Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Gość

meldunek

Co zrobić, aby zgodnie z prawem zameldować się w nowo wybudowanym domu?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właściciel nieruchomości musi złożyć stosowny wniosek do właścicwego urzedu gminy

Paweł Puch
prawnik
redakcja Budujemy Dom
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy wcześniej nie trzeba przejść jakiś formalności związanych z projektem i urzędami?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o zameldowanie w nowo wybudowanym budynku, to zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych obowiązek meldunkowy powstaje, gdy osoba przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 3 doby.
Do zameldowania na pobyt stały należy przedłożyć:
zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego,
czytelnie wypełniony druk „Zgłoszenie pobytu stałego”,
dowód osobisty lub w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
osoby podlegające powszechnemu obowiązkowi obrony przedstawiają książeczkę wojskową lub poświadczenie o zgłoszeniu do rejestracji przedpoborowych,
potwierdzenie faktu pobytu osoby meldującej się dokonuje wynajmujący, najemca, osoba której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciel lokalu, który powinien okazać się dowodem osobistym oraz dokumentem, z którego wynika najem lub własność lokalu.

Zatem użytkownik nowego obiektu może zameldować się w zasadzie zaraz po przystąpieniu do użytkowania obiektu.

Kwestię rozpoczęcia użytkowania nowo wybudowanego obiektu budowlanego reguluje ustawa prawo budowlane stanowiąc, iż do użytkowania obiektu budowlanego, na którego wzniesienie jest wymagane pozwolenie na budowę, można przystąpić, po zawiadomieniu właściwego organu o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie wniesie sprzeciwu, w drodze decyzji, przy czym zawiadomienia dokonuje się co najmniej 21 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania. W momencie złożenia zawiadomienia obiekt powinien być w takim stanie, by mógł zostać przeprowadzony jego odbiór i by można było przekazać go do normalnej eksploatacji i użytkowania.
Ustawa przewiduje odstępstwa od tej procedury przyjęcia do użytkowania wymagając przeprowadzenia przez właściwy organ obowiązkowej kontroli w stosunku do niektórych kategorii budynków i na przykład w przypadku gdy taki warunek zastrzeżono w pozwoleniu na budowę

Paweł Puch
redakcja
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0