Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Gratulacje! Pamiętam że u mnie to był wielki dzień gdy dostałem PnB. Chyba tylko podczas narodzin byłem bardziej szczęśliwy icon_biggrin.gif
No i w końcu ta kopuła przestanie być wirtualną icon_smile.gif
Napisano
nie pękaj
zbieraj siły
pozytywnie myśl na zaś
no i najważniejsze - miej świadomość że wyzwań , radości ale i wcurrrrewiania będzie niemało
Znaczy się - nie zabraknie emocji i podwyższanej często adrenaliny
A o to w życiu przecież chodzi - prawda? icon_smile.gif
Jazda - do roboty.....
Napisano
Cytat

Az tak to ja się nie cieszyłem. Może dla tego że tak to się wlekło ze jestem już tym zmęczony.


Nie przejmuj się... każdy budujący ma lepsze i gorsze momenty...
POWODZENIA!!!
Napisano
Cytat

Az tak to ja się nie cieszyłem. Może dla tego że tak to się wlekło ze jestem już tym zmęczony.


niestety. Papierki potrafią skutecznie wyhamować nasz impet i optymizm.
Napisano
to może jeszcze się dopytam, jak za dwa tygodnie mam jechać do starostwa , zawieść papiery + dziennik budowy.
Czy ten dziennik budowy ma być już jakoś specjalnie wypełniony? ( to mój pierwszy dziennik budowy)

W starostwie zonie tylko powiedzieli żeby przywieść nic więcej.
Napisano
Nie musisz wypełniać - my też zawieźliśmy nówkę icon_biggrin.gif, w starostwie tylko opieczętują i wtedy dziennik budowy stanie się Dziennikiem Budowy icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

ok. A kiedy się podaj kierownika budowy?

Bo jak mi ten DB postemplują to mam 7 dni na rozpoczęcie budowy.



kto tak powiedział
my budowę zaczęliśmy dużo później niż 7 dni po podstemplowaniu DB
i nikt nic na ten temat nie mówił
Napisano (edytowany)
Na rozpoczęcie budowy masz 3 lata – po tym terminie traci ważność PnB.

Na 7 dni przed planowanym rozpoczęciem robót budowlanych, należy zgłosić ten fakt w urzędzie (+ zawiadomienie projektanta), dołączając na piśmie, oświadczenie kierownika budowy (robót), stwierdzające przyjęcie obowiązku kierowania budową (robotami budowlanymi), a także załączając zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzonym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności. (PB art. 41)


dopisałem:

Dziennik budowy zasady : http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-02-108-953

Cytat

§ 4. 1.Inwestor, składając zawiadomienie o zamiarze rozpoczęcia robót budowlanych lub wznowienia robót budowlanych, występuje do właściwego organu o wydanie dziennika budowy.
2.Organ, o którym mowa w ust. 1, wydaje dziennik budowy w terminie 3 dni od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna, za zwrotem kosztów związanych z jego przygotowaniem.



Jako wykonawcę wpisujesz siebie. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziś otrzymałem z firmy "Centrum projektowo-obliczeniowe CENTINO" www.centino.pl/ zamówiony projekt ogrzewania podłogowego razem z rozprowadzeniem rurek w wylewce, doborem akcesoriów itp. Dodatkowo Otrzymałem OZC (Obliczenia Zapotrzebowania na ciepło)

Całość to dobre 100stron obliczeń. Wychodzi na to, że potrzebuję źródła ogrzewania o mocy 10kW. A przyznam się ze na oko sobie kiedyś liczyłem 16kW. Pamiętam , jak byłem u kolegi Adama MK i on już w tamtym roku bez obliczeń szacował źródło na 8-10kW

Nie należy się tez dziwić gdy w ulotkach reklamowych CENTINO będzie zdjęcie mojego domku To była część umowy

Do umowy jednak nie należało to co teraz napiszę. Firma podeszła do sprawy bardzo profesjonalnie, trwało to dość długo ale każde pomieszczenie jest dokładnie wyliczone. I o to przecież chodzi Liczę także że firma wykona mi po wykonaniu inwestycji certyfikat energetyczny, który jest konieczny
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
niekoniecznie trzeba go pobudować we Wrocławiu albo innym cieplejszym rejonie kraju i bedzie ok. Domy Lipińskich nie są pasywne np w Giżycku
Napisano
Cytat

Do pasywnego zabrakło bardzo niewiele.
Wyszło 57,5 MJ/m2/rok (strona 59 wydruku) co daje 15,97 kWh/m2/rok.
Dom pasywny uznaje się poniżej 15 kWh/m2/rok.


Coraz częściej czytam że obecnie dla naszej strefy klimatycznej zużycie 10-12kWh/m2 daje dopiero standard pasywny.
Co nie zmienia faktu że gratuluję wyniku icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Do pasywnego zabrakło bardzo niewiele.
Wyszło 57,5 MJ/m2/rok (strona 59 wydruku) co daje 15,97 kWh/m2/rok.
Dom pasywny uznaje się poniżej 15 kWh/m2/rok.


Taki wynik z pewnością nie jest powodem do zmartwień icon_smile.gif . Czy poza własną satysfakcją z powodu zakwalifikowania domu do grupy pasywnych są jakieś dodatkowe profity?
I tak trafisz do ulotek reklamowych icon_razz.gif .
Napisano
Zaczynasz stąpać po coraz cieńszym lodzie...
icon_lol.gif

Jak zbudujesz chałupkę co "pobiera" nie więcej jak 10 kWh/m2/rok to zaczniesz studiować problem chwilowej "nadprodukcji" ciepła, jak Cię kto odwiedzi!
Wpadnie pogadać, Ty mu kawkę zapodasz (i sobie) - i zaraz we wnętrzach się 36stC zrobi!
icon_lol.gif

(oczywiście - to żart, ale...)
Tak zbudowany dom narzuca na mieszkańców pewne ograniczenia...
Nie bardzo wyobrażam sobie zamieszkiwanie wewnątrz naczynia Dewara...

Ja idę inną drogą.
Staram się o dom zero-energetyczny.
Słoneczko podaje nam gratis niemałe ilości energii.
Wystarczy ją "pobrać" "zmagazynować na potem" i użyć gdy potrzebna.
Znacznie łatwiej wtedy jest poregulować sobie parametry wnętrz tak, jak nam wygodnie.
Straty ciepła też mają zalety i też są POTRZEBNE!
icon_lol.gif

Adam M.
Napisano
Ja dodam, ale proszę tego nie odczytywać jako złośliwość, że do „pasywności” wlicza się też energię potrzebną do schłodzenia – a „nasi” jakoś ten element pomijają.
We wszystkich możliwych wyliczeniach, uwzględnia się temperaturę (obliczeniową) wewnętrzną tylko dla okresów grzewczych.

Idąc tym tropem, to pasywność można uzyskać również „obniżając” temperaturę wewnątrz pomieszczeń w okresie grzewczym. icon_eek.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Się właśnie nie zakwalifikowałem do pasywniaków icon_smile.gif A jedyne profity to niskie opłaty, mam nadzieję. A wszystko i tak wyjdzie w praniu ;)


W mojej poprzedniej wypowiedzi "uciekło" słowo nie.
Skoro wszyscy pocieszają icon_lol.gif to również coś dorzucę od siebie. Pomyśl o tych, co potrzebują 8 ton węgla, aby przetrwać zimę! A latem i tak mają wędzarnie w domu.
Napisano
Cytat

Idąc tym tropem, to pasywność można uzyskać również „obniżając” temperaturę wewnątrz pomieszczeń w okresie grzewczym. icon_eek.gif icon_biggrin.gif


Dokładnie,
Możemy naciągnąć wyniki i gdyby tylko Autor chciał nie jest to żaden problem. Zapotrzebowanie liczone jest przecież i z współczynników przenikania jak i z różnicy temperatur. Stąd zależnie od strefy klimatycznej oraz temperatury wewnętrznej możemy wyniki zmieniać i to dość znaczenie. Weźmy np. wiatrołap dla którego możemy przyjąć 20° lub 16° właściwie w zależności od "widzimisię" i jakości drzwi jednych i drugich. Wiatrołap w strefie V (-24°) o temperaturze wewnętrznej 20° daje nam delta T 44°. Ten sam wiatrołap w strefie I (16°) i temperaturze obliczeniowej 16° daje delta T 32° a to różnica prawie 30% !!!

Może zastanówmy się z Autorem gdzie ciepełko ucieka i tu pomyślimy nad poprawą. Jedna rzecz, która wydała mi się nieekonomiczna to wielkość powierzchni szklonej na środku kopuły. O ile dobrze pamiętam mieliśmy około 6 m2 szklenia przez szpiczastą konstrukcję. Gdyby to szklenie wykonać bardziej płasko zdecydowanie zmniejszyłaby się powierzchnia ucieczki ciepła. Nie potrafię znaleźć uzasadnienia dlaczego projektant wykonał tak silnie szpiczaste szklenie. Słońca więcej nie wpadnie przez to a ciepełko ucieka.

Pozdrawiam Krzysztof
Napisano
Dziękuję za sugestie z tym szpiczastym przeszkleniem.

Przyznam się, że nie zwróciłem na to uwagi. Po prostu u architektów było wiec przejąłem to z dobrodziejstwem inwentarza , a raczej zostało mi to dane.

Ten element to jeszcze śpiew przyszłości ale pokombinuje co tu z nim zrobić, ewentualnie czym zamienić.

W tym miejscu chciałbym przedstawić Pana Krzysztofa z Centino który robił dla mnie projekt podłogówki oraz OZC.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ale się nad nim znęcali icon_biggrin.gif Nie mogli dynamitem go potraktować- szybciej i prościej by było icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ten slup to się dziś na faceta prawie przewali, az mi ciśnienie podskoczyło. Potem wyciągali go polonezem trakiem, ale, ze nie ma haka to zaczepili linkę za resor :(


Prawdziwe zawodowstwo.
Nie szkoda słupa? Bociany mogły gniazdo założyć icon_smile.gif
Napisano
Z tego słupa jak i z linek muszą się w energetyce rozliczyć - tak mówili.
A ja jestem szczęśliwy że słup zniknął. Oj bardzo szczęśliwy. I liczę, że teraz w końcu zacznie się budowa icon_smile.gif
Napisano
no tutaj jest dużo takich co się nie mogą doczekać tej twojej budowy icon_smile.gif
Napisano
mały zonk. Dziś przyjechała ekipa zakładać licznik i w końcu nie założyła bo elektrycy od skrzynki położyli za cienki przewód i nie włożyli jakiegoś wyłącznika :( I się przepychanka zacznie żebym to ja sfinansował te zmiany.
Niedoczekanie!

Jutro liczę , że będę miał geodezyjnie zrobiony obrys budynku icon_smile.gif I w końcu zobaczę gdzie to dokładnie ma być icon_smile.gif
Gość gawel
Napisano
Ja mam takie upierdliwie pytanie i mało związane z pasywnością budowlaną , czy ta budowa to wystartuje ??? icon_rolleyes.gif czy to będzie nadaj kryptoreklama i bicie piany trzepaczka przemysłową bo temat jest jakoś oblinkowany że kopuła i w ogóle wielkie halo a po prostu załóżmy że przyłącza już są i pokaż konkrety , takie potyczki to są dobre na zwykłych budowach icon_wink.gif
Napisano
Ale kręgi icon_smile.gif Prawie jak te w zbożu icon_smile.gif
Tak swoją drogą - ile kosztuje tyczenie po okręgu ? icon_smile.gif
W mojej okolicy biorą 40 zł za punkt w narożniku, a koło tych punktów to trochę "n" ma ;)
Napisano (edytowany)
Cytat

Ale kręgi Prawie jak te w zbożu
Tak swoją drogą - ile kosztuje tyczenie po okręgu ?
W mojej okolicy biorą 40 zł za punkt w narożniku, a koło tych punktów to trochę "n" ma ;)



Gość od koparki dopiero się ucieszy jak to zobaczy . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Fajna szafa icon_biggrin.gif Tablicę budowlaną postaw od ulicy - po budowach jeżdzi masa PH (szukają klientów) i w ten sposób unikniesz wycieczek po placu po twój nr. tel.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...