Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Instalacje elektryczne

Zaloguj się, aby obserwować  
Instalacje elektryczne w domu jednorodzinnym. Zadaj pytanie ekspertowi.

179 tematów w tym forum

    • 5 odpowiedzi
    • 792 wyświetleń
    • 48 odpowiedzi
    • 3 348 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 578 wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 953 wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 1 442 wyświetleń
    • 23 odpowiedzi
    • 1 527 wyświetleń
    • 18 odpowiedzi
    • 4 094 wyświetleń
  1. Tańszy prąd/gaz ?

    • 33 odpowiedzi
    • 13 733 wyświetleń
  2. Temat obnażających "fahofców" 1 2 3 4 5

    • 247 odpowiedzi
    • 31 733 wyświetleń
  3. Ocena nowej instalacji

    • 20 odpowiedzi
    • 3 880 wyświetleń
    • 64 odpowiedzi
    • 49 052 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 5 263 wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 5 314 wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 16 688 wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 5 697 wyświetleń
    • 33 odpowiedzi
    • 14 744 wyświetleń
  4. Grubość przewodu

    • 5 odpowiedzi
    • 5 553 wyświetleń
  5. Oprawy LED do łazienki

    • 20 odpowiedzi
    • 36 443 wyświetleń
  6. Przyłącze elektryczne

    • 27 odpowiedzi
    • 7 465 wyświetleń
    • 40 odpowiedzi
    • 9 189 wyświetleń
  7. Włączniki, gniazda

    • 24 odpowiedzi
    • 34 341 wyświetleń
    • 15 odpowiedzi
    • 12 467 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 13 933 wyświetleń
  8. Ochrona przepięciowa 1 2

    • 69 odpowiedzi
    • 15 419 wyświetleń
  9. Tablica elektryczna.

    • 3 odpowiedzi
    • 6 591 wyświetleń
  10. Sieć TN-C Rozdzielenie PEN pytanie

    • 4 odpowiedzi
    • 9 255 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 6 412 wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 7 421 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 9 632 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 6 412 wyświetleń
  11. Czy zatynkować puszki ?

    • 41 odpowiedzi
    • 23 315 wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 9 148 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 11 552 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 7 350 wyświetleń
  12. Jaki przekrój przewodu

    • 18 odpowiedzi
    • 9 279 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 6 399 wyświetleń
  13. Koszty ogrzewania prądem; wątek elektryzujący :))) 1 2 3 4 5

    • 222 odpowiedzi
    • 82 411 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 10 223 wyświetleń
    • 25 odpowiedzi
    • 14 515 wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 21 539 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 8 673 wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 13 497 wyświetleń
    • 62 odpowiedzi
    • 87 992 wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 23 106 wyświetleń
    • 64 odpowiedzi
    • 27 906 wyświetleń
  14. strzelające żarówki

    • 6 odpowiedzi
    • 14 346 wyświetleń
  15. Pytanie led RGB

    • 14 odpowiedzi
    • 14 277 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 9 215 wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 10 263 wyświetleń
  16. Obciążenie gniazda

    • 3 odpowiedzi
    • 17 532 wyświetleń
Zaloguj się, aby obserwować  
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
    • Pytać u operatora gazociągu co to jest i czy jest możliwość przyłączenia. Inaczej możemy sobie pogdybać.
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc. Ściana była zaciągana gładzia dwa razy następnie malowana farba podkladowa Śnieżka z gruntem i dwa razy pomalowana farba dulux. Niestety wyszły defekty, które nie zostały poprawione po pierwszym malowaniu z uwagi na goniacy czas do przeprowadzki (malowanie miesiąc temu). Zaciagnelismy teraz ponownie miejsca wymagające poprawki i stąd moje pytanie jak zrobić to tak aby nie rzucaly się w oczy miejsca poprawek? Zeszlifowac, pomalować te miejsca farba podkladowa z gruntem jak to było wcześniej i potem zamalowac od razu cała sciane czy najpierw raz te miejsca a potem znowu cała ścianę? Bardzo proszę o wskazówki i dziękuję za zbędne komentarze. 
    • Witam. Buduję dom podpiwniczony. Mam w piwnicy w chudziaku położoną kanalizację. Rury są częściowo wkopane w piasek a połową są zalane w chudziaku. Pierwsze pytanie czy to poprawnie, czy nie lepiej jakby były całością w piachu? Hydraulik zrobił tak z uwagi na uzyskanie spadku do studzienki oddalonej o 11m, gdyby dał za nisko to spadek byłby mniejszy (rury leżą ok 150 czy 170 cm poniżej gruntu). Czy w miejscu gdzie rura styka się z betonem nie powinno być owinięte pianką dylatacyjna? Ale do sedna. Oprócz tego że mam kanalizację w podłodze piwnicy to wyprowadzony będzie osobny pion z parteru, który będzie wpinał się za budynkiem do 160tki. To takie zabezpieczenie w razie cofki, mam zamiar zamontować zawór zwrotny w piwnicy odcinający kanalizację w podłodze piwnicy ale by nie blokować odejścia z parteru. W związku z czym mam teraz dwa wyjścia rur na zewnątrz. To wyżej z parteru jest obecnie w formie przepustu z rury 160mm, i w to musiałbym teraz wprowadzić rurę 110.  Miało by to łączyć się ze 160 ale pod jakim kątem? Z tego co widzę to trójniki 160/110 maja tylko albo aż 45 st. Czy spadek nie powinien być łagodniejszy? Chciałbym już nie czekać na hydraulika, który jest bardzo zajęty i spróbować to zrobić samemu. Może mi ktoś pomóc i podpowiedzieć jak miałbym to zrobić? Czy zrobić łagodny spadek wykorzystując kolanka 15 st jak tu (przyznam że trochę to dziwnie wygląda) Czy może od razu zejść ostro i później łagodnie w taki sposób?
    • Piwnica jest pod całością więc będzie tam z czasem część rekreacyjna to i łazienka się przyda. A na parterze jedna duża i jedna mała z kibelkiem i może z prysznicem.
    • Odpływ liniowy ma jeszcze większą powierzchnię ekspozycji brudu, podnieś ruszt.
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...