Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

gruby33

Uczestnik
  • Posty

    21
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

O gruby33

  • Ranga
    Początkujący

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. OK dzięki za informację. Więc zostawię wstępnie dodaną piankę do zamówienia (Soudal Okna, drzwi, przepusty). Z gruntowaniem cenna podpowiedź bo w głowie siedziało tylko zwilżenie wodą. Choć pewnie i tak wszędzie gruntu nie dam bo części będzie osadzana w otworze wykonanym z drewnianego stelażu, część na karton gipsie (zmniejszany otwór bo był za duży) i część na cegle ceramicznej
  2. Witam, Myślę, że panowie (lub panie) tu maja większe doświadczenie w temacie bo ja montowałem w swoim życiu tylko 2 sztuki ościeżnic. Mam u siebie do zamontowania 8 sztuk ościeżnic MDF regulowanych (4 na murze 12cm i 4 na 16cm), na których będą zawierzone drzwi 80 - według opisu ramiak MDF (waga skrzydła to 18kg). Jako, że montowałem tylko 2 razy ościeżnice i pamiętam, że sporo czasu zajęła mi zabawa z klinowaniem, poziomowaniem itp. zaopatrzyłem się w zestaw Wolcrafta 3676000 I teraz, żeby nie montować tego wszystkiego ponad tydzień czasu jaką piankę polecacie? Tak aby bezpiecznie w możliwie krótkim czasie można było wyjąc rozpórki i zacząć montować inną ościeżnice (mogę poczekać te 4-5 godzin). Niestety nie posiadam pistoletu. Czy wężykowa wystarczy?
  3. Np. Awenta silent KWS125T. Ma podłączenie do kostki na 3 przewody. Jeden to przewód neutralny. Drugi to fazowy na stałe, który zasila sterowanie higrometrem. Trzeci to przewód również fazowy ale podłączony z włącznika światła, który włącza timer.
  4. Oczywiście. Bez tego nie będzie to działać U mnie jest możliwość podłączenia pod włącznik oraz bezpośrednio na stałe do prądu bo kable są pociągnięte
  5. Są wentylatory podwójnie działające. Cena nie jest dużo wyższa. Włącza się razem z włączeniem światła, a wyłącza po zgaszeniu światła ale nie od razu tylko za określony czas, który można ustawić od chyba minuty do 30minut. Dodatkowo jeśli higrostat nadal wykryje duża wilgotność to także załączy wentylator.
  6. Dzięki. Więc jednak wezmę tak jak myślałem ten z higrostetem. Wybiorę tylko jakiś mało zakryty. A będzie on średnicy 125mm.
  7. Kanał jest tam gdzie zaznaczone na zielono . Czyli co panowie lepiej zostawić zwykła kratkę?
  8. W weekend będę miał trochę czasu więc wykręcę puszkę i sprawdzę dokładnie. Tak czy siak skądś musi podwiewać. Czeka mnie jeszcze wizyta na poddaszu ale wątpię że zobaczę czy gdzieś folii nie dali lub czy może jest przerwana. Brak wełny od razu rzuci się w oczy.
  9. Mocowane kable są na jakieś specjalne klipsy w kształcie litery u lub po prostu była to duża zszywka co do zapiankowania to dam radę. Nawet mogę puszkę bez problemu wyjąć bo się okazuje, że na ten pustak jest naklejona płyta gk na "placki" i puszki są typowe do GK więc mogę je wyjąć. swoją drogą teraz wiem że jest cienka pusta przestrzeń między tą klejoną płytą, a pustakiem.
  10. Witam, W załączniku dodaję szybko rzut łazienki (na poddaszu) z painta Oryginalnie miejsce na kratkę wentylacyjną jest w miejscu zaznaczonym na zielono. Robię tam zabudowę z płyt GK na WC, która będzie pod sam sufit więc kratkę wentylacyjną muszę albo wysunąć na na moją zabudowę albo przerzucić trochę w inne miejsce. I teraz są 3 opcja montażu wentylatora (chcę zamontować zamiast zwykłej kratki wentylator z higrostatem): 1. Zamontowany zostaje na boku zabudowy i skierowany w stronę przyrznica. 2. Zamontowany zostaje podobnie jak oryginalny wyciąg z przodu zabudowy lecz bliżej prysznica 3. Zostaje w tym samym miejscu gdzie zaznaczony na zielono z przodu zabudowy. Zabudowa odstaje od ściany na 20cm. Szerokość jej to 90cm.
  11. Więc tak. Dokopałem się do kilku zdjęć z etapu budowy. Nie było nigdzie peszli. Przewody były przyczepione do konstrukcji drewnianej na górze lub kładzione po obrysie ścian jeśli chodzi o gniazdka dolne bez żadnych osłon. Zobaczyłem też, że z tych co najbardziej wieje to jednak są puszki, które znajdują się w pustaku.
  12. Witam, Przygód ciąg dalszy z domem... Chyba ogólny pozew na wszystkie niedoróbki w końcu będę musiał napisać na wykonawce bo na gębę wszystko ładnie pięknie i człowieka nie znającego się w temacie zagada,a potem wychodzi co innego. Montując gniazdka elektryczne na poddaszu użytkowym poczułem lekki powiew, a przystawiając zapalniczkę płomień się odchyla. Dom jest już w pełni ocieplony i otynkowany. Dół jest stawiany z pustaków ceramicznych 25cm + 15cm styropian + klej i tynk. Góra jest murowana z pustaka na 1m i potem idą już skosy z płyt GK na stelażach drewnianych. Sam górny strop i ściany skośne są ocieplane wełną, a na dachu jest tylko folia i dachówka cementowa ceramiczna IBF. Dodatkowo są zamontowane schody strychowe na środku poddasza. Wydaje mi się, że tak nie powinno być. Wieje tylko z gniazdek na poddaszu (zarówno z tych niżej posadzi oraz tych wyżej na włączniki świateł), które są zamontowane w płytach GK (te na dole oraz na górze w ścianach murowanych nie wieją). I teraz czy to jest kwestia złego ocieplenia poddasza czy też może mieć to związek z nieotynkowaniem dolnego cokołu z tego tematu ( https://forum.budujemydom.pl/topic/36727-cokół-elewacji-bez-kleju-i-tynku/ )?
  13. Taras będzie prawie przy samej ścianie budynku (jedynie mała szczelina jak by "pracował"). Będzie zakryty od samej ziemi do samej góry. Wysokość jego ma być około 35-40cm bo na tej wysokości nad ziemią zaczyna się okno tarasowe.
  14. Hmm wiec listwy startowej to już raczej nie założą bo ocieplenie już całe zrobione. Czyli muszą to zaciągnąć wszystko dokładnie klejem oraz tynkiem lub samą farba do elewacji bezpośrednio na klej czy sam klej wystarczy ? Co do miejsca gdzie widoczny jest brak tynku a jest tylko klej to tak zrobili bo powiedzieli że w tamtym miejscu i tak będę robił taras i sam klej wystarczy. CY to też powinni otynkować? Taras będzie robiony z kompozytu.
  15. Witam, Wykonawca robił elewacja i nie wiem czy to dobrze nazwać ale jest zrobiony cokół (podmurówka jest bardziej wklęsła na cieńszym styropianie, a styropian ma ścianach jest grubszy). I otóż ten cokół od spodu wokół całego domu ma braki nie tylko tynku i farby (bo nie ma tego nigdzie) ale też kleju przeć co widać siatkę oraz styropian. Wizualnie to nie przeszkadza bo aby to zobaczyć trzeba położyć się na ziemię ale jak się to ma do późniejszego użytkowania? Nie ,zacznie tam nic pleśnieć, wdawać się wilgoć itp? Dla wykonawcy oczywiście jak większość rzeczy, które poprawiał jest w porządku o nic nie trzeba poprawiać. Chciał bym wiedzieć na 100% co. Tym dalej robić i ewentualnie mieć sensowne argumenty dlaczego to musi być zrobione. Podaję link do albumu zdjęć google bo trochę ich narobiłem: https://photos.app.goo.gl/Zqddzv16AFhrGMyy9 Dzięki.
×
×
  • Utwórz nowe...