Skocz do zawartości

Remont domu z 1996, czyli pomysły i przemyślenia


Recommended Posts

Napisano

Witam

Pod koniec grudnia kupiłem dom z działką 7, 77 ar, zlokalizowany w niedużym mieście na podkarpaciu. Media: prąd, gaz kanalizacja, woda ze studni. Od wykończenia zamieszkały, później przez 7 lat stał pusty i czekał aż go kupię😜

Załączę plan z moimi poprawkami, resztą podzielę się w przyszłości.

Parter, piętro prawie identyczne jak parter i częściowo podpiwniczony. Planowany front robót: wyburzenie kilku ścian (szczegóły później), wymiana hydrauliki i instalacji c.o. wraz z wymianą pieca na gazowy oraz instalacja pod odkurzacz centralny. 

Kompletny remont kuchni, łazienek i korytarza na dole wraz z podłogami. Góra na razie zostaje prawie nie ruszana, oprócz malowania i białego montażu. 

Mam skan planu góry, który jest zgodny ze stanem faktycznym, naniesione przeze mnie linie to stan faktyczny dołu. Czerwone linie to ganek, zielone to drzwi zewnętrzne i z ganka do domu (wejście z oryginalnego planu nigdy nie istniało) fioletowe to ściany z kuchni i łazienki (drzwi do łazienki są na środku fioletowej ściany łazienkowej). Mam zamiar podzielić się przemyśleniami i problemami związanymi z remontem, oraz mam nadzieję na pomoc w prostowaniu moich błędnych teorii. 

IMG_20210201_222358.jpg

Napisano

Narysowałem piwnicę. Pomarańczowa część jest podniesiona o jakieś 25 cm (podłoga piwnicy i strop), przez co, łazienka na parterze i spiżania są wyżej niż reszta parteru. Piec węglowy stał pod wanną, przy ścianie kominowej. Kopciuch robi wyjazd, zamiast niego, w spiżarni zawiśnie jednofunkcyjny kocioł kondensacyjny, z wylotem spalin za ścianę zewnętrzną. Planuję zjechać instalacją z kotła do piwnicy, tam zrobić rozdzielacze do kaloryferów i podłogówki, oraz postawić bojler z wężownicą i grzałką elektryczną. Woda użytkowa będzie grzana z fotowoltaiki, ale chcę też mieć opcję grzania jej gazem. 

Na ten moment skułem w łazienkach płytki i posadzki, będzie tam podłogówka, między spiżarnią na górze a łazienką rozebrałem ścianę. Kuchnia na górze będzie pokojem, więc drzwi do spiżarni się zamuruje. Kuchnia na dole też jest wyczyszczona z pieca kaflowego, płytek i podłogi, tam też będzie podłogówka, tak jak i w korytażu na dole. Ścianka między pokojami 2/4 a 2/5 będzie wybijana. Zostawię po 80cm ścianki z obu stron a strop podeprę dwoma dwuteownikami "200".

Dorzucam zdjęcia dolnej łazienki przed rozebraniem. IMG_20210202_004333.thumb.jpg.238d9fe122b249f40ddf0852476645e2.jpg

IMG_20201217_174205.jpg

IMG_20201217_174154.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)

Chwilę nic tu nie wrzucałem. Oczywiście, działo się, ale nie miałem głowy do zdjęć. Wrzucam świeżo wycyklinowaną podłogę w salonie w trakcie malowania pachnącym kaponem. Między dwoma częściami salonu była wyburzana ściana, więc podłogę trzeba było uzupełnić. 

Mam dylemat co do listew cokołowych. Nie wiem czy kupić mdf, czy naturalną sosnę. Salon ma być biały z odcieniami szarości 

(Nie sugerować się wyglądem ścian, płyty GK są pociągnięte tylko farbą gruntującą) 

IMG_20220328_121950_1.jpg

IMG_20220328_121906.jpg

IMG_20220328_121855.jpg

IMG_20220328_121851.jpg

Edytowano przez drzanudz
Błąd gramatyczny (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Dwa posty wyżej były zdjęcia łazienki

 

Teraz wygląda to tak:

IMG_20220416_151010.thumb.jpg.412ee40fd05b31a5f7472929553d8e40.jpgIMG_20220416_151000.thumb.jpg.a1b2316a772d5480593d3fd544ba7eec.jpgIMG_20220416_150944.thumb.jpg.e2af13b1cee23a61e83bc89f61ae57a5.jpgIMG_20220411_171911.thumb.jpg.5002ec42e59150c92a6f163c2b4add40.jpg

 

Zdjęcie korytarza kiepskie, ale jedyne jakie mam

 

IMG_20220416_193520.thumb.jpg.478280d54ac59f0de3e43872662fd084.jpg

Tak jest teraz. Lewe drzwi zamurowane, bo z dwóch dużych pokokojów zrobiłem jeden (to ten wyżej gdzie cyklinowałem) 

Zawaliłem jedną sprawę: mogłem zamurować drzwi na wysokość 80 cm, a na tym postawić akwarium... Ale na razie zostaje jak jest

IMG_20220416_144907.thumb.jpg.56b26397bf4489d5872630b6093a4433.jpg

 

Edytowano przez drzanudz (zobacz historię edycji)
  • 6 miesiące temu...
Napisano

Se położyłem płytki, to się pochwalę. Spiżarnia.

Domek już zamieszkany, ale dzięki temu, prace wykończeniowe idą wolniej niż plan zakładał. Szczególnie przy dwuletnim pomocniku, który rozsiewał "czyziki" (krzyżyki)  po całym domu. 

IMG_20221022_210915.jpg

  • 4 miesiące temu...
Napisano

I co ? Remont skonczony, domek zamieszkany,  a  gdzie fotki ?!  Zwlaszcza tej pieknie zapowiadajacej sie podlogi w salonie :). Narobiles  apetytu remontem tymi recami, a teraz cisza :44_frowning2:. Ja tam, jak skoncze budowe szalasu :D, to pokaze rezultat...

Napisano

Mieszka się już od września, ale z dwojgiem dzieci, oraz ogromem żeczy do skończenia, i bieżącym bajzelkiem czynionym przez owe pociechy. Jak się dosprzątam w chwili wolnego czasu, to porobię zdjęcia. 

Na razie na szybko ogarnięta połowa salonu

IMG20230308184817.jpg

Ze stołu jestem dumny. 120x 120, rozkładany na 420. I z ledów w sumie też. I ze schowania rurek od c.o pod sufitem. 

 

IMG20230308184755.thumb.jpg.b0b38d3f1727f5f208441e5f9c25e045.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...