Skocz do zawartości

Domek SRX oraz reszty


Recommended Posts

Cytat

A
30 cm mają ławy i 96 cm kostki betonowej, Kostka betonowa ma wysokość 12 cm, więc będzie jej 8 warstw (chociaż gdzieś jeszcze musi być zaprawa, czyli być może 7 warstw).



Czyli co? Twoim zdaniem lepiej wrzucić to co wybraliśmy? Pytam o zaistniałą sytuację bo to, że według Ciebie niepotrzebnie wybraliśmy ta ziemię to już wiem.



Jeśli ten grunt to piasek delikatnie zanieczyszczony gliną to ładuj to z powrotem do wykopu, 25 cm piachu i zagęszczaj go mechanicznie , większe grudy w trakcie sypania, zagęszczania które się pojawią , usuwaj ,wywalaj ręcznie ze środka budynku. Oczywiście pod chudziakiem tak z 30 cm musisz nasypać porządnego czystego piachu . Chudziak dopiero na wiosnę ,grunt obsypany z obu stron ściany przyziemia jeszcze w tym roku, to ważne przed obfitymi opadami deszczu i śniegu .Woda b.dobrze zagęści to wypełnienie gruntem pod posadzki.

Zagęszczaj go mechanicznie (przypilnuj tą czynność ! ) bo potem ściany działowe i wykończone posadzki będą opadać razem z podłogą, kaflami w trakcie użytkowania ,będzie pełno pęknięć i mikro rys na nich .
dopisałem:
Nie zapomnij o izolacjach pionowych i poziomych ścian przyziemia do wykonania pionowych izolacji użyj mas wodorozcieńczalnych ,bo ściany w tym roku już nie uzyskają odpowiedniej wilgotności do użycia innych izolacji . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mechanicznie znaczy jak?



JAKĄŚ ZAGĘSZCZARKĄ
zageszczarka-80kg-55-km-mp-7698-.jpg

Parametry techniczne :
Moc silnika - 5,5KM
Waga - 80KG
Siła odśrodkowa - 15kN
Częstotliwość drgań - 70Hz
Szerokość robocza - 470x540mm
Prędkość robocz - 25 cm/s
Głębokość ubijania gruntu - 30cm

Ważna jest głębokość ubijania gruntu i należy jednorazowo sypać taką grubość gruntu jaką może maszyna zagęścić ,a najlepiej zagęszczać troszkę mniejszej grubości warstwę.W trakcie zagęszczania należy zagęszczać na zmianę tą samą warstwę grunt z obu stron ściany fundamentowej żeby jej nie uszkodzić - przesunąć ,może pęknąć pod naporem gruntu.
Niedopuszczalne jest zasypanie całych ścian fundamentowych na raz "i dla oka " ubicie ostatniej warstwy na wierzchu ! Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Już wiemy. Z tą ziemią to będzie tak, że pod garaż damy tą naszą, ale tak jak radzicie będziemy wybierać tą glinę ręcznie, na resztę będzie kupiony piach. Kierbud poszedł na takie ustępstwo, ale zalecił zrobić wieniec. Nie wiem czy to przez to, że u naszych sąsiadów ziemia nierówno osiada czy co.
Chłopcy jadą z robotę równo, cieszy mnie to. Choć ja nie mam kompletnie czasu a nic i mam przez to ogromne wyrzuty sumienia. Aplikuję na stanowisko Dyrektora i od 2 tygodni jestem myślami w pracy, przygotować muszę projekty pewne, a rekrutacja kończy się na początku grudnia. Jak nie zostanę tym Dyrektorem to się pochlastam! Trzymać kciuki za mnie i to mocno.

Mam zdjęcia, ale nie wiem kiedy je wrzucę, teraz już muszę lecieć do pracy.
Link do komentarza
Dobrze trzymacie. icon_biggrin.gif Zostałam zaproszona na rozmowę. icon_biggrin.gif Także trzymajcie nadal, bardziej intensywnie we wtorek. icon_smile.gif Normalnie aż sobie buty z tej okazji kupiłam. icon_smile.gif


A teraz budowa. Nasi budowlańcy (wcale nie narzekam) nie dali folii izolacyjnej pod bloczki fundamentowe, pomalowali tylko całe ławy dysperbitem. icon_confused.gif Już po ptokach bo zaraz będziemy fundamenty zasypywali. Kto mi powie czy ta folia jest bardzo tam potrzebna, oni mówią że nie, ale już nauczyłam się nie polegać na ich zdaniu. Czy możemy ją położyć teraz na bloczkach fundamentowych przed murowaniem ścian?
Link do komentarza
Cytat

A teraz budowa. Nasi budowlańcy (wcale nie narzekam) nie dali folii izolacyjnej pod bloczki fundamentowe, pomalowali tylko całe ławy dysperbitem. icon_confused.gif Już po ptokach bo zaraz będziemy fundamenty zasypywali. Kto mi powie czy ta folia jest bardzo tam potrzebna, oni mówią że nie, ale już nauczyłam się nie polegać na ich zdaniu. Czy możemy ją położyć teraz na bloczkach fundamentowych przed murowaniem ścian?



akurat wczoraj czytalam sobie o budowie fundamentow, no i wedlug informacji tam podanych (ze strony instrukcja.pl):

"Izolacja przeciwwilgociowa nadal często sprowadza się do dwukrotnego posmarowania wierzchu ław lepikiem asfaltowym. Jednak to rozwiązanie jest wystarczające tylko w domach niepodpiwniczonych, posadowionych na gruntach przepuszczalnych. Przy gruntach spoistych, wysoko występującej wodzie gruntowej lub w domach podpiwniczonych należy stosować bardziej skuteczne materiały, np. papę asfaltową (najlepiej termozgrzewalną) bądź odpowiednio grubą folię hydroizolacyjną."

tylko zaznaczam, ze ja sie na tym kompletnie nie znam i moze sie okazac, ze te informacje sa nieprawdziwe, nieaktualne lub w ogole z kosmosu icon_rolleyes.gif wiec poczekaj, az sie jakis spec wypowie.
Link do komentarza
Fundamenty zasypane! Uff 217 ton piachu i trochę naszej ziemi, którą (nie narzekam) nasi budowlańcy pod krótką nieobecność R. wrzucili zamiast do garażu to do kotłowni i pokoju babci. icon_confused.gif

Kierbud wyraził też zgodę na murowanie, po warunkiem codziennego zabezpieczania budowy na wypadek przyjścia zimy. Sprawdził też dziś zagęszczenie (wszystko jest dobrze), powiedział, że jest ok i pojechał. icon_smile.gif Ze zdjęciami jestem w lesie, nie mam na nic czasu. icon_smile.gif Jutro wezmę aparat to coś cyknę. icon_smile.gif

A i jeszcze chciałam Was pochwalić, że dobrze te kciuki trzymacie. icon_smile.gif Zostałam zaproszona do drugiego etapu konkursu. icon_biggrin.gif Jeszcze poproszę o parę dni trzymania, szczególnie we wtorek bo mam rozmowę, a później do ogłoszenia wyników. icon_smile.gif
Link do komentarza
ja osobiście bym nie murował - patrzyłem na pogodynke i tam za tydzień widziałem już ujemne temperatury, a za 2 tygodnie i trochę mignęło mi gdzieś w nocy nawet -20....

uważam że nie ma sensu aż tak się spieszyć...
Link do komentarza
Popieram - wstrzymaj się z murowaniem. Wiem że pogoda kusi ale teraz mamy listopad - co innego gdyby to był marzec..... Pamiętam jak rok temu umówiłem na poniedziałek brygadę i chciałem zwozić materiały, zima zaczęła się w sobotę i tak trzymała do marca. icon_eek.gif. Najważniejsze że macie już fundamenty, to pozwala i znacznie ułatwia rozpoczęcie prac wczesną wiosną icon_idea.gif
Ps. Brakiem izolacji poziomej na ławach zbytnio się nie przejmuj, wbrew temu co można przeczytać nie ma ona aż tak istotnego wpływu (skoro fundamenty i tak stoją w ew. wodzie). Przypilnuj dokładnie izolacji na fundamentach (tej właściwej), najlepiej 2 warstwy papy wypuszczone jakieś 10-15 cm do wewnątrz tak aby łatwo można było potem połączyć z izolacją posadzki.
Link do komentarza
Cytat

Fundamenty zasypane!
Kierbud wyraził też zgodę na murowanie, po warunkiem codziennego zabezpieczania budowy na wypadek przyjścia zimy.


A z zewnątrz nie zapomnieli zasypać fundamentów !

Z czego ściany parteru i jaka technologia zaprawa czy klej ?

Nie dając zdjęć ,pozbawiasz się dodatkowego nadzoru z naszej strony . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jestem Panią Dyrektor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :509:



Kurna, gdybym to podejrzewał, to nigdy w życiu nie odważyłbym się wtedy przerwać wam tej sesji z Radkiem... icon_redface.gif Chociaż otwarłaś wtedy (po pięciu minutach) drzwi tak cudownie rumiana...
Aż mi się łza w oku zakręciła wtedy... że u mnie to już łabędzi śpiew.

Gratuluję!!!
I nadal trzymam kciuki!


PS. Mam nadzieję, że jeszcze nad Tanwią wypijemy kiedyś kieliszeczek czegoś... icon_lol.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Dziękuję wszystkim za gratulacje. icon_biggrin.gif

U nas dobrze mamy mało czasu na wszystko, cały czas praca-dom, praca-dom i budowa bo jednak cały czas budujemy. Nie wiem kiedy to wszystko nadrobię. icon_smile.gif



mam jedno zastrzeżenie tylko....nie widzę was na liście zlotowej.... icon_evil.gif
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Cytat

Niestety szczytowe ściany już postawione były ale przy tej belce dadzą styro (Adiqq wie o co chodzi icon_razz.gif )



każ im podkuć i daj styro....wystarczy że kilka cm się zmieści...
ja nie byłem taki twardy przy belkach (bo bałem się poślizgu przy pracach) i do dzisiaj tego żałuję....
Link do komentarza
Cytat

...jak już będą kuć - to niech zrobią na 10+
...imho - jak już tam są i robią to niech to zrobią richtig tak jak mo być !

O szczytowych piszę - bo źle są zrobione



Już w 2010 pisałem o tym w tym wątku,ale SRX się nie ustrzegła .


https://forum.budujemydom.pl/Najczestrze-bl...omu-t10805.html
Szlifierka kontowa z tarczą diamentową i niech rżną morze się w końcu nauczą Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Sandra bardzo fajny ten dom i ma identyczny układ funkcjonalny jak mój icon_eek.gif (ilośc i rodzaj pomieszczeń na kondygnacjach) z tym że ci powiem że nawet gdyby kiedyś tam zechciała mieć większa powierzchnie to z powodzeniem możesz przerobić garaż na salon wstawiąjąc przeszklenie zamiast bramy icon_wink.gif , trzymam kciuki i będe kibicował
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...