Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

dedert

Uczestnik
  • Posty

    243
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

dedert last won the day on września 16 2019

dedert had the most liked content!

Reputacja

2 Neutralny

O dedert

  • Ranga
    Bywa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Tak, nadproże będzie dłuższe jeśli otwór pomniejszymy, i będzie się opierało na gazobetonie tylko niesymetrycznie ustawione względem okna czy też jego osi. Nie wiem czy zdążymy zmienić to przed wylaniem bo to okno jest symetryczne względem drugiego okna w łazience, którego tu nie widać (osią odbicia są tutaj drzwi wejściowe) i nie wiemy jeszcze jakie tam okno w łazience zamontować bo jest dość szerokie a wtedy się prysznic nie zmieści (jest to łazienka zapasowa szeroka na ok 190cm). Czy nie można tego zrobić po wylaniu stropu, strop opiera chyba na tym nadprożu? Ewentualnie to miejsce gdzie będzie wycinany bloczek (celem przesunięcia okna) można zamaskować kawałkiem styropianu 2cm a później wydłubać i wyciąć gazobeton? Tak gdybam Reasumnując czy jeśli tak zostawimy nadproże, a później wylejemy strop na tym: .. to czy będzie można później wyciąć ten kawałek: ...a ten na zielono zamurować: I jeśli zamurować to wtedy jak wkotwić się w stary gazobeton skoro tu będzie się na tym domurowanym opierał strunobeton?
  2. Witam. Mam takie okno, nie ma jeszcze zamontowanych napdroży ale zakupiłem już strunobeton. Żona myśli nad pomniejszeniem i prawdopodobnie przesunięciem na środek tego okna, bądź nawet zamontowanie luksfer. Co w przypadku strunobetonu, który ma swoją strzałkę ugięcia do góry. Czy takie napdoroże musi być na środku otworu takiego okna, czy może być przesunięte bardziej w lewo/prawo? I oczywiście czy takie zmiany można dokonać po wylaniu stropu? Poniżej zdjęcia jak mogło by to wyglądać po zmianach. Czy może lepiej kupić znacznie dłuższe nadproże i później się zastanowić gdzie wyciąć a gdzie zamurować? Czy można tak robić w przypadku gdy jest to ściana nośna? Czy przy zmniejszaniu okna domurowując gazobeton trzeba kotwić to jakimiś prętami?
  3. Może mi ktoś podpowiedzieć ile poza grunt powinna wystawać ściana fundamentowa? Gdzieś znalazłem że minimum to 30 cm, ale wtedy jak zrobię ocieplenie posadzki zaczynając od poziomu 30 cm powyżej gruntu (żeby uniknąć mostków) to wjazd do garażu wyjdzie mi dość wysoko bo 30+ocieplenie 10+posadzka 15 = 55 cm. Czy coś stoi na przeszkodzie żeby ścianę fundamentową zrobić prawie na równi zgruntem jeśli zasmaruje ją masą KMB oraz powyzej gruntu 30 cm czyli już na ścianie z gazobetonu?
  4. Będę niebawem murował ściankę fundamentowa garażu. W garażu będzie skrzynka rozdzielcza w związku z czym chcę zostawić jakieś przepusty na kabel do bramy, domofonu, oświetlenia (jeszcze nie wiem ile tych przepustów, czy zrobić to osobno czy w jednym przepuście?) Na jakiej głębokości zrobić przepust na wyjście kabli? Bo zasilający ze skrzynki to ok 100 cm pod ziemią zrobiłem. A na kable wychodzące jest jakaś reguła? Jak to zrobić żeby tym przepustem nie leciała woda pod garaż, chudziak?
  5. To może nie smarować u samego dołu ale górę wolałbym mieć sucha
  6. Jaka byście proponowali dać posadzkę wyżej od gruntu w garażu? 15 cm starczy? Z tego co widzę u mnie w projekcie tak jest. Ale widzę też ze nie ma ocieplenia posadzki. Jest: chudziak + folia + wylewka 8 cm. Czy jeśli chciałbym ocieplać podłogę to styropian musiałby się stykać ze ścianami fundamentowymi czy z gazobetonem (który jest cieplejszy) ? Bo jeśli to pierwsze to tutaj wystąpi mostek? Więc żeby zmieścić się z wysokością przyszłej bramy, stropu i ocieplić posadzkę w połączeniu z gazobetonem, ściana fund musiała by być chyba niższa. Czy są jakieś normy ile poza grunt czy poza kostkę powinna wystawać ściana fundamentowa? Bo rozumiem że gazobetonu z uwagi na chłonność wody nie dajemy do poziomu gruntu. I co w przypadku gdybym kiedyś dorobił się cięższego samochodu, zrobić chudziaka czy wylewkę?
  7. No wiem że nie może, ale terez myślę że to przecież bez sens u bo w tym wypadku wystarczy że będą boki ścian fundamentowych zasmarowane które izolują od zewnątrz, i pod bloczkami również a zawibrowany słup i tak jest po części wodoodporny
  8. Uważacie w takim razie że to forum nie jest odpowiednim miejscem żeby rozwiązywać takie problemy? Uprzedzając kolejne niepotrzebne rady - nie, kierownik nie pomoże mi rozwiązać tego problemu bo wielu uważa że beton nie potrzebuje izolacji. A ja chcę po prostu wiedzieć. Jeśli opis jest nieczytelny to obrazkowo. Czy i jak w miejscu zaznaczonym na niebiesko potrzebna jest jakakolwiek izolacja? Pod słupem jest ale w tym miejscu już być nie bo technologicznie jest to trudne (słup będzie wylewany razem z wieńcem)
  9. Witam, Chciałbym się dowiedzieć jak poprawnie zaizolować poziomo sytuację kiedy garaż w dylatacji z budynkiem łączy słup dolewany do termoizolacji XPS. Obecnie wygląda to tak: Rozumiem że w takiej sytuacji izolacja pozioma występuje dwukrotnie - na ławie i później na ścianie z bloczka czyli pod gazobetonem (zaznaczone czerwonym poniżej). Czy łączymy je później pionową izolacją na ścianie z bloczka betonowego? A co w sytuacji gdy występuje słup wylewany w jednym ciągu z przyszłym stropem? Pod słupem będzie izolacja pozioma ale później już nie mam takiej możliwości (musiałbym słup wylewać na raty). Czy wystarczy taki słup zaizolować tylko pionowo od zewnątrz?
  10. Podłącze się pod pytanie odnośnie izolacji poziomej. Mam wylane ławy garażu, głębokość dna 110cm, boki wyłożone folia, w miejscu ław jest jeszcze jedna gruba folia fundamentowa. Teren gliniasty. Czy izolację poziomą daje się w takim wypadku dwukrotnie czyli teraz na ławe, później na bloczki na wysokości chudziaka?
  11. Chyba żeby zamiast wprowadzać bednarke otokowo do ław to pospawać dolny pręt zbrojeniowy 12mm na łączeniach narożnikowych z "L-kami", i wyprowadzić w grunt po kawałku pręta czy bednarki tam gdzie nie ma ławy już i pospawać, zasypać. Ale wtedy to co w gruncie musi być albo nierdzewne albo pomalowane?
  12. Oto mój projekt instalacji elektrycznej, zapewne z wadami jak cały projekt: Dlatego chciałem żeby tego dokonał elektryk bo z tego co piszą powinno się sprawdzić rezystancję po wykonaniu, ale jak widać w naszym rejonie nie ma dobrych ani hydraulików ani elektryków. Ale podstawową rzeczą która dyskwalifikuje wykonanie tego u mnie zawarta jest w tym opisie znalezionym w Twoim linku: Dlatego też uziom fundamentowy sztuczny jest zamkniętym w pierścień stalowym prętem okrągłym lub płaskownikiem Jak pisałem u mnie nie ma zamknięcia obwodowego bo ławy garażu są w kształt litery C. Nie zamykają się w pierścień, jest to ława jak na zdjęciu niżej: Ława dolega do styropianu budynku poprzez żelbetowe słupy zagłębione dodatkowo o ok 40-50 cm poniżej ław garażu (czyli na równi z ławami piwnicy). Zapewne musiałbym wyjść w grunt z bednarką i połączyć ją poza lawami ale wtedy bednarka musiała by być nierdzewna. Ponadto mam parę pytań: 1. Boki ław są izolowane grubą folią, spód już nie. Ponadto chcę użyć betonu wodoszczelnego i rozumiem że w tym przypadku jest to przeszkodą? 2. Czy te podkładki dystansowe pod bednarkę zapewniającą 5cm otuliny mogą wchodzić w grunt czy muszą zamknąć się w betonie? 3. Czy przy wykonaniu uziomu mogę zrobić osobno odgromową ale nie podłączoną do fundamentu (obawiam się o rozwalenie fundamentów w przypadku uderzenia piorunu gdyby coś jednak było źle zrobione)? A jeśli musi być odgromowa podłączona to czy wtedy muszą być pręty idące głęboko w ziemię? 4. Bednarka ma mieć wejście do budynku na każdym narożniku?
  13. Znalazłem elektryka co mógłby pospawać mi bednarke ale z tego co mówił to bez otoku, tylko pospawanie bednarki 2m w górę. Powiedział że otok robi sie do odgromowej i że wtedy jest ryzyko uszkodzenia ław przy uderzeniu pioruna. Oraz jeśli chce mieć piorunochron to wtedy w ziemi wokolo budynku, chyba 9m w ziemie wbijane są pręty. Zapytałem czy taki piorunochron nie będzie kolidował z uziemieniem fundamentowym, powiedział że powinno się to jakoś oddzielić (nie pamiętam już dokładnie)
  14. No i jeśli dobrze rozumiem wynika z tego że przy zastosowaniu betonu wodoszczelnego muszę wyjść z bednarka poza obręb fundamenty. Bez sensu moim zdaniem. Ponadto nie wiem nadal czy w moim przypadku kiedy ławy garażu nie są zamknięte obwodowo to ma sens i gdy są wyżej od ław piwnicy
  15. Oglądałem filmik na YouTube na temat wykonania uziomu fundamentowego i było tam powiedziane że beton nie powinien być wodoszczelny (a ja właśnie takiego chciałem użyć z uwagi że jest to teren gliniasty z kilkoma małymi sączkami wody), dodatkowo okladam boki grubą folią, więc nie wiem czy to już nie jest poważna przeszkodą. Oraz że w przypadku jakichś przerw na połączeniach bednarki i uderzenia piorunem może dojść do rozsadzenia ław
×
×
  • Utwórz nowe...