Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Odliczamy do Zlotu Forum, czyli Letniej Konferencji Aktywu Forum 2017 :)

Irbis Strzecharstwo

Uczestnik
  • Posty

    1771
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    40

Reputacja

201 Dobry doradca

O Irbis Strzecharstwo

  • Ranga
    Ostoja forum
  1. Błąd to nie będzie żaden - może uda się kątownikami ściągnąć wypaczony oczep. Ja nie bawiłbym się kątownikami, ale po prostu przed wkręceniem wkrętów (dwa w takim razie) ściągnął pasami aby wszystko idealnie przylegało. Pas możesz puścić pod słupem (masz tam dystans). Dodatkowo można ściągnąć słupy do siebie: Przykładowe użycie pasów przy składaniu konstrukcji drewnianej:
  2. Napisałem wyżej.
  3. Przy tego typu obiekcie i braku wiedzy co do szczegółów proponuję szablonowe / bezpieczne rozwiązanie.
  4. Nie wiem Solange czy chciałaś powiedzieć to, co powiedziałaś... (bym się zdziwił) ale ja dokładnie tak odbieram tę i kilka wcześniejszych dyskusji. Można też zwalić wszystko na światło
  5. Dla mnie ma znaczenie - w tym przypadku (małe rozpiętości i spora ilość miejsc podparcia) można by się pokusić o oszczędniejsze rozwiązanie... Dwa wkręty 22cm Może dla ciebie nie, dla mnie jak najbardziej - drewno z tartaku - bezklasowe najprawdopodobniej.
  6. Odbieram ten wpis jako dezaprobatę dla tego co napisałem... Hmm - ok, znikam z wątku kominowego, skoro to co i jak piszę jest aż tak niestrawne. Dzięki za realistyczną ocenę
  7. Obawiam się, że całkiem odleciałeś ... Nikogo nie pouczam, a raczej staram się pokazać ciekawostki z którymi się zetknąłem. W odpowiedzi "specjaliści budowlani Google" próbują na podstawie tego co pokazuję wprowadzić swój (Google'owy) porządek, który nijak się ma do rzeczywistości! Pokazałem Ci to wyraźnie na przykładzie zdjęć które prezentują te same elementy, a które opisaliście autorytatywnie jako wykonane każdy z innych materiałów (zgoda, że po uwagach Eksperta, ale niestety wszyscy jesteśmy omylni). Dziwię się tylko tej niezwykłej nieśmiałości Eksperta...
  8. Henryku... Ty czytasz, czy tylko piszesz??? Zawsze możesz powiedzieć, że mam majaki: Hmm Popatrz choćby na te które pokazał Bajbaga i poczytaj co o ja nich piszę w porównaniu do duńskich, a później pomyśl czy mam rację. edit: usunięcie śmieci
  9. Właśnie o tym mówiłem - te pokazane przez Ciebie to ramka którą się osadza w otworze a do kompletu jest zamknięcie i tyle. Ani nie zapewnia to szczelnego połączenia z przewodem kominowym, ani nie umożliwia czyszczenia komina z poddasza - powiedziałbym, że jest to typowa rewizja służąca do sprawdzania stanu komina za pomocą wglądu.... wymiar otworu w rewizji 13x13 cm. Zamknięcie duńskie to osadzona w elemencie keramzytobetonowym kaseta, zakończona okrągłym króćcem do połączenia z elementem przewodu spalinowego. Wewnętrzne zamknięcie (coś podobnego jak w polskim, tradycyjnym zamknięciu wyczystki z blachy) to wyprofilowany kawałek żeliwa wchodzący do wewnątrz kasety i dociskany zamknięciem zewnętrznym, wsuwanym od góry w odlane w kasecie obudowy prowadnice. Czujesz różnicę?
  10. No nie wiem jak Cię przekonać, że oba zdjęcia sygnowane nazwą "Irbis Strzecharstwo" przedstawiają ten sam komin... a okazuje się, że na jednym wraz z ekspertem widzicie pumeksobeton, a o drugim mówisz keramzytobeton. Umacniam się w podejrzeniu, że "pumeksobeton" to wymysł marketingowy. Popatrzmy jeszcze raz a dodam zdjęcie z kominem i elementami luzem
  11. Ciekawa teoria - na podstawie zdjęć potraficie ocenić jakich materiałów ja używałem. Obawiam się, że muszę Was zmartwić - używałem zawsze elementów kominowych z tego samego materiału, choć kształt był różny. Gdybyś popatrzył na zdjęcie to były tam dwa rodzaje wkładów. Na zdjęciu z zamontowanym zamknięciem jest system sprzedawany w Anglii (wkład spalinowy to nie okrągła rura).
  12. Adigg, poważnie! A ja taki nieuczesany Ty też musi znasz się na tym o czym mówimy... bo ja takich kominów postawiłem mały las... ale, ale - zapomniałem, że terminologii używam niewłaściwej. A w temacie jak zawsze nie masz nic do powiedzenia? Tak myślałem. W każdym razie dzięki za pamięć.
  13. I tu Cię zaskoczę - nie sądzę, że jestem nieomylny - nawet przyjąłem terminologię Eksperta nazywając te kominy pumeksowymi, choć wątpię aby tak było, ale co mi tam Więc twierdzisz, że ja mieszam pojęcia, błędnie opisuję i w ogóle nie wiem co piszę... Ciekawie prawisz, ale może przez chwilę zastanowisz się co pokazałeś na zdjęciu! Po pierwsze jest to komin niskotemperaturowy, do pieców gazowych na ten przykład, po pierwsze łamane przez drugie nie jest to rozwiązanie absolutnie odporne na wysokie temperatury (mówię o zamknięciu, które uszczelniane jest gumą). Wreszcie po trzecie jego trwałość ze względu na tę gumę, pokrętło z plastikowym uchwytem oraz ocynkowane drzwiczki z klamką luzem (gdzie jest ta klamka!) można podważać, mimo, że być może jest wieczne Podsumowując - ważne, że wiemy o czym mówimy A coś więcej ...? Bo z Twojego opisu wynika, że chyba nie wiesz, a traktujesz je jak odpowiednik...
  14. Jak to działa - znaczy jak jest zamykane? W jaki sposób chroni przed wysokimi temperaturami?
  15. Bałeś się, że jestem także kominiarzem - nie jestem To, że ostatnie 15 lat realizowałem kontrakty głównie za granicą i nie w jednym ale w kilku krajach też ma swoje odbicie w moich wpisach. Z tego też powodu wolę opisać element niż nazwać. W tym konkretnym przypadku nie chcę się dać wciągnąć w dyskusję akademicką, nie mającą wiele wspólnego z wątkiem. Faktem jest, że jeśli się bierze udział w dyskusji, a nie zna jej wcześniejszego przebiegu, to każdy skrót wprowadza w błąd, ale też przyzwyczajony jestem do tego, że jeśli ktoś chce zabrać głos, to wcześniej zapoznaje się z przebiegiem dyskusji.