Skocz do zawartości

Budujemy Dom - komentarze

Na końcu każdego artykułu publikowanego na Portalu BudujemyDom.pl jest zaproszenie do napisania komentarza. Skorzystaj z tej możliwości - zadaj pytanie dodatkowe, polemizuj...


3 539 tematów w tym forum

  1. Wentylacja mechaniczna

    • 3 odpowiedzi
    • 3,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,1k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 15 odpowiedzi
    • 7,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,4k wyświetleń
  2. Jak oszczędzać prąd?

    • 22 odpowiedzi
    • 11,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 4,4k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 4,4k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 6,5k wyświetleń
    • 50 odpowiedzi
    • 21,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
  3. Papa na dachu

    • 5 odpowiedzi
    • 7,4k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 5,6k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,4k wyświetleń
  4. Czym są mostki akustyczne?

    • 1 odpowiedź
    • 1,7k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 2,7k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,2k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
    • 12 odpowiedzi
    • 7,4k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,1k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 6k wyświetleń
  5. Basen w piwnicy

    • 5 odpowiedzi
    • 6,2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
  6. Schody na pięć sposobów

    • 3 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
    • 62 odpowiedzi
    • 12k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,2k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,1k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 897 wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 8,6k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,1k wyświetleń
  7. Taras ze szklanym dachem

    • 2 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,2k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 7,2k wyświetleń
  8. Wyłączniki naprądowe

    • 5 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
  9. Wanny z hydromasażem

    • 2 odpowiedzi
    • 3,5k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,6k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 6,2k wyświetleń
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mnie zawsze uczono, że węgarki powinny być w pionie, wtedy jest najlepsza i w zasadzie jedyna cyrkulacja powietrza. Ja bym dał przed tynkiem, bo wydaje mi się że łatwiej będzie dołożyć tynk do płyty niż odwrotnie. Ja mam z krokwiami na styk, bo to stare budownictwo, nawet musiałem delikatnie podciąć krokwie, bo płyty nie weszły. Wcisnąłem pianę zanim płyty zostały przykręcone do krokwi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Wcale nie mam pewności. To jest niezweryfikowana opinia kierownika budowy, osoby zainteresowanej.
    • @Redakcja rozumiem ale chyba tak kolejność wydaje mi się błędna. W opisanej kolejności wyżej, gdy będę chciał wymienić lub rozebrać istniejącą grupę to wyciągnę ją razem z zaworem odcinającymi i zrobię to ale w tedy cała woda z instalacji pex spłynie mi, więc wydaje się, że poprawna kolejność to:  - filtr skośny (ten już jest); - śrubunek.  - zawór odcinający;   W tej sytuacji jestem wstanie wyciągnąć całą grupę miedzy zaworami. Z instalacji pex nic nie spłynie bo zawór będzie trzymał.
    • Tak w przybliżeniu policzyłem współczynnik U tej ściany przed i po ociepleniu. Zakładając, że to bloczki odmiany 700 na zwykłą zaprawę otrzymujemy U w granicach 0,8 W/(m2·K).  Natomiast po dodaniu tych 8 cm grafitowego styropinu o lambdzie 0,031 współczynnik U spadnie do ok. 0,25 W/(m2·K).  Tak jak pisałem, różnica będzie bardzo duża. Jednak niewiele więcej styropianu pozwalałoby już osiągnąć poziom obecnych nowych budynków, czyli 0,2 W/(m2·K). 
    • Czyli dobry pomysłem będzie jeszcze aby przycisnąć dewelopera i mieć to na piśmie  mam taki pomysł ponieważ deweloper zrobił tylko oględziny „wizualne”  i chce go poprosić żeby napisał dla Mnie pismo że po wizji według niego nie ma potrzeby przeprowadzać szczegółowego śledztwa w tej sprawie ponieważ jak sam uważa jest to naturalny proces osiadania budynku (nawet ściana Działowa którą jest praktycznie na wylot ) i żeby opisał jak zamierza wykonać naprawę krok po kroku czym wypełni szczeliny itp itd . Bo chyba mam prawo wiedzieć w jaki sposób to zamierza naprawić . a w między czasie tak jak piszecie już szukam niezależnego fachowca z uprawnieniami aby przyszedł i ocenił z jakiego powodu pękają mi ściany    dzięki wam wszystkim mam jakiś punkt zaczepienia jak do tego podejść na pewno jedno wiem nie dam mu tego naprawić tak jak on się zadeklarował naprawić to juz jak najszybciej październik listopad bo mam „niby” 3 lata gwarancji na ściany które właśnie powoli mija ale mam 5lat rękojmi więc jak tyle wytrzymałem z tymi pęknięciami to na spokojnie wytrzymam jeszcze bo jak on mi to już załata to będzie zamiecione pod dywan 
    • Po kolei:  - filtr skośny (ten już jest); - zawór odcinający; - śrubunek.  Chodzi mi o to żeby można było w razie potrzeby zdemontować całą tę grupę, nie ruszając przy tym niczego w tym co będzie dalej (rozgałęzienie, przejście na inny rodzaj rur itd.).
    • Skoro to ściany działowe to przynajmniej konstrukcja budynku nie jest zagrożona. To już bardzo dużo, budynek się nie zawali. Ścianki działowe zostały źle wykonane. Najpewniej stropy pracują przy tym nadmiernie.  Moim zdaniem trzeba zatrudnić osobę z uprawnieniami budowlanymi. Musi ona sprawdzić co dokładnie jest przyczyną problemu. Może to być zbyt mała szczelina pomiędzy ścianą i stropem nad nią. Wtedy strop się ugina, naciska na ścianę i ta zaczyna pękać. Gorzej. jeżeli samą ścianę wymuriwano wadkiwie i zaczyna pękać lub zbytnio ugina się strop na dole. Ale właśnie dlatego fachowiec musi sprawdzić to na miejscu. 
    • Dzień dobry, chciałem się poradzić w sprawie zabudowy okien dachowych płytami gk przy lanych skosach. 1. Zabudowa okien przed czy po tynkach? Co fachowiec to inna opinia. 2. Okno w najwęższym miejscu znajduje się 2cm od krokwi, czym i jak to ocieplić? 3. Jaka wielkość węgarków? Z różnych źródeł wiem, że węgarki powinny mieć ok. 6-8cm  aby zapewnić swobodny przepływ powietrza. U mnie natomiast okno osadzone jest wysoko i aby wyprowadzić je odpowiednio w pionie ściany i poziomie sufitu węgarki musiałyby mieć ok. 16-18cm. Czy alternatywnie wyprowadzenie okna pod skosem do ściany jest poprawne?   Załączam zdjęcia jednego z okien oraz szkic jak okno wyglądałoby przy zastosowaniu 8cm węgarków, czy to jest poprawne podejście?. Bardzo dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.  
    • Jedna warstwa 8 cm to po prostu mało jak na dzisiejsze standardy ocieplenia. Styropian grafitowy o lambdzie 0,031 odpowiada 10-11 cm styropianu białego o lambdzie 0,04. Jak pisałem już wcześniej, różnica pomiędzy brakiem ocieplenia oraz dodaniem 8 cm styropianu i tak będzie duża. Jednak ułożenie grubszej warstwy byłoby jak najbardziej pożądane. Tym bardziej, że znaczna część łącznego kosztu ocieplenia i tak się nie zmieni - robocizna, tynk zewnętrzny itd. Z tego względu ułożyłbym dwie warstwy od razu albo wcale. Robienie tego na raty podniesie koszty.  Dlaczego na stropie ułożono tylko 10 cm izolacji? Skoro straty ciepła tą drogą były duże (to akurat nic dziwnego), to dlaczego ocieplać go do poziomu wyraźnie gorszego niż ściany? Powinien mieć lepszą izolacyjność. Pewnie skończy się kiedyś na dociepleniu dachu lub ułożeniu kolejnej warstwy styropianu lub wełny na stropie.   
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...