Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Batman

Uczestnik
  • Posty

    145
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

O Batman

  • Ranga
    Początkujący
  • Urodziny 05.04.1983

Aktyw

  • Punkty pozostałe
    132

Ostatnio na profilu byli

975 wyświetleń profilu
  1. Od pewnego czasu można zauważyć u mnie takie zachowanie wody? Czy ona faluje w całej instalacji? Co ciekawe czasem wskazówka tak nie skacze ale teraz co raz rzadziej. Kiedyś (pól roku i dalej) nie falowało w ogóle. Czy to jakiś problem? Ewentualnie jak zaradzić? Do tego skrzeku już zdążyłem się przyzwyczaić (słychać go czasem w dalszej części domu). Przepraszam za reklamę sklepu ale jest to niezależne ode mnie
  2. Mogę przedstawić jakieś konkrety na które się zdecydowałem. Taras długi na 12 metrów, szeroki na 3,9 m. Wybrałem opcję z legarami i kontrlegarami. Zaplanowałem odstęp między legarami 1 metr a podpory dla legarów co 1,5 metra. Słupki to będzie odwiert wiertnicą w ziemi a na wewnątrz wyprowadzone do właściwej wysokości rurą kanalizacyjną fi 160 mm. Legary do słupków będą przymocowane kołkami nylonowymi do szybkiego montażu SMN 10x200. Pytanie moje teraz. Czy legary 60 mm x 120 mm będą odpowiednie (nie za wielkie/małe). Przyjąłem przy tych odległościach kontrlegary co 0,5 m. I teraz zastanawiam się jaki dać przekrój owych "przekładek"? 40x40? 40x60? Może 40x70? Czy kontrlegary do legarów montować wkrętami od góry, czy kjakimiś kątownikami z boku? Poniżej (dużo dokładniejszy) rysunek na szybko, planowanego tarasu: grube kreski to legary, cienkie to kontrlegary a te dwie wypustki to drzwi tarasowe.
  3. Wydaje mi się, że zrobienie słupków będzie prostsze, ponieważ teren nie jest idealnie równy. W przypadku bloczków będę musiał i tak postawić jeden na drugim a to utrudni poziomowanie. Przy słupach wystarczy wsunąć bądź wysunąć rurę z ziemi na odpowiednią wysokość (posiłkując się wodną poziomicą). Czy to zagęszczenie na 80 cm x 80 cm jest wersją bez kontrlegarów? Co do legara - nie mam jeszcze ustalonego wymiaru, może być 45x70, 50x100 czy 60x120.
  4. Wkrótce zabieram się za budowę tarasu. Taras ma mieś wymiar około 12m x 3,9m. Postanowiłem, że będzie drewniany na betonowych słupkach. W planach mam wykonać taras na legarach bez kontrlegarów. Wówczas słupki pod legarami (wzdłużne) co 1 metr a poprzeczne co 50 cm. Legary 5cm x 10cm . Wysokość betonowych słupków około 20 cm nad ziemią. Dłuższa linia to legar 5cm x 10 cm a krótsza to deska Ostatnio zastanawiałem się czy jednak by nie dać kontrlegarów a co za tym idzie zrobić większe odległości między słupkami oraz obniżyć wysokość betonowych słupków. Pytanie: - jak maksymalnie rozsunąć słupki w drugiej opcji? 1,5m i 1m? - jaki wybrać przekrój legarów i kontr w przypadku drugiej opcji?
  5. Oj. Przecież mogę kupić kilka metrów kabla trzyzylowego i to wszystko połączyć. Chodzi o to, że cała ta instalacja ma być podłączona przedłużaczem do gniazdka na ścianie domu. Mogę też kupić kabel i zrobić sobie z niego przedłużacz. O trzyzylowego chodzi.
  6. Ale jedyne dostępne miejsce montażu to odcinek zaznaczony jako 2 na zdjęciu w pierwszym poście - czyli niebieska rura PE. Może być taki montaż?
  7. Ale w tym połączeniu zniknął włącznik oświetlenia. A raczej być musi, ponieważ byłby na środku pomiędzy dwiema bramami.
  8. Chciałbym na szybko (na czas zimy) zrobić instalację elektryczną do garażu. Czy to ma sens? Opiszę mój plan. Chciałbym pociągnąć przedłużacz taki zwykły, ogrodowy do garażu, zakończyć go listwą na 3-4 gniazdka. Do jednego wpiąć naświetlacz z czujnikiem ruchu na dach (led 30W). Do drugiego gniazdka wypuścić kabek zakończony podwójnym gniazdkiem do którego wepnę dwie oprawy świetlówkowe led T8 2 x 18 W lub 36W czyli łącznie 4 takie świetlówki led. I dla tych dwóch opraw wyciągnąć włącznik. Przedstawiłem to na takim prowizorycznym schemacie. Czy takie coś ma sens? Myślę, że przewody wytrzymają. Jak podłączyć włącznik on/of do takiej instalacji? Dziękuję za wszelkie sugestie.
  9. Studnia ma 30 metrów a pompa jest na jakiś 15 czy 20 metrach. Jeśli dobrze pamiętam woda jest zamulona od początku. Ciągle planuję ten zawór zwrotny i skłaniam się ku opcji nr 2 ze zwykłym zaworem zwrotnym.
  10. Witam. Od pewnego czasu borykam się z moją instalacją wody ze studni głębinowej. Na początku było wszystko okej, zaraz za pompą zakładałem zawór zwrotny. Później zaczęła się cofać woda. Doszedłem do wniosku, że został zabrudzony ten zawór i się pewnie nie domyka. Woda niestety jest zamulona. Ostatnio po około półtora roku żywot zakończył zbiornik przeponowy. Niestety by wysłać go na reklamację musiałem zakupić nowy. Teraz wszystko działa lepiej ale ta nieszczęsna woda ciągle się powoli cofa. Doszedłem do wniosku, że chyba nie ma sensu wymieniać tego zaworu bo znów się może zabrudzić. Być może lepszym rozwiązaniem będzie zamontowanie sterownika czy automatu, który na już wbudowany zawór zwrotny. Pomyślałem o czymś takim jak PC-59: I teraz pytania. Po pierwsze czy warto akurat ten sterownik? A drugie pytanie. Jak do poniższej instalacji go wstawić? Nie chciałbym zbyt mocno ingerować w konstrukcję czy chciałbym zostawić stary wyłącznik ciśnieniowy tylko pozbawić go zasilania (które przeniosę do nowego urządzenia). Na początku myślałem, żeby wstawić w miejsce 1 ale doszedłem do wniosku, że woda i tak będzie się częściowo cofać - od strony tych ciemnych filtrów (tak wyglądają po 2 tygodniach). Więc może w miejsce 2? Mogę tak zrobić? Bedzie to miało sens?
  11. Tak - dosc. Juz eszystko poskladane i z piec razy prztestowane. Dziala 😎
  12. Tak, na wyłączonym pstryczku na 1 jest prąd. Gdy wentylator pracuje to jest zasilanie na L i LT. Ja pstryczkiem wyłączę (i wentylator działa jak zadane na timerze) to na żółtozielonym L prąd jest na brązowym LT brak. Teraz tylko muszę dać informację na żółtozielony, że kłuje po dotknięciu i zamykam obudowę
  13. Medżik... Czary... Kolejny dowód na to, że mój nowy domek jest autonomiczny i asertywny. Jak mu coś nie podpasi to nie działa. Chwilę pomyśli i zmienia zdanie... Już chciałem odpuścić i wrócić do brązowego L i zmostkować go do LT - żeby wentylator dało się włączyć i wyłączyć - bez timera. Napisałem, po zrobieniu żółtozielonego na stałe wentylator nie chciał się wyłączyć. róciłem do tego ustawienia w którym wentylator się samoczynnie wyłączał (tylko kabel brązowy L i niebieski N). Przed chwilą ostatni raz podłączyłem żółtozielony do L, brązowy do LT, niebieski do N. I... działa. Tak jak powinien, z timerem o.0 Teraz to składam bez rozkręcania i nie tykam (nigdy ), żeby się nie rozmyśliło z działania! Dziękuję za pomoc. Każdy z Was mi tu bardzo pomógł!
  14. Timer działa - sprawdziłem poprzez powrót do podłączenia z pierwszego wpisu - tylko brązowy do L i niebieski do N. Bez neonówki włącza się po czym samoczynnie wyłącza się po 2 minutach - bez możliwości ponownego włączenia. Czyli działa. No w sumie prawie Na żadnym neutralnym nie ma napięcia. Chyba mnie to zaczyna przerastać. A może faktycznie jest potrzebny ten czwarty kabel...
×
×
  • Utwórz nowe...