Skocz do zawartości

Karlsen

Uczestnik
  • Posty

    392
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    4

Karlsen last won the day on grudnia 19 2012

Karlsen had the most liked content!

Karlsen's Achievements

Bywa

Bywa (2/4)

23

Reputacja

  1. Dziękuje za najważniejszą sugestię - kierunek wylotu. To da się poprawić zmieniając rodzaj wyrzutni.
  2. Witam. Mam problem z wilgocią wokół wyrzutni powietrza. Umiejscowiona jest ona na wysokości 3 metrów, od strony północnej, zaciemnionej i w miejscu, gdzie powietrze wiruje, wewnętrzny narożnik domu. Kanał od reku do wyrzutni jest zaizolowany i dość krótki, 1,8 metra. Zmiana wyrzutni na zwykłą, bez zadaszenia może pomóc?
  3. Punkt rosy przesunie się nad skrzynię przy dodatkowym górnym ociepleniu (muszę policzyć grubość), ale chciałem tego uniknąć z uwagi na ruchomość dodatkowej klapy. Pozostaje styropian na stałe przytwierdzony od góry i ewentualnie wewnątrz skrzyni wełna. Dzięki Jani_63.
  4. Pokrywa jest bez felcu (wycięcie wzdłuż krawędzi), ale opiera się na uszczelce i po całość i dokładnie zamyka przestrzeń. Chyba, że masz jakiś inny felc na myśli i ocieplenie od góry, zamiast wewnątrz "skrzyni".
  5. Witam. Posiadam schody strychowe firmy Fakro, najcieplejsze, jakie są dostępne na rynku. Jednak 6 cm styropianu w ich konstrukcji, to dla mnie zdecydowanie za mało. Nad schodami wykonałem z płyt osb skrzynię oraz klapę górną ("kontr-klapę"). W przestrzeń powstałą w skrzyni układałem 20 cm wełny zawiniętej w solidny worek. Wełna idealnie wypełniała przestrzeń, a dzięki folii nie strzępiła się. Ponieważ schody strychowe po zamknięciu nie tworzyły idealnie płaskiej powietrzni, a chciałem maksymalnie dobrze docieplić je, właśnie te 20 cm miękkiej wełny okazało się świetnym rozwiązaniem. Problem pojawił się, kiedy punkt wykraplania (tzw. rosy) przenosił się w skrzynię. Po otwarciu schodów miałem sporo kropli wody. Przyznam, że wyczerpałem pomysły, w jaki sposób skutecznie docieplić schody, aby uniknąć powstawania punktu rosy wewnątrz "skrzyni". Poniżej rysunek, jak to wygląda u mnie. Może macie jakieś pomysły?
  6. Ups. Wywnioskowałem, że Ania znalazła tańsze materiały. Koszty ukryte. Porządni wykonawcy mają większe rabaty, aniżeli przeciętny człek, więc cena powinna być ta sama (zazwyczaj zarabiają również na rabacie), bądź zbliżona, ale nie potrójna.
  7. Tanie mięso psy jedzą. Jeżeli jest to prawdziwy fachowiec, to nie będzie zabudowy wykonywał na materiałem słabej jakości (patrz najtańszych), ponieważ w przypadku "usterki" będziesz obwiniać fachowca, a nie jakość materiałów. Jedna wycena dot. konkretnej usługi, to jak jedna przeczytana książka w życiu. Człowiek nie staje się mądrzejszy.
  8. Pewnie Qubacen znalazł już rozwiązanie swego problemu. Dla potomnych dodam, że całość można było sprawdzić zamykając głowice przy grzejnikach. Jeżeli temperatura podłogi po kilku godzinach podniosła by się, bądź temperatura powrotu zasilania na urządzeniu grzewczym obniżyła się (znaczy, że podłoga odbiera ciepło), potwierdziło by to złe rozwiązanie, czyli brak rotametrów - regulatorów przepływu.
  9. W pierwszym poście umieściłem. 1) Papa wywinięta na ścianę na wysokość 25 cm. Murek z betonu zaczyna od miejsca, w którym kończy się wywinięta papa. 2) Ocieplenie murka zostało wykonane po całej wysokości do papy, a powinno jedynie zakryć murek. Poniżej miała być posadzka i swobodny "spływ" wody z tarasu. 3) Tu widać, gdzie jest posadzka, a gdzie otynkowany murek. Końcówka obróbki blacharskiej oznacza koniec tarasu, czyli miejsce, do którego powinna wykonana posadzka.
  10. To nie jest kwestia źle podciętej papy. To również nie jest kwestia słupków balustrady zamocowanych od góry. Animus drogi, wiem, gdzie leży problem mego taras, przeoczyłem to na etapie wykonawstwa, ale mam wykonanych kilka fotek, które obrazują przyczynę zaciekania. Teraz pytanie, jakiej "hydroizolacji" użyć? Zostaje jeszcze połączenie powierzchni poziomych z pionowymi - tutaj mam wielkie wątpliwości, ile wytrzyma, bądź po prostu jak poradzi sobie jakaś taśma uszczelniająca lub nawet wspominana powłoka poliuretanowa, która (jak wynika z deklaracji producenta) nie wymaga taśmy, bo nakłada się na powierzchnie pionowe. Ale w 100% nie zabezpieczę wtedy górnej krawędzi - niezbędna jest moim zdaniem obróbka blacharska. Takie dylematy.
  11. Moje uciechy mają 2,5 i 5,5 roku. Ale Was będzie 2+2, a ja mogę tylko 1+2. To rodzi wątpliwości, czy będzie czas na przyjemności, czy pozostanie tylko obowiązek, wiem przyjemny, ale jednak obligujący do wstrzemięźliwości i posiadania oczu wokół głowy. A w końcu chciałoby się Was poznać
  12. Witajcie. Właśnie wysłałem zapytanie do Redakcji, ale powtórzę tutaj: animatorzy dla dzieci będą? Jestem sam z moją dwójką bąbli i mam wielkie obawy, że nie pozwolą mi się zintegrować, w granicach dobrego smaku i rozsądku oczywiście.
  13. Murki (balustrada) ze styropianu - na pierwszym zdjęciu widać, że posadzka miała być "wolna" od przeszkód. Ale wyrósł murek ze styropianu. Mogę je wywalić, uzupełnić posadzkę i problem powinien się rozwiązać. Z drugiej strony elastyczne powłoki poliuretanowe wyglądają dość solidnie i stają coraz powszechniejsze. Szukam osobowy z doświadczeniem z taką technologią, która wydaje mi się właśnie wzorcową. Rury od balustrady nie stanowią problemu.
  14. Witam. W zeszłym roku, dzięki pomocy forumowiczów podjąłem decyzję co do technicznego rozwiązania tarasu nad garażem. Warstwa spadkowa, papa, folia, styropian, folia i posadzka. Jednak taras przy odpływach przecieka. Ekipa od elewacji zawiodła zaklejając styropianem odprowadzenie wody. Od frontu chłopcy rozpędzili się ze styropianem, pewnie w celu minimalizacji mostków termicznych. Nie zdążyłem przed zimą położyć ostatniej warstwy hydroizolacji np. folii w płynie. Nie zmienia to faktu, że odpływy przy murkach zostały wykonane niepoprawnie. Zdjęcia poniżej. Na tarasie planuję położyć sztuczną trawę. Mam teraz kilka możliwości naprawy: 1) Wywalić murki ze styropianu od frontu i poprawić posadzkę na tarasie, na to ekofolia wysokociśnieniowa dwuskładnikowa w płynie. Własna praca. 2) Całość samemu w obecnym stanie zabezpieczyć produktem SIKAFLOOR 400N. 3) Zlecić ekipie, która zaproponowała mi zabezpieczenie tarasu produktem Fatrafol 814. Koszt w pkt 2 to około 1,2 tys., pkt 3 to już 4 tys. Coś szanowni koledzy doradzicie? Czy samo zabezpieczenie tarasu folią np. Izohan Eko 2K bez przykrywania tego gresem zda egzamin? A może macie jakieś doświadczenia z elastycznymi powłokami poliuretanowymi do stosowania jako hydroizolacja? [attachment=16296:Taras.jpg] [attachment=16297:Taras2.jpg] [attachment=16298:Taras3.jpg]
  15. Również nie zgadzam się z Twoją opinią. Ale rozumiem, że Twoje podejście jest czysto marketingowe. Mam 100% podłogówki i 3 grzejniki łazienkowe jako suszarki. Takie rozwiązanie nie komplikuje instalacji, nie wymaga zaworów ograniczających (zabezpieczających) temperaturę zasilania podłogówki, jak to ma miejsce w systemie mieszanym. Przy prawidłowo wykonanym ogrzewaniu podłogowym grzejniki nie są potrzebne. Pomieszczenia bez grzejników są bardziej funkcjonalne, bardziej ustawne. W każdym miejscu pomieszczenia jest ciepło, a nie jak w przypadku posiadania grzejników w pobliżu gorąco, a na drugim końcu pomieszczenia przy ścianie zewnętrznej chłodno. Ogrzewanie podłogowe nie wymaga wysokich temperatur zasilania - jest idealne dla pompy ciepła, kotła gazowego kondensacyjnego. Zastosowanie kotła np. na węgiel czy drewno również sens, ale wypada zastosować wtedy bufor ciepła.
×
×
  • Utwórz nowe...