Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
jofa-j1

jaki tynk do piwnicy?

Recommended Posts

Planuję w niedługim czasie otynkować ściany w piwnicy. Budynek ma około 40 lat ale nigdy nie było czasu lub pieniędzy. Piwnice mają ok 2,1 m wysokości, z czego połowa jest w gruncie, który jest mało przepuszczalny. Często, po dłuższych ulewach mam wilgotne ściany i posadzkę. Jaki rodzaj tynku wybrać, ja skłaniam się na wapienno-cementowy. Czy to będzie trafny wybór. A może wapienny, bo gipsowy to chyba odpada? Jeżeli ktoś z Państwa "przerabiał" ten temat to proszę o podzielenie się wiedzą, a może porada przyjdzie od fachowca. Z góry dziękuję!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Planuję w niedługim czasie otynkować ściany w piwnicy. Budynek ma około 40 lat ale nigdy nie było czasu lub pieniędzy. Piwnice mają ok 2,1 m wysokości, z czego połowa jest w gruncie, który jest mało przepuszczalny. Często, po dłuższych ulewach mam wilgotne ściany i posadzkę. Jaki rodzaj tynku wybrać, ja skłaniam się na wapienno-cementowy. Czy to będzie trafny wybór. A może wapienny, bo gipsowy to chyba odpada? Jeżeli ktoś z Państwa "przerabiał" ten temat to proszę o podzielenie się wiedzą, a może porada przyjdzie od fachowca. Z góry dziękuję!!!



Tynk cem-wapienny trójwarstwowy zatarty na gładko .

Przed robieniem tynku najpierw trzeba poprawić izolacje przeciwwilgociowe ścian piwnicy (odkopać na zewnątrz) ,może jeszcze dołożyć drenaż -opaskę .


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Często, po dłuższych ulewach mam wilgotne ściany i posadzkę. Jaki rodzaj tynku wybrać



bez wykonania prac zabezpieczających - żaden
po prawidłowym zabezpieczeniu - jaki Ci się podoba
czyli zacznij od zabezpieczenia dopiero potem myśl o tynkach - no chyba że lubisz płacić za jedną rzecz podwójnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy wystarczy taki zabieg: wykop do poziomu ław, obłożenie muru piwnic z zewnętrznej strony 5cm. warstwą styroduru plus warstwa folii ,zasypanie wykopy materiałem przepuszczalnym np. dolomitem. W wewnątrz naniesienia płynnej folii na wylewki następnie płytki gresowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Do tynkowania piwnicy polecam tynk cementowo - wapienny marki cersanit CT 22 - jest odporny na działanie wilgoci. Nie jest bardzo drogi, i naprawdę skuteczny. Zdecydowanie polecam icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Cytat

[...] wykop do poziomu ław, [...]


Tylko nie wykopuj na raz wzdłuż CAŁEJ ściany, żeby dom Ci sie nie złożył icon_confused.gif i żeby nie powtórzyła się katastrofa budowlana, taka, jak ze dwa miesiące temu icon_confused.gif
Wykop ze 3-4 m, zaizoluj, zasyp, i rób następny odcinek - na zakładkę - to na pewno będzie dłużej, ale bezpieczniej icon_exclaim.gif
A tynk - tak, jak pisze animus cementowo-wapienny icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy wystarczy taki zabieg: wykop do poziomu ław, obłożenie muru piwnic z zewnętrznej strony 5cm. warstwą styroduru plus warstwa folii ,zasypanie wykopy mateczy wystarczy warstwa styrodururiałem przepuszczalnym np. dolomitem. W wewnątrz naniesienia płynnej folii na wylewki następnie płytki gresowe?


czy wystarczy warstwa styroduru i folia ?
Zdecydowanie nie , jeszcze musi być jakaś hydroizolacja na ścianie.
Nawet wykonanie izolacji ciężkiej nie daje Ci 100% gwarancji sukcesu bo jeszcze jest podciąganie od dołu.
Aby budynek był rzeczywiście suchy to zabezpieczenie musi być kompleksowe i eliminować wszelkie możliwości nasiąkania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tylko nie wykopuj na raz wzdłuż CAŁEJ ściany, żeby dom Ci sie nie złożył icon_confused.gif i żeby nie powtórzyła się katastrofa budowlana, taka, jak ze dwa miesiące temu icon_confused.gif
Wykop ze 3-4 m, zaizoluj, zasyp, i rób następny odcinek - na zakładkę - to na pewno będzie dłużej, ale bezpieczniej icon_exclaim.gif
A tynk - tak, jak pisze animus cementowo-wapienny icon_smile.gif




masz coś więcej?
wklej
wszyscy poczytamy..................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czas zamknąć temat, piwnica otynkowana zaprawą cementowo-wapienną Baumit. Na podłodze gres, pod którymi rozłożona była folia ( przed wylewkami). Ściany na zewnątrz odkopane, wyczyszczone, zatynkowane zaprawą cementową, izolacja 3x. Dysperbit Tytan. Następnie styropian 5 cm. zaprawa(klej, siatka, klej), jeszcze 1x Dysperbit, folia kubełkowa, na dnie wykopu wywinięta, warstwa piachu, rura drenażowa 80. Całość zasypana dolomitem 1-4 cm (ok34 tony). W sumie ok. 50 m2 izolacji zew.. Powinno być dobrze, czekam na jesienne deszcze. Dziękuję wszystkim za pomoc. Chciałbym jeszcze dodać że wykonawcą była firma wybrana z oferii, rejon prac śląskie. Firma z Częstochowy, cena 60 zł.za m2 ale trzeba ich pilnować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czas zamknąć temat, piwnica otynkowana zaprawą cementowo-wapienną Baumit. Na podłodze gres, pod którymi rozłożona była folia ( przed wylewkami). Ściany na zewnątrz odkopane, wyczyszczone, zatynkowane zaprawą cementową, izolacja 3x. Dysperbit Tytan. Następnie styropian 5 cm. zaprawa(klej, siatka, klej), jeszcze 1x Dysperbit, folia kubełkowa, na dnie wykopu wywinięta, warstwa piachu, rura drenażowa 80. Całość zasypana dolomitem 1-4 cm (ok34 tony). W sumie ok. 50 m2 izolacji zew.. Powinno być dobrze, czekam na jesienne deszcze. Dziękuję wszystkim za pomoc. Chciałbym jeszcze dodać że wykonawcą była firma wybrana z oferii, rejon prac śląskie. Firma z Częstochowy, cena 60 zł.za m2 ale trzeba ich pilnować



Napisz jeszcze późną wiosną w przyszłym roku jak to zdało egzamin .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Projektujemy dom (projekt indywidualny), a nasz architekt jest gorącym orędownikiem pokrycia dachu blachą na rąbek stojący typu Ruuki - twierdzi, iż do dość nowoczesnej bryły właśnie takie pokrycie będzie najlepsze. Tym bardziej, iż ma być ono wywinięte na część elewacji budynku. My myśleliśmy jednak o rozwiązaniu bardziej typowym - dachówce ceramicznej lub betonowej.  Pogrzebałem, poszukałem (również na tym forum) i wnioski nie są zbyt ciekawe - większość wątków to żale osób niezadowolonych z powodu wysokiego hałasu. Nasz architekt twierdzi natomiast, iż jeśli blacha ta jest położona na pełne deskowanie i z membraną wyciszającą to nie sprawia żadnych problemów. I bądź tu człowieku mądry... Kto ma racje - internet czy też archtekt?   Dlatego też chciałbym poprosić o opinie osób, które użytkują dach z blachą na rąbek wykonaną na pełnym deskowaniu. Koniecznie i wyłącznie na pełnym deskowaniu, wiem że jeśli go nie ma to jest głośno.... Czy podczas deszczu da się spać spokojnie, czy też zakup takiego pokrycia daje Wam w kość ;-)   Mój dach ma powierzchnię ok. 175m2 i nachylenie 25 stopni, jest nad poddaszem użytkowym (z sypialniami). Generalnie dwuspadowy, jednak nad jednym z okien zaprojektowany jest niewielki wykusz dachowy z płaskim dachem nad nim. Jedyne okno dachowe jest w łazience, pozostałe pomieszczenia ich nie mają.   będę wdzięczny za Wasze opinie...
    • Przede wszystkim składasz wniosek o warunki techniczne (WT) przyłaczenia. I tam będzie wszystko wypisane dokładnie co i jak. Nie wiem jak teraz jest, ale kiedyś - jesli chodzi o prąd - to płaciłeś stała kwotę za 1kW przyłacza i dostawałeś za to skrzynkę z licznikiem w uzgodnionym miejscu. Nie wiem jak to teraz dokładnie wygląda.   Jeśli chodzi o wodę - to po uzgodnieniu przebiegu - musiałem wszystko jechać od  rurociągu w drodze. Sąsiad który budował się niedawno, miał już łatwiej, wpiął się do wodociągu który ja wybudowałem - ale dopiero wtedy, jak jak ja zgodziłem się odsprzedać PWiK. Gdybym się nie zgodził, to sąsiad nie mógł by się podłączyć do wodociągu. Kanalizacja - tutaj nie mam wiedzy...miałem studzienkę na działce. 
    • Postawienie skrzynki elektrycznej tuż przy słupie (2m) mnie kosztowało 900zl.   Z tego co zrozumiałem to oni muszą skrzynkę przed płotem postawić co by inkasent nie wchodził na teren posesji. A od skrzynki do domu lecisz już sam... tzn elektryk z uprawnieniami.    
    • Dziękuję za odzew. Bardziej się pytam czy place za postawienie studzienki przyłączeniowej daj my na to 5m od płotu. Oraz skrzynek z gazem i prądem a później dopiero lece od tego we własnym zakresie 100m bezpośrednio do domu. Czy muszę zapłacić im za 100m i skrzynki muszą stać obok domu.   Pamiętasz ile ciebie to kosztowało?    Wiem że wodę mogę pociągnąć już z jakiegoś domu ale one nie mają kanalizy. Pod mostkiem jest już przeciągnięta rura kanalizacyjna. Jest jakoś to ułatwione. 
    • jak już to chcesz zrobić, to zaciśnij zęby i rób od razu...tak będzie prościej pod względem pozwoleń...projektów... jak to rozbijesz na jakieś etapy, to tylko za "papierki|" zapłacisz więcej....   Znam ten ból, bo sam robiłem do działki około 100mb drogi i woda do tego...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...