Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
30 minut temu, autorushd napisał:

Nie ma to jak u mamy

Spokojnie, dopracujesz glebę, dopracujesz ogródek i Twoje dzieci też tak będą mówić!

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Na działce znalazłem też kilka ziół samosiejek :)

1.Marticaria Chamomilla,Chamomilla recutita tj Rumianek lekarski

2. Achillea millefolium (krwawnik pospolity)

3. Hypericum perforatum tj dziurawiec zwyczajny


4 Equisetum arvanse  tj skrzyp polny


74.jpg

75.jpg

76.jpg

77.jpg

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Jakiego używacie bio aktywatora do szamba ? trochę sprawę zaniedbałem ale już nasypałem. Tyle, że teraz wypadałoby uzupełnić zapasy.
Zona twierdzi, że na forach proponują wrzucać zwykłe drożdże, co prawda potem pachnie piwem ale to leprze niż standardowy zapach szamba ;)

Mój obecny aktywator.

87.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Coś ewidentnie nie jest tak z moją wentylacją. Niby działa ale jakoś bardzo słabo Moc reku 500m3/h Objętość jednej kopuły 500m3. Sprawdzę jeszcze, czy przypadkiem kanału jakiegoś nie mam zapchanego, tj czerpni.  Alternatywa jest wymiana reku na większy. I tutaj bym chciał pożyczyć do testów np 850.
Ogólnie zaduch w domu jest mało fajny.

Mam jeszcze propozycje zrobić wentylacje przeponową, czyli wkuć rurę do salonu fi 250. A reszta kanałów by wyciągała powietrze. Ale gwarancji ze zadziała nie ma. Na dodatek może być nieprzyjemny pęd powietrza. A może nawet będzie to słyszalne. Obecnie jest praktycznie idealnie cicho na anemostatach . Sam reku trochę hałasuje, ale to na 100% mocy. Ale jest daleko.

Przyznam się, że nie wiem co robić.

GWC odpadło, różnica poziomu wody jest tak zmienna , że regularnie zalewa rury. Nie wyszło. Teoria poległa w spotkaniu z rzeczywistością.

Napisano

Takie coś wpadło mi do głowy

93.jpg

DANE TECHNICZNE:

Wydatek powietrza (wysoki bieg/ niski bieg) [m3/h]: 1040 / 860

Ciśnienie statyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [Pa]: 310 / 270

Ciśnienie statyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [mmH2O]: 32 / 28

Ciśnienie akustyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [db/A [1m]]: 46 / 44

Napięcie zasilania [V/Hz]: 230/50

Obroty silnika (wysoki bieg/ niski bieg) [obr./min.]: 2750 / 2500

Moc (wysoki bieg/ niski bieg) [W]: 125 / 115

Pobór prądu (wysoki bieg/ niski bieg) [A]: 0,55 /0,53

Maksymalna temperatura pracy [ºC]: +40

Waga [kg]: 8,4

Stopień ochrony silnika [IP]: X4

Typ łożyska: kulkowe

Materiał: stal ocynkowana

Napisano
3 godziny temu, autorushd napisał:

GWC odpadło, różnica poziomu wody jest tak zmienna , że regularnie zalewa rury. 

A zrobiłeś gwc rurowe, czy żwirowe?

Nie znam się na tym, ale rurowe powinno być szczelne, tak jak szczelna jest instalacja kanalizacyjna, więc skąd bierze się woda w rurach?

A w Twojej okolicy żwirowy w ogóle nie powinien być brany pod uwagę...

 

 

 

A kitek to jakiś trochę żbikowaty... po tatusiu?

może rysiowaty...

Napisano

Rurowe ale nieszczelne. Bo w najniższym punkcie zbierałaby się woda, potem gniła i by cuchnęło. Słyszałem już o takich przypadkach. Mogłem zrobić zawór który by przepuszczał tylko w jedna stronę ale nie pomyślałem  o tym.

 

Pozdrawiam

Autorus

No i pewne rzeczy się wyjaśniły.  Testy zrobię wieczorem po wypucowaniu kratek.

94.jpg

95.jpg

96.jpg

97.jpg

 

Napisano

Myślę, że wyczyszczenie czerpni rozwiąże problem - ale:

 

Kombinowanie z większą intensywnością wentylacji, w upały, spowoduje tylko podgrzanie powietrza wewnątrz kopuły, a co za tym idzie podgrzanie ścian, a co za tym idzie wyższą temperaturę powietrza w nocy (w kopule).

 

Wentylacja nie jest klimatyzacją i trzeba pamiętać, że zimą może schładzać a latem ogrzewać pomieszczenia.

 

Zimę masz załatwioną - rekuperacja "stabilizuje" temperaturę powietrza.

Przy bardzo dużej delcie t, latem rekuperator coś tam może zdziałać - odbierze kilka stopni z nawiewu - raczej mało. GWC być może poprawiłoby wynik, też o kilka stopni. 

Razem efekt niewielki - pozostaje schładzanie powietrza nawiewnego np. za pośrednictwem klimatyzatora kanałowego (ceny za komplet od kilku tysięcy zł) - plusem jest to, że w okresach przejściowych działają/ mogą działać jako ogrzewanie.

 

Napisano

Jest też w miarę proste rozwiązanie, temperatura zewnętrzna nocą latem mocno się obniża, montujesz elektryczny napęd uchylająco-ryglujący w kilku oknach, sterowany sterownikiem, który monitoruje czy temperatura zewnętrzna jest niższa, od temperatury wewnętrznej, jeżeli tak, to uchyla okna i wyłącza WM, oszczędzając prąd.

Napisano

Muszę jeszcze pokombinować innych ustawień.

 

Na ile dać reku w dzień oraz na ile w noc? I czy nw obu przypadkach włączyć by-pass? Szczerze to nie wiem jak zrobić aby raz był by-pass a raz nie, oczywiście automatycznie. Instrukcja jest trochę dziwna.

Napisano

nie wlazł ponownie?
miałem takie małe skubańce że gdy ledwo ściągnąłem je z czubka sześciometrowego iglaka to zaraz właziły z powrotem xD

59 minut temu, autorushd napisał:

No i kot wlazł na kopułę. Oczywiście ściągać na dół musiałem go osobiście z drabiną.

 

Napisano

Jaką ma granulację? Jakiś taki drobny... Jakie oczka ma siatka?

Napisano
Cytat

 

super to wygląda gratuluję , a ile płaciłeś za te białe kamyki jeżeli mozna zapytać. I do której macie czynny punkt?

Napisano

Gabiony cd :) Trzeba uważać aby kamienie nie uderzały w konstrukcje gabionu. jest ona ocynkowana ale lepiej dmuchać na zimne, po co nam ma za jakiś czas coś rdzewieć. wykorzystałem do tego siatkę do ochrony rynien przed liśćmi.

113.jpg

114.jpg

115.jpg

Napisano

Taki jest plan. Ale prosto nie będzie, i dosłownie i w przenośni. Znam takiego magika od metalu, widzi więcej niż inni. Ja tego daru nie posiadam.

 

A dzisiaj będzie prawdopodobnie obróbka gipsowa schodów przez kolegę Romkona :)

Napisano
3 godziny temu, autorushd napisał:

A dzisiaj będzie prawdopodobnie obróbka gipsowa schodów przez kolegę Romkona :)

Jak już szpachlujesz, to wychodzi na to, że słupki balustrady nie montujesz w policzkach tylko w trepach, balustrada zawęzi światło komunikacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...