Skocz do zawartości

Rekuperatory

Oszczędzanie energii przez odzysk ciepła z powietrza to temat na czasie.


161 tematów w tym forum

    • 5 odpowiedzi
    • 21,6k wyświetleń
  1. Czy rekuperator dla alergika?

    • 24 odpowiedzi
    • 18,1k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 6,8k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 7,9k wyświetleń
  2. oszczędności

    • 10 odpowiedzi
    • 7,7k wyświetleń
  3. brak pradu - zagrożenie?

    • 9 odpowiedzi
    • 10,4k wyświetleń
  4. Rekuperator a kuchenka gazowa

    • 5 odpowiedzi
    • 13k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,9k wyświetleń
  5. Cena rekuperatora

    • 2 odpowiedzi
    • 18k wyświetleń
  6. głośne anemostaty

    • 2 odpowiedzi
    • 4,6k wyświetleń
  7. rekuperator razem z kominkiem

    • 1 odpowiedź
    • 3,5k wyświetleń
  8. problem wentylacji w piwnicy

    • 4 odpowiedzi
    • 7k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,5k wyświetleń
  9. Czyszczenie rekuperatora

    • 1 odpowiedź
    • 5,4k wyświetleń
  10. Kanały wentylacyjne

    • 1 odpowiedź
    • 4,1k wyświetleń
  11. Jaka wentylacja

    • 1 odpowiedź
    • 6,8k wyświetleń
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę mnie poprawić, jeżeli coś źle zrozumiałem. Ale teraz najważniejsze jest właśnie ustalenie jak wygląda sytuacja.  Od spodu na na ułożonej teraz folii widoczna jest woda. Leżący pod nią stary podkład betonowy (chudziak) chyba też musi być jednak mokry? Wilgotność 5-8% to bardzo dużo, nawet uwzględniając znaczny błąd pomiaru. Nie rozumiem jakby miał być suchy, skoro folia jest od spodu cała mokra. Przecież ta woda (strugi wody) jest pomiędzy chudziakiem i nową folią.  Czy pomiędzy ścianą fundamentu oraz ścianą nadziemia jest pozioma izolacja z papy lub folii? Czy jeżeli ona jest to można zachować ciągłość tej izolacji oraz folii na chudziaku? Dołączam rysunek, żeby łatwiej było się zorientować o czym mówimy.
    • Wyjmowałem różne rzeczy, pokuszone cegły po wybiciu kanału, lub jego erozji, śmieci, gałęzie, a nawet żywe ptaszki przez wyczystki wentylacyjne. 
    • Dzień dobry,   Prawidłowa wentylacja dachu z pełnym deskowaniem pokrytym papą i blachodachówką opiera się na dwóch niezależnych szczelinach, które muszą działać na całej długości połaci. Pierwsza z nich znajduje się pod deskowaniem, nad termoizolacją, i powinna mieć wysokość 2–3 cm. Jej wlot wykonuje się w okapie, zapewniając ciągły dopływ powietrza o przekroju 200–300 cm²/mb, natomiast wylot w kalenicy wymaga rozcięcia papy oraz pozostawienia szczeliny 2–3 cm łącznie między deskami, co daje wywiew o przekroju około 50–100 cm²/mb. Ta część odpowiada za odprowadzenie wilgoci z warstwy ocieplenia i stabilizację pracy termoizolacji.   Druga szczelina działa nad papą, w przestrzeni tworzonej przez kontrłaty i łaty, i prowadzi powietrze od okapu aż do kalenicy. Jej wysokość, zaleca się, żęby wynosia 4 cm, czyli tyle, ile daje zalecana kontrłata. Przestrzeń ta usuwa parę wodną spod pokrycia oraz chroni papę przed przegrzewaniem, co w przypadku blachodachówki ma istotne znaczenie dla trwałości układu. Przy połaci o długości 10 metrów kluczowe jest zachowanie pełnej drożności obu kanałów — każda przerwa lub zwężenie powoduje spadek efektywności wentylacji i zwiększa ryzyko gromadzenia wilgoci.   Najważniejsze jest więc utrzymanie stałych wysokości szczelin, poprawne wykonanie wlotu i wylotu, a także kontrola, czy ocieplenie i obróbki nie zasłaniają przestrzeni wentylacyjnych. Taki układ zapewnia stabilną temperaturę pod pokryciem, ochronę papy, skuteczne odprowadzanie wilgoci i wieloletnią trwałość całego dachu.   ____________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/  
    • Tak, podasze użytkowe ... ocieplenie wełna mineralna. 
    • Odświeżam temat ,czy takie ukośnice drewniane zdają egzamin na parę docinek ?
    • Jak nie będzie wpisu w dzienniku budowy to próby dochodzenia jakiegokolwiek odszkodowania od geodety będzie skrajnie trudne. Bo sąd przede wszystkim zbada dokumenty. A w dokumentach po pomyłce nie będzie śladu. 
    • Instalacja podłogowa działa zupełnie normalnie. Przynajmniej w kwestii możliwości uzyskania właściwego przepływu i różnicy temperatury pomiędzy zasilaniem i powrotem.  Ale pisałem wczoraj, że tu należałoby podnieść temperaturę na zasilaniu. Wtedy temperatura części podłogi wzrośnie. W efekcie zwiększy się ilość oddawanego ciepła i wzrośnie temperatura w pomieszczeniu. Bez podniesienia temperatury zasilania podłoga mocniej grzać nie będzie. Na razie pozostaje przywrócić poprzedni przepływ i podnieść temperaturę na tyle, na ile jest to obecnie możliwe.  Skoro w pomieszczeniu ma być jeszcze grzejnik to docelowo niedostateczna moc cieplna podłogówki nie będzie problemem.  
    • Są dwie księgi wieczyste, ale nie znalazłam nic gdzie byłyby zapisy czy mapki jak to ma wyglądać. Z tego co powiedziała druga właścicielka wiem, że jest 47 % moje a 53% jej. Podwórko podzielone wg drugiej właścicielki "umownie". Tak podzieliła, że z jednej strony zagrodziła wyjazd z posesji na drogę. Chciałabym zrobić tam remont. Czytałam na temat pomocy "czyste powietrze", może coś z tego uda sie pozyskać. Zupełnie się na tym nie znam i nie wiem od czego zacząć. 
    • Aby uzyskać wyższy komfort cieplny i bardziej efektywne ogrzewanie podłogowe w większym pomieszczeniu, szczególnie w tym z dwiema ścianami zewnętrznymi, korzystnym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch oddzielnych pętli grzewczych. Jedna z nich tworzy tzw. strefę brzegową, a druga ogrzewa pozostałą część pokoju. Takie podejście pozwala precyzyjnie dogrzać miejsca narażone na największe straty ciepła. Doprecyzujmy, co pan tam ma.    
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...