Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
autorushd

Dom pasywny, kopuła Autorus

Recommended Posts

30 minut temu, autorushd napisał:

Nie ma to jak u mamy

Spokojnie, dopracujesz glebę, dopracujesz ogródek i Twoje dzieci też tak będą mówić!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na działce znalazłem też kilka ziół samosiejek :)

1.Marticaria Chamomilla,Chamomilla recutita tj Rumianek lekarski

2. Achillea millefolium (krwawnik pospolity)

3. Hypericum perforatum tj dziurawiec zwyczajny


4 Equisetum arvanse  tj skrzyp polny


74.jpg

75.jpg

76.jpg

77.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiego używacie bio aktywatora do szamba ? trochę sprawę zaniedbałem ale już nasypałem. Tyle, że teraz wypadałoby uzupełnić zapasy.
Zona twierdzi, że na forach proponują wrzucać zwykłe drożdże, co prawda potem pachnie piwem ale to leprze niż standardowy zapach szamba ;)

Mój obecny aktywator.

87.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś ewidentnie nie jest tak z moją wentylacją. Niby działa ale jakoś bardzo słabo Moc reku 500m3/h Objętość jednej kopuły 500m3. Sprawdzę jeszcze, czy przypadkiem kanału jakiegoś nie mam zapchanego, tj czerpni.  Alternatywa jest wymiana reku na większy. I tutaj bym chciał pożyczyć do testów np 850.
Ogólnie zaduch w domu jest mało fajny.

Mam jeszcze propozycje zrobić wentylacje przeponową, czyli wkuć rurę do salonu fi 250. A reszta kanałów by wyciągała powietrze. Ale gwarancji ze zadziała nie ma. Na dodatek może być nieprzyjemny pęd powietrza. A może nawet będzie to słyszalne. Obecnie jest praktycznie idealnie cicho na anemostatach . Sam reku trochę hałasuje, ale to na 100% mocy. Ale jest daleko.

Przyznam się, że nie wiem co robić.

GWC odpadło, różnica poziomu wody jest tak zmienna , że regularnie zalewa rury. Nie wyszło. Teoria poległa w spotkaniu z rzeczywistością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie coś wpadło mi do głowy

93.jpg

DANE TECHNICZNE:

Wydatek powietrza (wysoki bieg/ niski bieg) [m3/h]: 1040 / 860

Ciśnienie statyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [Pa]: 310 / 270

Ciśnienie statyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [mmH2O]: 32 / 28

Ciśnienie akustyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [db/A [1m]]: 46 / 44

Napięcie zasilania [V/Hz]: 230/50

Obroty silnika (wysoki bieg/ niski bieg) [obr./min.]: 2750 / 2500

Moc (wysoki bieg/ niski bieg) [W]: 125 / 115

Pobór prądu (wysoki bieg/ niski bieg) [A]: 0,55 /0,53

Maksymalna temperatura pracy [ºC]: +40

Waga [kg]: 8,4

Stopień ochrony silnika [IP]: X4

Typ łożyska: kulkowe

Materiał: stal ocynkowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz schemat/projekt wentylacji - prześlij mi na PW.

Może coś wykombinujemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, autorushd napisał:

GWC odpadło, różnica poziomu wody jest tak zmienna , że regularnie zalewa rury. 

A zrobiłeś gwc rurowe, czy żwirowe?

Nie znam się na tym, ale rurowe powinno być szczelne, tak jak szczelna jest instalacja kanalizacyjna, więc skąd bierze się woda w rurach?

A w Twojej okolicy żwirowy w ogóle nie powinien być brany pod uwagę...

 

 

 

A kitek to jakiś trochę żbikowaty... po tatusiu?

może rysiowaty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rurowe ale nieszczelne. Bo w najniższym punkcie zbierałaby się woda, potem gniła i by cuchnęło. Słyszałem już o takich przypadkach. Mogłem zrobić zawór który by przepuszczał tylko w jedna stronę ale nie pomyślałem  o tym.

 

Pozdrawiam

Autorus

No i pewne rzeczy się wyjaśniły.  Testy zrobię wieczorem po wypucowaniu kratek.

94.jpg

95.jpg

96.jpg

97.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roleta  elektryczna by się przydała, tylko jaka.:scratching:

Może zamontować jakiś inny świetlik,  z szybą unoszona mechanicznie,  tak z 15 cm po obwodzie, żeby latem zaprząc naturę do  wentylacji. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wyczyszczenie czerpni rozwiąże problem - ale:

 

Kombinowanie z większą intensywnością wentylacji, w upały, spowoduje tylko podgrzanie powietrza wewnątrz kopuły, a co za tym idzie podgrzanie ścian, a co za tym idzie wyższą temperaturę powietrza w nocy (w kopule).

 

Wentylacja nie jest klimatyzacją i trzeba pamiętać, że zimą może schładzać a latem ogrzewać pomieszczenia.

 

Zimę masz załatwioną - rekuperacja "stabilizuje" temperaturę powietrza.

Przy bardzo dużej delcie t, latem rekuperator coś tam może zdziałać - odbierze kilka stopni z nawiewu - raczej mało. GWC być może poprawiłoby wynik, też o kilka stopni. 

Razem efekt niewielki - pozostaje schładzanie powietrza nawiewnego np. za pośrednictwem klimatyzatora kanałowego (ceny za komplet od kilku tysięcy zł) - plusem jest to, że w okresach przejściowych działają/ mogą działać jako ogrzewanie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest też w miarę proste rozwiązanie, temperatura zewnętrzna nocą latem mocno się obniża, montujesz elektryczny napęd uchylająco-ryglujący w kilku oknach, sterowany sterownikiem, który monitoruje czy temperatura zewnętrzna jest niższa, od temperatury wewnętrznej, jeżeli tak, to uchyla okna i wyłącza WM, oszczędzając prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprościej - w upał (w dzień) zmniejszyć intensywność wentylacji, a nocą uruchamiać centralę na maksa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę jeszcze pokombinować innych ustawień.

 

Na ile dać reku w dzień oraz na ile w noc? I czy nw obu przypadkach włączyć by-pass? Szczerze to nie wiem jak zrobić aby raz był by-pass a raz nie, oczywiście automatycznie. Instrukcja jest trochę dziwna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wlazł ponownie?
miałem takie małe skubańce że gdy ledwo ściągnąłem je z czubka sześciometrowego iglaka to zaraz właziły z powrotem xD

59 minut temu, autorushd napisał:

No i kot wlazł na kopułę. Oczywiście ściągać na dół musiałem go osobiście z drabiną.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Granulacja 4-8cm, ale kamień się zmienił, będzie teraz całkiem biały.  W gabionach oczka jak pamiętam 2cm. Gabiony mam na zamówienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel
Cytat

 

super to wygląda gratuluję , a ile płaciłeś za te białe kamyki jeżeli mozna zapytać. I do której macie czynny punkt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gabiony cd :) Trzeba uważać aby kamienie nie uderzały w konstrukcje gabionu. jest ona ocynkowana ale lepiej dmuchać na zimne, po co nam ma za jakiś czas coś rdzewieć. wykorzystałem do tego siatkę do ochrony rynien przed liśćmi.

113.jpg

114.jpg

115.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drzewko czeremchy, na początku myślałem ze to taki chwast ale poczytałem i owoce okazały się słodkie i całkiem smaczne. Dużo samosiejek na działce. Coś pewnie przesadzę.

 

https://klaudynahebda.pl/czeremcha-zastosowania-wlasciwosci/

121.jpg

122.jpg

123.jpg

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, autorushd napisał:

LasekD robi schody :)

Chyba raczej okładzinę montuje, schody już masz. o.O :bezradny:

Co to za materiał? 

Dąb, jesion.:scratching:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki jest plan. Ale prosto nie będzie, i dosłownie i w przenośni. Znam takiego magika od metalu, widzi więcej niż inni. Ja tego daru nie posiadam.

 

A dzisiaj będzie prawdopodobnie obróbka gipsowa schodów przez kolegę Romkona :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, autorushd napisał:

A dzisiaj będzie prawdopodobnie obróbka gipsowa schodów przez kolegę Romkona :)

Jak już szpachlujesz, to wychodzi na to, że słupki balustrady nie montujesz w policzkach tylko w trepach, balustrada zawęzi światło komunikacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Zbigniew Mitoraj
      W tym roku zaszło trochę zmian w prawie budowlanym nie trzeba uzyskiwać pozwolenia na budowę domów jednorodzinnych oraz obowiązku zgłaszania rozpoczęcia robót budowlanych wystarczy zgłoszenie, ale to dotyczy nie wszystkich obiektów, tutaj więcej: www.stampler.pl/porady,budowa-domu
    • Witam. Buduje dom podpiwniczony na ławach fundamentowych. Piwnica kiedyś będzie dogrzewana. Obecnie mam ocieplone ściany piwnicy XPsem 10 cm, kierbud zalecił ocieplić posadzkę piwnicy. A ja zastanawiam się czy skoro kiedyś będę planował ogrzewać piwnicę to czy mostek termiczny jaki znajduje się pomiędzy chudziakiem a nieocieploną częścią ławy nie będzie powodował utraty ciepła? Piwnica znajduje sie ok 170 cm poniżej gruntu więc w okolicy ław będzie na pewno temp dodatnia.  Reasumując mam tak: A czy zrobić tak? Czy coś to w ogóle da biorąc pod uwagę że ława znajduje się poniżej strefy przemarzania?? Wiem ze poprawnie było by zrobić ciągłość ocieplenia i jako pierwszą warstwę dać specjalne drogie pustaki termiczne ale nie myślałem o tym wcześniej. Kolejne pytanie, kierbud kazał zrobic niewielką fasetke na styku ściana-ława. Żeby woda spływała po masie KMB. Ale fasetka miała być 3x3 cm, a styropian jest grubości 10 cm więc całkowicie przykrywa fasetkę. Co to w ogóle daje? Czy fasetka nie powinna być większa i wychodzić poza xps (wtedy była by bardzo masywna). Ławy są szersze od ścian o 15 cm z każdej strony, więc w przypadku styropianu 10 cm odstają one o 5 cm. Daje to że teraz jeśli woda spływa po xps to podpływa pod styropian xps, zamiast w grunt no i dlatego tława nie jest idealnie równa.  Pierwsza rada kierownika to zrobić kolejna fasetkę na xps z masy KMB ale nie wydaje mi się to rozsądne ponieważ będzie to zamknięcie drogi dla ewentualnej wody pomiędzy xps-ściana, a ja wolałbym żeby ta woda sobie wypływała. Czy rozsądnym by było doklejenie fasetek z XPS a na całości będzie folia kubełkowa? Wtedy ewentualna woda wypłynęła by spod pianki na którą klejony jest XPS.
    • Dzień dobry,   możliwe, że chodzi o zjawisko tzw. naskórkowania kleju, czyli utworzenia cieniutkiej warstwy, która straciła właściwości klejące. Dla każdego kleju podawany jest tzw. „czas otwarty”, a więc czas, w którym klej posiada zdolność zwilżania płytki a tym samym przyklejania.   Przykładowo - niepylący weber ZP414 ma 30 minut. Więcej na stronie: https://www.pl.weber/ukladanie-plytek/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414   Czasem w sytuacji np. kiedy występuje zbyt wysoka temperatura, po nałożeniu kleju na ścianę po jego dosyć długim leżeniu w wiadrze, dochodzi do naskórkowania.   Pozdrawiamy!
    • Dzień dobry,   generalnie nie wiadomo, czy zastosowanie iniekcji (hydroizolacji iniekcyjnej - instrukcja krok po kroku) w tym konkretnym przypadku może osiągnąć oczekiwane efekty. Ze zdjęć wynika, że hydroizolacja fundamentów nie została wykonana prawidłowo. Od tego należałoby zacząć.   Wiele informacji na ten temat znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/fundamenty   Pozdrawiamy!
    • Prosze o kontakt zwrotny na adres Konrad.Czebreszuk@autograf.pl bo mam podobny zakres do wykonania ale brakuje mi wiedzy co i jak, a chce to zrobic pragmatycznir.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...