Skocz do zawartości

rett

Uczestnik
  • Posty

    100
  • Dołączył

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

rett's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Co do ocieplenia na jętkach, to tak właśnie myślałem zrobić a jeśli planowana wentylacja przez kalenicę nie będzie działać prawidłowo, to pozostaje mi zrobić ją poprzez ścianki szczytowe, tak jak radzicie. Mam już nawet gotowe otwory w ścianach szczytowych, które kiedyś zrobił murarz, choć na razie zasłonięte warstwą ocieplenia ze styropianu od zewnątrz ale wyciąć w nim otwór od wewnątrz, to nie problem. Czy otwór około 20 cm. x 20 cm. w każdej ze ścianek szczytowych wystarczy i czy trzeba go zabezpieczyć jakąś specjalną kratką od zewnątrz, czy też zwykła plastikowa, taka jak np. w łazience wystarczy ? I jeszcze jedno. Zastanawiam się, skoro te osiem dachówek wentylacyjnych to za mało do prawidłowej wentylacji, to po co dekarze je tam w ogóle założyli, przecież sami wyliczali ile jakich dachówek zamówić ?
  2. Zrobiłem z bliska kilka zdjęć. Tak to wygląda : Od środka na zewnątrz : deskowanie, membrana, potem znowu jakieś drewno, chyba łata, na łacie widać dachówki i na dachówkach jakaś gruba folia karbowana. Co jest powyżej tej folii nie wiem, przypuszczam, że gąsiory. Tak, po 4 na każdej skośnej połaci dachu. W sumie osiem.
  3. Nie było mnie na forum przez kilka dni. Siła wyższa, sorki. Chciałbym kontynuować wątek wentylacji kalenicy. Dzięki animus za grafikę, jak to powinno wyglądać. U mnie wygląda to tak: Deska obu połaci dachowych jest cofnięta , ale membrana nie jest przybita do brzegu cofniętego deskowania. Jak to wygląda powyżej membrany nie wiem, nie mam jak sprawdzić. Czy takie przecięcie membrany wystarczy do prawidłowej cyrkulacji powietrza, czy też powinienem poprawić ten górny wylot ? Dodam zdjęcie wentylacji dachu z zewnątrz, może się do czegoś przyda:
  4. Dzięki, dalej już sobie z tym poradzę. Mam jeszcze małe pytanie odnośnie membrany dachowej. Kiedy cieśle kładli membranę na deskowanie, to u góry, w miejscu gdzie dwie płaszczyzny dachu się łączą, przecięli nożem tą membranę w poziomie, na całej długości dachu. Oczywiście w celu wentylacji. Ten górny wylot powietrza nie jest taki, jak wlot przy podłodze, za murłatą. Ten dolny jest otwarty, tak, że widać światło z zewnątrz a u góry tylko przecięta membrana. Czy to wystarczy, czy też powinienem poprawić ten górny wylot ?
  5. Dzięki za podpowiedź, jak dziś pojadę na budowę, to sprawdzę, czy zmieści się jeden profil, czy dwa. Jak też zauważyłem, to raczej powinien być to większy profil, np. CW100, niż mniejszy, taki jak podsufitowy. Czy mam go zamontować szerszą częścią (na płasko) do tych krótkich deseczek po prawej stronie okien, czy też pionowo do krokwi ? To dalej będzie poddasze nieużytkowe.
  6. Czyli co ? Przewiercić w krokwi kilka otworów ? Czy nie osłabi to wytrzymałości samej krokwi ? Obecnie wygląda to tak: Jak widać, okna nie są po środku, między krokwiami a przesunięte maksymalnie na lewo. A może by to zrobić tak, że na tej wąskiej przestrzeni na prawo od okien można by zrobić coś, jakby połączenie przestrzeni wentylacyjnej pod oknami z tą nad oknami, za pomocą np. plastikowej rury kanalizacyjnej 5 cm. średnicy albo 2x3cm. Czy to dobry pomysł i czy to wystarczy ? A co do ścianek działowych, to jaki rozmiar profili powinienem zastosować ?
  7. Rozpoczynam ocieplanie poddasza. W projekcie pierwotnym było to poddasze nieużytkowe i wełna miała iść na podłogę strychu. Zmieniłem to na ocieplenie pod deskowaniem skośnych połaci (dach dwuspadowy) i utworzenie kilku pokoi zamiast jednej wielkiej, otwartej przestrzeni. Czy najpierw powinienem ocieplić całe skośne połacie a potem postawić ścianki działowe, czy też wpierw podzielić to ściankami działowymi a potem zająć się ociepleniem skosów ? Mam też dwa okna dachowe i widzę tu problem ze szczeliną wentylacyjną. Normalnie robię szczelinę pod deskowaniem na ok. 3.5 cm. od murłaty do samej góry, tam membrana została przecięta przez dekarza. Metoda utworzenia szczeliny popularna, papiaki i sznurkowanie. Ale tam, gdzie między krokwiami są okna, to po obłożeniu tego płytą g-k, tuż pod oknem nie będzie wylotu na zewnątrz a nad oknem nie będzie wolnego wlotu powietrza do szczeliny. Jak to rozwiązać ?
  8. Czy jest zakaz stosowania tych metalowych łączek/redukcji wchodzących do środka ceramiki i "MUSI" być zastosowana ta obejmująca otwór od zewnątrz ? Jeśli tak, to będę zmuszony do wymiany jej na nowy rodzaj. Czy wynika to z przepisów, czy też ta sugestia o wymianie metalowej łączki/redukcji na inną, to dobra rada wynikająca z chęci zabezpieczenia komina przed ewentualnym uszkodzeniem w przyszłości ?
  9. To właśnie było coś takiego. Byłem w firmie, która instaluje kominki i piece wolnostojące aby się dopytać co i jak mam zrobić, żeby podłączyć kozę i tam, po rozmowie z majstrem, wskazał on, że właśnie tego potrzebuję, więc kupiłem i zamontowałęm. Teraz, na ścianie wygląda to tak : Czy coś z tym łącznikiem nie tak jak trzeba, bo już sam nie wiem ?
  10. Jak pojadę dziś na budowę to zrobię kilka zdjęć. Wieczorem, po powrocie wrzucę je. Dodam jeszcze, że ten komin był w planie w tym miejscu i od samego początku z myślą, że będzie podłączony do kozy. Murarzowi dałem wolną rękę w kupnie materiałów z hurtowni i on wybrał ten komin, marki 'Skorsten' bodajże. W przekroju wygląda tak: Średnica otworu dymnego 21 lub 22 cm. Na wlot założyłem redukcję na 15 cm. bo wyjście na rurę na piecu jest również 15 cm. średnicy.
  11. Niezbyt wiem czy dobrze bym to opisał, więc posłużę się zdjęciem. Widok sprzed kilku miesięcy. Jak widać komin stoi w kuchni, obecnie przy nim jest półwysep. W środku szybu jest wkład z ceramiki. Tam, gdzie widać kwadratowy otwór w ścianie, od strony salonu, jest wlot do komina, obecnie już obrobiony z dołączoną przedłużką stalową w ścianie z betonu komórkowego. Mam nadzieję, że o takie informacje pytałeś. Zapytam jeszcze o czad, czy jest on cięższy od powietrza, czy też lżejszy bo nie wiem, czy detektor zamontować wysoko czy nisko ?
  12. Dzięki za pomoc. Znowu czegoś pomocnego się nauczyłem.
  13. Jak się nie chcesz oparzyć.... Jakoś nie bardzo to rozumiem, chodziło mi raczej o zabezpieczenie tylko miejsca cięcia jakąś farbą przed np. korozją. Detektor czadu też zamierzam kupić.
  14. Dzięki za wyjaśnienia. Nie sądziłem, że ten szyber to taka potencjalnie niebezpieczna rzecz. Kiedy na początku pytałem o szyber, to nie dla tego, że koniecznie chciałem go mieć. Wynikło to stąd, że nie mam nad kozą zbyt dużo miejsca na standardowej długości rury. Montując kolanko i prosty odcinek rury, muszę ten prosty, pół metrowy kawałek skrócić o połowę a szyber, który na tej samej stronie oferują do sprzedaży, jest już w odcinku 25 cm. dł., co sprawiłoby, że nie musiałbym już go ciąć. Zrezygnuję więc z kupna i instalacji szybera na rzecz zwykłego, prostego 0,5 m. odcinka rury, przetnę ja na pół i też będzie dobrze. A czy po cięciu muszę zabezpieczyć czymś ten przecięty fragment gołej blachy ? Nie sądziłem też, że czad powstaje w piecach opalanych drewnem, lecz w tych węglowych, dzięki za ostrzeżenie.
×
×
  • Utwórz nowe...