Skocz do zawartości

Jarek02

Uczestnik
  • Posty

    336
  • Dołączył

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

Jarek02's Achievements

Bywa

Bywa (2/4)

2

Reputacja

  1. przede wszystkim trzeba ustalić do czego potrzebny jest filtr. Zażelaziona woda z własnej studni to zupełnie inna bajka niż poprawianie kranówki z wodociągu, bo jest mało smaczna. Bez tego możemy sobie pisać ile wlezie. Jeżeli woda ze studni, to najpierw robimy badanie i dopiero zależnie od jego wyników dopasowujemy metody uzdatniania. Może wcale nie być łatwe i tanie i okaże się, że darmowa własna woda wcale taka darmowa nie jest. W kranówce z wodociągu to raczej kwestia smaku i twardości. Z tym poradzą sobie nawet filtry dzbankowe. Raczej chodzi o to, które rozwiązanie będzie najwygodniejsze. Chociaż zdarzają się miejsca, w których i woda z wodociągu ma bardzo zmienną jakość. Tak jest u moich znajomych, u których na osiedlu woda robi się paskudna wiosna w czasie roztopów. PS. Co do kamieni nerkowych, to problemem jest przekonanie, że woda bardzo miękka jest zdrowa.
  2. Nic lepszego niż zbiornik deszczówki się nie wymyśli. Zrobiłbym jednak koniecznie w nim przelew, przynajmniej jako awaryjny. Pompa zawsze może sie zepsuć, a jeszcze bardziej prawdopodobne, że w czasie burzy po prostu wyłączą prąd.
  3. Chcę dodać grzałkę elektryczną do grzejnika w łazience - typowej drabinki. Poproszę o weryfikację, czy to co wymyśliłem jest prawidłowe: - na zasilaniu zwyczajnie, połączenie z c.o., zawór i głowica termostatyczna; - na powrocie dołożony trójnik, w pionowym króćcu grzałka, w poziomym powrót c.o. z typowym zaworem. Temperatura wody w grzejniku z załączoną grzałka będzie wyższa niż w reszcie instalacji, ale woda raczej krążyć nie powinna, bo cała reszta to ogrzewanie podłogowe. Grzejnik będzie znacznie wyżej niż rozdzielacz. Ewentualnie można jeszcze zamknąć przepływ głowicą termostatyczną. Mam nadzieję, że to prawidłowy układ?
  4. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czym w takim razie należałoby zastąpić tę uszczelkę z EPDM? A może jej nie ruszać? Temperatura z założenia będzie tam sporo niższa niż 100 stopni, w końcu przepływ powietrza uniemożliwia takie mocne nagrzanie. Ma się rozumieć, pod warunkiem, że nie zaczyna ona śmierdzieć np. przy 60 stopniach :(
  5. Właściwie to może i faktycznie byłoby to w stanie działać, przy założeniu, że zapewnimy intensywną wymianę powietrza w piwnicy. Poprzednio napisałem o wilgoci, ale zakładając, że powietrze będzie wymieniane kilka razy na godzinę, nieco ją sobie przy tej okazji osuszymy. Potencjalnie kłopotliwe będą jednak te okresy roku, kiedy klimatyzacja nie pracuje. Zakładając, że może się wówczas pojawić wilgoć, korozja wykończy nam klimatyzator. Z drugiej jednak strony, jeżeli w piwnicy jest sucho, warunki dla urządzenia będą lepsze niż na elewacji (na zewnątrz).
  6. Jako od jakiegoś już czasu użytkownik takiego bojlera poziomego mam dwie uwagi do producenta. Przydadzą się też innym użytkownikom. 1. Styropianowe ocieplenie warto owinąć np. kawałkiem folii dachowej albo nawet zwykłej folii. Ja tego nie zrobiłem i żałuje. Samo ułożenie na wspornikach pustego zbiornika powoduje powstanie wgnieceń, z których wylatują kruszące sie bardzo łatwo granulki styropianu. Ja dodatkowo jeszcze przenosiłem zbiornik i uchwyty w inne miejsce, więc miałem powtórkę z tego uciążliwego wykruszania się styropianowej obudowy. 2. Zamontowanie grzałki elektrycznej wymaga użycia specjalnego klucza. Zwykły odpowiedniej średnicy się zupełnie nie nadaje. Klucz na szczęście nie jest drogi (kosztował z 15 zł), ale trzeba go mieć.
  7. Szukam właśnie informacji o wykonaniu DGP i zaciekawił mnie ten fragment o tłumikach rurowych: "odchodzi nam efekt tłumika akustycznego który dają izolowane perforowane przewody montowane tuż przy zaworach. Wówczas warto zamontować tłumik rurowy w ciągu kanałów - który wytłumi ewentualny hałas z turbiny czy wentylatorów." Jakie to są konkretnie tłumiki? I jak z ich odpornością na podwyższoną temperaturę, bo przecież powietrze w DGP jest znacznie cieplejsze niż w instalacjach wentylacyjnych.
  8. Warto jeszcze pomyśleć o przepuście na przewody antenowe, komputerowe itp. Wystarczy do tego rura fi 50 mm, zabetonowana w stropie. Co innego jeżeli przepust ma uniemożliwiać rozprzestrzenianie się ognia. Wtedy stosuje się specjalne przepusty z opaska pęczniejąca pod wpływem wysokiej temperatury, która zasklepia w ten sposób przepust.
  9. To nie jest dobre rozwiązanie. Temperatura w piwnicy szybko się podniesie, w końcu ciepło pobrane z wnętrz mieszkalnych klimatyzator musi gdzieś oddać. Jakoś tam by to jeszcze działało w piwnicy, w której jest sporo okien i byłyby otwarte żeby zapewnić wymianę powietrza. Spotkałem się za to kiedyś z klimatyzatorem na poddaszu nieużytkowym, ale po nim niemal wiatr hulał. Poza wszystkim innym zwykle w piwnicy są niezbyt korzystne warunki, przede wszystkim wilgoć.
  10. Wersję z kolankami łączącymi kratki w suficie podwieszanym z wlotami kanałów wentylacyjnych zdecydowanie odradzam. Jeżeli tak zrobimy to przestrzeń pomiędzy sufitem podwieszanym i stropem pozostanie niewentylowana. A to właśnie z tej strefy powietrze i zanieczyszczenia muszą być koniecznie usuwane. Żaden przepis faktycznie chyba nie precyzuje jak traktować pomieszczenia z sufitami podwieszanymi, ale jak zastanowimy się skąd wymóg umieszczania kratek nie niżej niż 15 cm od sufitu, sprawa będzie jasna. Chodzi przecież o to żeby substancje szkodliwe/niebezpieczne lżejsze od powietrza nie gromadziły się w nadmiarze w górnej części pomieszczenia. Wersję z kolankami łączącymi kratki w suficie podwieszanym z wlotami kanałów wentylacyjnych zdecydowanie odradzam. Jeżeli tak zrobimy to przestrzeń pomiędzy sufitem podwieszanym i stropem pozostanie niewentylowana. A to właśnie z tej strefy powietrze i zanieczyszczenia muszą być koniecznie usuwane. Żaden przepis faktycznie chyba nie precyzuje jak traktować pomieszczenia z sufitami podwieszanymi, ale jak zastanowimy się skąd wymóg umieszczania kratek nie niżej niż 15 cm od sufitu, sprawa będzie jasna. Chodzi przecież o to żeby substancje szkodliwe/niebezpieczne lżejsze od powietrza nie gromadziły się w nadmiarze w górnej części pomieszczenia.
  11. Dlaczego właściwie nie można montować bojlerów dwupłaszczowych poziomych w pionie? Z tymi z wężownicą sprawa jest jasna, jej ustawienie byłoby niewłaściwe. Ale przy podwójnym płaszczu? Czy jest jakieś uzasadnienie tego zakazu, bo znalazłem taki w instrukcji podgrzewacza. A co ciekawe wymienniki poziome są wyraźnie tańsze od tych do ustawienia w pionie. Po ustawieniu do pionu wystarczyłoby zamienić miejscami wloty i wyloty c.w.u. oraz wody z kotła.
  12. Dzięki za porady. W tym przypadku faktycznie nie ma wymagań, bo formalnie obie kondygnacje są mieszkalne. Jednak jak pisałem na początku, na razie góra nie będzie raczej regularnie użytkowana. A w takim układzie przydałoby się móc utrzymywać tam wyraźnie niższa temperaturę, np. +10°C. Znalazłem za to jaka jest izolacyjność samego stropu Teriva bez warstwy wykończeniowej od góry i od dołu. Opór cieplny R = 0,37 m2·K/W. Przeliczając na U, mamy 2,70 W/(m2·K). Czyli nędza :( Za to po dodaniu 5 cm styropianu robi się z tego U = 0,62 W/(m2·K). Myślę, że tyle wystarczy.
  13. Ile styropianu powinno się dać w stropie, pod wylewkę, jeżeli na tym będą rurki ogrzewania podłogowego? Pomieszczenie poniżej też będzie ogrzewane, ale chodzi mi o to żeby ciepło z podłogi faktycznie grzało pomieszczenie na górze, a nie uciekało ku dołowi. Czy 3-4 cm styropianu albo wełny jakie daje się w podłogę pływającą wystarczy? czy może lepiej pogrubić nieco warstwę izolacji? W sumie wiele nie zmieni to ani kosztów materiału ani robocizny. Do tego, przynajmniej na razie, te pomieszczenia na górze będą użytkowane raczej sporadycznie, więc grubsza izolacja ma sens. I czy ktoś wie jaka izolacyjność cieplną ma taki typowy strop z pustaków? Pewnie nieszczególna, ale powietrze w pustakach powinno jednak utrudniać ucieczkę ciepła.
  14. Najważniejsze żeby ułożyć teraz rury. Centralę można kupić później (może potanieją ) Jeżeli na razie nikt tam nie będzie mieszkał to wystarczy nawet wentylowanie przez uchylanie okien.
  15. Gumowe podkładki do nóg to chyba powinny być w standardzie. Ale podłożenie pod nie większych, grubszych i bardziej elastycznych kawałków gumy nie zaszkodzi. Niektórzy producenci maja nawet dodatkowe zestawy wygłuszające. Niekoniecznie dobierzesz coś gotowego pod tę wannę, ale z ogólniejszych wskazówek montażowych takiego "zestawu wygłuszającego do wanny" skorzystać i tak warto, może zastosować coś zamiennie: http://www.kaldewei.pl/fileadmin/data/spra...S_DWS______.pdf Może też po prostu masz marne akustycznie ściany pomiędzy łazienka i resztą domu? Z czego są, jak grube? Ścianek z betonu komórkowego np. zdecydowanie nie polecam jako tłumiących dźwięki.
×
×
  • Utwórz nowe...