Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Eksperci Perlit Polska

Firma
  • Posty

    11
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

O Eksperci Perlit Polska

  • Ranga
    Profesjonalista

Ostatnio na profilu byli

186 wyświetleń profilu
  1. Zwróciłem uwagę na wstępie tamtego wpisu, że na rynku nie ma urządzeń wprost nadających się do wdmuchnięcia w połać dachową, dalsza część wskazuje na "domową" metodę. Spociłem się przy innym wpisie dotyczącym akustyki tynku perlitowego i jak zobaczyłem cudzysłowy w twojej wypowiedzi to myślę sobie - trzeba zbadać o co chodzi - może to sarkazm, a może nie? Uff Dzięki za plusika
  2. Rozumiem obiekcje - ja przedstawiam produkt ze strony firmy, więc jest to przesłanie również marketingowe - ale co konkretnie miał wskazać twój komentarz? Nieźle by było odnieść się do konkretów.
  3. Obliczenia układu warstw wielu przegród z użyciem tynku Perlit Therm CS II pod kątem akustycznym i precyzyjne wyznaczenie R’A1 (lub R’A2 nie pamiętam teraz) nie były przeprowadzone, ponieważ na ten moment chcieliśmy ocenić czy nasza wiedza doświadczalna o właściwościach perlitu ekspandowanego jako bazy dla mieszanki i oczekiwania wobec gotowego produktu są tym samym. Jak wiesz, skala decybelowa jest logarytmiczna, więc wynik 28dB izolacyjności akustycznej jako wartości dodatkowo uzupełniającej izolacyjność akustyczną muru moim skromnym zdaniem daje obraz zysku tej wartości. Sprawdź załącznik - jest to oświadczenie o wynikach badań w języku czeskim (wystawione przez TZUS) dla badań izolacyjności akustycznej Perlit Therm CS II wg normy EN ISO 11654:1998 oraz EN ISO 717-1. Nie mam jeszcze tłumaczenia na język polski, ale jest czytelne :). Perlit Therm CS II - oświadczenie o właściwościach akustycznych - 20180409122939666.pdf
  4. Ja oczywiście użyłbym/zaproponowałbym - przynajmniej na stropie - użyć do termoizolacji perlit ekspandowany EP180. Jakie ma zalety? Myszy go nie lubią, kuny pewnie też, nijak nie ma jak gniazda zrobić, nie skompresuje się, wilgoć odparuje (jak będzie miał gdzie), jest obojętny i czysty chemicznie, całkowicie niepalny (klasa A1), bardzo lekki (no może nie tak lekki jak celuloza czy wełna), przy odpowiednim użyciu podniesie izolacyjność akustyczną przegrody. Jakie może mieć wady? Frakcja EP180 jest dość drobna i płynna - chcąc użyć tego produktu na skosach trzeba tak przygotować przestrzeń między krokwiami, żeby nie było szczelin, którymi perlit mógłby sobie uciec lub być wywiany. Jego lambda w świetle dostępnych technologii tez może nie błyszczy (ok. 0,04 [W/mK]), ale moim zdaniem to optymalne rozwiązanie. Wydaje mi się też, że może być też mały kłopot z ewentualnym wdmuchnięciem perlitu, ponieważ oryginalnych urządzeń tego typu nie ma - trzeba coś zaimprowizować, ale widziałem już wynalazki typu rura elastyczna z podłączonym skośnie dopływem sprężonego powietrza po drodze (powietrze wymusza zassanie suchego perlitu z worka i transportuje go dalej, na ile to ostatecznie jest efektywne nie wiem)
  5. Zwróciłem uwagę na ten wątek co prawda z innego powodu, ale i ten fragment jest interesujący. Niedawno skończyliśmy badania właściwości akustycznych tynku podkładowego na bazie perlitu naszej produkcji (Perlit Therm CS II) i to też może być pewnego rodzaju rozwiązanie, ponieważ z badań wynika (robione w Republice Czeskiej, nie mam jeszcze tłumaczenia :)), że tynk w zakresie od 20-100mm ma izolacyjność akustyczną od 28-38dB. Jeżeli przyjąć że sam pustak 44 P+W ma Rw=47dB (Parametry akustyczne Porotherm), to rzucenie na ścianę zewnętrzną 3cm tynku perlitowego niemal podwaja tę wartość (w sumie dając moim zdaniem imponujące 77,5dB), prócz tego zwiększając parametr oporu cieplnego - wiadomo, że niedużo, ale to raczej pozytywny efekt uboczny.. Hmm, nie wiem jakiej zaprawy termoizolacyjnej użyłeś do murowania - nasza (Perlit Therm M5) ma określoną lambdę na 0,15[W/mK], więc w połączeniu z pustakiem, którego użyłeś całość powinna dać radę i warto było to zrobić. Przewija się też wątek - czy docieplać mur jednowarstwowy czy nie. Mogę jedynie powiedzieć, że narzut raptem 3cm tynku Perlit Therm CS II oprócz wcześniej wskazanej dużej izolacyjności akustycznej powinien poprawić ci współczynnik oporu cieplnego z 0,3 do 0,26. Wciąż masz zachowaną paroprzepuszczalność muru, wciąż elewacja jest odporna na udar (może bez przesady ale te 1,7MPa tynku powinno starczyć ), brak mostków cieplnych no i ta izolacyjność akustyczna.
  6. Hmm, perlit ekspandowany waży od 80-120kg /m3, przyjmując nawet 100kg/m3 dla średniej mamy 15kg/m2 (założone 15cm wełny) - myślę, że to niewiele nawet jak na strop drewniany (pytanie w jakim stanie), ale ja starałem wskazać bardziej na aspekt odporności na gryzonie w porównaniu z wełną. Nie ma też problemu z ewentualną wilgocią kondensacyjną (jeśli się pojawi będzie odparowywana), więc odpada koszt folii na strop. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach, bo inwestor może zdecydować się na wełnę dachową a nie podłogową itd Starałem się na szybko podrzucić konkretne dane porównujące wagę wełny mineralnej w porównaniu do perlitu ale nie udało mi się (podłogowa ma zdaje się porównywalny ciężar do perlitu?)
  7. Archeologia to moja pasja.. Lepiej by było zamiast wełny użyć perlitu ekspandowanego EP180 do zasypu i położyć na to żywcem OSB (po lekkim zagęszczeniu perlitu) - nie ulegnie kompresji jak wełna (zakładam, że ma być jakaś tania), perlit jest wrogiem gryzoni - nie ma siły, żeby tam się coś zagnieździło, oraz jest dobrym izolatorem akustycznym. To ostatnie raczej nie będzie potrzebne, ale kto wie. Może plan się zmieni i w jakiś sposób kiedyś będzie użytkowy?
  8. Trudno na odległość stwierdzić, czy można coś zostawić czy koniecznie trzeba skuć całość - całość powinna być skuta, jeśli jest luźna, spękana lub/oraz konstrukcja jest całkowicie mokra. Woda z muru musi gdzieś odejść, remont tylko części powierzchni przypuszczam skończy się tak, że pojawią się spękania w nowych miejscach.. Co do wykończenia powierzchni; tynk renowacyjny jest silnie dyfuzyjny i odparuje wodę w miarę swoich możliwości, zatem zamykanie jego porów spowoduje zwyczajnie odpadanie wykończenia - ta warstwa przemoknie (para wodna z muru) i się rozpadnie. Konstrukcja musi wyschnąć, co może potrwać - może kilka miesięcy, albo rok, dwa nawet. Z pewnością powinno się projektować warstwy wykończeniowe w układzie otwartym dyfuzyjnie na zewnątrz - każda kolejna powinna mieć lepszy współczynnik przenikania pary wodnej. Można zaplanować surową powierzchnię tynku renowacyjnego i np. wykończyć go przez obrzutkę nim samym, pozostawiając taka powierzchnię, ale nie każdemu się to może podobać. Nasz tynk jest białoszary po wyschnięciu, mógłby się sprawdzić.
  9. Jak wyżej - usunąć gruz, zasypać perlitem ekspandowanym EP180 (jest lżejszy, tańszy i ma lepszą izolacyjność termiczną i akustyczną), jak legary są zdrowe to płyta OSB (ewentualnie wylewka, wg opisu wyżej) i na to to, co tam planujesz.
  10. Trzeba najpierw zająć się skutecznym odcięciem wnikania wody do konstrukcji, potem raczej trzeba będzie skuć tynk, żeby móc położyć tynk renowacyjny (silnie paroprzepuszczalny, myślę, że nie ma potrzeby stosowania tynku renowacyjnego zgodnego z WTA) odpowiedniej grubości (2-3 cm). Woda zmagazynowana w konstrukcji będzie odparowywać dłuższy czas (może nawet do roku, dwóch) ale w końcu odparuje.
×