Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Eksperci Kospel - kotły i podgrzewacze elektryczne, odnawialne źródła energii

Eksperci Kospel - kotły i podgrzewacze elektryczne, odnawialne źródła energii

Zaloguj się, aby obserwować  

Polska firma Kospel jest jednym z największych w Europie producentów podgrzewaczy wody i elektrycznych kotłów centralnego ogrzewania. W styczniu 2010 roku, wychodząc naprzeciw coraz większemu zainteresowaniu, jakim zaczęły się cieszyć odnawialne źródła energii, otwarta została linia technologiczna do produkcji kolektorów słonecznych. Firma Kospel, jako pierwsza w Polsce, oferuje kompletną instalację solarną - zarówno kolektory jak i wymienniki c.w.u. - własnej produkcji. W ofercie znajdziemy również pompę ciepła HPI-4 powietrze-woda do podgrzewania wody użytkowej. Eksperci zapraszają do dyskusji. Więcej o firmie Kospel

20 tematów w tym forum

    • 2 odpowiedzi
    • 3 460 wyświetleń
  1. Piszczenie w bojlerze

    • 8 odpowiedzi
    • 6 025 wyświetleń
    • 21 odpowiedzi
    • 4 597 wyświetleń
  2. Jaka instalacja solarna

    • 10 odpowiedzi
    • 5 611 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 5 645 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 6 064 wyświetleń
  3. Kotły elektryczne

    • 1 odpowiedź
    • 4 405 wyświetleń
  4. bufor ciepła

    • 23 odpowiedzi
    • 9 201 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 4 444 wyświetleń
  5. Gazowy czy elektryczny

    • 16 odpowiedzi
    • 27 343 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 8 402 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 5 780 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 5 346 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 5 885 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 5 557 wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 8 255 wyświetleń
  6. Bojler Elektryczny 1 2

    • 65 odpowiedzi
    • 22 499 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 9 960 wyświetleń
    • 44 odpowiedzi
    • 9 672 wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 27 757 wyświetleń
Zaloguj się, aby obserwować  
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proponuję zainwestować 300-500 zł i zatrudnić wykwalifikowaną osobę która wszystko zmierzy i spisze do protokołu. To na pewno nie będą stracone pieniądze. 
    • Witam, Jestem tuż przed odbiorem mieszkania od dewelopera potrzebuje porady od osób z doswiadczeniem. Na co zwrócić uwagę aby uniknąć problemow podczas wykańczenia mieszkania? Z gory dziekuje za pomoc.
    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
    • Pytać u operatora gazociągu co to jest i czy jest możliwość przyłączenia. Inaczej możemy sobie pogdybać.
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc. Ściana była zaciągana gładzia dwa razy następnie malowana farba podkladowa Śnieżka z gruntem i dwa razy pomalowana farba dulux. Niestety wyszły defekty, które nie zostały poprawione po pierwszym malowaniu z uwagi na goniacy czas do przeprowadzki (malowanie miesiąc temu). Zaciagnelismy teraz ponownie miejsca wymagające poprawki i stąd moje pytanie jak zrobić to tak aby nie rzucaly się w oczy miejsca poprawek? Zeszlifowac, pomalować te miejsca farba podkladowa z gruntem jak to było wcześniej i potem zamalowac od razu cała sciane czy najpierw raz te miejsca a potem znowu cała ścianę? Bardzo proszę o wskazówki i dziękuję za zbędne komentarze. 
    • Witam. Buduję dom podpiwniczony. Mam w piwnicy w chudziaku położoną kanalizację. Rury są częściowo wkopane w piasek a połową są zalane w chudziaku. Pierwsze pytanie czy to poprawnie, czy nie lepiej jakby były całością w piachu? Hydraulik zrobił tak z uwagi na uzyskanie spadku do studzienki oddalonej o 11m, gdyby dał za nisko to spadek byłby mniejszy (rury leżą ok 150 czy 170 cm poniżej gruntu). Czy w miejscu gdzie rura styka się z betonem nie powinno być owinięte pianką dylatacyjna? Ale do sedna. Oprócz tego że mam kanalizację w podłodze piwnicy to wyprowadzony będzie osobny pion z parteru, który będzie wpinał się za budynkiem do 160tki. To takie zabezpieczenie w razie cofki, mam zamiar zamontować zawór zwrotny w piwnicy odcinający kanalizację w podłodze piwnicy ale by nie blokować odejścia z parteru. W związku z czym mam teraz dwa wyjścia rur na zewnątrz. To wyżej z parteru jest obecnie w formie przepustu z rury 160mm, i w to musiałbym teraz wprowadzić rurę 110.  Miało by to łączyć się ze 160 ale pod jakim kątem? Z tego co widzę to trójniki 160/110 maja tylko albo aż 45 st. Czy spadek nie powinien być łagodniejszy? Chciałbym już nie czekać na hydraulika, który jest bardzo zajęty i spróbować to zrobić samemu. Może mi ktoś pomóc i podpowiedzieć jak miałbym to zrobić? Czy zrobić łagodny spadek wykorzystując kolanka 15 st jak tu (przyznam że trochę to dziwnie wygląda) Czy może od razu zejść ostro i później łagodnie w taki sposób?
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...