Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ocieplanie sufitu piwnicy i wylewka na strychu


Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Kupiłem stary dom z okresu międzywojennego i chciałbym się zwrócić o kilka porad.

Na parterze mieszkalnym nawet mimo grzania jest już w okresie jesiennym bardzo zimno, szczególnie ciągnie od podłogi - dlatego zastanawiam się nad ociepleniem sufitu w piwnicy:

Powinienem użyć styropianu czy płyt izolacyjnych? Spód stalowych belek stropowych jest już przeżarty od rdzy - wystarczy pozbyć się warstwy wierzchniej i użyć środków antykorozyjnych przed ocieplaniem? W piwnicy zrobi się już dość nisko, jak głęboko mogę wkopać się w ziemię pod nową wylewkę? Dodam, że piwnica jest nie ocieplona z zewnątrz ( i prawdopodobnie nie zostanie przez ryzyko ), wylewki w niej są tylko częściowo zrobione.

 

 

Chciałbym również wyrównać wylewkę na strychu pod podłogę do zagospodarowania mieszkalnego. Tam miejscami belki stropowe wystają nawet na 2-3cm z ziemi. Stąd pytanie, czy mogę śmiało wyrównać glebe nową wylewką czy raczej powinienem jeszcze ocieplić ją pod wylewką? Wełna czy styropian sprawdzi się do tego lepiej?

Również pytanie kompletnego lajka - robiąc wylewkę musiałbym częściowo zalać płatew stropową, rozumiem, że nic nie powinno się złego z nią dziać?

 

Najmocniej dziękuję za każdą odpowiedź!

W załącznikach przesyłam podglądowe zdjęcia strychu i stropu piwnicy.

s1.jpg

s2.jpg

s3.jpg

s4.jpg

Link to postu

Co do belek stropowych w piwnicy, pasowałoby czymś zabezpieczyć, ale czy zwykły Hammerite wystarczy, to trzeba byłoby z kimś konkretnym od farb do stali. Musi być to farba bardzo wysokiej jakości, bo powietrza tam nie odetniesz, a warunki po zabudowie styropianem będą do korozji idealne. Ja bym dał styropian 10cm, też mnie to czeka, bratu zostało z elewacji, różnica jest niesamowita, wcześniej na parkiecie nie dało rady stanąć bosą stopą, teraz jest wręcz ciepło od parkietu. Wylewki też mnie czekają w piwnicy, ale nie zamierzam dawać więcej niż 5cm styropianu, bo tak samo ściany piwnicy są nieocieplone.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link to postu

Tu taj jest film z ogrzewaniem podłogowym na gruncie, ale pomijając to ogrzewanie trzeba najpierw wyrównać podłoże chudziakiem, potem zabezpieczenie hydroizolacją w płynie (najlepiej bez rozpuszczalnika), potem folia, potem styropian, na to folia, wylewka jako płyta dociskowa i chyba tyle

 

  • Dziękuję 1
Link to postu

Belki stalowe oczyścić z rdzy i pomalować lepikiem. Styropian ok. 10 cm wystarczy przykleić i zakołować ewentualnie można nałożyć tynk na siatce (kołkować przez siatkę.)  Podłogi w piwnicy nie trzeba izolować termicznie (chyba,że pomieszczenie będzie ogrzewane).

Konstrukcji drewnianej na dachy nie można zalewać betonem bez izolacji p.wilgociowej i utworzenia dylatacji. 

  • Dziękuję 1
Link to postu
Dnia 1.12.2022 o 12:02, archango napisał:

Dzień dobry,

 

Kupiłem stary dom z okresu międzywojennego i chciałbym się zwrócić o kilka porad.

Na parterze mieszkalnym nawet mimo grzania jest już w okresie jesiennym bardzo zimno, szczególnie ciągnie od podłogi - dlatego zastanawiam się nad ociepleniem sufitu w piwnicy:

Lepiej dla starego stropu zerwać podłogę wyczyścić do stropu i płożyć styropian na to cienka wylewka.

Link to postu
  • 3 tygodnie temu...

Dzień dobry,

Podstawowa kwestia to  - zgodnie z przepisami Prawa budowlanego – należało by wykonać ekspertyzę mykologiczno-budowlaną. Rzeczoznawca oceni stan przede wszystkim konstrukcji drewnianej (czy nie ma korozji biologicznej, na jaką nośność konstrukcji można liczyć itp.).

 

Również należy ocenić stan belek stalowych w stropie nad piwnicą – jaki ubytek nośności spowodowała korozja, czy nie należy jej wzmocnić zanim zacznie się ją dociążać nowymi warstwami.

 

Z takiej ekspertyzy będzie wynikało, jakie prace należy i można podjąć, aby przyszłe użytkowanie przebudowanego obiektu było bezpieczne pod każdym względem – konstrukcyjnym, ale i zdrowotnym, czy zabudowując poddasze można wykonać cementowe podkłady podłogowe, czy raczej tzw. suche jastrychy, jak docieplić strop nad piwnicą od spodu itd.

Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A po co drugi raz zakładasz ten sam temat??? Żeby cokolwiek podpowiedzieć trzeba mieć podstawowe informacje, których część już tam udzieliłeś - nikt nie ma czarodziejskiej, kryształowej kuli, w której widzi jak wygląda chałupa, co się da z nią zrobić... Nerwy trzymaj na postronku, odpowiadaj na pytania, wrzuć fotki i wtedy można będzie porozmawiać...
    • Dzień dobry posiadam działkę budowlana na której jest dom wybudowany w 1960/1970 roku dom jest w złym stanie technicznym ( brak nośności stropu, fundamenty w słabym stanie). W związku z tym chcemy go wyburzyć i postawić coś nowego niestety problemem jest działka, która ma 456 m2. W gminie, w której jest ona położona w 2005 roku został uchwalony MPZP według którego minimalna wielkość działki wynosi 500 m2. Na dom normalnej wielkości nie dostaniemy pozwolenia gdyż powiedział nam to architekt. Jednak czy byłaby szansa wybudowania domu do 70 m2 na zgłoszenie? Jest taka szansa moze ktoś miał podobny problem? Czy zostaje nam tylko remont obecnego budynku? Jak dużo możemy wymienić podczas takiego remontu? Z góry dziękuje za odpowiedzi!  Zaznaczam ze działka jest mała ale nam odpowiada i prosiłbym o rady albo jakakolwiek pomoc w kwestii domu bez komentarzy odnośnie wielkości działki  
    • Dobrze twierdzą, tak wlaśnie się robi. Ale oczywiście jak klient sobie życzy to można zrobić inaczej, tylko wtedy o takiej zachciewajce trzeba powiadomić wykonawcę przed robotą. No i te wyszczerbienia spowodowane pewnie fazowaniem płytek przy kiepskiej jakości tarczy szlifierskiej, nie powinny się pojawić. Nie ma co się zastanawiać, niech wymieniają wszystkie jak spaprali robotę i tyle.  
    • Napewno bardziej odpowiedzialna jest w montażu pompa gruntowa, trzeba przewidzieć/policzyć bardzo dokładnie chłonność gruntu i potencjał wymiany ciepła, ponieważ nie trudno o zamarznięcie takiego wymiennika. Napewno też jest to około 50% droższe rozwiązanie, czyli na tym etapie wiemy już, że inwestycja nigdy się nie zwróci przy powietrznej, a co dopiero przy gruntowej, natomiast biorąc pod uwagę dotację, warto to inaczej policzyć, bo z tego co wiem, nowy program to zwrot chyba do 135tys zł. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • U Szwedów też coś takiego widziałem...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...