Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Budujemy Dom - budownictwo i instalacje

Redakcja Budujemy Dom
  • Posty

    1475
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    62

Reputacja

266 Dobry doradca

O Budujemy Dom - budownictwo i instalacje

  • Ranga
    Profesjonalista

Ostatnio na profilu byli

33391 wyświetleń profilu
  1. Omówienie zakresu koniecznych robót wymaga przede wszystkim poznania stanu i przyczyn zawilgocenia, a więc przeprowadzenia ekspertyzy na miejscu. Problem jest do rozwiązania jedynie przez wyspecjalizowaną firmę, a przebieg prac powinien być prowadzony w następującej kolejności - określenie przyczyn zawilgocenia, poziomu wód gruntowych, stanu istniejących izolacji - osuszenie ścian i podłogi - utworzenie izolacji pionowej i poziomej w sposób uzależniony od stanu i konstrukcji domu. Najbardziej kłopotliwe będzie utworzenie izolacji poziomej na wysokości parteru - stosowane metody to podcinanie ścian bądź iniekcja preparatów uszczelniających. Co do uwag odnośnie drenażu. Jego poziom powinien znaleźć się nieco poniżej izolacji podłogi piwnicy, czyli w w praktyce poniżej izolacji na ławie.
  2. Oprawy są prawdopodobnie wyposażone w stateczniki elektroniczne, które nie wymagają starterów, zatem wymiana świetlówek nie stworzy problemów.
  3. Należałoby zacząć od projektu całej instalacji elektrycznej (jeśli nie ma w dokumentacji), a przejście przewodów przez stropy to sprawa marginalna - otwory wierci się w ciągu 5 min, w dogodnych miejscach, podczas układania instalacji.
  4. Przygotowanie pod gładź w sposób jak powyżej. Stelaż po płyty zmniejszy pomieszczenie o ok. 5- 7 cm, ale umożliwia ułożenie dodatkowego ocieplenia. Płyty g-k można ułożyć na styropianie po zatopieniu w kleju siatki i zakotwieniu styropianu w murze (kotwy przez siatkę). Płyty na równym podłożu klei się na placki, bądź klej rozprowadza pacą zębatą. Rozwiązanie to jest mniej pracochłonne od gładzi i umożliwia zawieszenie na ścianie dość ciężkich przedmiotów.
  5. Rozbudowa domu jednorodzinnego nie wymaga uzyskania pozwolenia - wystarczy zgłoszenie. Oczywiście konieczny jest projekt architektoniczny opracowany przez uprawnionego architekta, który na miejscy powinien określić sposób rozbudowy. Takie opracowanie będzie podstawą do prowadzenia robót, a gdybanie na forum co trzeba zrobić - bez poznania stanu budynku na miejscu - nie ma sensu.
  6. Pod względem technicznym nie ma przeciwwskazań do ułożenia dodatkowego ocieplenia, a ściany niezależnie od konstrukcji nie przepuszczają powietrza - od tego jest wentylacja.
  7. Grunt nie jest budowlany, a warstwy nośne znajdują się poniżej 4 - 5 m. Przy zastosowaniu odpowiedniego fundamentowania oczywiście można budować tyle że to kwestia dodatkowych kosztów. Nie ma informacji o nawodnieniu gruntu co też ma znaczenie dla sposobu posadowienia budynku.
  8. Okien cofnąć się nie da, chyba że kasetę rolet zamontuje się pod nadprożem (w świetle ościeża i po skróceniu prowadnic). Wysuniecie okien jest jak najbardziej korzystne pod względem cieplnym - jeszcze lepiej jeśli w całości znalazłyby się w ociepleniu (mocowanie na konsolach). Na zdjęciach nie widać aby nadproża były cofnięte więc kasetę zamontowano w licu ściany (ewentualnie z cienkim styropianem).
  9. Powodem skrzypienia paneli jest najczęściej uginanie się na złączach w wyniku nierówności podłoża. W takich miejscach wyczuwa się ruch podłogi a skrzypienie słuchać na dużej powierzchni. Wstępnie można spróbować przeprowadzić kilkakrotne mycie podłogi preparatem konserwującym do paneli który wnikając w szczeliny "nasmaruje" złącza likwidując ich skrzypienie. Trzeba też sprawdzić czy odgłosów nie powoduje ocieranie paneli o listwę progową, czy listwy przyścienne i zachowany jest odstęp od ścian. Jeśli zabiegi te nie pomogą a hałas powoduje uginanie się posadzki (w wyniku odkształcenia maty korkowej, podłoża). Likwidacja tego zjawiska wymagać będzie rozebrania fragmentu paneli i wyrównania podkładu.
  10. Pofałdowanie nie wynika z wadliwego ułożenia papy, ale na skutek odparowywania wilgoci (ciśnienie pary wodnej) w warstwie poddpokryciowej. Dach wygląda na niewentylowany i płyta OSB nasiąka wodą. Problem rozwiąże wentylacja podpokryciowa (otwory w ścianach, kominki wentylacyjne) jeśli płyty nie uległy już uszkodzeniu.
  11. Przepisy dopuszczają zastosowanie aktywnego zabezpieczenia schładzającego kocioł na paliwo stałe w razie przekroczenia bezpiecznej temperatury i ciśnienia. Sterownik tego nie zapewnia zatem nie może być zabezpieczeniem umożliwiającym zamontowanie zamkniętego naczynia zbiorczego.
  12. Okładzina wygląda na piaskowiec, a do fugowania używa się zaprawy półsuchej wciskanej kielnia kształtową. Tu raczej nie chodzi o fugowanie, a zamaskowania niedoróbek na styku płytek.Szpary można "zamazać" zwykłą fugą o np. kremowej barwie wyciskanej z tuby, strzykawki lub naniesionej pędzelkiem.
  13. Podstawową sprawą będzie ustalenie przyczyny zawilgocenia wełny, bo w nieużytkowanym budynku woda skądś się wzięła (przecieki, zawilgocony materiał, brak wentylacji roboty mokre itd). Płyta OSB nie stanowi istotnej przeszkody w przenikaniu pary wodnej pod warunkiem ułożenia szczelnej paroizolacji od wewnątrz i zapewnienia wentylacji pomieszczeń. Wszystkie kanadyjczyki mają taką konstrukcję ścian i przy prawidłowym wykonaniu nic się złego nie dzieje. Co do wilgotności drewna - zalecane jest 16% dla konstrukcji ale przy wcześniejszym zawilgoceniu nasiąknąć mogły również płyty. Niezbędna jest też ponowna profilaktyczna impregnacja np. natryskowa.
  14. Wymiana kotła i założenie wkładu do dwie różne sprawy. Wkład zabezpiecza komin przed zniszczeniem w wyniku kondensacji wilgotnych i agresywnych spalin. Nowy kocioł będzie funkcjonował ale komin może w krótkim czasie ulec uszkodzenia wymagającym odbudowania - lepiej już teraz wstawić wkład ze stali kwasoodpornej.
  15. Strych nieogrzewany powinien być wentylowany np. kratki w ścianach szczytowych, a strop nad pomieszczeniami ogrzewanymi przykryty izolacją paroszczelną pod warstwą ocieplenia. Ograniczy to wilgotność powietrza i zapobiegnie kondensacji pary wodnej.