Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne

Redakcja Budujemy Dom
  • Posty

    499
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    14

Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne last won the day on listopada 14

Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne had the most liked content!

Reputacja

99 Neutralny

O Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne

  • Ranga
    Profesjonalista
  1. Mieszanie materiałów ociepleniowych

    Obawiałbym się też pęknięć kolejnych warstw na styku różnych materiałów ociepleniowych.
  2. Co zmienić aby poprawić wentylację

    Czy w salonie jest kominek lub piec? Jeżeli tak to kanał wentylacyjny jest w tym pomieszczeniu wymagany. W łazience nie robiłbym drugiego kanału. może być z tego krótkie spięcie - jednym kanałem powietrze zassie, drugim wyrzuci. A reszta pomieszczeń będzie bez wymiany powietrza.
  3. Nakretka dociskowa - gdzie kupie

    Proszę próbować w mniejszych sklepach z armaturą hydrauliczną. Często łatwiej tam o mniej typowe elementy niż w marketach budowlanych. Ewentualnie da się wyjąć pasujący element z jakiejś starej baterii. 35 mm to typowa średnica.
  4. Rodzaje pomp ciepła - dla początkujących

    Przy typowych rozwiązaniach taka zmiana będzie trudna. Są pompy działające w systemie powietrze/powietrze, czyli z nadmuchem ciepłego powietrza do pomieszczeń, jednak działają analogicznie do klimatyzatorów w trybie grzania. Czyli w poszczególnych pomieszczeniach mamy jednostki wewnętrzne ogrzewające powietrze. Na polskim rynku prawdopodobnie nikt nie oferuje pomp ciepła przystosowanych do nadmuchu powietrza w systemie centralnym.
  5. Kominek dedykowany do domu z wentylacją mechaniczną

    Sam fakt, że wkład jest zamknięty, nie znaczy jeszcze że jest szczelny. Może mieć wloty powietrza przez popielnik, przy szybie (na potrzeby systemu czystej szyby). I to mając osobny króciec doprowadzający powietrze wprost do komory spalania. Kominek musi być zatem nie tylko zamknięty, ale i faktycznie szczelny. Sprzedawca miał rację.
  6. Problem z tarasem - olejowana deska ryflowana - modrzew

    Zależnie od cech impregnatu mógł on zamknąć pory drewna lub nie. To nie zależy od tego czy był wodny, czy rozpuszczalnikowy. Problem tkwi w tym, że nasycenie drewna zarówno impregnatem jak i później olejem było najpewniej zbyt słabe. Impregnować powinno się drewno wysuszone, o wilgotności ok. 20%. Inaczej drewno nie chłonie odpowiednio impregnatu ani oleju. Działają one tylko w cienkiej warstwie przy powierzchni. Wątpię żeby to drewno "w miarę suche", jak Pani napisała, było właściwie wysuszone. Teraz trzeba przede wszystkim poczekać aż taras wyschnie. Duża część plam może być tylko efektem zawilgocenia przez topniejący śnieg. Potem czyszczenie twardą szczotką. Ewentualnie również papierem ściernym, ale przy ryflowanym drewnie to mocno problematyczne. Do czyszczenia można użyć preparatów do powierzchni olejowanych. W typie SAICOS Wood Brightener, nie wiem czy OSMO ma coś tego rodzaju w ofercie. Najlepiej skontaktować się z producentem oleju. Oczyszczona powierzchnię zaimpregnować 2-3 razy preparatem o właściwościach grzybobójczych, pozostawiającym otwarte pory. Po wyschnięciu zaolejować bardzo starannie, przynajmniej 2 razy. Najlepiej olejem barwiącym, bo jednolitego, pierwotnego koloru drewna i tak się nie uzyska. Ten taras zawsze będzie podatny na niszczące działanie wilgoci. W dużej mierze jest odkryty, deski są zaś ryflowane i ułożone równolegle do budynku, co utrudnia spływ wody i sprzyja gromadzeniu się zanieczyszczeń. Zamiast oleju prawdopodobnie lepiej sprawdziłby się impregnat rozpuszczalnikowy.
  7. kominek w domu z rekuperacją

    Najlepsze rozwiązanie to doprowadzenie powietrza z zewnątrz wprost do paleniska. Można kupić zarówno wkłady kominkowe jak i piece wolnostojące do tego przystosowane, z odpowiednim króćcem. Teoretycznie kominek lub piec może też pobierać powietrze z pomieszczenia, pod warunkiem, że wentylacja jest zrównoważona lub nadciśnieniowa (dostarcza odpowiednio więcej powietrza, równoważąc to zużyte do spalania). W praktyce to jednak b. kłopotliwy wariant, bo trzeba znacznie zwiększyć intensywność nawiewu powietrza i całość trudno zrównoważyć. Reasumując, jeżeli do miejsca ustawienia kominka doprowadzono rurę dostarczającą powietrze problemu nie ma. Wkłady i piece z dolotem powietrza produkuje teraz wiele firm.
  8. Problem z tarasem - olejowana deska ryflowana - modrzew

    Co najmniej sinizna, choć prawdopodobnie raczej grzyb niszczący strukturę drewna. Bardzo wątpię, czy da się to wyczyścić. Tu potrzeba środków grzybobójczych.
  9. Zdrapanie MP75 z regipsu

    Spróbuj zrobić to ścinanie na mokro, po miejscowym zwilżeniu warstwy tynku przeznaczonej do usunięcia.
  10. Tynkowanie - źle odsadzone puszki

    Niech i będzie Byle nie tu, bo w tej rzece puszki z tematu już utonęły!
  11. Tynkowanie - źle odsadzone puszki

    Proponuję wrócić do tematu zamiast rozwijania "gdybologii". Przypominam, że autor tematu zakładał ten wątek, żeby zapytać czy da sie dobrze osadzić osprzęt w puszkach, które nie są idealnie obsadzone. Nawet opisał na ile puszki nie są zlicowane z powierzchnią tynku lub krzywo umieszczone. Z opisu wynikało, że osprzęt da się dobrze umocować na "łapki", z wkrętami może być niekiedy problem. Dla wszystkich chyba jest oczywiste, że lepiej gdyby puszki były osadzone idealnie. Jest jednak inaczej. Pozostaje pracować dalej z tym co jest albo wykuwać i obsadzać puszki od nowa. W drugim wariancie ryzykując, że okolice puszek będa sie odznaczać na tynku. Potencjalnie też, że przewody zostaną przy okazji robót uszkodzone. Czy ktoś ma jeszcze jakieś konstruktywne propozycje? O przeróbkach instalacji oraz relacjach pomiędzy elektrykami, tynkarzami i glazurnikami proponuje założyć nowe wątki.
  12. Tynkowanie - źle odsadzone puszki

    Przy montażu na "łapki" drobne niedokładności w osadzeniu puszek nie są problemem. Brzeg nieco wystającej puszki da się faktycznie obciąć ostrym nożem. Najlepiej podgrzać przedtem plastik używając elektrycznej opalarki, inaczej jest to trudne. Wkręty można w razie konieczności wymienić na dłuższe. W dobrze zaopatrzonym sklepie metalowym coś się dobierze.
  13. Węglem nie napalisz

    Treść uchwały antysmogowej dla Mazowsza jest tu: http://www.edziennik.mazowieckie.pl/WDU_W/2017/9600/akt.pdf To już akt obowiązujący. Wymagania odnośnie emisji zanieczyszczeń są zbieżne z dyrektywą w sprawie ekoprojektu (ecodesign), która ma zacząć obowiązywać dopiero w 2020 r. Ponadto mazowiecka uchwała dotyczy zarówno kotłów jak i kominków. Zawiera też regulacje odnośnie jakości paliw, np. zakaz palenia biomasą o wilgotności ponad 20%. To co może być najbardziej kłopotliwe jako konsekwencja uchwały to wprowadzenie obowiązku wymiany kotłów i kominków, które nie spełniają wymogów klasy 5. Do 1 stycznia 2023 r. trzeba będzie wymienić kotły które nie spełnają wymogów przynajmniej dla klasy 3. oraz piece i kominki o emisji wyższej niż wymogania dyrektywy ecodesign. Natomiast do 2028 r. trzeba wymienić kotły klasy 4. i 5. Przy tym to użytkownik ma obowiązek udowodnić, że jego kocioł lub piec spełnia normy emisji (przedstawić odpowiednią dokumentację).
  14. Zawilgocony pustak ceramiczny a dalsze etapy prac

    ściany muszą wyschnąć przed tynkowaniem. Inaczej tynk może zacząć odpadać. Co do miernika, to dokładność amatorskich urządzeń zwykle jest bardzo kiepska. To raczej pomiar na zasadzie sprawdzenia czy materiał jest b. mokry czy w miarę suchy. Nic więcej. Już lepiej zebrać parę łyżek pyłu z wiercenia, zważyć na wadze elektronicznej, wysuszyć np. w uchylonym piekarniku i zważyć ponownie. W praktyce błąd będzie mniejszy. Ponadto gdy materiał jest b. mokry już pył przy wierceniu jest odczuwalnie wilgotny i się skleja.
  15. Co zmienić aby poprawić wentylację

    Ten efekt naprzemiennej zmiany kierunku ruchu powietrza to raczej efekt braku nawiewników niż tego, że budynek nie jest ogrzewany. Na miejsce usuwanego powietrza świeże musi jakoś napłynąć Zrób powtórkę testu przy uchylonych kilku oknach. Prawdopodobnie nawet przy obecnej temperaturze kierunek ruchu powietrza w kanałach ustabilizuje się na wyciąg. O ile oczywiście wyloty kanałów wentylacyjnych są zrobione prawidłowo i wiatr nie wtłacza do nich powietrza.
×