Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Eksperci Hörmann

Firma
  • Posty

    13
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Eksperci Hörmann

  • Ranga
    Profesjonalista
  1. Propozycje wyceny poniżej. Cena bramy segmentowej w wymiarach 2500 x 2125 mm, z przetłoczeniami M, w kolorze białym, brązowym lub antracytowym i powierzchnią Woodgrain wynosi 2263 zł netto. Cena bramy segmentowej ocieplanej LPU 40 w wymiarach 2500 x 2125 mm wynosi 2881 zł netto. Podana cena dotyczy bramy z przetłoczeniami M, w kolorze białym, brązowym lub antracytowym i powierzchnią Silkgrain. Cena bramy segmentowej w wymiarach 2500 x 2125 mm, z przetłoczeniami M, w okleinie drewnopodobnej Decograin, w kolorze Winchester Oak, Golden Oak, Dark Oak, Night Oak wynosi 2886 zł netto. Cena napędu SupraMatic E wynosi 1456 zł netto. Cena napędu ProMatic wynosi 1095 zł netto, przeznaczony jest on do garaży, w których dzienna liczba cykli bramy (otwórz-zamknij) nie przekracza 12 cykli na dzień lub 5 cykli w ciągu godziny. Rozłączanie napędu 110 zł. Wycena usługi montażu jest ustalana indywidualnie przez Autoryzowanych Przedstawicieli Handlowych.
  2. Są dwie "szkoły". Obydwie mają swoje wady i zalety. Formalnie zaś – nie ma to znaczenia. Montaż drzwi z ościeżnicą jest w tym sensie trudniejszy, bo cały element jest sporo cięższy. Trzeba bowiem zamontować jednocześnie i ościeżnicę i wiszące na niej skrzydło. Ponieważ całość jest cięższa, to trudniej ją dobrze ustawiać przed zabetonowaniem. Można jednak to zrobić, wstawiając odpowiednie podkładki dystansowe, zarówno pomiędzy skrzydłem drzwi, a ościeżnicą, jak i oczywiście odpowiednie kliny, kontrujące całość w ścianie (bezwzględna zasada: pion/poziom/ płaszczyzna montażu). Zdejmując skrzydło z ościeżnicy (wybijając sworznie zawiasów konstrukcyjnych) - montaż jest o tyle łatwiejszy, bo sama ościeżnica jest lekka. Jednak jej nieprecyzyjny montaż, nie uwzględniający ugięcia profilu ościeżnicy i ewentualnego jej odkształcenia, po późniejszym zawieszeniu skrzydła, to gwarancja nieudanego montażu. Taki montaż wymaga niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz odpowiedniego wcześniejszego "skontrowania" profili ościeżnicy przed zawieszeniem skrzydła. Chodzi w praktyce o to, aby po jego zawieszeniu, działające w dół ramię siły, związane z kilkudziesięciokilogramowym obciążeniem – nie spowodowało przemieszczenia się zamocowanych wcześniej na dyble, przy pomocy kotew, profili ościeżnicy. Można oczywiście, ościeżnicę zaraz po jej zadyblowaniu i odpowiednim precyzyjnymj ustawieniu - od razu zabetonować, ale nie rekomendowałbym tego, ponieważ nie będziemy mieli już później żadnego manewru w zakresie regulacji, gdyby coś nie poszło tak, jak trzeba. Dzięki odpowiedniemu skontrowaniu drzwi, przy pomocy dybli kotwiących ościeżnicę w murze, za pomocą odpowiednich klinów i podkładek dystansowych – powinniśmy uzyskać zamierzony efekt. Należy pamiętać o najważniejszej zasadzie, o której już wspomniałem wcześniej: podczas montażu należy zachować bezwzględnie piony, poziomy i płaszczyznę montażu. Druga ważna zasada, to taka, że skrzydło drzwi po jego osadzeniu w ościeżnicy, powinno znajdować się możliwie precyzyjnie w osi symetrii ościeżnicy, tzn. szczeliny z każdej strony powinny być niemal takie same. Uwaga! Drzwi HPL30- A-1 są drzwiami rewersyjnymi (prawo-lewymi). Po ustaleniu kierunku ich otwierania – dolny profil ościeżnicy 4-stronnej może być odjęty, tj. umiejętnie odcięty lub oderwany od pionowych słupków pionowych ościeżnicy. Do Siego Roku!
  3. Dokładny sposób montażu oraz wszelkie kroki, jakie należy przedsięwziąć, w celu zamontowania drzwi przeciwpożarowych HPL30 A-1, znajdują się w instrukcji montażu i konserwacji drzwi. Dokument ten znajduje się (wraz z uszczelką ościeżnicową, zwiniętą w kształt "ślimaka" w opakowaniu foliowym, przymocowanym bezpośrednio na blacie skrzydła drzwi. Na wszelki wypadek (gdyby dokument ten z jakiegokolwiek powodu się zagubił), przesyłam w załączeniu dokument "instrukcji" w wersji elektronicznej (w formacie PDF hormann_instrukcja_montazu_i_konserwacji.pdf). W instrukcji (w bardzo przystępnej i zrozumiałej formie, za pomocą piktogramów) znajdują się wszystkie poszczególne kroki (także w zakresie demontażu ościeżnicy, a tym samym „wybijania” sworzni zawiasów konstrukcyjnych), w celu zamontowania drzwi przeciwpożarowych w otworze budowlanym. Zwracam uwagę, że drzwi przeciwpożarowe, oprócz klasycznego ich zadyblowania, powinny zostać dokładnie zabetonowane (szczelina pomiędzy ścianą montażową, a ościeżnicą, powinna zostać wypełniona szczelnie zaprawą cementowo-wapienną, a nie np. pianką poliuretanową). W przypadku dalszych kłopotów z montażem drzwi, konieczne jest zwrócenie się o pomoc do lokalnego dystrybutora lub naszego regionalnego partnera handlowego (dealera). Dariusz Potrzebski Dyrektor sprzedaży produktów obiektowych w firmie Hörmann Polska sp. z o.o.
  4. Witam Podany wymiar bramy segmentowej: 5250 x 2100 mm nie jest wymiarem znormowanym. Cena bramy segmentowej LPU 40 (grubość segmentów 42 mm) firmy Hörmann w wymiarze specjalnym wynosi 5191 zł netto. Najbardziej zbliżony wymiar znormowany bramy segmentowej wynosi 5500 x 2125 mm i wówczas koszt zakupu tej bramy to 4414 zł netto. Podana cena dotyczy bramy z przetłoczeniami M, w kolorze białym, brązowym lub antracytowym i powierzchnią Woodgrain. W przypadku wyboru innego wzoru bramy, koloru i struktury powierzchni cena bramy ulegnie zmianie. Podane ceny są cenami netto i należy do nich dodać podatek VAT w wysokości 8% lub 23%. Wysokość podatku VAT regulują przepisy podatkowe. Pozdrawiam
  5. Witam, Załączam plik graficzny, na którym widoczne są 4 warianty. Mam nadzieję, że rysunek okaże się pomocny w rozwianiu wątpliwości.
  6. Szanowni Państwo Podczas montażu drzwi zewnętrznych przede wszystkim należy zwrócić uwagę na izolację pod progiem, żeby warstwy betonu na zewnątrz i wewnątrz były właściwie rozdzielone. Pod progiem musi zostać umieszczona specjalna konstrukcja o odpowiednim współczynniku przenikania ciepła. Firma Hörmann, oprócz drzwi oferuje również odpowiednie profile do wpuszczenia w posadzkę. Należy też pamiętać, że płaszczyzna montażowa musi być zgodna z płaszczyzną izolacji, a przestrzeń między otworem a drzwiami należy uszczelnić taśmą rozprężną. Analogiczna jest sytuacja podczas montażu bramy garażowej. Świadomi inwestorzy powinni umieścić w posadzce profil rozdzielający warstwę betonu. W ofercie bram garażowych firmy Hörmann takich profili jednak nie ma. Przygotowując posadzkę w garażu, należy również zwrócić uwagę na prawidłowe jej wypoziomowanie, które będzie gwarantowało odpływ wody na styku brama-posadzka. Unikniemy wówczas problemów związanych z zatrzymywaniem się wody i przymarzaniem uszczelki progowej. Z poważaniem Krzysztof Horała
  7. Szanowni Państwo Energooszczędność jest obecnie dominującym trendem w budownictwie jednorodzinnym. To efekt regulacji europejskich zaostrzających wymagania dotyczące efektywności energetycznej budynków i dążących do ograniczenia zużycia energii. Firma Hörmann nie tylko doskonale wpisuje się w ten nurt, ale nawet go wyprzedza. Dzięki innowacyjnym technologiom i najnowocześniejszym materiałom powstają produkty, których parametry techniczne znacznie przewyższają określone przepisami wymagania. Takie jak np. drzwi wejściowe ThermoCarbon, których współczynnik przenikania ciepła (UD nawet 0,47 W/m²K) prawie dwukrotnie przekracza wymagania stawiane drzwiom w domach pasywnych czy jedyny w swoim rodzaju system uszczelek ThermoFrame, który zastosowany w bramach segmentowych o blisko 30% poprawia ich izolacyjność cieplną. Na nic jednak zdadzą się bramy i drzwi o najlepszych nawet parametrach cieplnych, jeśli będą one niewłaściwie zamontowane. Konieczny jest FACHOWY MONTAŻ. Podczas montażu drzwi przede wszystkim należy zwrócić uwagę na izolację pod progiem, żeby warstwy betonu na zewnątrz i wewnątrz były właściwie rozdzielone. Pod progiem musi zostać umieszczona specjalna konstrukcja o odpowiednim współczynniku przenikania ciepła. Należy też pamiętać, że płaszczyzna montażowa musi być zgodna z płaszczyzną izolacji, a przestrzeń między otworem a drzwiami należy uszczelnić taśmą rozprężną. Montując natomiast dobrze ocieploną segmentową bramę garażową warto pamiętać o tym, aby ograniczyć powstawanie mostków termicznych, jakie tworzą się na styku ościeżnicy ze ścianą garażu. Najlepszym rozwiązaniem jest tu montaż zestawu ThermoFrame firmy Hörmann. Ten składający się z dodatkowych uszczelek na obwodzie bramy oraz z kątownika z tworzywa sztucznego zestaw eliminuje mostki termiczne pomiędzy murem a ościeżnicą, a tym samym znacząco wpływa na poprawę izolacyjności cieplnej bramy. Tak więc fachowy, profesjonalny montaż nie tylko pozwoli zachować wysoką termoizolacyjność nowoczesnych bram i drzwi, ale może ją nawet jeszcze poprawić. Z poważaniem Krzysztof Horała
  8. Szanowni Państwo Montowanie drogiej dobrze ocieplonej bramy garażowej nie zawsze ma sens. Z uwagi na nieuniknione straty ciepła powstające podczas otwierania garażu, w domach pasywnych i energooszczędnych nie lokalizuje się go w bryle budynku. Jest on najczęściej odizolowany termicznie. Wystarczy wówczas lżejsza brama. Najtańsza będzie uchylna, ale dobrze sprawdzi się też segmentowa. Brama z blatem o zmiennej grubości od 20 mm do 42 mm jest pod względem przenikalności cieplnej wystarczająca. Jej współczynnik przenikania ciepła U wynosi 1,5 W/m2K, a mały ciężar oszczędza sprężyny, co gwarantuje długoletnią niezawodną eksploatację. Jednak tam, gdzie garaż umieszczony jest w bryle domu i ściśle przylega do części mieszkalnej, musimy maksymalne ograniczyć nieuniknione straty ciepła powstające podczas jego otwierania. W tym celu należy dobrze zaizolować przylegające do niego ściany i sufit oraz zamontować drzwi do części mieszkalnej charakteryzujące się niską przenikalnością ciepła, a także bramę segmentową o współczynniku przenikania ciepła około 1,3 W/(m2K). Po zastosowaniu specjalnej ościeżnicy ta wartość spadnie nawet do 1,1 W/(m2K). Warto bowiem pamiętać, że grubość blatu bramy w niewielkim stopniu wpływa na jej izolacyjność cieplną i może ją poprawić o około 0,2 W/(m2K). O energooszczędności bramy decydują głównie uszczelnienia. Największe straty ciepła ? co pokazuje kamera termowizyjna - powstają na łączeniach poszczególnych segmentów bramy oraz na styku płyty bramy z ościeżnicą, a także ościeżnicy ze ścianą garażu, gdzie tworzy się mostek termiczny. Zabezpieczając te słabe punkty, najskuteczniej ograniczymy ucieczkę ciepła z garażu. Dobrym rozwiązaniem jest tu właśnie zastosowanie specjalnego zestawu do ościeżnicy - ThermoFrame. Zestaw ten, składający się z dodatkowych uszczelek na obwodzie bramy oraz kątownika z tworzywa sztucznego eliminującego mostek termiczny pomiędzy murem a ościeżnicą, może znacząco wpłynąć na poprawę termoizolacyjności bramy - nawet o 15%. Z poważaniem Krzysztof Horała
  9. Wyposażenie bramy garażowej w napęd elektryczny sprawia, że nasze życie staje się wygodniejsze i bezpieczniejsze. Dlatego, aby uzyskać pełną satysfakcję z posiadania bramy z napędem, należy dobrać do bramy właściwy napęd. Na dobór napędu ma wpływ wiele czynników. Podstawowe z nich to: rodzaj bramy, jej wymiar, ciężar oraz częstotliwość użytkowania. Są to podstawowe parametry, które określają typ napędu. Dokonując dalszej weryfikacji, należy zwrócić uwagę jakie właściwości techniczne posiada napęd, tzn. jaka jest jego prędkość otwierania, czy zapewnia on niezawodne i bezpieczne użytkowanie, jaka jest oferta akcesoriów dodatkowych, pozwalających na dostosowanie sposobu otwierania bramy do potrzeb użytkownika. Ważnym kryterium decydującym przy wyborze urządzeń, z których korzystamy na co dzień, powinno być bezpieczeństwo. Dlatego wybierając napęd do bramy garażowej, każdy inwestor powinien sprawdzić, czy został on przetestowany i certyfikowany na zgodność z wysokimi wymogami normy europejskiej 13241-1 z zakresu bezpieczeństwa. Przed przypadkowym przytrzaśnięciem w bramach z napędem zabezpiecza mechanizm automatycznego odłączenia, który powoduje, że brama po napotkaniu na nagłą przeszkodę natychmiast zatrzymuje się. Innym elementem, który sprawia, że czujemy się bezpieczniej, jest automatyczne ryglowanie bramy w szynie napędu. Podczas zamykania brama automatycznie się rygluje, co bardzo skutecznie zabezpiecza przed podważeniem. Ten system ryglowania jest mechaniczny, a więc działa także w razie braku prądu! Stosując napęd do bramy w garażu bez drugiego wejścia, należy pamiętać o wyposażeniu napędu w awaryjne otwieranie bramy od zewnątrz, które umożliwi dostanie się do garażu np. w razie awarii prądu. Warto też pamiętać, że nawet jeśli garaż nie jest podłączony do sieci energetycznej nie trzeba rezygnować z komfortu posiadania bramy z napędem. Umożliwia to napęd z przenośnym akumulatorem. Można go łatwo transportować i naładować w ciągu kilku godzin. Jak w telefonach komórkowych: akumulator ładuje się przy pomocy ładowarki podłączonej do gniazda sieciowego. Praktycznym uzupełnieniem jest bateria solarowa, którą łatwo montuje się do ściany lub na dachu garażu.
  10. Najważniejsze jest określenie, czy zależy nam na ograniczeniu strat ciepła. Jeśli zależy – wybieramy bramę segmentową z blatem o budowie warstwowej z pianką poliuretanową między warstwami z ocynkowanej stali. Współczynnik przenikania ciepła powinien być mniejszy od 1 W/m2K. Jeżeli nie zależy (np.: przy garażu wolno stojącym, lub dobrze wyizolowanym garażu w bryle) – możemy wybrać bramy uchylne lub segmentowe jednościanowe. Drugą kwestią jest ilość miejsca „przed” i „w” garażu. Bramy segmentowe pozwalają lepiej wykorzystać przestrzeń na podjeździe przed garażem. Najlepiej także wybrać bramę największą z możliwych do zamontowania. W przyszłości, po zakupie większego samochodu, możemy potrzebować większego wjazdu. Należy także uwzględnić miejsce potrzebne na zamontowanie zdalnie sterowanego napędu do otwierania i zamykania bramy.
  11. Zabezpieczenie przed włamaniem to duży temat. Bram przeciwwłamaniowych klasy C praktycznie żaden liczący się producent nie robi. Czyli specjalista włamywacz z narzędziami na akumulatorze i mogący trochę pohałasować nie będzie miał problemów z włamaniem. Amator z gołymi rękoma lub prostymi narzędziami może też dużo zdziałać. Nasza firma poleca napędy do bram garażowych , gdyż oprócz komfortu otwierania, napęd taki posiada mechaniczne zabezpieczenie przed podwżeniem blatu bramy. Jeśli więc włamywacz chciałby łomem od dołu podnieść blat bramy to mu się to nie uda. Istnieją także odpowiednie zestawy wzmacniające mocowanie prowadnic i blatu do ściany aby zwiększyć konieczną siłę do wyrwania mocowania bocznego bramy. Są one jednak elementem dodatkowym.
  12. Drzwi do garażu mogą być boczne tzn każde drzwi wejściowe inne niż brama garażowa najczęściej z boku garażu lub obok bramy garażowej, często też z tyłu prowadzące bezpośrednio do innych części domu. Mogą być też drzwi w bramie czyli w płaszczu bramy. Uważam, że każde z tych rozwiązań jest zależne od gustu inwestora. Jeżeli drzwi boczne lub drzwi wejściowe do domu są z jednej strony budynku to warto aby miały taki sam wygląd zewnętrzny. Firma Hormann produkuje pasujące do siebie komplety bram i drzwi.
  13. Bramę garażową powinno się zamontować przy gotowej posadzce garażu. Jeżeli to jest wylewka to oczywiście po tym etapie. Jeżeli mają być położone płytki to bramę zakładamy na gotowej posadzce z płytek. Brama segmentowa , a także rolowana ma własną uszczelkę która opiera się na posadzce i uszczelnia wjazd od dołu . W specjalnych warunkach przy bramie uchylnej jest próg może być zamocowany z całąbramą prze wylewką i wtedy wylewka nawiązuje poziomem do tego progu.