Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Eksperci Knauf

Firma
  • Posty

    188
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Reputacja

3 Neutralny

O Eksperci Knauf

  • Ranga
    Profesjonalista
  1. Ścianki działowe z płyt gipsowo-kartonowych coraz częściej wykorzystywane są w budownictwie jednorodzinnych, np. do aranżacji wnętrz. Takie, wykonane w technologii suchej zabudowy, konstrukcje są łatwe w montażu/demontażu, co pozwala na sprawne przearanżowanie wnętrza w przypadku np. zmiany koncepcji. W trakcie planowania prac remontowych Inwestorzy często zastanawiają się, czy będą mogli postawić ściankę działową bezpośrednio na panelach lub parkiecie? W przypadku gdy mamy do czynienia z tzw. podłogą pływającą, zalecamy nie stawiać konstrukcji ścianki bezpośrednio na okładzinie. Profil podłogowi radzimy umieścić do wcześniej wykonanego w panelach wycięcia. Przy wykonaniu szczeliny należy pamiętać o pozostawieniu dylatacji oddzielających profil od okładziny. Dylatacja powinna wynosić około 1cm po każdej stronie, dzięki czemu podłoga będzie mogła dalej swobodnie pracować. Jeśli mamy do czynienia z parkietem na stałe zamontowanym z podłożem, możliwe jest postawienie ścianki bezpośrednio na nim. Oczywiście profil podłogowy przed przykręceniem parkietu należy okleić specjalną, wykonaną z pianki polietylenowej, taśmą akustyczną https://knauf.pl/produkty/knauf-tasma-akustyczna-50-mm. W wątku pojawiły się również pytania na temat rozstawu profili pionowych. Aby poprawnie rozstawić profile CW w konstrukcji ścianki działowej, należy wziąć pod uwagę takie parametry jak: wysokość planowanej ściany oraz ciężar jaki na konstrukcji będzie spoczywał. To właśnie od uzyskanych wartości, zależy to w jakim rozstawie należy montować profile. Wszelkie informacje nt. jak poprawnie i bezpiecznie wykonać ściankę szkieletową mogą Państwo znaleźć w zeszytach technicznych, które znajdują się na naszej stronie internetowej pod poniższym linkiem. https://knauf.pl/dokumentacja-techniczna Przedstawione w zeszytach technicznych, w formie tabelarycznej, dane pozwolą Państwu wykonać prace remontowe zgodnie ze sztuką budowlaną.
  2. Pozytywny sygnał jest taki, że poziom doświadczenia ekip montażowych rośnie i niektóre z tych błędów są coraz rzadziej spotykane. Najczęstsze błędy montażowe to jednak nadal nakładanie zbyt małej ilości kleju (tylko punktowo zamiast punktowo i pokrawędzi), co może powodować w dalszym czasie odspajanie i klawiszowanie płyt. Może to uwidocznić się w przyszłości pękaniem tynków, nie mówiąc już o przerwaniu ciągłości warstwy izolacji w tym miejscu, a w ekstremalnych wypadkach – oderwaniem się styropianu od elewacji. Wielu wykonawców pomija również etap kołkowania w przypadku domów jednorodzinnych, a przecież dobre łączenie termoizolacji z murem to podstawa. Dlatego Knauf Therm wprowadził na rynek płyty z instrukcją użytkowania – symbole i napisy na jej powierzchni podpowiadają wykonawcy, o jakich krokach montażowych musi pamiętać.
  3. Polistyren ekspandowany to obecnie najpopularniejszy materiał do ocieplania budynków głównie ze względu na jego doskonałe (lepsze od wełny mineralnej) parametry termoizolacyjności, choć wybierając materiał do konkretnych zastosowań należy dodatkowo zwrócić uwagę na jego inne parametry, bo nie ma rozwiązania w pełni uniwersalnego, które sprawdzi się najlepiej we wszystkich przypadkach. Na przykład na elewacje trzeba wybierać styropian o jak najwyższej odporności na rozrywanie (parametr TR), a w przypadku podłóg czy dachów odwróconych – odporności na siły ściskające (oznaczenie CS).
  4. Izolacja w domu energooszczędnym

    Obserwując rozwój technologii budowlanych, można powiedzieć że grubość stosowanych warstw izolacji stale rośnie. Jeśli chodzi o styropian grafitowy, maksymalna grubość wynosi obecnie 30 cm, choć zazwyczaj takimi płytami ociepla się ściany domów pasywnych. Montaż grubych płyt styropianowych nie jest aż tak bardzo wymagający, należy dobrać odpowiednio długie kołki montażowe i zachować zalecenia producenta, czyli obowiązkowo kleić płyty punktowo i obwodowo. Dobrze, jeśli w konstrukcji płyty zastosowano odpowiednie rozwiązania, np. na płytach ETIXX Knauf Therm zastosowano specjalne rowki i fazowania, które dodatkowo zwiększają sczepność płyty z murem. Jeśli chodzi o kwestię zmniejszonej emisji światła dziennego wskutek szerokich ościeży, wyjściem jest projektowanie większych przeszkleń niż standardowo, już teraz na porządku dziennym są sięgające od podłogi do sufitu drzwi tarasowe. Żeby jednak nie wytworzyć efektu „piekarnika” warto zadbać o odpowiednie, niskoemisyjne zestawy szybowe, z gazem szlachetnym w przestrzeni międzyszybowej i pokryte powłokami z gazów szlachetnych.
  5. Ocieplenie poddasza w starych domach często bywa prawdziwym wyzwaniem zarówno dla inwestora, jak i samego wykonawcy. Tym bardziej jeśli decyzja o przeprowadzeniu takich prac podyktowana jest potrzebą adaptacji nieużywanego dotychczas poddasza, a nie koniecznością naprawy, funkcjonujących dotychczas źle rozwiązań. Kwestia odpowiedniego zabezpieczenia przed wilgocią jest w przypadku tego typu prac kwestia kluczową. Przede wszystkim należy przeanalizować zastałą konstrukcje. Bardzo często jest ona wentylowana w sposób naturalny, poprzez spowodowane upływem czasu lub stosowaną w dawnych czasach metodę budowania, nieszczelności. Zebranie jak najwięcej jakościowych danych, pozwoli na wyciągnięcie wniosków, dzięki którym będziemy mogli wybrać najlepszą metodę. Wspomniana w tym wątku przez innych Forumowiczów paroprzepuszczalna folia wydaje się dobrym rozwiązaniem, które wespół z wełną mineralną, stworzy odpowiednio zaizolowaną, a zarazem ocieploną konstrukcję. Dzięki niej, ściany w Pańskim domu będą „oddychać”, a wewnątrz konstrukcji nie będzie skraplać się woda. Nie należy przy tym zapominać o otworach wentylacyjnych. Po wykonaniu pierwszej warstwy izolacji, można przejść do prac związanych z wykorzystaniem suchej zabudowy. Stosując rozwiązania z płyt gipsowo-kartonowych firmy Knauf można przeprowadzić kompletne prace wykończeniowe poddasza. Z płyt gipsowo-kartonowych wykonuje się obudowy ścianek kolankowych, podwiesza sufity, wykańcza płaszczyzny połaci dachowych. W kolejnym kroku, przystępujemy do montażu konstrukcji nośnej zabudowy poddasza, zaczynając od montażu profili obwodu (np. Knauf UD 28 x 27). W miejscach trudno dostępnych np. skosy, okna, krawędzie koszowe, zalecamy zastosowanie profili elastycznych Knauf, których blachę należy wygiąć w odpowiedni sposób żeby dostosowała się do danej powierzchni. Następnie, za pomocą wieszaków bezpośrednich do krokwi mocujemy profile CD. Profil ten z wieszakiem należy skręcać za pomocą odpowiednich wkrętów – LN 3.5 x 9.0 mm. Nie wolno stosować wkrętów samowiercących. Po wykonaniu konstrukcji, możemy przystąpić do układania drugiej warstwy ocieplenia, a następnie za pomocą taśmy dwustronnie klejącej, przystępujemy do montażu taśmy folii paroizolacyjnej. Folię tę należy przykleić starannie, z min. 15 cm zakładem na łączeniach. Po wykonaniu paroizolacji, prostopadle do konstrukcji z profili CD, przykręcamy płyty, przy pomocy wkrętów szybkiego montażu TN 3.5x25mm. Ostatnim etapem jest szpachlowanie krawędzi połączeń płyt np. za pomocą Knauf Uniflott. https://knauf.pl/produkty/knauf-uniflott W celu zminimalizowania ryzyka powstawania spękań stosuje się dwuwarstwową okładzinę z płyt gipsowo-kartonowych ogniochronnych Knauf F13 https://knauf.pl/produkty/knauf-plyta-ogniochronna-f13 . Konstrukcję z profili nośnych Knauf CD60 należy montować prostopadle do konstrukcji dachu w rozstawie osiowym 40 cm. Dodatkowo należy zapewnić aby nie doprowadzać do przesztywnienia konstrukcji - niedopuszczalne jest skręcenie ze sobą profili nośnych CD z obwodowymi UD. Zalecane jest także wykonanie połączenia swobodnego na obwodzie zabudowy. Coraz częściej stosowanym materiałem do wykonania zabudowy poddaszy są specjalistyczne płyty gipsowo-kartonowe o podwyższonej twardości powierzchni Knauf Diamant https://knauf.pl/produkty/knauf-plyta-diamant-hf15 , które z uwagi na najwyższe parametry wytrzymałości mechanicznej dodatkowo zapewnią, że nawet po kilkudziesięciu latach nie powstaną spękania. W ten sposób wykonana zabudowana poddasza, gotowa jest do prac wykończeniowych.
  6. Warto pamiętać, że dobór materiału izolacyjnego i jego parametrów powinien być poprzedzony kalkulacją współczynnika przenikania ciepła dla danej przegrody. Styropian grafitowy uzyskuje najlepsze parametry współczynnika przewodzenia ciepła na rynku, nawet 0.031 W/mK, dzięki czemu jest najlepszym izolatorem. W zależności od konkretnego zastosowania należy zwracać uwagę na inne parametry związane z jego właściwościami mechanicznymi, np. styropian fasadowy, oprócz jak najlepszego (najniższego) parametru przewodzenia ciepła lambda powinien mieć jak najlepszą odporność na rozciąganie TR o wartości przynajmniej 80 kPa, najlepiej 100 kPa i stabilność wymiarową w klasie PS 4 i więcej. Natomiast w przypadku styropianu podłogowego bardzo ważna jest odporność na ściskanie, oznaczana symbolem CS. Najlepiej, by wynosiła więcej niż 80 kPa.
  7. Zgadza się, warto czuwać nad tym, aby wszystkie komponenty systemu ociepleń pochodziły od jednego, sprawdzonego dostawcy. Ważenie to sprawdzony sposób weryfikacji jakości styropianu, przy czym nie trzeba sprawdzać w ten sposób wszystkich paczek, wystarczy jeśli zważymy część z nich jeszcze w miejscu zakupu, nie powinno być z tym problemu, szczególnie przy takich ilościach, jakie są stosowane do termoizolacji domu jednorodzinnego. Niektóre właściwości, tak jak wspomniał E-rzecznik Foveo Tech, można zweryfikować już na pierwszy rzut oka. Płyty powinny być przede wszystkim płaskie, nieodkształcone, zaś ich krawędzie – proste, bez ubytków i uszkodzeń.
  8. Styropian to idealny materiał do zewnętrznych ociepleń elewacji budynku – głównie ze względu na jego nienasiąkliwość i niewielką wagę. Dobrej jakości, atestowany styropian fasadowy ma także tą zaletę nad wełną mineralną, że posiada znacznie lepsze parametry wytrzymałościowe, dzięki czemu może być z powodzeniem stosowany również na podłogi czy do ocieplania fundamentów. Jest ponadto bardzo trwały, nie ulega starzeniu czy aktywności mikroorganizmów, nawet po upływie wielu lat nie traci swoich pierwotnych wymiarów i doskonale izoluje. Teraz w ofercie Knauf Therm znalazła się nowa płyta grafitowa ETIXX o udoskonalonej stabilności wymiarowej P5 i współczynniku lambda 0,031 W/m2K
  9. Opisywana przez Pana ściana wydaje się być już dostatecznie ciepła, jednak finalna decyzja o tym, czy stosować dodatkową warstwę zewnętrznej izolacji powinna być oparta na rzetelnej kalkulacji obecnego oporu cieplnego ściany i jej współczynnika przenikania ciepła U. Czy w ścianie jest dodatkowa pustka powietrzna? Jaki rodzaj styropianu miałby być zastosowany dodatkowo (o jakim współczynniku lambda)? Warto również pamiętać, że zbyt szczelne ściany i okna mogą w dalszym czasie wymagać wspomagania wentylacji.
  10. To zależy od lambdy (współczynnika przewodności cieplnej λ) zastosowanego materiału ociepleniowego, jak również materiałów, z których zbudowana jest ściana. Współczynnik przenikania ciepła dla ściany oblicza się z wzoru U=1/R, gdzie R to opór cieplny materiału, obliczany z wzoru d/λ, gdzie d to grubość warstwy. Aby wyliczyć całkowity współczynnik przenikania ciepła należy dodać opory cieplne poszczególnych materiałów. Jak widać nie ma prostego przełożenia J Można zastosować styropian grafitowy o grubości 10 cm i współczynniku przewodzenia lambda 0,031 lub styropian biały o grubości 20 cm i współczynniku lambda 0,042 – w obydwu przypadkach uzyskamy porównywalny efekt termoizolacji, a grubość dla styropianu białego jest dwa razy większa.
  11. Ciche poddasze

    Rozbudowa poddasza to nie lada wyzwanie przed którym staje każdy Inwestor. Zanim przystąpimy do realizacji takiej inwestycji, powinniśmy przede wszystkim określić, jakiego efektu oczekujemy? Pan określił już dwa najważniejsze wymogi, czyli odpowiednią akustykę oraz komfort cieplny. My uzupełnimy Pańskie kryteria o jeszcze jeden parametr - bezpieczeństwo. Knauf posiada w ofercie kompleksowe rozwiązanie systemowe dzięki któremu zabudowane poddasze będzie przytulne, wolne od hałasów, a przede wszystkim bezpieczne dla mieszkańców. Zachęcamy do zapoznania się z naszym systemem zabudowy poddasza na konstrukcji jednopoziomowej z okładziną z płyt gipsowo-kartonowych Knauf D612.PL. http://knauf.pl/systemy/d612pl-knauf-zabudowa-poddasza. W zależności od potrzeb i panujących warunków technicznych, może Pan dobrać odpowiedni element systemu. Przykładowo, jeśli zależy Panu na doskonałej izolacji akustycznej oraz dużej odporności na ogień, może Pan zastosować okładzinę z płyty gipsowo-kartonowej KNAUF A20. Zachęcamy również do zapoznania się z napisanym przez naszych ekspertów poradnikiem w którym w 8 prostych krokach radzimy w jak poprawnie zabudować poddasze?
  12. Ścianka działowa w mieszkaniu

    @stach – Szanowny Panie, podaliśmy przykładowe dane dla porównania. Ściana w systemie suchej zabudowy też może być cieńsza/grubsza. Napisaliśmy też, że koszt wykonania jest niemal identyczny, w obydwu przypadkach uwzględniając zatrudnienie fachowca. Nie piszemy, które rozwiązanie jest lepsze, bądź gorsze – zawsze taką decyzję powinien podejmować inwestor, bo każdy ma inne preferencje i inne wymagania.
  13. Docieplenie domu styropianem

    @zenek – cieszymy się, że nasze rady są pomocne! W razie dodatkowych pytań, prosimy o kontakt.
  14. Gres 60x60 - jak układać?

    Szanowny Panie, radzimy zacząć od wzmocnienia podłoża – powinno być stabilne. Następnie, tak jak radził już inny forumowicz, najlepiej będzie wyrównać podłoże i dopiero przejść do klejenia gresu. Z naszej oferty możemy do tego celu polecić dwa produkty: masę naprawczo-wyrównującą http://knauf.pl/produkty/knauf-m1-repair-, którą można nałożyć warstwą o grubości 3-50 mm oraz klej klasy C2TES1 - K4 Elastyczny Plus http://knauf.pl/produkty/knauf-k4-elastyczny-plus-.
  15. Docieplenie domu styropianem

    Wykonywanie docieplenia na już istniejącym ociepleniu wymaga szczególnej ostrożności. Należy się upewnić, czy obecna warstwa izolacji jest wystarczająco trwała, by zamocować na niej kolejną. Jeżeli nowa warstwa styropianu odpada razem ze starym tynkiem, to niestety ten warunek nie jest spełniony. Po przyklejeniu styropianu i próbie odklejenia go, zerwanie powinno nastąpić w styropianie, a nie pomiędzy poszczególnymi warstwami materiałów. Wykonywanie docieplenia w opisany przez Pana sposób jest niezgodne ze sztuką budowlaną. O tym, jak prawidłowo docieplić stary budynek i na co zwrócić szczególną uwagę, może Pan przeczytać na naszej stronie w dziale PORADY -> Jak docieplić stary budynek?