Skocz do zawartości

Porady prawne i finansowe

Prawo budowlane, sprawy sporne, urzędy, kredyty...


1 903 tematów w tym forum

    • 1 odpowiedź
    • 2,6k wyświetleń
  1. odbiór budynku - cena

    • 1 odpowiedź
    • 6k wyświetleń
  2. skomplikowana sprawa.

    • 1 odpowiedź
    • 2,7k wyświetleń
  3. Jak wyegzekwować gwarancję?

    • 1 odpowiedź
    • 4,5k wyświetleń
  4. zwrot kosztów za wspólny płot

    • 1 odpowiedź
    • 4,4k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  5. problem z wodą

    • 1 odpowiedź
    • 4,1k wyświetleń
  6. dobudowa ganku

    • 1 odpowiedź
    • 11,1k wyświetleń
  7. odsetki od kredytu

    • 1 odpowiedź
    • 3k wyświetleń
  8. kredyt na urządzenia ekologiczne

    • 0 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
  9. zmiany w projekcie

    • 1 odpowiedź
    • 2,6k wyświetleń
  10. prawo górnicze

    • 0 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  11. budowa ze Spółdzielnią

    • 1 odpowiedź
    • 2,4k wyświetleń
  12. jak obecnie kupować ziemię?

    • 1 odpowiedź
    • 3,5k wyświetleń
  13. formalności przy instalacji gazowej

    • 0 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
  14. dom a działalność gospodarcza

    • 1 odpowiedź
    • 2,4k wyświetleń
  15. spadek

    • 1 odpowiedź
    • 3,3k wyświetleń
  16. samowola budowlana

    • 1 odpowiedź
    • 3,2k wyświetleń
  17. kupno mieszkania

    • 1 odpowiedź
    • 2,5k wyświetleń
  18. zamiana domów czy sprzedaż

    • 1 odpowiedź
    • 2,6k wyświetleń
  19. w jakiej oddległości drzewa?

    • 1 odpowiedź
    • 4,7k wyświetleń
  20. Zwrot kosztów za przyłącze elektryczne

    • 3 odpowiedzi
    • 9k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 2,4k wyświetleń
  21. osiedle domów - koszty bezpieczeństwa

    • 1 odpowiedź
    • 2,5k wyświetleń
  22. oczyszczalnia - co trzeba

    • 1 odpowiedź
    • 2,9k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
  23. Mur na granicy

    • 0 odpowiedzi
    • 2,7k wyświetleń
  24. zniesienie współwłasności budynku

    • 1 odpowiedź
    • 8,3k wyświetleń
  25. mur u sąsiada

    • 1 odpowiedź
    • 2,7k wyświetleń
  26. kredyty

    • 3 odpowiedzi
    • 3,4k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 2,5k wyświetleń
  27. kredyty - które najkorzystniejsze?

    • 1 odpowiedź
    • 3k wyświetleń
  28. Budynek 2 metry od granicy?

    • 3 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
  29. Kredyt termomodernizacyjny

    • 1 odpowiedź
    • 3,8k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
  30. Najlepszy kredyt

    • 2 odpowiedzi
    • 3,3k wyświetleń
  31. kupno domu

    • 1 odpowiedź
    • 2,9k wyświetleń
  32. Mieszkanie w kamienicy

    • 1 odpowiedź
    • 5,5k wyświetleń
  33. dzierżawa wieczysta a prawo pierowokupu

    • 1 odpowiedź
    • 5,7k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
  34. regulacje prawne dotyczące kanalizacji

    • 1 odpowiedź
    • 2,9k wyświetleń
  35. minimalne odległości szamba od domu

    • 1 odpowiedź
    • 8,8k wyświetleń
  36. budowa na sąsiedniej działce

    • 1 odpowiedź
    • 7k wyświetleń
  37. remont współwłasności

    • 2 odpowiedzi
    • 7,8k wyświetleń
  38. skarpa u sąsiada

    • 1 odpowiedź
    • 4k wyświetleń
  39. piwniczka ziemna

    • 0 odpowiedzi
    • 7,6k wyświetleń
  40. Kredyt preferencyjny

    • 0 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
  41. opłaty

    • 1 odpowiedź
    • 3,6k wyświetleń
  • Kto jest dostępny   0 użytkowników, 0 anonimowych, 92 gości (Zobacz pełną listę)

    • Brak zalogowanych użytkowników
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...