Skocz do zawartości

archango

Uczestnik
  • Posty

    19
  • Dołączył

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

archango's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Zgadza się. Budynek z lat 30, wiatrołap z 70. Po pęknięciach między ścianami obu budowli to raczej łączono wodą święconą Zastanawiałem się nad szpilkami wskos nadproża, ale pomysł wyżej, by użyć skręconych stalowych profili wyżej (na wzór ankrowania) wydaje się o wiele bardziej logiczny Brak wody w suficie lub oznak wilgoci, wyłącznie pęknięcia. Jutro podeślę jeszcze zdjęcie z łączenia obu ścian (wiatrołap-dom) gdy przyjadę
  2. Witam, Podczas remontu wiatrołapu zauważyłem, że nadproże nad drzwiami jest pęknięte w samym środku, czy można to jeszcze ratować, by komuś kiedyś nie spadło na głowę...? Zastanawiam się nad szpilkowaniem go na skos z użyciem kotw chemicznych. To samo dotyczy łączenia ściany domu z sufitem tej dobudówki
  3. Witam, mam zamiar wymienić starą ondulinę na blachę trapezową nad dobudówką, w przyszłości to pomieszczenie będzie ocieplane. Zastanawiam się nad położeniem membrany dachowej na łaty i bezpośrednio na to nowej blachy, bez przybijania nowych łat i kontrłat. Rozumiem, że nie jest to zgodne ze sztuką, ale może ktoś z was próbował lub wie jakie może to przynieść ewentualne konsekwencje? Zastanawiam się również nad ociepleniem strychu domu, sytuacja jest tam identyczna - blacha jest położona bezpośrednio na łaty, bez żadnej folii lub membrany. Jaki byłby najbardziej korzystny sposób na przygotowanie dachu do ocieplania? (zależy mi na tym, by nie zrzucać blachy). Zastanawiam się nad nałożeniem folii paroprzepuszczalnej między krokwiami od wewnątrz i zachowaniu szczeliny wentylacyjne przez wyłożeniem wełny.
  4. To jest mój pierwszy sezon, a odnoszę się do doświadczenia sąsiadów, u których ten sam węgiel (kaloryczny, KWK Jankowice) żarzy się dobre godzin kilka godzin - szczególnie, że instalacja nabiera jakieś 80*C. U mnie też żar praktycznie nie powstaje, a przynajmniej jest go za mało by trzymać ciepło, wszystko idzie w komin w procesie spalania. Za kaloryczny węgiel? za duży ciąg kominowy?
  5. Witam uprzejmych forumowiczów-palaczy, Mam zamiar wymienić kocioł na nowy wiosną, ale ten sezon przyszło mi jeszcze przeżyć z 20-letnią zasypówką bez miarkownika, ani dmuchawy. Generalnie kociołek jest w ok stanie, żeliwo, drzwiczki uszczelniłem, jak na nieocieplone 100m2 wydaje się przewymiarowany (23kw)- zmniejszyłem palenisko dwoma cegłami szamotowymi, by wody nie gotować, ale nadal mam problem podczas palenia węglem. Mimo zamkniętych dopływów powietrza przez cały okres spalania 6 łopat węgla wypala mi się do zera w jakieś 3 godziny. Próbowałem już nawet w 3/4 przymykać szyber i oprócz zmniejszenia temperatury instalacji i osmoleniu wszystkiego w okół nic się nie zmieniło... Kompletnie nie mam pomysłu jak grzać w nim całą noc, jakieś rady? może ktoś miał podobny problem? Dodam, że po wyciągnięciu szamotu i naładowaniu kotła do 3/4 to po 3h muszę zamykać szyber, mimo to i tak spala zasyp do 5h.... Kociołek w nieogrzewanej piwnicy, kaloryfery tylko na parterze, ogólnie wody jakieś 250-300l, komin wymurowany nowy 27x27, cug aż huczy.
  6. Na górze znajduje się jeszcze nieocieplone i nieużytkowe poddasze.
  7. Witam, Mam pytanie - w salonie, właśnie robię sufity podwieszane, przed przykręceniem płyt miałem zamiar przykleić styropian. Niestety, ale strop wykonany jest z "hasi" i w większości jest to piach przez co żadna zaprawa nie chce mi utrzymać płyt styropianowych. Stąd pytanie, czy jest sens żeby powkładać luzem w konstrukcję CD60 styropiany? Po czym przykleić folię paroizolacyjną i kręcić płyty gk? Dziękuje z góry za rady
  8. Witam, W jaki sposób zaizolować hydrofobowo piwnicę? Całej piwnicy nie zalewa, jedynie jedno pomieszczenie, które jest poniżej wysokości wód gruntowych. Zastanawiam się nad użyciem zapraw typu ceresit cr65 itp. używaliście tego kiedyś? Zdało egzamin? Miejsce, w którym stoi woda to nad gruntem (glina), warstwa gruzu, piachu, folii budowlanej i ok 5-7cm betonu b20.
  9. Witam, Chciałbym powiększyć swoją kotłownię w piwnicy o dodatkowe 20cm i zrobić zbrojoną wylewkę pod nowy kocioł i bufor ciepła 1000L, nie miałem z tego rodzajem prac w życiu do czynienia, a firmy chcą za to krocie - stąd bardzo proszę o wszelkie przyjazne dla lajka rady przy wykonaniu zadania. Mam zamiar; wkopać się o jakieś 30 cm (o ile fundamenty pozwolą), wysypać całą powierzchnię piaskiem i kruszywem, na to nałożyć folię budowlaną i naciągnąć ją do początku ściany ''dzisiejszego'' poziomu, boki zalać na kszałt opaski betonem, po czym zalać podłoże na grubość 6 cm wylewką, a w miejscu kotła zazbrojoną wylewkę wynieść wyżej na 5cm od nowego podłoża. Bardzo proszę o wszelkie obiekcje, byłoby miło być naprowadzony na dobrą drogę przez fachowców. Nie jestem pewny czy między podłogą wylewki a ''wylaną opaską'' powinna być jakaś dylatacja? Oraz nie jestem pewny czy bufor ciepła wymaga zbrojonego fundamentu. Z góry bardzo dziękuję za komentarze i pozdrawiam.
  10. Domek, był użytkowany przez Panią, która nie lubiła wietrzyć, a lubiła mieć cieplutko. Nie było też żadnej wentylacji. Aktualnie osuszam pomieszczenia, na początku wszędzie utrzymywało się Rh 85-90% . Kuchnie też im zalewało wodą przez zardzewiały kosz dachowy, zamiast go wymienić majstry nawpychały szmat i swetrów...
  11. Listwy będą usuwane. Wyrównywać mam zamiar jedynie ubytki do grubości dawnej elewacji
  12. Witam, Mam zamiar wyrównać ściany zewnętrzne domu, przed ocieplaniem. Miał tu może ktoś doświadczenie z ''hasiokiem''? Co najlepiej na niego narzucić? Zastanawiam się nad zaprawami typu nivoplan.
  13. Witam, Mam już letni piec zasypowy z możliwością palenia od góry, gdy wrzucę kilka łopat węgla to temperatura wody spokojnie sięga 85*C. Stąd pytanie, jest jakiś sposób na ograniczenie maksymalnej temperatury c.o. tak, by móc wrzucać większe zasypy paliwa, np. na całą noc? Czytałem o zaworach 4-drogowych, ale nie jestem pewien, czy to byłoby tak skuteczne. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
  14. Na fundamentach mam nieliczne pęknięcia, przypuszczam, że to przez dość potężną sosnę, która stoi metr obok ściany. Drzewo na dniach będzie usuwane.
  15. Witam, Pytanko do kolegów, którzy również mogli się spotkać w z takimi cackami w starym domku (1934-36). Oderwałem panele w kuchni, a tu taka niespodzianka: Na strychu dokładnie nad tą ścianą widać w podłodze pęknięcia, a w samym rogu ktoś piankował szczelinę. Jak myślicie, sama zaprawa cementowa z kruszoną cegłą da radę? W jaki sposób najlepiej umocnić ściany przed płytowaniem? Na strychu również będzie robiona wylewka, przed rozpoczęciem prac wymagane jest usunięcie piany i wypełnienie dziur zaprawą? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
×
×
  • Utwórz nowe...