Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

rett

Uczestnik
  • Posty

    55
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O rett

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Skorzystałem z kalkulatora i otrzymałem wyniki dla 0,035 i 0,038: Kalkulator uzyskiwanych współczynników przenikania ciepła Uc RSI + RSE: 0.14 Grubość warstw [m]: 0.30 Suma Oporu Cieplnego [m2K/W]: 8.711428571428572 U [W/m2K]= 0.11479173499508034 Kalkulator uzyskiwanych współczynników przenikania ciepła Uc RSI + RSE: 0.14 Grubość warstw [m]: 0.30 Suma Oporu Cieplnego [m2K/W]: 8.034736842105263 U [W/m2K]= 0.12445958338792087 Nie wiem co to jest RSI czy też RSE i w jednym jak i w drugim przypadku RSI +RSE wynosi 0.14, więc jak zrozumiałem mogę zastoso
  2. Nie skupiam się na marce a na materiale z którego ta wełna jest zrobiona. W hurtowni usłyszałem, że wełny mineralne "szklane" lepiej znoszą czasowe zawilgocenie, na przykład po przeciekającym dachu bo nie ulegają degradacji (pleśnie, grzyby, itp. ), natomiast zwykłe wełny mineralne, np. "skalne" już nie są tak odporne na wilgoć i po pewnym czasie mogą powstać problemy. Być może coś pomyliłem, jeśli tak, to proszę o korektę. Jeżeli będę miał dwie warstwy wełny po 15 cm, to jak wyliczyć "wartość U" ?
  3. Chciałbym niedługo ocieplić poddasze użytkowe i ktoś mi powiedział, że wełna mineralna z lambdą 0,039 jest wystarczająca, szczególnie, że planuję położyć jej dwa razy po 15 cm. wiem, że czym niższa lambda tym lepiej ale od 0,035 w dół ceny zaczynają szaleć więc na razie skupiam się na tej z przenikalnością cieplną 0,039. Drugie pytanie to czy wełna mineralna tzw. szklana, na przykład marki ISOVER lepiej się sprawdza na poddaszach niż zwykła skalna np. URSA ? To pytanie w związku z ewentualną kumulacją wilgoci.
  4. Chciałem wykorzystać zaprawę tynkarską bo myślałem, że będzie mocniejsza niż klej cienkowarstwowy ale jeśli nie miałem racji, to użyję kleju, tyle że, jak rozumiem jego warstwa będzie musiała być cieńsza a bloczki dokładniej dopasowane. Pomyślałem o tym i między bloczek a boczną stronę posadzki chcę włożyć pionowo płytę styropianu, takiego jaki jest pod posadzką. Mam jeszcze parę płyt 4 i 5 cm grubości o przenikalności cieplnej 0,035 więc raczej wystarczy. Bloczek suporeksu zetnę na 20 cm głębokości więc po ułożeniu go na równi z wewnętrzną ścianą, powstanie pionowa szczelina ok
  5. Chcę przygotować otwór drzwiowy przed instalacją drzwi wejściowych do domu. Przygotowałem sobie bloczki z betonu komórkowego i chciałbym wykorzystać do przyklejenia tego zaprawę tynkarską, której mi zostało trochę po tynkowaniu łazienki a pionowe szczeliny wypełnić klejem cienkowarstwowym do gazobetonu, którego również mam jeszcze worek. Ewentualnie do zaprawy mogę jeszcze dodać cementu 42,5 i żwir, resztkę po robieniu posadzki. Czy to dobry pomysł, czy też "musi" to być zaprawa murarska ?
  6. Dziś sprawdziłem ten przewód jeszcze raz. W szarej otulinie jest osiem żył skręcanych po dwie. Biały-brązowy, biały-niebieski, biały-zielony i biały-pomarańczowy. W tej ostatniej parze biały przecięty. To najpewniej przewód internetowy, chyba tzw. skrętka albo nazwa podobna. Jutro kupię 10 m i położę go między środkową parą rur widocznych na pierwszym zdjęciu bo idą na skróty przez środek pomieszczenia na zewnątrz domu. Mam nadzieję, że temperatura tych rur nie zaszkodzi przewodowi i nie będzie zakłócać sygnału.
  7. Co do tego przewodu sygnałowego, to czy wszystkie kabelki we wiązce są wykorzystywane, czy może jest tam jakiś zapas ?
  8. Sam jestem tego ciekaw, chociaż po zastanowieniu to może chodzi o to, żeby nie przepalić (uszkodzić) cienkiej izolacji pozostałych przewodów ale nie jestem profesjonalistą więc nie mam pewności i chętnie zobaczę, co inni o tym napiszą.
  9. Mam przecięty jeden z kabelków do pompy ciepła. Niestety nie wiem jaka jest jego funkcja. Biały kabelek w otulinie jest jakby skręcony z drugim pomarańczowym. Czy mogę go dać zlutować i zaizolować, czy też muszę wymienić go na całej długości, między pompą ciepła na zewnątrz budynku a puszką w ścianie powyżej ? W otulinie jest całkiem sporo cienkich przewodów więc być może, że jest tam jakiś ich zapas i nic nie muszę zrobić poza zaizolowaniem tego miejsca. Proszę o radę.
  10. Dzięki, przeczytałem, naprawdę wartościowe i przydatne informacje. Teraz przynajmniej wiem, czego muszę dopilnować.
  11. Można i tak ale w sytuacji, kiedy pytać bakterii o nic nie będę, to może ktoś wie czy były na ten temat jakieś badania robione lub podpowie jak to jest rozwiązane u innych i czy nie mają z tym problemów "zapachowych" we własnych oczyszczalniach.
  12. Również, tak jak Ty uważam, że tak nie powinno być. Podszedłem do sprawy zdroworozsądkowo i zapytałem bo monter sam zainstalował wyjście na kran w miejscu, gdzie elektryk wypuścił wcześniej przewód. Ja tylko z grubsza określiłem, że chcę mieć kran na ścianie i mniej więcej wskazałem miejsce a monter sam wybrał konkretny punkt wyjścia. Cała instalacja jest teraz montowana, więc nie zaszkodzi zapytać, by uniknąć problemów.
  13. Może ktoś mi podpowie jaka powinna być najmniejsza odległość gniazda elektrycznego na zewnętrznej ścianie budynku od kranu na wodę do węża ogrodowego. U mnie jest to jakieś 60 cm ale nie wiem czy to wystarczy aby było zgodnie z przepisami ?
  14. Produktem ubocznym zmiękczacza wody jest słona woda. Odprowadzana u mnie będzie do przydomowej oczyszczalni ścieków i tu mam pytanie czy ta słona woda nie będzie zabijać tych pożytecznych bakterii w oczyszczalni co sprawi powstawanie nieprzyjemnych zapachów i być może innych problemów ? Dodam, że stacja zmiękczania wody to jednostka "Aquahome 20 Smart" a oczyszczalnia to "Graf one2clean" na trzy-cztery osoby. A może lepiej byłoby poprowadzić oddzielną rurę od zmiękczacza do jakiejś małej studni chłonnej na zewnątrz budynku ?
  15. A jakie jest wasze zdanie w tej kwestii ?
×
×
  • Utwórz nowe...