Skocz do zawartości

Do administratora Forum

Tutaj prosimy wpisywać wszelkie pochwały i negatywne opinie na temat funkcjonowania Forum.BudujemyDom.pl


167 tematów w tym forum

    • 904 odpowiedzi
    • 747,1k wyświetleń
    • 122 odpowiedzi
    • 47,2k wyświetleń
  1. Regulamin Forum

    • 37 odpowiedzi
    • 3,6k wyświetleń
    • 289 odpowiedzi
    • 173,1k wyświetleń
    • 30 odpowiedzi
    • 5,4k wyświetleń
  2. Problemy z Forum 1 2 3 4

    • 162 odpowiedzi
    • 51,9k wyświetleń
    • 16 odpowiedzi
    • 5,9k wyświetleń
    • 60 odpowiedzi
    • 12,3k wyświetleń
    • 31 odpowiedzi
    • 6,7k wyświetleń
  3. Hyde-Park przeniesiony 1 2

    • 96 odpowiedzi
    • 17,2k wyświetleń
  4. Usunięcie konta

    • 2 odpowiedzi
    • 4,6k wyświetleń
    • 166 odpowiedzi
    • 42,7k wyświetleń
  5. Atak wrogiego mocarstwa

    • 3 odpowiedzi
    • 5,1k wyświetleń
    • 44 odpowiedzi
    • 9,6k wyświetleń
  6. Czy posty są łączone i według jakich zasad?

    • 17 odpowiedzi
    • 8,7k wyświetleń
    • 158 odpowiedzi
    • 34,8k wyświetleń
    • 60 odpowiedzi
    • 22,2k wyświetleń
  7. Porozmawiajmy 1 2 3 4

    • 158 odpowiedzi
    • 37,9k wyświetleń
  8. PŁYTKI ZA PUNKTY

    • 12 odpowiedzi
    • 9,9k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 8,8k wyświetleń
    • 26 odpowiedzi
    • 9,6k wyświetleń
    • 25 odpowiedzi
    • 8,6k wyświetleń
  9. Książka reklamacji 1 2

    • 89 odpowiedzi
    • 34k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 10,7k wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 10,6k wyświetleń
  10. mhtyl zbanowany 1 2 3

    • 115 odpowiedzi
    • 39,1k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 11,1k wyświetleń
  11. Kolory Forum

    • 5 odpowiedzi
    • 11,5k wyświetleń
  12. Jak tworzy się tematy rozpoczynane przez POMOCNIKA?

    • 7 odpowiedzi
    • 11k wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 30,4k wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 12,6k wyświetleń
  13. Bosz, co tu się znowu odpiernicza?

    • 42 odpowiedzi
    • 15,2k wyświetleń
  14. Znikające tematy

    • 15 odpowiedzi
    • 12,8k wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 9,2k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 10,8k wyświetleń
  15. Kto pisze nie na temat? 1 2 3

    • 111 odpowiedzi
    • 41,4k wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 13k wyświetleń
    • 42 odpowiedzi
    • 17,7k wyświetleń
  16. Co to jest Forum Ekspertów i jak działa?

    • 8 odpowiedzi
    • 12,2k wyświetleń
    • 18 odpowiedzi
    • 20,3k wyświetleń
    • 430 odpowiedzi
    • 87,4k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 12,9k wyświetleń
  17. Nazywamy kolory Forum

    • 21 odpowiedzi
    • 14,3k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 11,5k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 11,4k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 26,9k wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 12,5k wyświetleń
    • 22 odpowiedzi
    • 17,9k wyświetleń
  18. Sprząta dalej, czy już posprzątał?

    • 37 odpowiedzi
    • 15,3k wyświetleń
  19. Likwidacja konta :) 1 2

    • 69 odpowiedzi
    • 30,7k wyświetleń
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy jest możliwość obejrzenia domu na żywo?  My jesteśmy ze Stargardu : ) pozdrawiam 
    • Napisałem już swoją opinię... Przeczytaj ze zrozumieniem wątek...   Zaczynasz fantazjować...  Zupełnie jak przed laty w wątku z "rozkraczonym dworkiem "...
    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...