Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Aktywni na Forum

Posty wysoko ocenione

Pokazuje posty z najwyższą reputacją od 19.05.2021

  1. Jak najbardziej! Zachęcam do obejrzenia filmu, w którym Pan Szczepan Marczyński - ekspert od powojników, poleca ciekawe pnącza zadarniające - w tym powojniki.
    2 points
  2. Wow , uszkodzili gres za 15zeta za metr . Klient ma zrytą banię i jakieś kompleksy.
    1 point
  3. Czy pisząc serwis masz na myśli coroczny przegląd? Też bardzo mnie interesuje co to znaczy gigantyczne koszty... Bo jeśli masz na myśli właśnie coroczne przeglądy, to po pierwsze warto je wykonać nie tyko w przypadku pomp ciepła, tylko w ogóle urządzeń grzewczych przed sezonem. Po drugie nie masz obowiązku ich wykonywać - po prostu najwyżej stracisz gwarancję producencką. (uwaga: zgodnie z ustawą o f-gazach, wymagana jest kontrola szczelności jeśli ilość czynnika w układzie przekracza równowartość ekwiwalentu CO2 powyżej 5 ton w urządzeniach typu split, a 10 ton w urządzeniach typu mono
    1 point
  4. Zero jaj na podbrzuszu ....z imienia i nazwiska się przedstaw a nie ,, niechętnie acz uprzejmie donoszę ''
    1 point
  5. Zwróć uwagę na serwis, okres dostępności części, materiałów eksploatacyjnych, szczególnie kół piast ostrzy itp. Urządzenie pracuje w trybie ciągłym, moje np. 12h pracy non stop na 36 h przerwy. Załącza się go przy pierwszych objawach wiosny. Pracuje przez ok. 8-9 miesięcy w roku, czasami kończy pracę lub zaczyna w czasie deszczu. Po kilku latach takiej eksploatacji można się spodziewać zużycia eksploatacyjnego. Ja kupiłem urządzenie do którego jest problem z dostępem części już po roku od zakończenia oferty tego modelu. Parametry cięcia, a nawet wielkość akumulatora wydaje mi się zn
    1 point
  6. Jak będziesz miał już coś na oku to najlepiej by było abyś jednak wziął kogoś kto ogarnia remonty i oszacował czy chata się nadaje .
    1 point
  7. Można natomiast zamontować klimatyzatory - skoro dom mały - a to nic innego jak pompa ciepła powietrze-powietrze. Wtedy przelicznik powinien wyjść inny i zmieścimy się w wymaganych widełkach. Ewentualnie kilka PV na dachu na potrzeby grzałki lub/i klimatyzatora + przetwornica i wtedy mamy eko-prąd. Prąd nie cały czas, ale klimatyzator to już OZE. Odsyłam do artykułu autorstwa Eksperta Cezarego z moim skromnym opracowaniem redakcyjnym. https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/51137-czy-wszystko-w-domu-moze-dzialac-na-prad Prowokująca fotka dla niezdecydowanych.
    1 point
  8. Szanowny Panie, Zawsze można spróbować własnych sił i zacząć od pomalowania najpierw najmniejszego pomieszczenia, np. garderoby, aby ocenić w ten sposób efekt końcowy Ściany należy delikatnie przeszlifować drobnym papierem ściernym.. Następnym krokiem jest odpylenie powierzchni i jej zagruntowanie. Może Pan wykorzystać grunt polimerowy Śnieżka Acryl-Putz® GU40. Grunt zwiększy przyczepność podłoża i zmniejszy jego chłonność. Do malowania rekomenduję białą lateksową farbę Śnieżka Eko Plus lub Śnieżkę Plamoodporną (jeśli zależy Panu na bardzo trwałej, antystatycznej powłoce). Przed przystąpieni
    1 point
  9. Tylko ... montują sobie progi zwalniające, one zaburzają płynność jazdy, a to bezpośrednio wpływa na zwiększoną emisję substancji szkodliwych i to nie tylko tych z silnika. Badania potwierdziły, że w okolicach gdzie zamontowano progi zwalniające znacznie wzrósł poziom pyłu pochodzącego z kloców hamulcowych, wysypywanego z okolic szczęk podczas pokonywania progów, pyl wdychają dzieci bawiące się w okolicy oraz piesi.
    1 point
  10. Jako roślina okrywowa najlepiej sprawdzi się odporny powojnik w odmianie 'Praecox', którego silnie rosnące pędy płożą się po ziemi i przez rok mogą urosnąć nawet na długość kilku metrów. Ma jasnofioletowe drobne kwiaty, pojawiające się w lipcu i w sierpniu. Można też zastosować odmianę 'Cassandra' - powojnik bylinowy tworzący duże kępy i kwitnący na niebieskofioletowo.
    1 point
  11. Po pierwsze - musi być woda, ogrzewanie i szczelny dach. Zaczniesz mieszkać, wietrzyć etc. Podłogę bym sprawdził na obecność różnych robaków czy zdrowa. Przecyklinował i starał się uratowć. Twoja wola. Piec kaflowy super. Apropos łazienki - kilkanaście tysięcy może tak wyjść. Pytanie - szambo jest? Gdzie z tej łazienki i ogólnie z domu ścieki odprowadzisz? Pytanie główne i zasadnicze - chcesz tam mieszkać czy pomieszkiwać? Mam podobny dylemat i chałupa w podobnym stanie. Na razie brak funduszy. Mam wodę i prąd ale tam trzeba worek pieniędzy utopić nawet przy własnoręcznym nakładzie pracy
    1 point
  12. Sama łazienka to koszt 15 -17tyś , materiały plus robota ...w niskiej półce cenowej. Okna , drzwi kolejne 15tyś oby.....
    1 point
  13. Jak nie ma pleśni i nie czuć wilgoci, ja bym w to wchodził. Kup sobie higrometr, taki za 20zł w Castoramie i z ciekawości postaw w kilku miejscach jak to wygląda. Z robocizną w 50ciu tys powinieneś się zamknąć, bez dachu. Najgorzej chyba wygląda dach i podniesienie tego raczej kiepsko widzę. Jak poruszasz całą konstrukcję to raczej już chyba tego nie ustawisz i czy to się nie rozleci? Metr pasowałoby to podnieść. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    1 point
  14. ja jakoś przekonałem się do Tuya + bramka zigbee do obsługi po 433MHz, choć to w zasadzie to samo co sonoff, ale dla mnie bardziej przyjazne; nie wiem jak z sonoff, ale z Tuya współpracują niektóre "zwykłe" alarmy, a takie dedykowane to centralka kosztuje ze 200PLN, czujki są w zasadzie takie same, trzeba tylko uważać co obsługują na razie mam to w fazie rozwojowej, tj nie mam czasu (na razie ) póki co steruję oświetleniem, kontroluję temperaturę, mam postawiony alarm, składam nawadnianie 4-sekcyjne na rancho (taniocha w porównaniu do gotowych) , będę robił oświetlenie zewnęt
    1 point
  15. A dlaczego tu nie ma murłaty? Krokiew opiera się bezpośrednio na wieńcu? To proszenie się o kłopoty.
    1 point
  16. Są specjalne szpachle do drewna, można je dodatkowo wymieszać z pyłem drzewnym i podretuszować. Wprawna rączka tak podpicuje, że gołym okiem nikt nie zauważy. Bez paniki.
    1 point
  17. Dodam, że ludzie "zauroczyli" (i słusznie) się budową na zgłoszenie i część z nich myśli, że robią to szybko na działce rolnej. Działka rolna jest największą pułapką dla nieświadomego inwestora. Jak wspomniał Ekspert Cezary powyżej. Może się udać, ale nie musi. Życzę powodzenia.
    1 point
  18. A jeśli idzie o Dudka, to tam jest: "zimne wode osobno, ciepłe wode osobno, szczelne rurki, kafelki, duperelki, kraniki, dywaniki,"
    1 point
  19. Te stopnie są zapewne z niezbyt twardego drewna... A jak myślisz? Bez rozebrania schodów nie wyheblujesz ich na równo, bez rozbierania można próbować szlifowania i zebrać na równo ok 1 cm deski... ale w pozytywny efekt - czyli uzyskanie RÓWNYCH płaszczyzn stopnic - wątpię... Można spróbować je obłożyć/zakleić/zakryć niezbyt grubymi "nakładkami" z kapinosami, maskującymi te "wyjechane" miejsca z twardego drewna... Uprzednio należałoby stopnie wyrównać do poziomu w tych "wyjechanych" fragmentach, żeby się nie uginały... A najlepiej zaaprobować fakt istnienia tych "wyjech
    1 point
  20. W czym tak naprawdę tkwi problem? W trakcie budowy zmieniany jest rodzaj stropu? Taką zmianę powinien zaaprobować konstruktor, to on przy tym określi szczegóły danego rozwiązania w konkretnym przypadku.
    1 point
  21. Z jakiego obszaru rura odprowadzi wodę to zależy głównie od rodzaju gruntu. Na tym rysunku pokazano chyba jedynie, że warstwa przepuszczalnej zasypki musi mieć przynajmniej 20 cm. A całą zabawę z robieniem drenażu trzeba zaczynać od ustalenia jak i gdzie będzie odprowadzana woda. bez dobrego odpływu drenaż nie ma sensu. Wręcz szkodzi, go w pobliżu rur drenarskich, a więc i blisko fundamentu robimy sobie basen. Tam grunt jest najbardziej przepuszczalny i tam spływa woda.
    1 point
  22. Przy iglakach można posadzić np. borówkę brusznicę lub golterię rozesłaną (mało ekspansywne krzewinki podobne do borówki leśnej). Na wielu stanowiskach sprawdzi się zimozielony barwinek, bluszcz pospolity czy bodziszek. W miejscach dobrze nasłonecznionych można zastosować w większych skupiskach trawy ozdobne.
    1 point
  23. Moim skromnym zdaniem pustaki pękają ponieważ posiadają wady materiałowe oraz konstrukcyjne i kompletnie nie nadają się do zalewania betonem, czy wypełniania czymkolwiek innym. Nie ma tu znaczenia klasa betonu czy będzie to C8/10 czy C25/30. Po sklejeniu powinny pozostać puste. Dodatkowo powinno być zrobione odwodnienie (np. z rurki) w dolnej warstwie pustaków z dołu pustej przestrzeni pustaka, ponieważ pustak chłonie wodę bardziej niż gąbka pomimo impregnacji dedykowanym impregnatem do ogrodzeń betonowych firmy Joniec. Po za tym wada konstrukcyjna daszka (prostokątna płytka nie posiada okap
    1 point
  24. Sposobu nie ma jeśli to gruntu klasy I - III (chyba, że minister się zgodzi), - trzeba było wyjść za rolnika i to pod warunkiem odpowiedniej lokalizacji działki (tzw. warunek dobrego sąsiedztwa)
    0 points
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Utwórz nowe...