Okna fasadowe, drzwi, bramy, oranżerie
Okna, drzwi, bramy. Zadaj pytanie ekspertowi.
290 tematów w tym forum
-
Profil Koncept(oknoplast) czy Idea l4000(Aluplast)-co wybrać
Temat został przeniesiony do Dylematy
-
-
drewniane czy PCV
Temat został przeniesiony do Okna fasadowe, drzwi, bramy, oranżerie
-
Parrot z Wrocławia - Adamski i Drożdżyński - opinie??
Temat został przeniesiony do Ogłoszenia różne
-
rolety zewnętrzne
Temat został przeniesiony do Eksperci Fakro - okna dachowe
-
Napędy baram garażowych
Temat został przeniesiony do Okna fasadowe, drzwi, bramy, oranżerie
-
Producent K&P Fabryka Drzwi jakieś opinie?
Temat został przeniesiony do Wykańczanie
-
Płyty Drogowe
Temat został przeniesiony do Nawierzchnie, oświetlenie, ogrodzenia
-
Drzwi balkonowe i podmurówka
Temat został przeniesiony do Okna fasadowe, drzwi, bramy, oranżerie
-
jezierski-opinie ich okien
Temat został przeniesiony do Książka życzeń i zażaleń
-
Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?
Temat został przeniesiony do Eksperci Drutex - stolarka okienna i drzwiowa
-
Kto jest dostępny 3 użytkowników, 2 anonimowych, 126 gości (Zobacz pełną listę)
-
Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail
-
Najnowsze posty
-
Oczywiście, że tak. Mało tego, geodeta jest ubezpieczony i z tego ubezpieczenia Inwestorowi powinny być wypłacone wszelkie koszty usunięcia pomyłki.
-
W nowych tak, ale modernizowanych nie, choć wszystko zależy też od tego jak daleko tę modernizację można przeprowadzić.
-
Przez Zdaniem Czytelnika · Napisano
Komentarz dodany przez Konkretyproszę: Ależ żeś się wysilił. Żadnych konkretów. Dziś spadło 6 cm śniegu, brak prądu przez 12 godz. Pompa ciepła do ogrzewania, elektryczne auto w garażu, robot sprzątający...i wszystko na prąd a 6 cm śniegu rozłożyło państwo z kartonu w kolorze tęczy. -
Decyzje inwestorów dotyczące źródła ciepła często podążają za chwilowymi trendami rynkowymi. Tymczasem modernizacja domu to nie konkurs popularności, lecz projekt techniczny, w którym przewagę mają fakty. Według analiz oraz kalkulatora POBE, pompa ciepła pozostaje dziś najtańszym w eksploatacji rozwiązaniem grzewczym w budynkach mieszkalnych - nawet jeśli doraźne nastroje sugerują coś innego. Dlatego w procesie modernizacji warto odsunąć emocje na bok i oprzeć się na liczbach. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/pompy-ciepla/porady/117995-pompa-ciepla-w-modernizowanym-domu-dlaczego-matematyka-wygrywa-z-emocjami
-
Przez LoginSamsung · Napisano
Dzień dobry, przy wytyczaniu budynku geodeta popełnił błąd i przesunął budynek o 3m. Wykonawca przygotował w tym miejscu wszystko pod płytę. Wszystko tzn izolację termiczną, przeciwwilgociową i zbrojenie. Pozostało tylko zalanie betonem. Przytomny murarz zauważył ten błąd. Wyznaczono właściwe położenie budynku i ekipa przesunęła całość na właściwe miejsce. Czy takie zdarzenie powinno być zarejestrowane przez kierownika budowy w dzienniku budowy? Jeśli tak, to jak dokładnie opisany ma być proces? Kierownik budowy twierdzi, że nie ma potrzeby tego wpisywać do dziennika i nie wiem czy się upierać przy wpisie czy odpuścić. Dodam, że w dzienniku znalazły się już następne wpisy Pozdrawiam Jacek Puchalski -
Przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne · Napisano
Co do zaworu to chociażby coś tej samej firmy z serii VTA372, np. 31200100. Zakres temperatury to 20-55°C, przepływ za to praktycznie ten sam. Ten poprzedni zawór dobrano cokolwiek bez sensu, bo g specyfikacji producenta maksymalna temperatura to w jego przypadku tylko 43 stopnie. Zresztą producent przewiduje jego stosowanie w instalacjach c.w.u., nie zaś grzewczych. Skoro grzejnik wraca pod okno to problemu z niedogrzaniem wnętrza nie powinno być. Co do układu rur to w kolejnych pomieszczeniach sugerowałbym taki układ jak na przesłanym czarno-białym schemacie. Czyli najpierw kilka rurek wzdłuż najzimniejszych ścian. Jeżeli można je tam również zagęścić to tym lepiej. -
Na szybko odręczny szkic. Myślę że lepiej zobrazuje to co próbowałem opisać. Rura ma rozstaw co 15cm i nie ma zagęszczenia przy ścianach zewnętrznych. Gorąca woda idzie do ściany zewnętrznej i wraca meandrem przez cały pokój do rozdzielacza. Dodatkowo pod oknem ma wrócić grzejnik, który był tam wcześniej, więc podłogówka to docelowo nie będzie jedyne źródło ogrzewania. Spodziewałem się jednak, że sama podłogówka zapewni przynajmniej te 21*C w pokoju. Jeśli dobrze rozumiem, na początek zmniejszyć przepływ, powiedzmy do 2l? Zawór mieszający to VTA522 31620100 PN10 K340 ustawiony na max tj. 45*C. Rozumiem, że przydałoby się go wymienić na taki z większym zakresem. Czy jest Pan w stanie polecić inny zawór?
-
Przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne · Napisano
Akurat 10 stopni różnicy pomiędzy temperaturą wody na zasilaniu oraz temperaturą powierzchni podłogi to rzecz zupełnie normalna. Proszę zauważyć, że typowa temperatura zasilania w instalacji z kotłem to 40°C zaś maksymalna dopuszczalna temperatura podłogi to zaledwie 29°C. Proszę zrobić dwie rzeczy. 1. Podnieść temperaturę zasilania o kilka stopni, na początek może być 45°C. 2. Obniżyć przepływ przez pętlę. W efekcie temperatura w początkowej części pętli wzrośnie, ale będzie się zmniejszać na dalszym odcinku. Przy czym woda nie może właśnie płynąć zbyt szybko. Musi mieć dość czasu aby się wychłodzić (oddać ciepło). Odpowiednio do tego wzrośnie temperatura podłogi ogrzewanej przez ten początkowy odcinek pętli. O ile dobrze zrozumiałem to on jest przy najzimniejszej ścianie. W systemie z suchym jastrychem trzeba się ponadto liczyć z koniecznością ustawiania wysokiej temperatury zasilania. W związku z tym zawór mieszający powinien mieć górny zakres temperatury do 55°C. Jeżeli straty ciepła w pomieszczeniu będą duże, bo budynek jest słabo ocieplony, to żadne ogrzewanie podłogowe nie będzie w pełni skuteczne. Tu podłoga nie może być nazbyt gorąca, a to obniża moc cieplną. Tak na przyszłość, do kolejnych pomieszczeń, przesyłam rysunki z przykładowymi schematami ułożenia rur. Początkowy, a więc najcieplejszy odcinek powinien być przy najzimniejszych (zewnętrznych) ścianach. -
W kwestii wyjaśnienia, chciałbym dodać kilka słów (choć możliwe też że ja źle zrozumiałem). 1. Otóż temperatura zasilenia 38*C i powrotu ~35*C wynika oczywiście z dużego przepływu (2.5l). Zmniejszenie przepływu zmniejsza temperaturę podłogi i w pomieszczeniu. Stąd takie ustawienie obecnie. Może jest tu jeszcze jakieś pole do optymalizacji. 2. Temperatura podłogi wynosi zaledwie 28*C i to w najcieplejszym miejscu. Mówię zaledwie, bo jest to ok. 10*C różnicy między temp podłogi a zasileniem. 3. Temperaturę mierzę nad rurkami. Pomiędzy nimi jest o 1-2*C niższa w zależności od miejsca pomiaru. 4. Podłoga nad rurką przy ścianie zewnętrznej ma ledwo 24*C. Im dalej od tej ściany, a bliżej wejścia do pokoju, temperatura nad rurkami stopniowo się zwiększa do 26-27*C. 28*C, jest przy przejściu przez ścianę i ok. 1-1.5m dalej., później im bliżej tej ściany zewnętrznej tym zimniej. 5. Podłoga ma średnio powiedzmy te 26*C, a w pomieszczeniu jest max 20*C na termometrze pokojowym, a termometr elektroniczny który wczoraj zakupiłem pokazuje 19.5*C i 55% wilgotności. 6. Pętla przechodzi przez korytarz, tam jest taki sam układ, tj Sander StandardAlu i Fermacell EE20 na wierzchu, tylko jastrych nie jest sklejony, tylko ułożony tymczasowo, tak by dało się go rozebrać i dołożyć kolejne pętle. Temperatura jastrychu nad rurą zasilania na korytarzu jest nieznacznie cieplejsza niż w pokoju. 7. Jest to jedyna pętla jaką udało się wykonać w tym roku. Kolejne dopiero na wiosnę, bo trzeba wyrównać strop w kolejnych pomieszczeniach zaprawą wyrównującą - ta jest gotowa tylko w tym 1 pokoju i na korytarzu. To co najbardziej mnie niepokoi to 2 rzeczy: a. Duża różnica między temperaturą podłogi a belki zasilającej, b. niska temperatura powietrza w pokoju. Do tego dochodzą do mnie słuchy że: Fermacell jest bardziej izolatorem niż przewodnikiem i ma dużo gorsze parametry niż beton czy anhydryt, więc to ciepło nie przedostaje się w górę, oraz że SanderStandard Alu słabo oddaje ciepło i lepiej było wybrać system z aluminiowymi radiatorami, które są grubsze niż folia w tym systemie. Niestety nie wiem, czy i na ile wybór tego konkretnego systemu (Sander) i płyt Fermacell mają wpływ na obecną sytuację i czy zmiana na inne rozwiązania mogłaby przynieść znaczącą poprawę. 1-2*C więcej na powierzchni podłogi to raczej nie byłaby znacząca poprawa.
-
Przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne · Napisano
Temperatura powierzchni podłogi w granicach 25-28°C jest w pełni prawidłowa. Z założenia temperaturę 29°C w pokojach traktuje się jako dopuszczalne maksimum (poza strefą brzegową). Podłoga o wyżsszej temperaturze może powodować dyskomfort. Po wykończeniu podłogi, a więc po jej pokryciu kolejnymi warstwami różnica pomiędzy temperaturą bezpośrednio nad rurkami oraz pomiędzy nimi się zmniejszy. Ciepło będzie po prostu bardziej równomiernie rozpraszane. Jeżeli zas chodzi o temperaturę zasilania to ona również mieści się w granicach normy. Standardowo podłogówkę z kotłem projektuje się na parametry 40/30°C (zasilanie/powrót). Jak widać teraz temperatura na powrocie jest zdecydowanie zbyt wysoka i w związku z tym przydałoby się stłumić nieco przepływ. Ten zbyt duży obecnie przepływ może wynikać z faktu, że obecnie zasilana jest tylko jedna pętla, a docelowo ma ich być kilka. Pompa obiegowa powinna być więc teraz nieco inaczej ustawiona. Generalnie trzeba się liczyć z faktem, że w podłodze w systemie suchym będzie potrzebne utrzymywanie nieco wyższej temperatury zasilania, niż w typowej podłogówce z rurkami zalanymi w warstwie jastrychu. Suchy jastrych i jego podkład po prostu gorzej przejmują i rozpraszają ciepło. Ale dramatu tu nie ma, z opisu wynika, że poza zbyt wysoką temperaturą powrotu, reszta działa mniej więcej prawidłowo.
-
-
Doradcy redakcyjni i firmowi
-
Janusz Werner
Budujemy Dom - działka i dom -
Jarosław Antkiewicz
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne
Zapytaj eksperta -
Joanna Dąbrowska
Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza -
Małgorzata Kolmus
Budujemy Dom - otoczenie domu
Zapytaj eksperta -
Aleksander Rembisz
Budujemy Dom - budownictwo ogólne
Zapytaj eksperta -
Norbert Skupiński
Budujemy Dom - podstawa domu
Zapytaj eksperta -
KREISEL - Technika Budowlana
Zapytaj eksperta -
PROFIX - narzędzia PROLINE
Zapytaj eksperta -
Osmo - profesjonalna ochrona drewna
-
Alnor - systemy wentylacji
Zapytaj eksperta -
Arbet - styropian, XPS
Zapytaj eksperta -
Blachy Pruszyński - pokrycia dachowe
Zapytaj eksperta -
Buderus - technika grzewcza
Zapytaj eksperta -
Eko-Bio - przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zapytaj eksperta -
De Dietrich - systemy grzewcze, OZE
Zapytaj eksperta -
Drutex - stolarka okienna i drzwiowa
Zapytaj eksperta -
Fakro - okna dachowe
Zapytaj eksperta -
Foveo Tech - profesjonalne systemy ociepleń
Zapytaj eksperta -
Hörmann - bramy, drzwi, ościeżnice, napędy
Zapytaj eksperta -
Isover Saint -Gobain - mineralna wełna szklana i skalna
Zapytaj eksperta -
Knauf - chemia budowlana, systemy ociepleń
Zapytaj eksperta -
Krispol - bramy, okna, drzwi oraz rolety okienne
Zapytaj eksperta -
Lindab - wentylacja, dachy, elewacje
Zapytaj eksperta -
FENIX Polska - elektryczne ogrzewanie płaszczyznowe
Zapytaj eksperta -
Perlit Polska - perlitobeton, perlit ekspandowany, zaprawy
Zapytaj eksperta -
Piotrowice II - Profesjonalna Chemia Budowlana
Zapytaj eksperta -
Polbruk - kostka brukowa
Zapytaj eksperta -
Purmo - grzejniki, ogrzewanie podłogowe, rury
Zapytaj eksperta -
Śnieżka - farby, systemy dekoracyjne
Zapytaj eksperta -
Velux - okna dachowe
Zapytaj eksperta -
Weber - elewacje, hydroizolacje, posadzki
Zapytaj eksperta -
WIŚNIOWSKI - drzwi, okna, bramy, ogrodzenia
Zapytaj eksperta -
Bosch Termotechnika - technika grzewcza
Zapytaj eksperta
-