Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne

Redakcja Budujemy Dom
  • Posty

    432
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    12

Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne last won the day on września 28

Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne had the most liked content!

Reputacja

90 Neutralny

O Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne

  • Ranga
    Profesjonalista
  1. Ogrzewanie w starym domu wielorodzinnym

    Jaki budżet wchodzi w grę? Do przemyślenia wymiana okien. Jeżeli są stare i nieszczelne, to zużycie ciepła odczuwalnie spadnie i koszt ogrzewania elektrycznego będą mniej uciążliwe. Ewentualnie najmniejsza pompa ciepła, choćby w systemie powietrze/powietrze, jednak to już wydatek rzędu 15 000 zł.
  2. Podpiecie praduje do domku letniskowego

    Jakich puszek? Czy jest coś poza złączem - skrzynką z licznikiem.
  3. Przyłącze elektryczne

    Przyłącza mediów, w tym i energii elektrycznej, nie wymagają wykonania projektu. Szczegóły i tak trzeba ustalić z zakładem energetycznym, Proponuję się z nimi skontaktować, prawdopodobnie też polecą wykonawcę.
  4. po wylaniu stropu wystające zbrojenie

    Obszar belki trzeba starannie oczyścić z luźnych fragmentów, pyłu itp., oczyścić zbrojenie z rdzy, żeby poprawić przyczepność nowej warstwy betonu. Zaszalować i nadlać betonu do docelowego poziomu. Konieczność użycia preparatu tworzącego warstwę sczepną to już decyzja kierownika budowy. Do niego należy nadzór nad budową i to on ponosi odpowiedzialność. Na odległość trudno doradzić coś więcej.
  5. 10 błędów popełnianych podczas budowy komina

    Jakiego kształtu jest ta nasada? Stała czy obrotowa? Przy nasadzie typu strażak nie powinno być tego problemu. Coś takiego:
  6. Jak ocieplić lane skosy ?

    Zawilgocenia wełny przy takim układzie warstw (10 cm betonu + folia) bym się nie obawiał. Ostatecznie i tak najważniejsze będzie wentylowanie przestrzeni pomiędzy ociepleniem i więźbą dachową (np. kratki wentylacyjne w ścianach szczytowych). Jeżeli już coś temu dachowi może zagrażać, to zawilgocenie betonu przy długotrwałej niewydolności wentylacji w pomieszczeniach na poddaszu. Z tego względu skłaniałbym się nawet do rezygnacji z folii pomiędzy betonem i wełną. Trudno jednak wyrokować nie znając całego projektu.
  7. Dobór odpowiedniego kotła CO typu uniwersalnego 25 KW

    Chodziło mi o to, że jeżeli producent wprowadzi kocioł do obrotu jako urządzenie przeznaczone do spalania biomasy niedrzewnej, to taki kocioł nie będzie podlegał wymogom rozporządzenia. Chodzi mi wyłącznie o wybieg formalny. Nie zmieniając niczego w kotle producent może w dokumentacji zadeklarować przeznaczenie dla takiego paliwa. Sytuacja jak ze zwykłymi żarówkami, sprzedawanymi jako odporne na wstrząsy.
  8. Dobór odpowiedniego kotła CO typu uniwersalnego 25 KW

    Rozporządzenie w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe dodaję w załączniku. Ten przepis, a szczególnie sposób jego wprowadzenia, nie jest zbyt przemyślany. Być może producenci ominą go deklarując, że kotły są przeznaczone na biomasę niedrzewną, nie zaś na węgiel. w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe.PDF
  9. Otwieranie bramy przesuwnej

    Terminal musi wysyłać sygnał do napędu bramy, podobnie jak np. przycisk otwierajacy/zamykający umieszczony na ścianie w domu albo pilot. Producenci napędów oferują tego rodzaju automatykę. Skoro panel ma być i tak wewnątrz domu, to wygodniejszy byłby po prostu przycisk.
  10. Dwie kratki wentylacyjne

    Jeżeli nie jest to budynek z wentylacją mechaniczna nawiewno-wywiewną (patrz post wyżej), to jest to typowy objaw nieskuteczności nawiewników okiennych. Bardzo możliwe, że drugi kanał wentylacyjny to najprostsza (o najmniejszych oporach) droga zasysania powietrza. Wówczas po otwarciu okna w pokoju zjawisko nawiewania powietrza z jednej kratki powinno zaniknąć, albo przynajmniej bardzo mocno osłabnąć. Tak czy inaczej wentylacja działa wadliwie, bo wprawdzie wymiana powietrza w kuchni zachodzi, ale w pokoju jest już mocno ograniczona.
  11. Wentylacja nowych mieszkań a tych "starych"

    Inne materiały, inny sposób eksploatacji. Akurat po wymianie stolarki na nową, szczelną i bez nawiewników, bardzo często pojawia się problem z zagrzybieniem. Po prostu wymiana powietrza zostaje ograniczona. Podobnie po ociepleniu starych ścian, to z kolei efekt zamknięcia przepływu pary wodnej przez przegrodę. Na dokładkę w ściany ze zwykłego betonu wnikało znacznie mniej pary wodnej niż np. we współczesne pustaki. Sposób użytkowania też robi swoje. W takim przegrzanym mieszkaniu wilgotność względna powietrza jest bardzo niska, a wiec niekorzystna dla grzybów. Przykłady można mnożyć. Po prostu każda technologia ma swoje mocne i słabe strony. A problemy zaczynają się, gdy projektant, wykonawca lub użytkownik nie są ich świadomi.
  12. Kocioł gazowy z otwartą komorą - czy warto?

    1. Praktycznie nie przy wymienniku płytowym, ze względu na opory przepływu wymiennika. Niezbyt dobrze działającą cyrkulację dałoby się to uzyskać przy innym typie wymiennika (np. zbiornik i wężownica). Tylko po co skoro kocioł wymaga zasilania i pompy? 2. System może być zamknięty po jednej stronie wymiennika (Kocioł-wymiennik) oraz otwarty po drugiej (wymiennik-grzejniki). Jednak uważam, że lepiej będzie zamknąć całą instalację i nie robić wymiennika. 3. Wymiennik o jakim tu piszę to element zewnętrzny.
  13. Dobór odpowiedniego kotła CO typu uniwersalnego 25 KW

    1. W kotle stalowym naprawa uszkodzonego wymiennika ciepła zwykle nie ma sensu. Praktykuje się to w kotłach żeliwnych, złożonych z członów, gdzie uszkodzony człon można wymienić. 2. Tylko do bardzo nielicznych kotłów zasypowych można dodać zasobnik. Szukałbym raczej kotła podajnikowego, z drugą komorą spalania i możliwością zasypu paliwa. Czegoś takiego: http://www.defro.pl/p,74,defro-duo.html Chociaż po co kupować kocioł z podajnikiem, żeby używać go jak zasypowego? 3. Może, ale straty ciepła oczywiście będą. Uzależnione od temperatury w pomieszczeniu, izolacji zbiornika, długości oraz izolacji rur c.w.u. PS. Duże średnice starych rur nie są problemem. Prawdopodobnie są dostosowane do obiegu grawitacyjnego. Jeżeli w kotłowni robi się zbyt ciepło, można je osłonić izolacją.
  14. Podłoga MFP na Legarach - porady

    Tak jak pisał Parkiet Komplex - folia tylko od góry. W takiej podłodze powinna być możliwość wentylacji konstrukcji i ocieplenia, bo długotrwałe zawilgocenie to największy wróg drewna. O innym sposobie osadzenia belek ani o legarach na belkach nośnych nie pisałem, bo na to jest już za późno. Zasugerowałem jedynie drugą warstwę płyt mfp, bo inaczej podłoże może być zbyt mało stabilne.
  15. Kocioł gazowy z otwartą komorą - czy warto?

    Straty ciepła powodowane przez wymiennik są pomijalne, bo i tak jest on w przestrzeni ogrzewanej domu. Spadku sprawności kotła też praktycznie nie będzie przy zasilaniu instalacji o dość wysokiej temperaturze wody. Płytowe wymienniki ciepła są małe i dość tanie to wydatek ok. 200 zł. Trzeba będzie jednak dokupić pompę obiegową, wymuszającą ruch wody pomiędzy wymiennikiem i grzejnikami.
×