Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
solange63

Perypetie budowlane Solange :)

Recommended Posts

tak czytam Rysiu i widzę że mam źle ;)

czerpnię mam w piwnicy, jakoś 0,5m (na przysłowiowe oko) nad poziomem gruntu.
nie widzę żadnych minusów takiego rozwiązania. W okresie wiosenno-jesiennym i tak muszę dać tam "moskitierę" na czerpnię

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, aaaa napisał:

tak czytam Rysiu i widzę że mam źle ;)

Dobrze masz - bo tam wokół nic nie ma.B|

Raczej to ja dałem ciała - pamięć mnie zawodzi i rutyna.:wallbash:
Jakiś czas temu konsultowałem projekt i stąd pamiętam te 2 m bo tam był wymagany - ściana była oddalona od ulicy około 6m.

Twój post spowodował, że nie ufając już pamięci teraz posiłkuję się miarodajnym źródłem.

Solka wybacz ale babol - można czerpnię sytuować nawet na poziomie terenu, jeśli w odległości nie mniejszej niż 8m (poziomo) nie ma źródeł zanieczyszczenia powietrza Ulicy, parkingu, śmietnika, wywiewki kanalizacyjnej lub z szamba i innych tego rodzaju "niespodzianek"

Osioł jestem i tyle.:bezradny:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.09.2017 o 11:09, bajbaga napisał:

- nie bardzo rozumiem skąd różnica w średnicach na króćcach centrali: dolocie (200mm) i wylocie (160mm) – sama centrala ma równe średnice (z tego co widzę na DT tych central),

 

Odpowiedź projektanta:

 lepiej jest zastosować wiekszą czerpnię ze względu na mniejsze straty ciśnienia na instalacji, na wyrzucie predkośc powietrza  może być większa ,   wiec zastosowana jest mniejsza średnica,  która powoduje wiekszy wyrzut powietrza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja fotograficzna. Stan na dziś, tj. 22.09.2017

 

Przy okazji pytanie:

elewacja jest zaciągnięta klejem. Może toto zostać w takim stanie do wiosny, czy wskazane dokończyć tynkiem lub zabezpieczyć w jakiś inny sposób?

21952575_1481939488507855_1852380981_o.thumb.jpg.3be04af93f7d57948b100113a8d1c2d2.jpg21951646_1481939448507859_427871514_o.thumb.jpg.04b04f26f4733eddb32902188376dfd6.jpg21951484_1481939181841219_877009945_o.thumb.jpg.4dc1e0bf70af3262f4b19058e8497880.jpg21930783_1481939378507866_2106776052_o.thumb.jpg.d1341ad4927b9a98731bdc0103d1c7dd.jpg21908816_1481939478507856_1312411275_o.thumb.jpg.1209420f66850c320fd0661008e01336.jpg21931347_1481939421841195_1800232971_o.thumb.jpg.5f44be7b9cd81c4ec3d76a7a596c9e2a.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, joks napisał:

zagruntować gruntem dedykowanym do tynku , zaufaj ......

Dokładnie tak. W instrukcji kleju albo tynku jest to napisane albo w instr. gruntu albo pomoc techniczna producenta tak pamiętam mi powiedziała kiedyś (Kreisel), ale to prawda uniwersalna jest. Wiosną przed tynkowaniem trzeba będzie powtórzyć gruntowanie. I tyle. Luzik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie napisałem o tym, bo zwyczajnie zapomniałem, że u mnie było oczywiście gruntowane, nie pamiętam już czy dedykowanym...to trochę dawno było....lata lecą...pamięć już nie ta...:zalamka: Kilka lat tak stało, przed tynkowaniem były poprawki gdzieniegdzie (ale wynikające raczej z niedokładności poprzedniej ekipy), gruntowanie i dopiero tynk.

Dobrze że jesteście czujni :icon_exclaim:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, aaaa napisał:

nie napisałem o tym, bo zwyczajnie zapomniałem, że u mnie było oczywiście gruntowane, nie pamiętam już czy dedykowanym...to trochę dawno było....lata lecą...pamięć już nie ta...:zalamka: Kilka lat tak stało, przed tynkowaniem były poprawki gdzieniegdzie (ale wynikające raczej z niedokładności poprzedniej ekipy), gruntowanie i dopiero tynk.

Dobrze że jesteście czujni :icon_exclaim:

Hehehe... Byłem tego pewien. :D (że Ci umknęło!)

A teraz merytorycznie: ten dom przypomina mi... stację kontroli pojazdów. ;)

Pozdrawia kierownik Lidla! :*

44 minuty temu, animus napisał:

Ta szpara pod drzwiami mnie zastanowiła.:scratching:

Bo to jest wylewka pod kafelki. Nimi dojadą do równości. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, animus napisał:

Ta szpara pod drzwiami mnie zastanowiła.:scratching:

o którą szparę chodzi? W garażu, między podłogą, a bramą?

Podłoga jest zrobiona żywicą epoksydową i brama była uchylona, żeby się uszczelka nie przykleiła. Słońce tak padało, że oświetlało pół frontowej ściany i przez to efekt "krzywej" podłogi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna zagadka do rozwikłania.

Małż dzierga sam. Co oznacza, że tempo prac jest stałe, acz ślimacze. Czy w takim wypadku lepiej kupić tynk barwiony w masie, czy zwykły i malować? Chodzi mi o ewentualne różnice w odcieniach/nierówności kolorystyczne/ "łaty". Czy w przypadku białego koloru nie ma to znaczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, solange63 napisał:

Małż dzierga sam. (...) Czy w takim wypadku lepiej kupić tynk barwiony w masie, czy zwykły i malować? Chodzi mi o ewentualne różnice w odcieniach/nierówności kolorystyczne/ "łaty". Czy w przypadku białego koloru nie ma to znaczenia?

Sam dziergałem. Kupiłem osobno tynk, osobno farbę. Urobiłem się, ale wyszło o wiele taniej. Ale urobiłem się. I chwilami miałem tak serdecznie dosyć, że teraz widzę, że np przy ościeżnicach niedokładnie pokryłem tynk farbą. Co prawda u was ściany są niższe, ale i tak po rusztowaniach trzeba skakać.

Moja rada: jeśli pieniądz nie gra roli, to kupić tynk barwiony w masie, bo mniej roboty, bo dokładniej i - last but not least - łatwiej umyć okna i drzwi i nie trzeba ich zaklejać folią. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, solange63 napisał:

Słońce tak padało, że oświetlało pół frontowej ściany i przez to efekt "krzywej" podłogi :)

Czyli dopilnowałaś ok. :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wcurw budowlany numer milionpincet...

Gaz... a dokładniej jego brak. Mieli przyłączyć do 12 października. Dostałam list, że wydłużają termin do 12 grudnia :wallbash: 

Oznacza to kolejną obsuwę, bo posadzki niewygrzane. Płytek nie można kłaść... Generalnie kiepsko w ogóle coś robić, jeśli temperatury spadną poniżej 10 stopni.

Z tej złości zaczęłam nawet myśleć o powietrznej pompie ciepła. W końcu prąd już mam...  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:zalamka:

5 minut temu, solange63 napisał:

Z tej złości zaczęłam nawet myśleć o powietrznej pompie ciepła. W końcu prąd już mam...  

złość jest złym doradcą, wiadomo to nie od dziś....gdybyś rozważała ten temat wcześniej (orientacja w temacie, wyceny itp.) to inna sprawa...a tak....

 

U nas w nocy już jest około 7-8C - i to widać i czuć, niestety....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, aaaa napisał:

:zalamka:

złość jest złym doradcą, wiadomo to nie od dziś....gdybyś rozważała ten temat wcześniej (orientacja w temacie, wyceny itp.) to inna sprawa...a tak....

 

Chyba nie do końca się z Tobą zgodzę, akurat w tym szczególnym przypadku. Gdy zaczęliśmy budowę (ponad 5 lat temu) gaz przy drodze wydawał się najłatwiejszą opcją. Wielokrotnie w trakcie budowy przemykała mi myśl o pompie ciepła, ale mieliśmy już podpisane papiery z gazownią. Teraz powietrzne pompy mają bardziej ludzką cenę i lepsze parametry użytkowe. Mój dom jest przystosowany do niskotemperaturowego grzania. Gazownia, że względu na swoje posunięcie dała mi możliwość zerwania umowy bez konsekwencji dla mnie.... Myślę i obliczam...  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to zmienia postać rzeczy. Ale kiedyś pisałaś, że masz już zainstalowany kocioł gazowy (bez twojej wiedzy/zgody), potem nie wracałaś już do tematu - dobrze pamietam? - został on wtedy zdemontowany?

Nie zapomnij wziąć pod uwagę doświadczenia lokalnych firm, jeśli chodzi o p-w.  Różnie z tym bywa...
Z tym może być podobnie jak z WM
Pisz, co brałaś pod uwagę...akurat w tej kwestii trochę się orientuję...przypomnij, jakie masz projektowe obciążenie cieplne??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Upraszczając:

Dla delty 40 stopni nie ma więcej jak:

- przegrody (z oknami)  3 kW,
- wentylacja ("normowa" z reku) 1 kW 
- CWU zawyżając 2 kW.

Daje to 6kW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rysiu, tyle to ja wiem (szacunkowo), pytanie czy były robione szczegółowe obliczenia (nie pamiętam :$) - bo tutaj to może robić różnicę przy doborze mocy urządzenia (można dostać mętliku - są wersje 7kw, 9kw, 1F, 3F, TCAP - że wspomnę tylko o Panasonicu)
Ewa, musisz też sobie odpowiedzieć na pytanie, czy będziesz używać taryfy całodobowej G11, czy też wolisz taryfę strefową G12/G12w, czy dopuszczasz, że czasami chodzi grzałka(pomijam defrosty), czy PC na pokryć 100% zapotrzebowania....

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, solange63 napisał:

Gaz... a dokładniej jego brak. Mieli przyłączyć do 12 października. Dostałam list, że wydłużają termin do 12 grudnia :wallbash: 

Oznacza to kolejną obsuwę, bo posadzki niewygrzane. Płytek nie można kłaść... Generalnie kiepsko w ogóle coś robić, jeśli temperatury spadną poniżej 10 stopni.

Też mieliśmy taki problem. Rozwiązanie tymczasowe (jeśli kocioł jest zamontowany): może da się wymienić palnik i podłączać 11kg butle z propan-butanem? Ja miałem takie trzy i wymieniałem je na okrągło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

może da się wymienić palnik i podłączać 11kg butle z propan-butanem?

Jest jeden problem takiego rozwiązania - wentylacyjny, gaz jest cięższy od powietrza ......

Niby nic, ale w razie biedy może "wyskoczyć".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Też mieliśmy taki problem. Rozwiązanie tymczasowe (jeśli kocioł jest zamontowany): może da się wymienić palnik i podłączać 11kg butle z propan-butanem? Ja miałem takie trzy i wymieniałem je na okrągło.

dokładnie

można prosto zmajstrować baterię takich butli, żeby nie wymieniać na okrągło

moim skromnym zdaniem gaz w drodze to nadal dobre rozwiązanie tematu grzania chałupy;

i nie chcę straszyć, ale problemy energetyczne (prąd) w naszym kraju są dopiero przed nami

a jak kotłownia nie w piwnicy to nie ma strachu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kocioł gazowy zdemontowany. Śladu po nim nie ma ;) 

OZC nie mam policzonego.

Pierwsza firma przesłała mi ofertę:

- pompa LG therma v 9kW. Montaż zestawu ze zbiornikiem 300 l 22 tys. zł

- pompa Panasonic SDC 9 kW w zestawie 24 900 zł

Edytowano przez solange63 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz  "pompować" to doprowadź  do kominka rurki od CO i CWU. Pompa lepsza wpuszczana w glebę. 

Przez ostatnie 2 lata ceny gazu płynnego są identyczne z ziemnym a kupując płynny  latem pakując w własny zbiornik, mamy tańsze ogrzewanie od ziemnego. 

Ceny płynnego są jednak dynamiczne. 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że propozycja LG to firma CNC MAREK JANKOWSKI :D

Oferta jest dobra, za dobrą (moim zdaniem nawet bardzo dobrą) pompę ciepła.

Mam nadzieję że podana cena/wycena dotyczy pompy split, a nie monobloku.

LG Polska nie ma jej jednak w ofercie - ściągane są z Niemiec, ale nie jest to problemem (to tylko informacja).

Mają w ofercie zasobnik 200l (zasobniki dedykowane)  - do rozważenia.

Trochę więcej o tej PCi: http://www.lg.wienkra.pl/dokumenty/lg_therma_v_awhp_2016.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Leszek4 napisał:

W kontekście pompy ciepła zapytam o energetyczną moc przyłącza. Jaką masz? 

to akurat nie ma większego znaczenia, zakładam, że Ewa nie będzie jechała na grzałkach...

oferta wygląda dobrze, ale diabeł tkwi w szczegółach..masz te szczegóły pod ręką??

 

EDYTA:nie napisałaś tego, ale zakładam że wersja 3f...

Edytowano przez aaaa
EDYTA (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ompa Ciepła LG Therma V 9kW 

Cena od 22200zł brutto (8% VAT)



Promocyjna cena obejmuje wykonanie kotłowni zawierającej wszystkie niezbędne elementy do uruchomienia instalacji.
Cena dotyczy wykonania instalacji kotłowni, podpięcia jej pod wyprowadzone przyłącza oraz uruchomienie ogrzewania w budynku. Pompa Najlepiej sprawdza się w budynkach ze standardową izolacja do 180m2

 

W zestawie klient otrzymuje między innymi:
- Pompę Ciepła LG Therma V 9kW
- Zbiornik wody użytkowej 300L
- Grupa bezpieczeństwa oraz naczynie przeponowe do CWU oraz CO
- Rozdzielnia elektryczna z zabezpieczeniami
- Elementy połączeniowe hydrauliczne oraz elektryczne
- Termostat bezprzewodowy Salus
- Robociznę

Jeśli oferta była z tej firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, aaaa napisał:

to akurat nie ma większego znaczenia, zakładam, że Ewa nie będzie jechała na grzałkach... 

Ma istotne znaczenie. Należy skorelować moc zamówioną z maksymalną mocą pobieraną przez PC pracującą w trybie pompy. O grzałkach nie wspominając. Tu będzie pewnie coś ponad 3kW.

Moc dobierana nie uwzględniała PC. Chodzi o to, że czasem ludzie zamawiają niskie moce przyłącza, rzędu 8 kW. Lepiej kuknąć w papiery na początku, a nie po wyborze urządzenia. :)

Dzisiaj piątek? 

A może by tak się rozgościć u Solki i se tu otworzyć browara? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Leszek4 napisał:

 

Moc dobierana nie uwzględniała PC. Chodzi o to, że czasem ludzie zamawiają niskie moce przyłącza, rzędu 8 kW. Lepiej kuknąć w papiery na początku, a nie po wyborze urządzenia. :)

Jestem w pracy i nie mogę sprawdzić, ale kojarzy mi się 16 kW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, aaaa napisał:

nie napisałaś tego, ale zakładam że wersja 3f...

Z tego co wiem 9 kW zarówno monoblok jak i split  chodzą na 1 fazie. 

Ps. PCi to max. 3 kW, a grzałki to 2 szt po max, 2 kW każda.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, solange63 napisał:

Jestem w pracy i nie mogę sprawdzić, ale kojarzy mi się 16 kW

No to spoko, bo w domu  prócz jakiejś pralki (2kW), żelazka (1kW), odkurzacza centralnego (3kW), czajnika (2kW), piekarnika (2kW) i lokówki (10 kw :D) żadnych istotniejszych mocy nie będzie. 

Warto to policzyć, by potem nie mieć problemu z ciemnościami w domu... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie, że lepiej to policzyć - ale te przytoczone przez ciebie 8kw mocy przyłączeniowej to chyba jakiś margines...zresztą wszystko zależy jakie bezpiecznik jest...bo np. jeśli dobrze pamiętam, to swego czasu widełki w vattenfall swego czasu były od np 13,1 do 17,7 - więc bez znaczenia było czy miało się te 13,5kw czy 17kw, bo bezpiecznik był w obu przypadkach taki sam. Sam też się o tym dowiedziałem za późno...:D

tak jeszcze humorystycznie napiszę, że ja mam 17kw i tylko 1 raz wywaliło mi korki z przeciążenia - na parapetówce forumowej, włączyłem wszystkie 4 "palniki" indukcji na maksimum - i wywaliło :D (indukcja podłączona na 2f) - ale od razu zaznaczam że nie wiem czy w tym czasie chodziła PC i czy przez przypadek nie chodził też piekarnik, grzejąc jakieś inne zarełko ;)

Ewentualnie kobity mogły używać tych lokówek :icon_lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, aaaa napisał:

pewnie, że lepiej to policzyć - ale te przytoczone przez ciebie 8kw mocy przyłączeniowej to chyba jakiś margines...zresztą wszystko zależy jakie bezpiecznik jest...bo np. jeśli dobrze pamiętam, to swego czasu widełki w vattenfall swego czasu były od np 13,1 do 17,7 - więc bez znaczenia było czy miało się te 13,5kw czy 17kw, bo bezpiecznik był w obu przypadkach taki sam. Sam też się o tym dowiedziałem za późno...:D

Racja. Tutaj w zasadzie chodzi o zabezpieczenie przedlicznikowe: 20 czy 25A.

Solka, nie gorączkuj  się. I tak nie zamieszkasz tej zimy, oszczędzisz na ogrzewaniu. A gaz jest fajny. Mnie kotłownia z robotą kosztowała chyba 13 tys. A gaz liczony przez 12 miesięcy kosztował 2860 zł przy pow. ogrzewanej chyba 186 mkw. 

Idę do sąsiadki na wino. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9/29/2017 o 16:22, Leszek4 napisał:

Racja. Tutaj w zasadzie chodzi o zabezpieczenie przedlicznikowe: 20 czy 25A.

 

Przeszacowałam we wcześniejszym poście. Znalazłam papiery: 12 kW i zabezpieczenia 20A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel

Ja dorzuciłem u siebie 3kw czyli mam 15 i zabezpieczenie 3x25 to jest bardzo dużo można nawet stosować piece akumulacyjne lub i ogrzewacz przepływowy cuw pod jednym warunkiem, że obciążone będą równo wszystkie 3 fazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, solange63 napisał:

Przeszacowałam we wcześniejszym poście. Znalazłam papiery: 12 kW i zabezpieczenia 20A

1) Spoko. 20A x 230V = 4,6 KW na każdą fazę. Policzyć, porozdzielać w miarę równo obciążenia na poszczególne fazy i tyle.

2) I tak zaczekać na gaz. Zwłaszcza, jeśli masz już odcinek rury gazowej pomiędzy kotłownią a miejscem planowanego przyłącza (to należy do inwestora).

  • Smutny 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, solange63 napisał:

Przeszacowałam we wcześniejszym poście. Znalazłam papiery: 12 kW i zabezpieczenia 20A

 

40 minut temu, Leszek4 napisał:

1) Spoko. 20A x 230V = 4,6 KW na każdą fazę. Policzyć, porozdzielać w miarę równo obciążenia na poszczególne fazy i tyle.

2) I tak zaczekać na gaz. Zwłaszcza, jeśli masz już odcinek rury gazowej pomiędzy kotłownią a miejscem planowanego przyłącza (to należy do inwestora).

 

20A X 230 V = 4,6 kW ale 4,6 kW X 3 fazy = 13,8 kW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, mhtyl napisał:

 

 

20A X 230 V = 4,6 kW ale 4,6 kW X 3 fazy = 13,8 kW

I co w związku z tym? Mieli założyć jej bezpiecznik 17,4 A, żeby pasowało pod 12kW, czy co? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, solange63 napisał:

Przeszacowałam we wcześniejszym poście. Znalazłam papiery: 12 kW i zabezpieczenia 20A

Nie wiem ile mam kW ale bezpieczniki przedlicznikowe 20A.
I gdy podczas spawania małą inwertorową spawarką ciągnąłem dłuższy spaw to przepaliłem zalicznikowy 16A.Wymieniłem na 20A bo myślałem że wystarczy.I przepaliłem przedlicznikowy.I "elektrownia" musiała przyjechać do założenia plomby.I zabuliłem kilkadziesiąt złotych .

dopiszę: spawarka ciągnęła z jednej fazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Buster napisał:

dopiszę: spawarka ciągnęła z jednej fazy

Otóż to

2 godziny temu, Buster napisał:

Wymieniłem na 20A bo myślałem że wystarczy

Zły pomysł :icon_biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Buster napisał:

 myślałem że wystarczy.I przepaliłem przedlicznikowy.I "elektrownia" musiała przyjechać do założenia plomby.I zabuliłem kilkadziesiąt złotych .

dopiszę: spawarka ciągnęła z jednej fazy

Załóż esy na pionie i  "elektrownia" nie będzie musiała przyjechać sam włączysz będzie dostęp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.09.2017 o 21:56, solange63 napisał:

Przeszacowałam we wcześniejszym poście. Znalazłam papiery: 12 kW i zabezpieczenia 20A

to naprawdę najmniejszy problem IMHO - bo gdy okaże się, że jest drobny niedobór, to trzeba tylko złożyć wniosek o zwiększenie mocy do takiej, przy której już jest zabezpieczenie 25A. I ewentualnie teraz zorientować się, jak długo trwa taka wymiana bezpiecznika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2017 o 16:22, Leszek4 napisał:

Solka, nie gorączkuj  się. I tak nie zamieszkasz tej zimy, oszczędzisz na ogrzewaniu. A gaz jest fajny. Mnie kotłownia z robotą kosztowała chyba 13 tys. A gaz liczony przez 12 miesięcy kosztował 2860 zł przy pow. ogrzewanej chyba 186 mkw. 

Ty to mnie potrafisz pocieszyć jak nikt inny :patyk:

Cały weekend czytałam i czytałam i głowa mi pęka. Setki symulacji porównania kosztów ogrzewania... i w sumie wniosek mam tylko taki, że zależy kto symulację zleca. Jak symulacje ze stron z kotłami gazowymi, to praktycznie nie ma różnicy w cenie grzania kotłem kondensacyjnym, a pompą PW. Jak symulacja od pompiarzy to różnica nawet 25000 zł rocznie...

 

Zaczynam przychylać się do gazu z 2 zasadniczych przyczyn:

- boję się taryfy G12, bo moja rodzina zużywa dużo prądu. Nawet jeśli pompa działałaby tylko w tanich godzinach, to resztą sprzętów nadgonilibyśmy oszczędności z nawiązką.

- jak czytam ile można spierniczyć rzeczy w trakcie montażu i użytkowania pompy, to znowu mi się odechciewa... Gaz jednak jest bardziej popularny, łatwiej znaleźć dobrego serwisanta/mechanika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, solange63 napisał:

........ jak czytam ile można spierniczyć rzeczy w trakcie montażu i użytkowania pompy, to znowu mi się odechciewa... Gaz jednak jest bardziej popularny, łatwiej znaleźć dobrego serwisanta/mechanika

W zasadzie jest to bardzo ważny argument za gazem.

Zawsze możesz z gazu przejść na PCi w sumie prawie bezboleśnie, bo wszystko masz gotowe - w drugą stronę nie jest to tak samo proste.

Ps. Użytkowanie PCi polega na instalacji, wyregulowaniu i ...... zapomnieniu, że jest jakaś "maszyna grzewcza" która działa (WM wymaga więcej "zachodu" niż PCi - gaz jeszcze wiecej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...