Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Zimowy Zlot Forumowiczów 2012

Informacje na temat zimowego spotkania organizowanego przez Forumowiczów Budujemy Dom


10 tematów w tym forum

    • 264 odpowiedzi
    • 86,7k wyświetleń
  1. Transmisja Online :)

    • 19 odpowiedzi
    • 15,1k wyświetleń
    • 340 odpowiedzi
    • 255,8k wyświetleń
  2. LISTA OBECNOŚCI ... 1 2 3 4

    • 198 odpowiedzi
    • 75,6k wyświetleń
  3. Transport na ZZF 2012

    • 25 odpowiedzi
    • 16,3k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 15,2k wyświetleń
  4. czy oszczędzimy koniki?

    • 43 odpowiedzi
    • 18k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 16,2k wyświetleń
  5. Wątek transportowy

    • 21 odpowiedzi
    • 16,4k wyświetleń
    • 47 odpowiedzi
    • 17,4k wyświetleń
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Brak folii paroizolacyjnej pod panelami w dość szybkim czasie może spowodować pojawienie się problemu z pleśnią ponownie. Sam podkład nie rozwiąże problemu. Folia paroizolacyjna to izolacja przeciwwilgociowa. Układa się ją bezpośrednio na podłożu, a na nią dopiero podkład i panele.  Tylko w ten sposób można ochronić posadzkę przed wchłanianiem wilgoci z podłoża.   Przed montażem trzeba sprawdzić wilgotność betonu (miernik wilgoci można kupić lub wypożyczyć) i jeśli trzeba osuszyć go, a nowe panele aklimatyzować w suchym już pomieszczeniu min 24 h.   Oczywiście zapewnienie skutecznej wentylacji jest tu najważniejsze.  
    • Najczęściej powodem pojawienie się pleśni w pomieszczeniach jest nieskuteczna wentylacja. I tym trzeba się zająć na początek. Styropian przyklejony  do ścian wewnątrz pewnie miał służyć dociepleniu pokoju, nie jest to jednak właściwa metoda na poprawę komfortu cieplnego. W opisanej sytuacji najlepiej zadbać o poprawę wentylacji (np. zamontować nawiewnik w oknie), zdemontować styropian, usunąć pleśń (przy użyciu specjalnych preparatów chemicznych i, jeśli trzeba, skuć tynk), wysuszyć ściany, zagruntować preparatem przeciwgrzybicznym i na nowo ocieplić, ale tym razem np. w sposób opisany poniżej. Do ściany mocuje się drewniany lub aluminiowy stelaż, a jego pola wypełnia wełną mineralną. Do stelaża przytwierdza się paroizolację, która zabezpiecza ocieplenie przed kondensacją pary wodnej. To bardzo ważne, bo wilgoć działa destrukcyjnie również na wełnę. Ostatni element to wykończenie, np. z płyt g-k, które można pomalować, wytapetować lub wykończyć w innym sposób. Na tak ocieplonych ścianach (w dobrze wentylowanym pomieszczeniu) nie powinien pojawić się grzyb.   poniżej przekrój opisanej metody   Więcej na temat ocieplania ścian od wewnątrz (np. za pomocą bloczków z betonu komórkowego) w najnowszym numerze BUDUJEMY DOM.  
    • Możliwe, że w przypadku domu jednorodzinnego  da się wybudować taką kotłownię zgodnie z procedurą odnoszącą się do budynków gospodarczych. Ale może być też wymagane zgłoszenie z projektem budowlanym lub wniosek o pozwolenie na budowę. Kotłownia ze składem opały nie bardzo pasuje bowiem do definicji budynku gospodarczego zawartej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.   § 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:  (...) 8) budynku gospodarczym – należy przez to rozumieć budynek przeznaczony do niezawodowego wykonywania prac warsztatowych oraz do przechowywania materiałów, narzędzi, sprzętu i płodów rolnych służących mieszkańcom budynku mieszkalnego, budynku zamieszkania zbiorowego, budynku rekreacji indywidualnej, a także ich otoczenia, a w zabudowie zagrodowej przeznaczony również do przechowywania środków produkcji rolnej i sprzętu oraz płodów rolnych;    Jednak sprawa nie jest przesądzona. To czy można coś budować na podstawie zgłoszenia czy pozwolenia na budowę reguluje bowiem ustawa Prawo Budowlane. Zaś definicja budynku gospodarczego pochodzi z rozporządzenia, czyli aktu niższej rangi. I z tej racji nie jest wiążąca przy wydawaniu pozwolenia na budowę lub akceptacji zgłoszenia zamiaru budowy.
    • Jaka jest działka, na której stoi budynek, co z jej podziałem? Wejście do piwnicy jest z zewnątrz, czy z klatki schodowej wewnątrz budynku?     To jest "urzędowy" projekt, czy tylko Twój plan? Ad 1. wymagać chyba nie, raczej tylko prosić... Ad 2. poniekąd ma rację ... Ad 3, żeby się dogadać, to trzeba gadać... Twoja propozycja jest niezła, ale trzeba rozmawiać...   Tutaj pytasz, ale jeśli się nie dogadasz ze współwłaścicielem co do szczegółów, to lepiej odsprzedaj mu tanio tą drugą połówkę domu, bo nie będziesz miał łatwego z nim życia...    
    • Dwie ważne uwagi.  W przypadku przewodów domofonowych i innych teleinformatycznych 0,5 to średnica żyły (w milimetrach), nie jej pole przekroju (w mm2).  A 0,5 mm średnicy to nieco poniżej 0,2 mm2.  W przypadku kabli energetycznych (np. YKY) podawane jest zaś pole przekroju. Tak więc domofonowy 0,5 nie jest 2 razy cieńszy od energetycznego 1,0. On jest cieńszy przeszło 5 razy.  Tu zasadnicze znaczenie będzie miał spadek napięcia na przewodach. Bezpiecznie byłoby też pozostawić pewien zapas. Jaki spadek napięcia jest dopuszczalny w przypadku tych elektrozaworów?  Jeśli użyjemy przewodu YKY 5×1,0 mm2 to będziemy mieć wspólny "-" dla wszystkich zaworów, zaś osobne żyły "+". W takim układzie spadek napięcia będzie poniżej 1,5 V. Przy grubszym przewodzie 5×1,5 mm2 będzie to zaś poniżej 1,0 V. Cieńszego niż 1,0 mm2 nie dałbym również ze względu na wytrzymałość mechaniczną. 
    • Zależy od wielkości kotła i powierzchni zabudowy  - dla potrzeb domu jednorodzinnego  z reguły może funkcjonować jako budynek gospodarczy.
    • Aru a co Ty teraz w zimę tam będziesz nawadniał, pieczarki czy jakieś zioła hodujesz? Pewnie zioło jak Cię znam, to zgłaszam się jako pierwszy klient, bo już mi się nie chce do sąsiadów zapinkalać.
    • no właśnie, włos, falenickie zasady mi mówiły, że bezpieczniej 7-8A na mm2, czyli taki domofonowy 0,5mm powinien to dźwignąć. Kwestia czy po oddzielnej żyle na N i L dla każdego czy jeszcze coś połączyć i np 6x05 mm2 powinno styknąć bo warunki przecież spełnia i wtedy dać 4xL jako to "uruchamiające" przekaźnik i dać 2 kabelki na te 4 szt N   pozostaje jeszcze trafo...   pierwotnie miałem na myśli ten kabelek
    • https://allegro.pl/oferta/kingston-karta-microsd-128gb-micro-cl10-adapter-sd-9981157428   U mnie trzeba włożyć z adapterem...   Albo, jeśli może przypadkiem nie masz gniazda na kartę, to można zastosować maleńki czytnik i trzymać go spokojnie w jakimś bocznym USB - nie przeszkadza...   https://allegro.pl/oferta/kingston-karta-128-gb-micro-sd-class-10-czytnik-9718702651   sam czytnik:   https://allegro.pl/oferta/h1-czytnik-kart-pamieci-micro-sd-na-usb-128gb-6662581902?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NmE2MWQzYjAtMGE0NS00ZmMwLWIzM2MtY2M4ZGJjYTYxOWMxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=62c6d292-7540-403a-8f3b-98407c6669a6
  • {advertisement="reklama_prawa"}

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...