Skocz do zawartości

Instalacje

Materiały do instalacji, instalacje grzewcze, instalacje sanitarne i wodociągowe, kanalizacja i odwodnienie, wentylacja i klimatyzacja, systemy kominowe, kominki i piece, instalacje elektryczne, dom bezpieczny i inteligentny.


2 104 tematów w tym forum

  1. Duży spadek kanalizacji

    • 9 odpowiedzi
    • 4,2k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 5k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,8k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
  2. jedno przyłącze wody

    • 7 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 4k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
  3. Kran ogrodowy

    • 3 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  4. Instalacja wodna

    • 5 odpowiedzi
    • 4,2k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 5,9k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 4,8k wyświetleń
  5. Wentylator kotła Defro

    • 6 odpowiedzi
    • 4,3k wyświetleń
  6. gniazdo 230v do spawarki

    • 43 odpowiedzi
    • 11,4k wyświetleń
    • 16 odpowiedzi
    • 28k wyświetleń
    • 24 odpowiedzi
    • 7,1k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 5,7k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 5,6k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 10,1k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3,7k wyświetleń
  7. Instalacja kanalizacyjna

    • 1 odpowiedź
    • 2,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,6k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,8k wyświetleń
    • 42 odpowiedzi
    • 26,9k wyświetleń
  8. Połączenie Pe32 w posadzce

    • 13 odpowiedzi
    • 4,4k wyświetleń
  9. Montaż kamery

    • 2 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 6,7k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
  10. Dobór mocy grzejników

    • 4 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,5k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 3,4k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń
  11. Kolektor słoneczny

    • 1 odpowiedź
    • 2,2k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 4k wyświetleń
    • 152 odpowiedzi
    • 24,7k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
  12. Moc przyłączeniowa

    • 4 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
    • 25 odpowiedzi
    • 5,5k wyświetleń
    • 41 odpowiedzi
    • 207,7k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3,7k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 2,7k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,4k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3,7k wyświetleń
  • Kto jest dostępny   0 użytkowników, 1 anonimowy, 110 gości (Zobacz pełną listę)

    • Brak zalogowanych użytkowników
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...