Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Pit-4

Uczestnik
  • Posty

    410
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    20

Pit-4 last won the day on września 29 2018

Pit-4 had the most liked content!

Reputacja

63 Neutralny

O Pit-4

  • Ranga
    Bywa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Nie ma czegoś takiego jak "za wysokie temperatury w kominku". Drewno może się spalać w temperaturze do 900 o C i takie założenia trzeba przyjąć. 800 o C (czerwienienie stali / rury dymowej) to częsty przypadek we wkładach kominkowych. Temperatura zapłonu drewna zaś (i tego w kominku i belki na nim) to 250-300 o C. Z tego co pisze założyciel, kominek robili budowlańcy. Jacy to byli budowlańcy? Murarze, tynkarze, malarze, hydraulicy czy elektrycy? Bo ja bym nie chciał, by mi np prąd szewc instalował, w buty stolarz naprawiał. Urządzenie ogniowe najlepiej oddać w ręce zduna, wtedy jest szansa, że zrobi to poprawnie...
  2. Potwierdzam! Tyle lat palenia syfem zjadło wkład kominowy. To trzeba sprawdzić jako pierwsze. Potem dawaj tu jeśli pleciemy bzdury... Tyle że problem nie w kominiarzu, a paleniu czymś, co nie powinno trafić do pieca. Wkład i tak długo wytrzymał. Jakieś miały i inne syfy....Potem lament że giniemy od smogu...
  3. Problemem jest kocioł, a nie brak ciepła w kominie. Kominy z cegły nie potrzebują ocieplania, a wręcz jest to niezgodne z normami budowlanymi. Komin z cegieł powinien być otynkowany, co pozwala obserwować zmiany na jego powierzchni. Wracając do problemu...Bez względu na "ciepłotę" komina kondensat będzie nadal wyciekać, jeśli kocioł nie zostanie przestawiony na tzw pracę suchą. Jeśli to niemożliwe, jedyny ratunek to prawidłowo zamontowany wkład z kwasówki
  4. To są bardzo bardzo proste i czytelne zasady, opisywane w podręcznikach murarskich starej daty. Nie zduńskich, bo to jest sztuka bardziej skomplikowana...W murarskich! Z rysunkami, wymiarami, informacjami pomocnymi w przygotowaniu materiałów i narzędzi. Wpisałem w wyszukiwarkę "budowa kominka otwartego" i ciekawie sie zrobiło....https://www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNQUEbyw-oVAOBPZusAK8tZ8akC3ew:1572942543054&q=budowa+kominka+otwartego&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b-d&sxsrf=ACYBGNQUEbyw-oVAOBPZusAK8tZ8akC3ew:1572942543054&sa=X&ved=2ahUKEwjKnp_M09LlAhVxlFwKHfE5AYIQsAR6BAgGEAE Nie wszystko jest tam jak należy, nie ze wszystkim się zgadzam....niemniej dość mocno różni się od Twoich pomysłów. Musisz rozebrać górną część paleniska i pociągnąć na wzór tego co Ci powklejałem. Zwężać stopniowo idąc w górę, otworzyć dach nad kominkiem i zbudować nad kominkiem np 3 mb komina 40 x 40 cm w środku. Nad tym zrobić daszek z blachy o wymiarach 60 x 60 cm i prześwitem między daszkiem a ostatnia cegłą ok 25-30 cm. Coby Ci się woda na steki nie lała.... Polecam inspirację: http://www.kominki-batura.pl/grille,58,49
  5. Twój kominek ma wymiary: szer. ok 90 cm, wys. ok 55 cm. Zakładając, że prawidłowo wykonałbyś zwieńczenie komory spalania - w postaci półki dymowej lub stożka, komin jaki do tego jest potrzebny musiałby mieć przekrój wewnętrzny kanału dymowego 25 x 25 cm przy wysokości roboczej 4 - 5 mb. Wysokość robocza to nie ta od podstawy kominka (paleniska), tylko od zakończenia komory dymowej (lub stożka). Zmniejszenie wysokości komina to proporcjonalne powiększanie przekroju komina...Np przy wysokości 2,5 mb części roboczej zrobiłbym kanał dymowy 50 x 50 cm.
  6. Teza wynika z faktu sprzedaży i obserwacji pewnej (sporej) ilości urządzeń firmy którą użytkujesz. Potwierdzam, że jak nic się nie dzieje, to bardzo dobry wkład. Naprawa jednak pęknięć korpusu, lub wypaczeń drzwi i utraty ich "absolutnej hermetyczności" zniechęciła mnie do tej technologii.....Zmieniły się też współczesne oczekiwania co do owej hermetyczności. Głównie w kontekście czystości spalania. Żeliwiaki mają problemy z osiągnięciem norm emisyjnych ekoprojektu
  7. 16 lat to sporo czasu i robi wrażenie. W Hajduku ile lat paliłeś?
  8. Cóż...grajmy więc dalej. Widziałeś kominek i go polecasz. Ja widziałem kilka tysięcy kominków i nic na razie nie polecałem... Kornak to jedna z pierwszych polskich firm na rynku. Trochę im przeszło, trochę nie mają pomysłu na rozwój....dlatego jakość wkładów trąci myszką.....Za to rozpoczęli przygodę z ceramiką. To obecnie jedna z czołowych polskich kaflarni. Doskonałe jakościowo kafle wielkogabarytowe to ich specjalność.
  9. Masz bujną wyobraźnię i skłonności do przesady. "...które jedną markę dyskwalifikują" ....Nie wydaje mi się. "...a inną chwalą pod niebiosa - bo zagraniczna"....Hajduk to polska firma "Nie wiem jak odróżnić dobre od złego w tej grupie produktów"....I to powinno Cię powstrzymać od dalszego komentowania. Po co zaśmiecać wątek?
  10. Hajduk wywodzi się ze współpracy z firmą Spartherm - światowym liderem produkcji kominków, który jakość produktów osiągnął już kilkanaście lat temu. Hajduk co prawda w tamtych latach poszedł swoja drogą, ale zaczął od dobrych wzorców...Pozostałe polskie formy dopiero zaczynają co nieco z tych wzorców kumać i wprowadzać w swoich produktach, ale moim zdaniem do Hajduka im jeszcze daleko....
  11. No i fajnie, że nie dałeś się nabrać na ewolucje forumowego "eksperta". Moim zdaniem Hajduk to obecnie najbardziej doświadczony i bardzo dobry producent.
  12. No! Zdecydowanie lepiej...ale oczywiście wszystko z "klucza" firm które płacą za takie wpisy (czytaj: reklamują się w budujemydom... ) Może warto chociaż wspomnieć słówko, że między jedną a drugą manufakturą lata świetlne jakości?
  13. Opinie na forach nie biorą się z kosmosu. Szczególnie w rzeczonej kwestii (i sporej ilości negatywów)...Ty zaś jesteś, jak dla mnie, nadmiernie epicki z tą opinią szwagra! hahahahahahaha Z której strony mała szybka?
  14. Masz prowizję od reklamowania nie najlepszej jakości, o której nawet pytający już słyszał?
×
×
  • Utwórz nowe...