Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

dedert

Uczestnik
  • Posty

    465
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

dedert last won the day on września 16 2019

dedert had the most liked content!

Reputacja

5 Neutralny

O dedert

  • Ranga
    Bywa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. To niedobrze bo kupiłem w sklepie kilka nowych mieszalników ale mają za mały gwint pod Hilti
  2. wydaje mi się że wystarczy że wejdzie na 30 cm w dużą belkę. Czy ktoś tutaj potrafi wytłumaczyć rolę i poprawność montażu zbrojenia przypodporowego? Chodzi o te zagięte na czerwono pręty. Ekipa robi to tak że kończy je na wieńcu, i montuje pod górnym prętem wieńca. Z tego co wiem strop w tym miejscu górą się rozciąga stąd takie zbrojenie. Kierownik był pewnego dnia i powiedział że to powinno iść górą nad wieńcem i przechodzić na sąsiednią płytę ale można to poprawić dodając takie zwykłe pręty jak na zielono. Ma to niby spinać płyty. To w końcu jest to na rozciąganie czy na spinanie płyt? I czy ma to być zakończone jak na zielono czy może odgięte w formie Z
  3. Jak połączyć belki w których jedna jest niżej drugiej ale obie będą w szalunkach podniesionych? Ukręcona już belka po lewo jest wyniesiona ponad strop na 12 cm. Muszę do niej dołączyć belkę leżącą na stropie zaznaczonym na czerwono miejscu która będzie wyższa od niej o 8 cm?
  4. Masz na myśli zaciera się packą? Rozumiem że nie są głębokie. Pierwszy strop był wibrowany łatą wibracyjną, drugi na garażu wibratorem i zacierany packami. Na pierwszym stropie być może tych rys nie było lub nie pamiętam ale później na pewno nikt na strop nie wchodził. Pytanie na rozluźnienie. Poprzednie majstry przybijali do podciągów deski: Obecne majstry tego nie robią ale inaczej nieco stempluja na kawałkach desek przybitych do podciągów. Co dają takie deski jak robili pierwsze majstry i czy nie powinny one być przybite wzdłuż do stempli i łączyć wszystkie stemple razem? I czym byście wypełnili tą przestrzeń ze znakiem zapytania? Nie da się tego przewiązać ze strunobetonem obok ani z cegłami a nie chcę tego rozkuwać. Czy zalanie betonem będzie najpewniejsze? I ostatnia rozterka - przy otworze na strych robię belkę która będzie wystawać ponad strop. Z 5 prętów 12 mm dołem. Konstruktor zaleca min 35 cm wysokości a najlepiej 50 cm. Ale jak zrobię 35 cm to minus grubość stropu i będzie wystawać na 18 cm w podłodze. Załóżmy że ocieplam podłogę poddasza 15 cm styro i tak wystaje mi 3 cm. Jak będzie to kiedyś użytkowe poddasze to belka będzie widoczna tak czy siak bo musiałbym ją dodatkowo ocieplić zapewne?
  5. Drugie zdjecie się nie dodało A tak wyglądają te rysy. Głównie na wieńcu i belckach. Na płycie nie mogę sprawdzić bo jest przykryta całą plandeką
  6. Okno poszerzane wyglądało by mniej więcej tak: Sąsiaduje oni jak widać z strunobetonem drzwi. Wieniec po całości jest dozbrojony w sumie 5x12 dołem. Czy uważacie że ta przestrzeń na żółto zalać samym betonem, zamurować cegłami czy dać zbrojenie w U i zalać betonem?
  7. Chcąc poszerzyć nadproże wylewane w jednym wąskim oknie zobaczyłem że cały blok gazobetonu i cegieł się rusza. Przyczyną tego jest najpewniej to że majster w tym samym czasie murowal i robił szalunki więc zaprawa została ruszona i się odspoinowalo. A po lewo widać też brak przewiązania w miejscu strunobetonu, cegieł i gazobetonu. Miejsce wydaje mi się dość newralgiczne. Ponadto część cegieł można było ręka wyjąć.
  8. Na zdjęciu nie za bardzo to widać więc nie będę pokazywał bo powiecie ze przesadzam :). Czy takie rysy mogą też powstać od słabo zawibrowanego betonu? Teraz pora się zabrać za strop domu. Tam będzie sporo poprawek. W kilku miejscach pod ukręconymi belkami wieńca wewnętrznego są ruchome bloczki. Majster dał tylko spoinę pozioma, jeśli w ogóle ją dał i bloczki się ruszają. Te miejsca są również miejscami nadproży korytarza. Czy poprawić to czy nadproże dociśnie?
  9. Na drugi dzień z rana polałem strop woda i później ponownie przykrywając folia i agrowlokniną ale następnego dnia świeciło dość mocno słońce i parę miejsc nie zostało zasłoniętych a ja byłem w pracy. Na belce od góry pojawiły się rysy, domyślam się że to skurczowe.
  10. Kratownica dolna 12x15 cm z prętów 12mm, górą doginana przy wszystkich ścianach. W miejscu gdzie garaż styka się z domem jest belka 33cm na szerokość całego garażu bo tam nie ma drugiego muru opierającego strop. Belka z jednej strony opiera się o słup żelbetonowy a z drugiej na wieńcu. Zbrojona 4 x16 dołem ale później dorzuciłem jeszcze 2 pręty 12mm jakieś 3 cm od dolnych żeby wzmocnić belkę, bo później konstruktor pisał że lepiej by belka miała 50 cm wysokości ale już zabrakło czasu żeby ją zwiększać. Strop miał mieć pierwotnie grubość 18cm. Ja z początku sądziłem żeby zrobić 14 cm i dać dwie belki ale konstruktor stwierdził że lepei i łatwiej będzie zwiększyć grubość stropu do 18cm. A jeśli chodzi o wytrzymałość gazobetonu to z tego co mi wiadomo można stawiać dwie kondygnacje
  11. Z 2 cm więcej. Bloczek to gazobeton 500, ławy 55 szerokie na 40 wysokie
  12. Trzpienie zakotwilisny w stropie, wszystkie nogi wygięte w L i do dolnego zbrojenia, tak było najprościej. Do zbrojenia pod słupy już nie robiliśmy. Grubość stropu zwiększyła się do 20cm w sumie. Teraz tylko lać woda i patrzeć czy nie pęka. Beton B25 stropowy
  13. Takie są obecne sposoby obliczeń, ludzie wrzucają do programu MES i im pokazuję. A co będzie za kilkadziesiąt lat? Czas pokaże czy programy miały rację. Majstry też uważają że z dolnego zbrojenia stropu nic nie wyrwie. Kogo słuchać? Teraz się okazuje że belka 33 cm wys w stropie garażu jest za niska, powinna mieć 50cm. A dół belki jest równy stropów, góra wyniesiona na 16 cm, zbroila dołem 5x16 mm. Strop rozpiętości 6x7m.
  14. O tym samym wlasnie pomyślałem wstając rano. Górne żółte dajemy przy słupku górą żeby nie "wykręcalo" wieńca jeśli będzie naprawdę duży rozpor dachu. Tak samo jak z moimi belkami wspornikowymi w wykuszu. Trzeba je na 150cm zakotwic w stropie. I z tą informacją mogę iść i spokojnie kręcić zbrojenie. Kwestia tej otuliny 5 a 3 cm. Ale jak widać skoro konstruktor się nie mylił to i tu pewnie miał rację
  15. Znalazłem jeszcze wylowiedź odnośnie pętelki. "Pręty powinny być zakotwione i odpowiednio wypętlone. Rozdzielenie "czerwonego" pręta ma uzasadnienie tylko przy niewielkich siłach rozporowych. Przy większych siłach musi on być ciągły." Ja myślę o czymś takim, ewentualnie czerwone eLki dać krótsze i do tyłu zamiast na boki.
×
×
  • Utwórz nowe...