Skocz do zawartości

Perypetie budowlane Solange :)


Recommended Posts

  Cytat

Nie będzie, pogódź się z tym icon_razz.gif

Będę deprawować sąsiadów. Latem biegać na golasa, ewentualnie w bikini i notorycznie będą nasyłać na mnie policję :tease2:

Rozwiń  

Chyba mylisz zasłony z firankami. icon_smile.gif

  Cytat

Wiem że kanał dymowy powinien być większy ale moje kominy tego nie wiedzą i mają właśnie 13x13.
Palę w kozie,czasem w dwóch gdy są większe mrozy.Niższy komin ma 4,5 m,większy ze 6 m.W obu buzuje się niesamowicie,muszę blokować dopływ powietrza żeby drewno nie spalało się za szybko.

Rozwiń  

Takie kanały wystarczają do wizualizacji ognia w małych piecykach o niskiej sprawności.
Kanał komina rozgrzewa się wtedy do wysokiej temperatury, to wzmaga ciąg kominowy. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Takie kanały wystarczają do wizualizacji ognia w małych piecykach o niskiej sprawności.
Kanał komina rozgrzewa się wtedy do wysokiej temperatury, to wzmaga ciąg kominowy.

Rozwiń  


Tak,kozy nie są tak duże i sprawne jak wkłady kominkowe ale grzeją potężnie.Dają więcej ciepła i szybciej niż niejeden słabszy obudowany wkład kominkowy.
Czy kanał rozgrzewa się wzmagając ciąg powietrza? Tak ,oczywiście ale zwykle nie zdąży się mocno rozgrzać bo w kilka minut,może 3 może 5 muszę zamykać prawie wszystkie dopływy powietrza do spalania bo rozpuściłbym się albo zesmażył na skwarkę icon_smile.gif

edit:usunąłem zdublowanego posta Edytowano przez Buster (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Sola. Trochę do d*py....Fajnie że z cegieł, a nie systemowy - do kominka to dość ważne. Niestety trochę "ciasny". Takie przekroje buduje się do kaflaków i piecyków (kóz). Ciąg kominowy to składowa 3 podstawowych parametrów. Wysokości, średnicy i temperatury. Są jeszcze inne "wpływacze" na poprawę ciągu. Np stal, ale nie masz już na nią miejsca. Palić się będzie, ale każde otwarcie dużego przeszklenia (jakie planujesz), będzie udręką i przyczyną wpisów na forum w dziale "nie róbta kominków, bo brudzą". Paląc "do góry nogami", zminimalizujesz problem, ale go nie wyłączysz. Musiałabyś palić zawsze tylko jednym wsadem, bez otwierania drzwi, bez dokładania opału na żar. To duży kłopot. I sztuka...

Nie wiem co Ci doradzić, bo radzić powinienem przed. Większość porad odbywa się niestety po...Dążyłbym na Twoim miejscu do powiększenia kanału. Najlepiej budując od nowa, z kanałem 14X27, lub większym. Rozwiercanie + stal jest bardzo drogie, to już lepiej wyciąg Darco na górę. Koszt rzędu 1000 z hakiem...Ewentualnie zbuduj pieco kominek z małymi drzwiami...

Jeszcze słówko na temat ocieplania. Komina z cegieł nie ma potrzeby ocieplać. Wystarczy palić z głową, czyli suchym drewnem. Ocieplenie faktycznie eliminuje problem, ale tylko optycznie. Kondensat nadal cieknie, tylko go nie widać....Do czasu!. Komin powinno się otynkować. Tynk jest obligatoryjny i robi się go w celu kontroli jego stanu. Na tynku widać pęknięcia. Są one sygnałem o jakimś problemie (np, że był pożar sadzy). Opitolony wełną lub płytami GK, też da znać o sobie, ale czasem zbyt późno...np podczas kolejnego pożaru, który przeniesie się na dom...

To tak sygnalizacyjne, zaledwie kilka uwag... Edytowano przez Pit-4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Obowiązujące "brzmienie" - tekst jednolity z 17 lipca 2015r (poz. 1422)

  Cytat

§ 145. 1. Trzony kuchenne i kotły grzewcze na paliwo stałe oraz kominki z otwartym paleniskiem lub zamkniętym
wkładem kominkowym o wielkości otworu paleniskowego kominka do 0,25 m2 mogą być przyłączone wyłącznie do własnego,
samodzielnego przewodu kominowego dymowego, posiadającego co najmniej wymiary 0,14 x 0,14 m lub średnicę
0,15 m, a w przypadku trzonów kuchennych typu restauracyjnego oraz kominków o większym otworze paleniskowym –
co najmniej 0,14 x 0,27 m lub średnicę 0,18 m, przy czym dla większych przewodów o przekroju prostokątnym należy
zachować stosunek wymiarów boków 3:2.

Rozwiń  


Co do kontroli i czyszczenia - PB

  Cytat

Art. 62. 1. Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli:
1) okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);

6. Kontrolę stanu technicznego przewodów kominowych, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. c, powinny przeprowadzać:
1) osoby posiadające kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim – w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych;
2) osoby posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności – w odniesieniu do przewodów kominowych, o których mowa w pkt 1, ..................

Rozwiń  


Co do czyszczenia i kontroli:

PB Art.61

  Cytat

7. Szczegółowy zakres kontroli niektórych budowli oraz obowiązek przeprowadzania ich częściej, niż zostało to ustalone w ust. 1, może być określony w rozporządzeniu, o którym mowa w art. 7 ust. 3 pkt 2.

Rozwiń  


czyli ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów:

  Cytat

§ 34. 1. W obiektach lub ich częściach, w których odbywa się proces spalania paliwa stałego, ciekłego
lub gazowego, usuwa się zanieczyszczenia z przewodów dymowych i spalinowych w okresach ich
użytkowania:
2) od palenisk opalanych paliwem stałym niewymienionych w pkt 1 - co najmniej raz na 3
miesiące;

ale co ważne:

3. Czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, wykonują osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie.

4. [b]Przepisu ust. 3 nie stosuje się[/b] przy usuwaniu zanieczyszczeń z przewodów dymowych, spalinowych i
wentylacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz obiektów budowlanych budownictwa
zagrodowego i letniskowego.

Rozwiń  




Ps. z brzmienia § 34. 1. jasno wynika, że te 4 razy do roku dotyczą tylko "urządzeń" w których odbywa się proces spalania i co ważne w okresie ich użytkowania - czyli jeśli są użytkowane ciągle (i przez cały rok).

Moim zdaniem - ten przepis, raczej, nakazuje czyszczenie komina, po 3 miesięcznym okresie (ciągłego) użytkowania.
Link do komentarza
  Cytat

Obowiązujące "brzmienie" - tekst jednolity z 17 lipca 2015r (poz. 1422)



Co do kontroli i czyszczenia - PB



Co do czyszczenia i kontroli:

PB Art.61



czyli ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów:





Ps. z brzmienia § 34. 1. jasno wynika, że te 4 razy do roku dotyczą tylko "urządzeń" w których odbywa się proces spalania i co ważne w okresie ich użytkowania - czyli jeśli są użytkowane ciągle (i przez cały rok).

Moim zdaniem - ten przepis, raczej, nakazuje czyszczenie komina, po 3 miesięcznym okresie (ciągłego) użytkowania.

Rozwiń  



Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi! Dużo i tłustych....icon_smile.gif Ja zawsze gdzieś sobie chowam te dane, a jak potrzebne to NI ma.

Jeszcze coś o tym 2009...Słyszałeś o jakiejś nowelizacji? Czy kojarzysz zapis o określaniu minimalnej średnicy komina dla różnych dziwolągów, dajmy na to piecyków peletowych? Tam producent określa minimum np 8 cm. I to ma być wiążące. W tm samym roku pojawił się zapis (podobno), zmieniający co nieco w kwestii materiałów. Do tego momentu było "kominy powinno budować się z materiałów niepalnych". Od - "komin ma być niepalny". To były chyba kombinacje pod kominy z PCV do gazu....
Link do komentarza
Nie pamiętam kiedy i jaka/która nowela, ale obecny zapis Rozporządzenia jest taki:

  Cytat

§ 266. 1.131) Przewody spalinowe i dymowe powinny być wykonane z wyrobów niepalnych.
2. Przewody lub obudowa przewodów spalinowych i dymowych powinny spełniać wymagania określone w Polskiej
Normie dotyczącej badań ogniowych małych kominów.
3. Dopuszcza się wykonanie obudowy, o której mowa w ust. 2, z cegły pełnej grubości 12 cm, murowanej na zaprawie
cementowo-wapiennej, z zewnętrznym tynkiem lub spoinowaniem.

Rozwiń  



Nie znam przepisu który dotyczyłby tylko pieców-kominkowych na pellet , ale one są przystosowane tylko do systemowego przewodu powietrzno-dymowego, czego Rozporządzenie nie reguluje, czyli obowiązują wytyczne producenta.

Link do komentarza
Gość czerwony łeb
  Cytat

Poczytaj najpierw tu : https://forum.budujemydom.pl/Kominy-systemowe-t9545.html ostatnia strona chyba.

Rozwiń  

czerwony łeb akurat bezpośrednio od Foresta kupował swoją Baske i podpial ja do komina systemowego który przechodzi przez drewniany strop. Komin systemowy nie schidla tylko jakiś najtańszy badziew z allegro (pekabet).W dodatku ma kominek w obudowie zamkniętej bez kratek.
Od 4 lat bez żadnych negatywnych skutków.

DSC01446.jpg

Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

czerwony łeb akurat bezpośrednio od Foresta kupował swoją Baske i podpial ja do komina systemowego który przechodzi przez drewniany strop. Komin systemowy nie schidla tylko jakiś najtańszy badziew z allegro (pekabet).W dodatku ma kominek w obudowie zamkniętej bez kratek.
Od 4 lat bez żadnych negatywnych skutków.

Rozwiń  


Brawo TY! Baśka fajna jest....
Link do komentarza
W dobie dobrych kominów systemowych nie trudziłbym się w budowę komina z cegły. Nawet wspomniane kominy Schiedla nie mają tak wygórowanych cen jak kilkanaście lat temu, więc dla mnie po moich doświadczeniach i doświadczeniach moich znajomych z kominami z cegły nie wymurowałbym komina z cegły, nawet do kominka.
Biorąc pod uwagę, że jest to inwestycja do której w razie błędu, powrót/naprawa jest bardzo kosztowny a i sam koszt wymurowania komina z cegły jest większy niż systemowego.
Link do komentarza
  Cytat

Biorąc pod uwagę, że jest to inwestycja do której w razie błędu, powrót/naprawa jest bardzo kosztowny a i sam koszt wymurowania komina z cegły jest większy niż systemowego.

Rozwiń  

z tego co kojarzę nie od dziś wskazując systemowe jako te bardziej właściwe , i mniej problemowe .
Skoro jednak cegła jest to zawczasu proponowałbym w niego rurę wetknąć i ocieplić górę , im piec sprawniejszy tym więcej kondensatu się pojawi .
Widziałem już komin ceglany z podpiętym kominkiem po 2 latach użytkowania kondensat jak smalec wypływał przez tynk gipsowy (cementowo wapienny też tego nie zatrzyma) , na dwóch kondygnacjach serwując inwestorom swoiste wrażenia wizualne i zapachowe.
a z kotła na eko groszek u kolegi po roku już zaczęło się dziać i rurę wtykał i tynki wymieniał i wszystko przez to że wymarzył mu się klinkier na kominie .
po kolejnym roku zgniła mu wylewka z wkładu komina - znaczy materiał powinien być możliwie najlepszy bo szybko zostanie zweryfikowany .
U mnie na poligonie budowlanym pierwsze wycieki kondensatu pokazały się po ok 3 latach ( kocioł tzw. śmieciuch ) .
po zasmarowaniu klejem do glazury przebijało się kolejnych 5 , skułem wywaliłem zatarłem zamzajerem którym uszczelniam i na to bezpośrednio tynk gipsowy i tak już 2 lata jest ładnie - biało i węch mi się popsuł bo nic nie czuć icon_smile.gif.
Da się ? owszem da ale i roboty więcej i koszty rosną.
Link do komentarza
  Cytat

Kominiarze
opisuję tylko przypadki z którymi miałem styczność
i co zostało wykonane wraz z podaniem przyczyny zaistniałej sytuacji
właśnie przez kominiarza.
czyli pod tym względem się znam
potrafię słuchać i wiem kogo :P

Rozwiń  


Ja nie pisałem personalnie...Ale skoro się utożsamiasz........Kominiarze co roku organizują konferencję naukową "Bezpieczne Ciepło". Miewam tam czasem występy - jakiś referat. Znam kominiarzy, przyjaźnię się z władzami korporacji i nie tylko... Wystarczy spojrzeć na listę sponsorów tej bardzo pożytecznej akcji, by nabrać wątpliwości...Dlaczego jedne rozwiązania kominiarzom pasują, a inne niekoniecznie? Świat zmaterializował się do tego stopnia, że nawet nie wiesz, kiedy stajesz się ogniwkiem w łańcuszku marketingowej papki. Temat tropię od 20 lat. Znam doskonale forumowego eksperta Schiedla, i nie tylko jego. To przesympatyczny człowiek...Nie mam zamiaru psuć atmosfery błogiego spokoju, tego spokojnego zakątka (firum BD pl)...Dlatego odsyłam do lektury mojego bloga, czy wątków kominowych FM. Tam już ziarno zwątpienia zakiełkowało i kto chce, zrozumie gdzie tkwi problem. Winne nie do końca są kominy. To proste (niekoniecznie tanie) wkłady kominkowe powinny być zakazane....
Link do komentarza
Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:

  Cytat

Cegła.
Do wykonywania przewodów należy stosować cegłę pełną wypalaną z gliny klasy 150 lub 100 wg PN-75/B-
12001.

Zaprawy.
W zależności od nośności muru z przewodami należy stosować zaprawy o markach od 1,5 do 3,0.
Zaleca się stosowanie zapraw wg PN-90/B-14501.

Rozwiń  

Link do komentarza
  Cytat

Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:

Rozwiń  


Komin z cegieł muruje się na tzw szablon. Specjalna skrzyneczka zapewniająca gładką i pełną fugę, oraz wymiar kanału. Używa tego co 100 murarz, a wie o co chodzi co 10....
Link do komentarza
  Cytat

Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:

Rozwiń  

Cegła dobrej klasy na komin to jedno ale kondensat wyłazi nie przez cegłę tylko przez fugi czyli przez zaprawę.

  Cytat

z tego co kojarzę nie od dziś wskazując systemowe jako te bardziej właściwe , i mniej problemowe .
Skoro jednak cegła jest to zawczasu proponowałbym w niego rurę wetknąć i ocieplić górę , im piec sprawniejszy tym więcej kondensatu się pojawi .
Widziałem już komin ceglany z podpiętym kominkiem po 2 latach użytkowania kondensat jak smalec wypływał przez tynk gipsowy (cementowo wapienny też tego nie zatrzyma) , na dwóch kondygnacjach serwując inwestorom swoiste wrażenia wizualne i zapachowe.
a z kotła na eko groszek u kolegi po roku już zaczęło się dziać i rurę wtykał i tynki wymieniał i wszystko przez to że wymarzył mu się klinkier na kominie .
po kolejnym roku zgniła mu wylewka z wkładu komina - znaczy materiał powinien być możliwie najlepszy bo szybko zostanie zweryfikowany .
U mnie na poligonie budowlanym pierwsze wycieki kondensatu pokazały się po ok 3 latach ( kocioł tzw. śmieciuch ) .
po zasmarowaniu klejem do glazury przebijało się kolejnych 5 , skułem wywaliłem zatarłem zamzajerem którym uszczelniam i na to bezpośrednio tynk gipsowy i tak już 2 lata jest ładnie - biało i węch mi się popsuł bo nic nie czuć icon_smile.gif.
Da się ? owszem da ale i roboty więcej i koszty rosną.

Rozwiń  

Ja przerabiałem problem podobnie i wiem o czym piszesz.
Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek
Link do komentarza
  Cytat

Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek

Rozwiń  

Ekogroszkowce rzadko kondensują,przeważnie jakieś marketowe badziewia źle prowadzone.

Najbardziej kondensują przewymiarowane kotły z dmuchawą obojętnie na jaki paliwo, miałowce z moczonym miałem, możesz mieć 5 lat sezonowane drewno i w przewymiarowanym kotle z dmuchawą będzie się lało.
To sposób spalania jest zły, spalanie zbyt dużej ilości paliwa na raz, z długimi przerwami procesu spalania.
Natury się nie oszuka.
Link do komentarza
  Cytat

Cegła dobrej klasy na komin to jedno ale kondensat wyłazi nie przez cegłę tylko przez fugi czyli przez zaprawę.


Ja przerabiałem problem podobnie i wiem o czym piszesz.
Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek

Rozwiń  

szósty sezon palę w "ekogroszku" komin z cegły, suchutki
Link do komentarza
  Cytat

Takie bez zagospodarowania energii generowanej do komina, a w efekcie do atmosfery. Te które zagospodarowują energię wyłącznie w formie (sfałszowanej) pisemnej deklaracji producenta, też! icon_biggrin.gif

Rozwiń  



W zasadzie wszystko zależy od tego jakie masz oczekiwania w stosunku do komina .
ja w sumie mam 2
.
1) ma odprowadzać to co z utleniania się wydziela .
2) poza nakazanymi przeglądami ma mi sobą głowy nie zawracać

i zastosowanie systemowego komina - poniekąd wyklucza popełnienie niektórych błędów, które skutkują niespełnieniem moich w sumie - skromnych oczekiwań.


Link do komentarza
  Cytat

W zasadzie wszystko zależy od tego jakie masz oczekiwania w stosunku do komina .
ja w sumie mam 2
.
1) ma odprowadzać to co z utleniania się wydziela .
2) poza nakazanymi przeglądami ma mi sobą głowy nie zawracać

i zastosowanie systemowego komina - poniekąd wyklucza popełnienie niektórych błędów, które skutkują niespełnieniem moich w sumie - skromnych oczekiwań.

Rozwiń  


ad1. A co się wydziela? Do czego masz ten komin?
ad2. ...

Systemowy czy z cegieł, to trochę kwestia przekonań...A to podpada pod inny dział icon_cool.gif Ale poczekajmy na odpowiedź (ad1.)
Link do komentarza
  Cytat

szósty sezon palę w "ekogroszku" komin z cegły, suchutki

Rozwiń  

Nie chcę krakać obyś taki miał cały czas icon_biggrin.gif , ale o ile dobrze pamiętam to Daga tez miała komin z cegły i przez kilka lat nie miała problemu (paliła ekogroszkiem) aż pojawił się kondensat na zewnątrz komina. Szkoda, że skasowała swój DB bo chyba tam o tym było.
Link do komentarza
  Cytat

ad1. A co się wydziela? Do czego masz ten komin?
ad2. ...

Systemowy czy z cegieł, to trochę kwestia przekonań...A to podpada pod inny dział icon_cool.gif Ale poczekajmy na odpowiedź (ad1.)

Rozwiń  

\\\\pit


to sobie czekaj
nie wiesz to uruchom woojka podpowie
to nie sprawdzian z teorii
komin chcę mieć czysty i suchy bez przesięków kondensatu
bo w tym zakresie zabrałem głos masz coś na przeciw ????
aby ocieplić w częściach nieogrzewanych
czy może przeciwko wstawieniu rury
jak se chcesz na czymś pojeździć to se bryczki poszukaj
Link do komentarza
  Cytat

tak na marginesie tylko...nie wiem co Solange na to, ale kapkę zboczyliście z tematu wątku icon_redface.gif

Rozwiń  

może i nieco zboczyliśmy
jednak jak sadzę Pit ma coś ciekawego do powiedzenia w tej materii ,
oprócz szukania konia na którym może sobie pojeździć.
więc poczekajmy
uzewnętrzni się to będziemy pytać o te nie całkiem zrozumiałe aspekty, bo mogą takie w końcu wystąpić .
i wrócimy w ten sposób do meritum
czy najlepszy czy nie najlepszy ale wystarczająco dobry
i co ewentualnie zrobić by był dobry
Link do komentarza
  Cytat

\\\\pit


to sobie czekaj
nie wiesz to uruchom woojka podpowie
to nie sprawdzian z teorii
komin chcę mieć czysty i suchy bez przesięków kondensatu
bo w tym zakresie zabrałem głos masz coś na przeciw ????
aby ocieplić w częściach nieogrzewanych
czy może przeciwko wstawieniu rury
jak se chcesz na czymś pojeździć to se bryczki poszukaj

Rozwiń  


Nie wiem co Cię ugryzło? Pytałem co masz podłączone do tego komina...Od tego zależy co do niego i z niego wylatuje. Ale może faktycznie to sygnał żeby odpuścić. Temat widzę delikatny ja francuski piesek...


Sola dopyta na priv....

Edytowano przez Pit-4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Nie wiem co Cię ugryzło? Pytałem co masz podłączone do tego komina...

Rozwiń  

ok - przepraszam
zrozumiałem że mam wymienić części składowe dymu :P
śmieciucha w którym palę drewnem
4 kondygnacje + metr nad dachem
czwarta nieocieplona

i nie grzana dla jasności

uzupełniająco drewno liściaste dąb , buk, brzoza, grab
sezonowane minimum jeden rok
pod dachem w dość przewiewnym miejscu
Link do komentarza
  Cytat

Nie chcę krakać obyś taki miał cały czas icon_biggrin.gif , ale o ile dobrze pamiętam to Daga tez miała komin z cegły i przez kilka lat nie miała problemu (paliła ekogroszkiem) aż pojawił się kondensat na zewnątrz komina. Szkoda, że skasowała swój DB bo chyba tam o tym było.

Rozwiń  

Heniu, czyszczę go osobiście i jest tylko sucha sadza, ale na "w razie co", to mam ten komfort, że komin w domu mi nie przesiąknie, bo.... kotłownia w gospodarczym
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiadomo. Bo to co piszesz niczego nie daje. Jakie tynki, jakie gładzie, jaki grunt, jaka farba... Teraz można tylko zgadywać.
    • Mam pewien problem, po pomalowaniu ściany farbą powychodził biały dziwny nalot, wcześniej na ścianie była szara farbą na której mógł występować lecz nie było tego widać. Wspomnę że pokój był w pełni remontowany, tynki, gładzie. Podejrzewam że jest to swojego rodzaju jakiś minerał z tynku lub gładzi bo niestety fachowej okazał się partaczem. Z początku myślałem że to pleśń, lecz po zachlapaniu ściany wodą w miejscu gdzie była wodą nie pojawiła się pleśń a powstał taki ładny zaciek. Jeśli ktoś ma pojęcie na ten temat, czy dobrze myślę że to wytrącenie jakiegoś minerału?
    • Cześć,   Jestem razem z żoną zainteresowany kupnem działki i budowa domu lub opcja kupna połowy bliźniaka. Jeszcze nie wiem na którą opcję ostatecznie zdecydujemy się, dlatego obserwuję i oglądam działki w okolicy Grodziska Mazowieckiego. Wpadła mi w oko działka, która co prawda jest trochę droga, bo za 15 arów trzeba zabulic około 400k, ale chyba w tej okolicy to już zrobił się standard.   Działka wydaje się spoko, całkiem ustawna, w pełni uzbrojona, więc poprosiłem o kopie badań gruntu jakie zostały wykonane na tej działce (deweloper robil wiele odwiertów, bo w sumie na kilku działkach i drodze wewnętrznej, więc na każdej działce wypadły po 2 odwierty). Jako że w temacie jestem kompletnie zielony dlatego przychodzę z pytaniem czy takie parametry gruntu są dobre pod budowę domu czy wymagają jakiś szczególnych rozwiązań? Byłbym wdzięczny za poradę/opinię 
    • Nie będę nazywał serii Ospela, bo już jej nie widuję, ale była taka z długimi śrubkami do szyldów gniazdek (bardzo ładnych zresztą), że śrubki kaleczyły przewody w puszce i mogły zrobić zwarcie do PE. Usterka trudna w diagnozie, bo po zdjęciu szyldu (i odkręceniu śrubki) wszystko niby wracało do normy. Ale jak przy białym montażu jak się założyło czterdzieści gniazdek w kilku obwodach i RCD nie daje się załączyć, to proszę szukać usterki.   Teraz niech się ktoś kieruje kolorem. Jak ten głupi Michał od sera.
    • Gniazda czy włączniki mogą być piękne. Szklane, kolorowe, z diamentami lub kaszmirami. Ze względu na to, że dom, który budowałem jest bardziej rekreacyjny to nie tych elementach mi najmniej zależało. Postanowiłem, że kupie wszystko z najprostszej serii Ospela, już nie pamiętam jej nazwy. Kupowałem po kolei, nie wszystkie na raz. I tak te, które kupowałem na początku jeszcze były ok, to te późniejsze już były "poprawione" na tyle, że całe się gną w każdą stronę Przykręcić je tak, żeby nie odstawały od ściany jest bardzo trudne. Podczas "rozkręcania łapek" wszystko się krzywi. I tak, niby najmniejszym elementem może popsuć cały finalny efekt.   Dodam tylko, ze do tych samych pusze przykręciłem inne gniazdko na ramce i leży elegancko. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...