Dzien dobry Zdolności proponowanego dolnego źródła ciepła wydają się ograniczone w związku z tym może to grozić niefektywnym wykorzystaniem pompy ciepła. W przypadku fotowoltaiki proponuje wykorzystanie powietrzbych pomp ciepła które w takiej konfiguracji pozwoliły by na oszczędne ogrzewanie Pańskiego domu. Zachęcam do kontaktu z naszym autoryzowanym partnerem, który z pewnością rozwieje Pana wątpliwości i pomoże w dobraniu najlepszych możliwych urządzeń. Najbliższego autoryzowanego partnera znajdzie Pan na stronie: https://www.bosch-thermotechnology.com/pl/pl/autoryzowan
    1 point
  36. To zależy czym jest dla ciebie "lepiej"? Wygodniej jedna firmą - ona ustala harmonogram prac między poszczególnymi wykonawcami. Ale jest to droższa opcja. Natomiast zdecydowanie taniej jest zlecać osobnym firmom każdy etap. Natomiast trzeba samemu dbać o skorelowanie prac we właściwych terminach.
    1 point
  37. To po pierwsze primo, a po drugie "primo" kolor farby by się przydał w tym opisie i chyba to nie problem kupić próbkę w markecie budowlanym. Wcześniej ewentualnie uzupełnić ubytki szpachlą lub elastyczną masą naprawczą i przygotować do malowania lub raczej zaretuszowania.
    1 point
  38. Orientacja paneli względem stron świata jest dobra, kąt nachylenia też. Natomiast faktyczne zapotrzebowanie na energię będzie kilka razy wyższe niż wskaźnik EP. Pisałem już o tym we wcześniejszych postach.
    1 point
  39. Musisz sobie sam zrobic rozeznanie popularności marek i firm wg rankingów i dokonac wyboru. Za 2-3 lata i tak ta sytuacja zmieni się jak w kalejdoskopie. Ta branża w Polsce jest "w miarę młoda" i to wszystko dopiero się rozkręca. Ja bym brał firmę i liczył na uczciwy serwis i gwarancję. Tak jak wspomniałem wcześniej - pomyśl o zabezpieczeniu instalacji przed łukiem i pomyśl o inwerterze hybrydowym - gotowym na zasilanie z baterii. Nie wiadomo, w którą stronę to wszystko pójdzie za 2 lata i trzeba myśleć szerzej niż tylko cena brutto.
    1 point
  40. Najpierw tynki , łącznie z kominem , rodzaj tynku nie ma znaczenia , potem posadzki.
    1 point
  41. A jak uchronisz posadzkę przed zaciapanien tynkiem? Poza tym, zwykle posadzkę dopasowuje się do ścian, a nie odwrotnie. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    1 point
  42. Sprawdź też dokładnie tę blachę, czy aby gdzieś nie wsącza się woda pod dach. Knauf goldband to gips, ja bym po skuciu tynku wzdłuż tego pęknięcia zastosował coś wodoodpornego np. Kreisel 456 Zaprawa naprawcza do betonu, albo innej firmy z rodzaju napraw do betonu, czy z dodatkiem polimerów. Może to coś da, przynajmniej na jakiś czas.
    1 point
  43. Jeżeli robisz remont to raz a porządnie. Najważniejsze to pozbycie się grzyba. Przecież jest szkodliwy i niebezpieczny dla zdrowia. Zrób porządne czyszczenie i zlikwiduj go. Kreisel - biobójczy środek do czyszczenia i dezynfekcji - mogę polecic bo stosowałam w domu i pomógł. Dopiero potem cała reszta.
    1 point
  44. Zamiast pianki można było wypełnić te bruzdy dedykowaną zaprawą naprawczą. Wpisz w wyszukiwarce - Zaprawa do zadań specjalnych lub coś podobnego https://www.kreisel.pl/PRODUKTY/SYSTEM-NAPRAWY-BETONU Możliwe, ze takie zaprawy mają w składzie włókna, które minimalizują skurcz i wpływają korzystnie na sam sposób wiązania i efekt końcowy. Potem wykończyć na cito. Ta pianka to nie jest dobry pomysł.
    1 point
  45. O matko, to pomysł projektantki wnętrz? Warto podać nazwisko, by ostrzec potencjalnych klientów. Efekt - coś pomiędzy schodami w urzędzie (barierki) a w zakładzie pogrzebowym (kolorystyka).
    1 point
  46. Mym zdaniem i z obserwacji własnej chaty: silikonowy, czyli to co Animus zapodał jako No1. Taki bym dziś dał, gdyby mnie było stać, mimo że drogi. Jak robiłem, nie było mnie stać, więc zrobiłem wariant ekonomiczny, któren też polecam. Mianowicie tynk mineralny kreisel kryty farbą silikonową - najlepiej Caparol, ale Kabe tańsze a też bardzo dobre. Mam tynk Kreisel, farbę Kabe. Jeśli nie robisz sama tylko siłą umyślnych, to oddzielnie możesz kłaść tynk, grunt i farbę, wyjdzie taniej.
    1 point
  47. Wystarczy taka, która zakryje to co ma zakryć.
    0 points
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+01:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Utwórz nowe...