Skocz do zawartości

Remonty, modernizacje, przebudowa

Wszelkie naprawy i duże remonty, adaptacje poddasza, piwnicy, wymiana instalacji...


1 827 tematów w tym forum

    • 4 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
    • 15 odpowiedzi
    • 8,1k wyświetleń
    • 12 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
  1. Szlifowanie wylewki

    • 2 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
  2. Ściana nośna

    • 2 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
  3. Koszt remontu

  4. Dziury w starych ścianach

    • 6 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
  5. Dom z 1925 remont

    • 1 odpowiedź
    • 2,1k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 4,3k wyświetleń
  6. Cyklinowanie podłogi POMOCY

    • 4 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
  7. Wylewka w kamienicy (2 piętro)

    • 12 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 8,2k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 10,9k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 4,8k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 3,6k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,9k wyświetleń
    • 34 odpowiedzi
    • 2,8k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 2,8k wyświetleń
    • 23 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
    • 26 odpowiedzi
    • 5,6k wyświetleń
  8. Kuchnia - kafelki

    • 11 odpowiedzi
    • 3,6k wyświetleń
  9. Ile to metrów kwadratowy

    • 9 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
  10. Izolbet A na balkon

    • 4 odpowiedzi
    • 2,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 985 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 987 wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 19 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
  11. Zabudowa stelażowa lukarny

    • 10 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
    • 20 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
  12. Demontaz starego pieca

    • 14 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
  13. Czy i jak zdzierać farbę?

    • 8 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
  14. Gniazdo nie wiem na co

    • 14 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  15. stary dom żużlowy

    • 8 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Robię listę rzeczy, które muszę spakować na tygodniowy wyjazd pod namiot, aby pobyt był maksymalnie komfortowy. Stacjonować będę na polu namiotowym z dwoma dużymi węzłami sanitarnymi (toalety+prysznice) Nie chciałabym obudzić się na miejscu z brakiem czegoś, czego kupienie będzie problematyczne na miejscu. Jeśli przyjdzie wam do głowy coś, co jest ważne, a przegapiłam, albo może ułatwić pobyt, proszę o info namiot - to najważniejsze, już kupiony Taki:  https://www.decathlon.pl/p/namiot-kempingowy-quechua-arpenaz-4-1-f-b-4-osobowy-1-sypialnia/_/R-p-177332 materac + śpiwory stolik +  krzesła niewielka tekstylna szafa turystyczna na ubrania spray przeciw owadom elektrofumigator turystyczny na komary w namiocie mini-regalik składany z trzema poziomami - postawię obok materaca, będzie można na nim położyć okulary, telefon, książkę lampki LED na baterie do zawieszenia pod sufitem zatyczki do uszu zestaw turystycznych garnków, naczyń i sztućców + kuchenka turystyczna krem z filtrem mokre chusteczki (te dla dzieci są bardzo uniwersalne) odzież na każdą pogodę klapki gumowe duże stojące lusterko ręczniki własnej roboty zestaw solarny do "robienia" prądu + akumulator powerbank Tyle mi przychodzi do głowy .... coś pominęłam? Rady wskazane .... sto lat nie byłam pod namiotem
    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
    • Muszę to sprawdzić . Aktualnie nie ma mnie w domu. Generalnie blacha była dodana tydzień temu. Oryginalnie dywan jest zakończony jak wskazane na strzałkach . Obawiam się że bez skucia i dostania się do pasa nadrynnowego się nie obejdzie . W pomieszczeniu użytkowym sucho . hydroizolacja i dywan ma już ponad 3 lata.    Co najlepiej zrobić czy faktycznie kuć czy można próbować to zrobić od spodu . Elewacja i tak do poprawek i malowania na tych dwóch ścianach więc jeśli jest jakiś sposób żeby to poprawić proszę o wskazówki ?  Kołki od balustrady były montowane i zatapiane w hydroizolacji a ta górna część jest tylko nałożona . 
    • A może tylko definicję znasz...
    • Pytanie jaki jest rozstaw krokwi, a jaki rozstaw mocowania zaleca producent wybranych paneli. Tu nie ma dowolności, trzeba słuchać wskazówek producenta. 
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...