Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano

Jeżeli zasilanie tych gniazdek jest od góry to wystarczy delikatnie wykuć  przewody i zrobić puchy wyżej, dobrze że nie robił gniazd w blatach są niebezpieczne na zalanie i sypie się w nie z blatów.

Napisano
26 minut temu, retrofood napisał:

przy tej wyspie nie widzę pipy

To nie jest pipa, tfuuu, wyspa autorusa... tylko z jakiejś prezentacji...

 

Widzisz chyba, że te ściany w kuchni jakieś takie proste...

Napisano

Uważam że dla zachowania spójności tego projektu, powinieneś jednak skierować uwagę na coś bardziej obłego. Takie graniaste sprzęty mogą być w tych wnętrzach dość dużym dysonansem. 

 

 

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam serdecznie. Jestem tu nowa. W tym roku planujemy zacząć przygotowania do wybudowania domu w przyszłym roku. Szukamy jak najtańszego domu, gdyż finanse nie pozwalają nam marzyć o wielkim 200 metrowym lokum.. mamy możliwość wybudowania domu na działce mojego taty, do tej pory zastanawialiśmy się nad domem szkieletowym tzw "skandynawskim", ale natknęłam się na domy kopułowe. Przyznam, że koszty podawane na stronach architekta i innych są kuszące, a wygląd ich mnie bardzo zauroczył. Jednak jak tak patrzę i śledzę ten dziennik, to wygląda mi na to, że budowa takiego domu wcale nie zajmuje kilka miesięcy... No i nie potrafię znaleźć konkretnych kwot, w jakich zamknął się inwestor. Czy ktoś jest w stanie podać mi ile potrzebuję pieniędzy żeby wybudować, powiedzmy podobny dom do stanu surowego zamkniętego? A ile do stanu pod klucz? Chciałabym rozważyć wszystkie opcje zanim podejmę decyzję o formie domu, ale nigdzie nikt nie podaje konkretnych kwot w jakich można się zamknąć z domem kopułowym... 

Napisano (edytowany)

przede wszystkim licz, że sporo mebli musi być na zamówienie, by ustawić je pod ścianą zewnętrzna, która jest nie tylko okrągła, ale zwężająca się ku górze.

Autorus długo szykował się na zrobienie blatu w kuchni.

 

Dom jest efektowny, oryginalny, ale nie wiem czy jest wzorem najtańszego budowania?

 

Skupcie się na projekcie domu do rozbudowy. Wybudujecie minimum a jak beda środki dobudujecie kolejne m2. Bo przy budżecie na styk łatwo zostać z rozgrzebaną budową i pustym kontem.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Właśnie otrzymałam odpowiedź od pana Sergiela, sugeruje on, że budowa takiej kopuły o powierzchni użytkowej 120m2 (4 sypialnie) wyniesie mnie 420 tysięcy... To dużo za dużo przy naszym budżecie. My nawet połowy z tego nie mamy. Wychodzi na to, że musimy rozważyć budowę szkieletowego domu do takiego momentu żeby "jakoś" w nim zamieszkać, a resztę dłubać powolutku do końca. Trochę się zawiodłam, bo opisy na stronach internetowych są baaardzo obiecujące, a wychodzi na to, że koszt jest dość duży. Być może budowę szkieletowego też przeliczam zbyt optymistycznie, ale chyba będziemy zmuszeni wybrać opcję, która pozwoli nam zrobić chociaż stan surowy zamknięty.. 

Edytowano przez Ewepom (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

chcecie budować dom przy budżecie 210 tyś? 
No może jakiś letniak 60 m2?

10 tyś to wam szybko zejdzie na projekt, adaptację, przyłącza, zabezpieczenie placu budowy, geodetę i kierbuda.

Nawet łopaty nie wbijecie. 

Stan surowy to 1/3 kosztów budowy. 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano
26 minut temu, Ewepom napisał:

 będziemy zmuszeni wybrać opcję, która pozwoli nam zrobić chociaż stan surowy zamknięty.. 

No, i co dalej? - właściwie bez możliwości zamieszkania i z pustym portfelem...

 

Załóż nowy temat, żeby nie zaśmiecać autorusowi  tego wątku i doświadczeni userzy na pewno coś podpowiedzą :icon_lol:

Napisano

Właśnie taki jest zamysł. Kiedyś mieszkaliśmy w domku w Holandii o powierzchni 75m2, miał jedną sypialnię na dole i dwie na poddaszu. Dla nas był idealny, dlatego też nie przeszkadza nam niewielka powierzchnia. Z resztą skoro da się mieszkać w mieszkaniu do 40m2 to i w domu 60m2 się da. Nie chcę brać kredytu na 30 lat, tylko na 10, bo wiadomo, że zdolności do spłaty nie da się przewidzieć, a już zwłaszcza w tak długim terminie. Przeglądam mnóstwo domów i projektów, zastanawiam się, czy da się w ogóle zbudować coś do 200 tysięcy o powierzchni do 80m2. Te kopuły zachęcały, ale w takim razie trzeba dalej szukać innych koncepcji.. 

Ok, właściwie już dostałam odpowiedź i rozwiałam choć w części swoje wątpliwości. Dziękuję wszystkim :)

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Taras lada moment zostanie skończony :)


32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

Mam takie pytanko, jak to obrobić? jest to cześć fundamentu, zazbrojona. Nie chce tego obklejać płytkami. Potrzebna imo jakaś masa wyrównująca, odporna na warunki atmosferyczne.

36.jpg

37.jpg

Napisano
6 godzin temu, autorushd napisał:

Mam takie pytanko, jak to obrobić? jest to cześć fundamentu, zazbrojona. Nie chce tego obklejać płytkami. Potrzebna imo jakaś masa wyrównująca, odporna na warunki atmosferyczne.
37.jpg

Zaciągnąć zaprawą wyrównawczą zewnętrzną, nałożyć izolację Flexideck podbarwioną na kolor płytek.

A na to bbezbarwną  emalię poliuretanową Hydrograff HP.

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Szukam sposobu jak zacienić okno. Jest sporo rozwiązań ale .... nie na okna łukowe. Konkretnie chodzi o największe przeszklenie czyli wyjście tarasowe. Wysokość max 3,5m i to w kształcie koła a nie zwykłych łuków. I 5 sek temu wpadło mi do głowy żeby zamocować na ramie magnesy neomydowe i do tego lekka konstrukcję która po sezonie idzie do garażu.

Kiedyś testowałem folie odbija jace światło ale po kilku latach je zdjąć to trzeba być mistrzem świata.

Napisano

Piszę o wpływie wody, bo widzę co się dzieje w przyrodzie - lasy i łąki - gdy wody jest pod dostatkiem i jest wysoka temperatura... Dawno nie widziałem takich zarośli, traw i kwiatów... Zieleń w okolicy wręcz szaleje!

Napisano
Dnia 2.05.2020 o 17:40, autorushd napisał:


14.jpg
 

 

Dnia 21.06.2020 o 08:38, autorushd napisał:

Szukam sposobu jak zacienić okno. Jest sporo rozwiązań ale .... nie na okna łukowe. Konkretnie chodzi o największe przeszklenie czyli wyjście tarasowe. Wysokość max 3,5m i to w kształcie koła a nie zwykłych łuków

 

Coś ala markiza koszowa?

images?q=tbn:ANd9GcTkimXfJsaXLKy2PKsYkWt

koszowe-4.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Niezłe :) Pasują jak ulał do krągłości kopuły.

  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

9,66kWp. Gaz faktycznie jest. Po sezonie będę mógł więcej powiedzieć, czy go likwiduję . Marzy mi się  brak rachunków za ogrzewanie i prąd. Za rok będę mógł powiedzieć więcej.

Napisano

Rozumiem, w sumie obecnie wiesz jakie masz zużycie prądu roczne więc oszacowanie ile pozosatanie do zagospodarowania nie jest trudne. Poza tym ty masz dosyc nowy kocioł można by go jeszcze sprzedac za jakieś 2 lata to będzie trudne bo ceny gazu niewątpliwie wzrosną. 

Można by pomysleć o jakims niedrogim hajerze za 11k 

Napisano
11 godzin temu, autorushd napisał:

Inwerter Sofar Solar 11KTL-X

Panel monokrystaliczny HALF CUT SunLink 345W 28szt

To chciałeś wbijane w ziemię, czy taniej wyszło?

Z czasem przy ziemi nie będzie korodować, profil jest w ocynku, może od razu odkopać z 0,5 m i czymś zabezpieczyć newralgiczne miejsce,  to było wbijane.

Masz dużo miejsca jeszcze nawet na jeden rząd. :scratching:

Do mycia wygoda, ale jakby ze 2 metry wyżej to dać to jakby tego nie było.  

Może jeszcze jakimś delikatnym płotem odgrodzisz przed dziećmi.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...