Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Budujemy Dom - budownictwo i instalacje

Redakcja Budujemy Dom
  • Posty

    1434
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    59

Reputacja

257 Dobry doradca

O Budujemy Dom - budownictwo i instalacje

  • Ranga
    Profesjonalista

Ostatnio na profilu byli

33116 wyświetleń profilu
  1. Klej pewnie można będzie wykorzystać, ale warto najpierw zrobić próbę dobierając odpowiednio konsystencję kleju łatwą do równomiernego rozprowadzenia.
  2. Przed ociepleniem powinna być wykonana ekspertyza techniczna i opracowana technologia robót przez odpowiedzialnego projektanta. Na podstawie tego opisu można przypuszczać, że robi to wykonawca na własne ryzyko, gdyż klejenie do odpadającego tynku nie ma sensu - trzymać będą tylko kołki, które nie gwarantują stabilnego zamocowania. Problemem może też być zamocowanie starej warstwy styropianu, która przy dodatkowym obciążeniu nowym ociepleniem może oderwać się od podłoża w razie np. silnych wiatrów. Odpadający tynk na siatce to prawdopodobnie efekt zlej jakości lub nieodpowiedniego kleju, co rodzi podejrzenie, że mocowanie styropianu do muru też może być niepewne.
  3. Tu niestety nie ma żadnego "wymyślania", gdyż na stałą zabudowę trzeba wykonać projekt i uzyskać pozwolenie najpierw zarządcy, a następnie organu architektonicznego.
  4. Jeśli płyta nie "spuchła" to raczej nie wina zawilgocenia a kiepskiej przyczepności kleju. Okleiny brzegowe klejone są "na gorąco" i można spróbować ponowne przyklejenie przeciągając po okleinie gorącym żelazkiem. Gdy to nie poskutkuje trzeba nałożyć dodatkowa warstwę kleju na gorąco (z klejarki po odchyleniu okleiny) i przeprasować żelazkiem. Można też spróbować klejenia na zimno klejem kontaktowym (typu butapren) - nanieść klej, docisnąć i oderwać odczekać 5 min. i ponownie docisnąć.
  5. Sprawy związane z wykonaniem przyłączy reguluje tzw. taryfa obowiązująca w odbiorców znajdujących się w zasięgu określonego OSD (Operatora Sieci Dystrybucyjnej), czyli zakładu energetycznego. Taryfa dostępna jest na stronach internetowych dla poszczególnych regionów, ale wszędzie warunki są mniej więcej takie same. Przyłącze może być doprowadzone jako stałe do budynku mieszkalnego, obiektu produkcyjnego czy usługowego bądź jako tzw. budowlane, gdy realizowana jest jakaś inwestycja. Istniejący blaszak można traktować jako np. garaż i wnosić o jego przyłączenie na warunkach innych niż dla gospodarstw domowych. Parametry przyłącza zależą od możliwości sieci i podanych we wniosku wartości - wyższa moc przyłącza rodzi większe opłaty stałe za jego użytkowanie.
  6. Pomijając wątpliwą estetykę takiego rozwiązania, o sposobie zamocowania zadecyduje konstrukcja okapu dachowego, o której nic nie wiadomo. Domyślnie, może to być forma kątownika mocowanego od spodu okapu z ewentualnym wzmocnieniem doprowadzonym do ściany domu bądź podparciem np. do barierki balkonu.
  7. Napowietrzanie niczego tu nie poprawi - odprowadzenie z pralki jest ponad syfonem i powietrze wchodzi swobodnie przez odpływ umywalki. Hałas powstaje głównie poprzez "bulgotanie" spowodowane słabym odpływem przez zanieczyszczony syfon i cienkie rurki podłączenia. Klasyczne odprowadzenie można zrobić wstawiając trójnik przy podłączeniu umywalki (zamiast kolanka) i wyprowadzając rurę do zaworu odpływowego (kulowego) z pralki czy zmywarki.
  8. Moc kotła elektrycznego limituje przede wszystkim przydział mocy z zakładu energetycznego i przewidywane 20 kW może być to za dużo (plus inne odbiorniki). Przez większość okresu grzewczego moc 10 - 12 kW może wystarczyć, a przy niskich temperaturach uruchamiać kocioł węglowy.
  9. Płyty styropianowe nie są materiałem hydroizolacyjnym i w tej sytuacji trzeba ułożyć warstwę przeciwwodną w pasie od izolacji poziomej ściany do wysokości powyżej pokrycia z kostki. Dopiero na takiej izolacji można będzie położyć ocieplenie. Ochronę przeciwwilgociową można zrobić z papy ułożonej na zagruntowanym podłożu, np. dysperbitem .
  10. Oczywiście umocowanie płyt na łatach nie naruszy stabilności a gęstszy rozstaw niż krokwi pozwoli na zamocowanie cieńszych płyt (12 - 15 mm). Płyty należy mocować do lat wkrętami ,w układzie szachownicy z przesunięciem złączeń poziomych i pionowych. Kontrłaty w tym przypadku nie pełnią żadnej funkcji - są po prostu podwyższeniem krokwi. Wiatroizolację trzeba koniecznie założyć mocując ja do boków krokwi (zaczynając kładzenie od kalenicy) w odległości ok. 4 cm od spodu łat. Łaty absolutnie nie przeszkadzają w wentylacji przestrzeni poddachowej, a nawet ją poprawiają umożliwiając przepływ powietrza nie tylko okap-kalenica, ale również i skośnie. W kalenicy musi być szpara w papie i płycie przykryta wentylowanym gąsiorem bądź z systemowymi kominkami wentylacyjnymi.
  11. Informacje odnośnie stanu prawnego działki (nr KW, co sprzedaje) powinien udzielić sprzedający bądź pośrednik w obrocie nieruchomościami. Możliwości zabudowy najlepiej skonsultować z miejscowym architektem na podstawie MPZP i własnych oczekiwań. Prąd dostarcza lokalny Zakład energetyczny i tam uzyska się informacje o warunkach przyłączenia. Badanie gruntu można zlecić po zakupie działki, chyba że zrobi to aktualny właściciel (np za zwrotem kosztów).
  12. To jest jedyne technicznie i ekonomicznie uzasadnione rozwiązanie. Ciągłość ocieplenia można byłoby uzyskać poprzez zmniejszenie okien, ale i tak wpływ na ciepłochronność całego budynku byłby niewielki.
  13. Tak, jak pisze @mhtyl kłaść można, tyle że pewnie odpadną razem z tynkiem.
  14. Układ poszycia przedstawiony na rys. w poście 3 będzie prawidłowy pod warunkiem ułożenia nad wełną folii paroprzepuszczalnej (wiatroizolacji). Pełni ona funkcje ochrony przed wydmuchiwaniem wełny, jej zamoknięciem w razie przecieku i oparcia dla ocieplenia co zabezpiecza przed zwężeniem szczeliny wentylacyjnej. W zasadzie grubość kontrłat wystarcza do utworzenia szczeliny wentylacyjnej (ok. 3 cm) i konieczne jest zapewnienie wlotu powietrza w okapie oraz wentylowane przykrycie kalenicy (ze szczeliną w poszyciu OSB).
  15. Wariantów wykonania takich schodów jest wiele np. w formie konstrukcji kratownicowej z poszyciem blaszanym lub z gotowych elementów profilowanych. Uzależnione to będzie od możliwości sprzętowych, dostępności materiałów i umiejętności wykonawcy. Stosunkowo łatwe będzie zrobienie konstrukcji spawanej z ceowników zimnogiętych cienkościennych, odpowiednio pociętych i połączonych zgodnie z przygotowanym wcześniej rysunkiem.