Skocz do zawartości

Stan surowy zamknięty

Surowce podstawowe, ściany i stropy, izolacje termiczne i akustyczne, hydroizolacje, pokrycia dachowe i rynny, okna, drzwi i bramy, akcesoria do okien i drzwi, konstrukcje; schody i balustrady, koszt budowy domu.


1 405 tematów w tym forum

  1. Siatka a listwa startowa

    • 2 odpowiedzi
    • 4,6k wyświetleń
  2. RUSZTOWANIE

    • 5 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
  3. poziom zero

    • 8 odpowiedzi
    • 33,1k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 6,2k wyświetleń
  4. jaki tynk do piwnicy?

    • 10 odpowiedzi
    • 28,5k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 4,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 4k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 20,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 4,9k wyświetleń
  5. budowa domu 135m2

    • 7 odpowiedzi
    • 10,1k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 10,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 5,4k wyświetleń
  6. Balkon - kafelkowanie

    • 4 odpowiedzi
    • 7,3k wyświetleń
  7. Jakie kantówki na sufit

    • 3 odpowiedzi
    • 6,7k wyświetleń
    • 16 odpowiedzi
    • 18,7k wyświetleń
    • 19 odpowiedzi
    • 18,1k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 7k wyświetleń
  8. Tynk zewnetrzny

    • 2 odpowiedzi
    • 6,6k wyświetleń
    • 39 odpowiedzi
    • 67,3k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 6,5k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 5,5k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 5,8k wyświetleń
  9. TAŚMA DYLATACYJNA BRZEGOWA

    • 15 odpowiedzi
    • 47,4k wyświetleń
  10. Ocieplenie fundamentów

    • 6 odpowiedzi
    • 8,9k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 7,4k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 7k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 13,7k wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 12,8k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 9,6k wyświetleń
  11. rosa w oknie

    • 20 odpowiedzi
    • 12,3k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 9,4k wyświetleń
  12. Wylewki a siatka

    • 8 odpowiedzi
    • 12,2k wyświetleń
    • 47 odpowiedzi
    • 39,6k wyświetleń
  13. ściany działowe

    • 26 odpowiedzi
    • 20,5k wyświetleń
  14. Przesunięcie nadproża

    • 7 odpowiedzi
    • 7,3k wyświetleń
  15. stropy babelkowe

    • 2 odpowiedzi
    • 6,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 6,2k wyświetleń
  16. tanie odnowienie elewacji

    • 3 odpowiedzi
    • 5,5k wyświetleń
  17. Jaki strop?

    • 6 odpowiedzi
    • 11,4k wyświetleń
  18. schody dębowe

    • 4 odpowiedzi
    • 5,8k wyświetleń
  19. Wybór okien PVC

    • 25 odpowiedzi
    • 12,8k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 13k wyświetleń
  20. Budowa domu z termalica

    • 3 odpowiedzi
    • 5,1k wyświetleń
    • 12 odpowiedzi
    • 7k wyświetleń
  21. budowa a zima

    • 4 odpowiedzi
    • 4,1k wyświetleń
    • 25 odpowiedzi
    • 7,9k wyświetleń
    • 27 odpowiedzi
    • 7,9k wyświetleń
  22. Ocieplenia stropu nad parterem

    • 35 odpowiedzi
    • 12,2k wyświetleń
  23. ile styropianu pod wylewki

    • 8 odpowiedzi
    • 19,8k wyświetleń
  24. Jaki wyłaz dachowy

    • 20 odpowiedzi
    • 31,1k wyświetleń
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
    • Nie ma potrzeby zostawiać cały czas maksymalnie otwartego zarówno szybra jak i dopływu powietrza. Oczywiście, pomijam sam moment rozpalania. Proszę spróbować regulacji. Na początek zostawiając całkowicie otwarty szyber i regulując dopływ powietrza. Potem przyjdzie pora na dobieranie ustawień szybra. Trzeba nabrać trochę wyczucia, z każdym kominkiem i kominem jest trochę inaczej. Ostatecznie nie warto palić zawsze przy pełnym otwarciu szybra i dolotu powietrza, strata kominowa wówczas rośnie. Generalnie, tak długo jak szyba i szamot pozostają czyste to znak, że spalanie jest właściwe. Z zastrzeżeniem, że szamot na samym początku palenia trochę pokrywa się sadzą, ale potem wszystko samo się dopala. 
    • I tak powinno być. Przy spalaniu drewna naprawdę trzeba się wytężyć, aby zlokalizować dym. Już łatwiej zaobserwować  u wylotu komina drgające, gorące powietrze. U mnie sąsiedzi podejrzewają, że w ogóle nie palę, bo z komina się nie kopci. Ale ja mam własne drewno, więc opału nie brakuje.
    • Najważniejsze jest dla nas indywidualne podejście do klienta! Nasze produkty charakteryzują się wysoka jakością i wytrzymałością. Proponujemy halę magazynową/warsztatową/produkcyjną 200m² [10x20x4] | Dane techniczne | • Rodzaj dachu - dwuspadowy • Szerokość - 10 • Długość - 20 • Wysokość okapu - 4 • Kąt spadku dachu - 15° • Strefa śniegowa - II • Strefa wiatrowa - I | Oferta obejmuje | • Projekt konstrukcji oraz fundamentów - w 3 egzemplarzach • Konstrukcja stalowa ocynkowana ogniowo • Płyty dachowe PIR60mm • Płyty ścienne PIR60mm • Brama - 1 szt. Wystawiamy fakturę VAT 23% | Opcje dodatkowe | • Montaż z transportem • Orynnowanie • Dodatkowe bramy • Drzwi techniczne i okna • Świetliki dachowe • Naświetla ścienne | Dane do wyceny indywidualnej | • Wymiar - szer. dług. wys. • Poszycia - ścian, dachu • Bramy - liczba, rodzaj • Montaż - czy życzą sobie Państwo, czy nie • Lokalizacja - gdzie będzie montaż | Po więcej informacji oraz ofertę indywidualną zapraszam do kontaktu! |
    • Rozpalam tylko od góry, a później często dokładam małe porcje kładąc na żar.
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...