Skocz do zawartości

Perypetie budowlane Solange :)


Recommended Posts

Cytat

Nie będzie, pogódź się z tym icon_razz.gif

Będę deprawować sąsiadów. Latem biegać na golasa, ewentualnie w bikini i notorycznie będą nasyłać na mnie policję :tease2:


Chyba mylisz zasłony z firankami. icon_smile.gif

Cytat

Wiem że kanał dymowy powinien być większy ale moje kominy tego nie wiedzą i mają właśnie 13x13.
Palę w kozie,czasem w dwóch gdy są większe mrozy.Niższy komin ma 4,5 m,większy ze 6 m.W obu buzuje się niesamowicie,muszę blokować dopływ powietrza żeby drewno nie spalało się za szybko.


Takie kanały wystarczają do wizualizacji ognia w małych piecykach o niskiej sprawności.
Kanał komina rozgrzewa się wtedy do wysokiej temperatury, to wzmaga ciąg kominowy. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Takie kanały wystarczają do wizualizacji ognia w małych piecykach o niskiej sprawności.
Kanał komina rozgrzewa się wtedy do wysokiej temperatury, to wzmaga ciąg kominowy.



Tak,kozy nie są tak duże i sprawne jak wkłady kominkowe ale grzeją potężnie.Dają więcej ciepła i szybciej niż niejeden słabszy obudowany wkład kominkowy.
Czy kanał rozgrzewa się wzmagając ciąg powietrza? Tak ,oczywiście ale zwykle nie zdąży się mocno rozgrzać bo w kilka minut,może 3 może 5 muszę zamykać prawie wszystkie dopływy powietrza do spalania bo rozpuściłbym się albo zesmażył na skwarkę icon_smile.gif

edit:usunąłem zdublowanego posta Edytowano przez Buster (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Sola. Trochę do d*py....Fajnie że z cegieł, a nie systemowy - do kominka to dość ważne. Niestety trochę "ciasny". Takie przekroje buduje się do kaflaków i piecyków (kóz). Ciąg kominowy to składowa 3 podstawowych parametrów. Wysokości, średnicy i temperatury. Są jeszcze inne "wpływacze" na poprawę ciągu. Np stal, ale nie masz już na nią miejsca. Palić się będzie, ale każde otwarcie dużego przeszklenia (jakie planujesz), będzie udręką i przyczyną wpisów na forum w dziale "nie róbta kominków, bo brudzą". Paląc "do góry nogami", zminimalizujesz problem, ale go nie wyłączysz. Musiałabyś palić zawsze tylko jednym wsadem, bez otwierania drzwi, bez dokładania opału na żar. To duży kłopot. I sztuka...

Nie wiem co Ci doradzić, bo radzić powinienem przed. Większość porad odbywa się niestety po...Dążyłbym na Twoim miejscu do powiększenia kanału. Najlepiej budując od nowa, z kanałem 14X27, lub większym. Rozwiercanie + stal jest bardzo drogie, to już lepiej wyciąg Darco na górę. Koszt rzędu 1000 z hakiem...Ewentualnie zbuduj pieco kominek z małymi drzwiami...

Jeszcze słówko na temat ocieplania. Komina z cegieł nie ma potrzeby ocieplać. Wystarczy palić z głową, czyli suchym drewnem. Ocieplenie faktycznie eliminuje problem, ale tylko optycznie. Kondensat nadal cieknie, tylko go nie widać....Do czasu!. Komin powinno się otynkować. Tynk jest obligatoryjny i robi się go w celu kontroli jego stanu. Na tynku widać pęknięcia. Są one sygnałem o jakimś problemie (np, że był pożar sadzy). Opitolony wełną lub płytami GK, też da znać o sobie, ale czasem zbyt późno...np podczas kolejnego pożaru, który przeniesie się na dom...

To tak sygnalizacyjne, zaledwie kilka uwag... Edytowano przez Pit-4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Obowiązujące "brzmienie" - tekst jednolity z 17 lipca 2015r (poz. 1422)

Cytat

§ 145. 1. Trzony kuchenne i kotły grzewcze na paliwo stałe oraz kominki z otwartym paleniskiem lub zamkniętym
wkładem kominkowym o wielkości otworu paleniskowego kominka do 0,25 m2 mogą być przyłączone wyłącznie do własnego,
samodzielnego przewodu kominowego dymowego, posiadającego co najmniej wymiary 0,14 x 0,14 m lub średnicę
0,15 m, a w przypadku trzonów kuchennych typu restauracyjnego oraz kominków o większym otworze paleniskowym –
co najmniej 0,14 x 0,27 m lub średnicę 0,18 m, przy czym dla większych przewodów o przekroju prostokątnym należy
zachować stosunek wymiarów boków 3:2.



Co do kontroli i czyszczenia - PB

Cytat

Art. 62. 1. Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli:
1) okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);

6. Kontrolę stanu technicznego przewodów kominowych, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. c, powinny przeprowadzać:
1) osoby posiadające kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim – w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych;
2) osoby posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności – w odniesieniu do przewodów kominowych, o których mowa w pkt 1, ..................



Co do czyszczenia i kontroli:

PB Art.61

Cytat

7. Szczegółowy zakres kontroli niektórych budowli oraz obowiązek przeprowadzania ich częściej, niż zostało to ustalone w ust. 1, może być określony w rozporządzeniu, o którym mowa w art. 7 ust. 3 pkt 2.



czyli ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów:

Cytat

§ 34. 1. W obiektach lub ich częściach, w których odbywa się proces spalania paliwa stałego, ciekłego
lub gazowego, usuwa się zanieczyszczenia z przewodów dymowych i spalinowych w okresach ich
użytkowania:
2) od palenisk opalanych paliwem stałym niewymienionych w pkt 1 - co najmniej raz na 3
miesiące;

ale co ważne:

3. Czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, wykonują osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie.

4. [b]Przepisu ust. 3 nie stosuje się[/b] przy usuwaniu zanieczyszczeń z przewodów dymowych, spalinowych i
wentylacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz obiektów budowlanych budownictwa
zagrodowego i letniskowego.





Ps. z brzmienia § 34. 1. jasno wynika, że te 4 razy do roku dotyczą tylko "urządzeń" w których odbywa się proces spalania i co ważne w okresie ich użytkowania - czyli jeśli są użytkowane ciągle (i przez cały rok).

Moim zdaniem - ten przepis, raczej, nakazuje czyszczenie komina, po 3 miesięcznym okresie (ciągłego) użytkowania.
Link do komentarza
Cytat

Obowiązujące "brzmienie" - tekst jednolity z 17 lipca 2015r (poz. 1422)



Co do kontroli i czyszczenia - PB



Co do czyszczenia i kontroli:

PB Art.61



czyli ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów:





Ps. z brzmienia § 34. 1. jasno wynika, że te 4 razy do roku dotyczą tylko "urządzeń" w których odbywa się proces spalania i co ważne w okresie ich użytkowania - czyli jeśli są użytkowane ciągle (i przez cały rok).

Moim zdaniem - ten przepis, raczej, nakazuje czyszczenie komina, po 3 miesięcznym okresie (ciągłego) użytkowania.




Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi! Dużo i tłustych....icon_smile.gif Ja zawsze gdzieś sobie chowam te dane, a jak potrzebne to NI ma.

Jeszcze coś o tym 2009...Słyszałeś o jakiejś nowelizacji? Czy kojarzysz zapis o określaniu minimalnej średnicy komina dla różnych dziwolągów, dajmy na to piecyków peletowych? Tam producent określa minimum np 8 cm. I to ma być wiążące. W tm samym roku pojawił się zapis (podobno), zmieniający co nieco w kwestii materiałów. Do tego momentu było "kominy powinno budować się z materiałów niepalnych". Od - "komin ma być niepalny". To były chyba kombinacje pod kominy z PCV do gazu....
Link do komentarza
Nie pamiętam kiedy i jaka/która nowela, ale obecny zapis Rozporządzenia jest taki:

Cytat

§ 266. 1.131) Przewody spalinowe i dymowe powinny być wykonane z wyrobów niepalnych.
2. Przewody lub obudowa przewodów spalinowych i dymowych powinny spełniać wymagania określone w Polskiej
Normie dotyczącej badań ogniowych małych kominów.
3. Dopuszcza się wykonanie obudowy, o której mowa w ust. 2, z cegły pełnej grubości 12 cm, murowanej na zaprawie
cementowo-wapiennej, z zewnętrznym tynkiem lub spoinowaniem.




Nie znam przepisu który dotyczyłby tylko pieców-kominkowych na pellet , ale one są przystosowane tylko do systemowego przewodu powietrzno-dymowego, czego Rozporządzenie nie reguluje, czyli obowiązują wytyczne producenta.

Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Poczytaj najpierw tu : https://forum.budujemydom.pl/Kominy-systemowe-t9545.html ostatnia strona chyba.


czerwony łeb akurat bezpośrednio od Foresta kupował swoją Baske i podpial ja do komina systemowego który przechodzi przez drewniany strop. Komin systemowy nie schidla tylko jakiś najtańszy badziew z allegro (pekabet).W dodatku ma kominek w obudowie zamkniętej bez kratek.
Od 4 lat bez żadnych negatywnych skutków.

DSC01446.jpg

Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

czerwony łeb akurat bezpośrednio od Foresta kupował swoją Baske i podpial ja do komina systemowego który przechodzi przez drewniany strop. Komin systemowy nie schidla tylko jakiś najtańszy badziew z allegro (pekabet).W dodatku ma kominek w obudowie zamkniętej bez kratek.
Od 4 lat bez żadnych negatywnych skutków.



Brawo TY! Baśka fajna jest....
Link do komentarza
W dobie dobrych kominów systemowych nie trudziłbym się w budowę komina z cegły. Nawet wspomniane kominy Schiedla nie mają tak wygórowanych cen jak kilkanaście lat temu, więc dla mnie po moich doświadczeniach i doświadczeniach moich znajomych z kominami z cegły nie wymurowałbym komina z cegły, nawet do kominka.
Biorąc pod uwagę, że jest to inwestycja do której w razie błędu, powrót/naprawa jest bardzo kosztowny a i sam koszt wymurowania komina z cegły jest większy niż systemowego.
Link do komentarza
Cytat

Biorąc pod uwagę, że jest to inwestycja do której w razie błędu, powrót/naprawa jest bardzo kosztowny a i sam koszt wymurowania komina z cegły jest większy niż systemowego.


z tego co kojarzę nie od dziś wskazując systemowe jako te bardziej właściwe , i mniej problemowe .
Skoro jednak cegła jest to zawczasu proponowałbym w niego rurę wetknąć i ocieplić górę , im piec sprawniejszy tym więcej kondensatu się pojawi .
Widziałem już komin ceglany z podpiętym kominkiem po 2 latach użytkowania kondensat jak smalec wypływał przez tynk gipsowy (cementowo wapienny też tego nie zatrzyma) , na dwóch kondygnacjach serwując inwestorom swoiste wrażenia wizualne i zapachowe.
a z kotła na eko groszek u kolegi po roku już zaczęło się dziać i rurę wtykał i tynki wymieniał i wszystko przez to że wymarzył mu się klinkier na kominie .
po kolejnym roku zgniła mu wylewka z wkładu komina - znaczy materiał powinien być możliwie najlepszy bo szybko zostanie zweryfikowany .
U mnie na poligonie budowlanym pierwsze wycieki kondensatu pokazały się po ok 3 latach ( kocioł tzw. śmieciuch ) .
po zasmarowaniu klejem do glazury przebijało się kolejnych 5 , skułem wywaliłem zatarłem zamzajerem którym uszczelniam i na to bezpośrednio tynk gipsowy i tak już 2 lata jest ładnie - biało i węch mi się popsuł bo nic nie czuć icon_smile.gif.
Da się ? owszem da ale i roboty więcej i koszty rosną.
Link do komentarza
Cytat

Kominiarze
opisuję tylko przypadki z którymi miałem styczność
i co zostało wykonane wraz z podaniem przyczyny zaistniałej sytuacji
właśnie przez kominiarza.
czyli pod tym względem się znam
potrafię słuchać i wiem kogo :P



Ja nie pisałem personalnie...Ale skoro się utożsamiasz........Kominiarze co roku organizują konferencję naukową "Bezpieczne Ciepło". Miewam tam czasem występy - jakiś referat. Znam kominiarzy, przyjaźnię się z władzami korporacji i nie tylko... Wystarczy spojrzeć na listę sponsorów tej bardzo pożytecznej akcji, by nabrać wątpliwości...Dlaczego jedne rozwiązania kominiarzom pasują, a inne niekoniecznie? Świat zmaterializował się do tego stopnia, że nawet nie wiesz, kiedy stajesz się ogniwkiem w łańcuszku marketingowej papki. Temat tropię od 20 lat. Znam doskonale forumowego eksperta Schiedla, i nie tylko jego. To przesympatyczny człowiek...Nie mam zamiaru psuć atmosfery błogiego spokoju, tego spokojnego zakątka (firum BD pl)...Dlatego odsyłam do lektury mojego bloga, czy wątków kominowych FM. Tam już ziarno zwątpienia zakiełkowało i kto chce, zrozumie gdzie tkwi problem. Winne nie do końca są kominy. To proste (niekoniecznie tanie) wkłady kominkowe powinny być zakazane....
Link do komentarza
Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:

Cytat

Cegła.
Do wykonywania przewodów należy stosować cegłę pełną wypalaną z gliny klasy 150 lub 100 wg PN-75/B-
12001.

Zaprawy.
W zależności od nośności muru z przewodami należy stosować zaprawy o markach od 1,5 do 3,0.
Zaleca się stosowanie zapraw wg PN-90/B-14501.


Link do komentarza
Cytat

Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:



Komin z cegieł muruje się na tzw szablon. Specjalna skrzyneczka zapewniająca gładką i pełną fugę, oraz wymiar kanału. Używa tego co 100 murarz, a wie o co chodzi co 10....
Link do komentarza
Cytat

Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:


Cegła dobrej klasy na komin to jedno ale kondensat wyłazi nie przez cegłę tylko przez fugi czyli przez zaprawę.

Cytat

z tego co kojarzę nie od dziś wskazując systemowe jako te bardziej właściwe , i mniej problemowe .
Skoro jednak cegła jest to zawczasu proponowałbym w niego rurę wetknąć i ocieplić górę , im piec sprawniejszy tym więcej kondensatu się pojawi .
Widziałem już komin ceglany z podpiętym kominkiem po 2 latach użytkowania kondensat jak smalec wypływał przez tynk gipsowy (cementowo wapienny też tego nie zatrzyma) , na dwóch kondygnacjach serwując inwestorom swoiste wrażenia wizualne i zapachowe.
a z kotła na eko groszek u kolegi po roku już zaczęło się dziać i rurę wtykał i tynki wymieniał i wszystko przez to że wymarzył mu się klinkier na kominie .
po kolejnym roku zgniła mu wylewka z wkładu komina - znaczy materiał powinien być możliwie najlepszy bo szybko zostanie zweryfikowany .
U mnie na poligonie budowlanym pierwsze wycieki kondensatu pokazały się po ok 3 latach ( kocioł tzw. śmieciuch ) .
po zasmarowaniu klejem do glazury przebijało się kolejnych 5 , skułem wywaliłem zatarłem zamzajerem którym uszczelniam i na to bezpośrednio tynk gipsowy i tak już 2 lata jest ładnie - biało i węch mi się popsuł bo nic nie czuć icon_smile.gif.
Da się ? owszem da ale i roboty więcej i koszty rosną.


Ja przerabiałem problem podobnie i wiem o czym piszesz.
Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek
Link do komentarza
Cytat

Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek


Ekogroszkowce rzadko kondensują,przeważnie jakieś marketowe badziewia źle prowadzone.

Najbardziej kondensują przewymiarowane kotły z dmuchawą obojętnie na jaki paliwo, miałowce z moczonym miałem, możesz mieć 5 lat sezonowane drewno i w przewymiarowanym kotle z dmuchawą będzie się lało.
To sposób spalania jest zły, spalanie zbyt dużej ilości paliwa na raz, z długimi przerwami procesu spalania.
Natury się nie oszuka.
Link do komentarza
Cytat

Cegła dobrej klasy na komin to jedno ale kondensat wyłazi nie przez cegłę tylko przez fugi czyli przez zaprawę.


Ja przerabiałem problem podobnie i wiem o czym piszesz.
Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek


szósty sezon palę w "ekogroszku" komin z cegły, suchutki
Link do komentarza
Cytat

Takie bez zagospodarowania energii generowanej do komina, a w efekcie do atmosfery. Te które zagospodarowują energię wyłącznie w formie (sfałszowanej) pisemnej deklaracji producenta, też! icon_biggrin.gif




W zasadzie wszystko zależy od tego jakie masz oczekiwania w stosunku do komina .
ja w sumie mam 2
.
1) ma odprowadzać to co z utleniania się wydziela .
2) poza nakazanymi przeglądami ma mi sobą głowy nie zawracać

i zastosowanie systemowego komina - poniekąd wyklucza popełnienie niektórych błędów, które skutkują niespełnieniem moich w sumie - skromnych oczekiwań.


Link do komentarza
Cytat

W zasadzie wszystko zależy od tego jakie masz oczekiwania w stosunku do komina .
ja w sumie mam 2
.
1) ma odprowadzać to co z utleniania się wydziela .
2) poza nakazanymi przeglądami ma mi sobą głowy nie zawracać

i zastosowanie systemowego komina - poniekąd wyklucza popełnienie niektórych błędów, które skutkują niespełnieniem moich w sumie - skromnych oczekiwań.



ad1. A co się wydziela? Do czego masz ten komin?
ad2. ...

Systemowy czy z cegieł, to trochę kwestia przekonań...A to podpada pod inny dział icon_cool.gif Ale poczekajmy na odpowiedź (ad1.)
Link do komentarza
Cytat

szósty sezon palę w "ekogroszku" komin z cegły, suchutki


Nie chcę krakać obyś taki miał cały czas icon_biggrin.gif , ale o ile dobrze pamiętam to Daga tez miała komin z cegły i przez kilka lat nie miała problemu (paliła ekogroszkiem) aż pojawił się kondensat na zewnątrz komina. Szkoda, że skasowała swój DB bo chyba tam o tym było.
Link do komentarza
Cytat

ad1. A co się wydziela? Do czego masz ten komin?
ad2. ...

Systemowy czy z cegieł, to trochę kwestia przekonań...A to podpada pod inny dział icon_cool.gif Ale poczekajmy na odpowiedź (ad1.)


\\\\pit


to sobie czekaj
nie wiesz to uruchom woojka podpowie
to nie sprawdzian z teorii
komin chcę mieć czysty i suchy bez przesięków kondensatu
bo w tym zakresie zabrałem głos masz coś na przeciw ????
aby ocieplić w częściach nieogrzewanych
czy może przeciwko wstawieniu rury
jak se chcesz na czymś pojeździć to se bryczki poszukaj
Link do komentarza
Cytat

tak na marginesie tylko...nie wiem co Solange na to, ale kapkę zboczyliście z tematu wątku icon_redface.gif


może i nieco zboczyliśmy
jednak jak sadzę Pit ma coś ciekawego do powiedzenia w tej materii ,
oprócz szukania konia na którym może sobie pojeździć.
więc poczekajmy
uzewnętrzni się to będziemy pytać o te nie całkiem zrozumiałe aspekty, bo mogą takie w końcu wystąpić .
i wrócimy w ten sposób do meritum
czy najlepszy czy nie najlepszy ale wystarczająco dobry
i co ewentualnie zrobić by był dobry
Link do komentarza
Cytat

\\\\pit


to sobie czekaj
nie wiesz to uruchom woojka podpowie
to nie sprawdzian z teorii
komin chcę mieć czysty i suchy bez przesięków kondensatu
bo w tym zakresie zabrałem głos masz coś na przeciw ????
aby ocieplić w częściach nieogrzewanych
czy może przeciwko wstawieniu rury
jak se chcesz na czymś pojeździć to se bryczki poszukaj



Nie wiem co Cię ugryzło? Pytałem co masz podłączone do tego komina...Od tego zależy co do niego i z niego wylatuje. Ale może faktycznie to sygnał żeby odpuścić. Temat widzę delikatny ja francuski piesek...


Sola dopyta na priv....

Edytowano przez Pit-4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie wiem co Cię ugryzło? Pytałem co masz podłączone do tego komina...


ok - przepraszam
zrozumiałem że mam wymienić części składowe dymu :P
śmieciucha w którym palę drewnem
4 kondygnacje + metr nad dachem
czwarta nieocieplona

i nie grzana dla jasności

uzupełniająco drewno liściaste dąb , buk, brzoza, grab
sezonowane minimum jeden rok
pod dachem w dość przewiewnym miejscu
Link do komentarza
Cytat

Nie chcę krakać obyś taki miał cały czas icon_biggrin.gif , ale o ile dobrze pamiętam to Daga tez miała komin z cegły i przez kilka lat nie miała problemu (paliła ekogroszkiem) aż pojawił się kondensat na zewnątrz komina. Szkoda, że skasowała swój DB bo chyba tam o tym było.


Heniu, czyszczę go osobiście i jest tylko sucha sadza, ale na "w razie co", to mam ten komfort, że komin w domu mi nie przesiąknie, bo.... kotłownia w gospodarczym
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak przyznaje Racja tak było   Brak dostępu, balkon na piętrze, nie wychylę się na tyle by coś tam podziałać, ledwo odmalowałem pionową powierzchnię pomiędzy moim sufitem a podłożem balkonu piętro wyżej   Rozejrzę się, a może jakiś sprecyzowany pomysł ?   Co do uszkodzenia, podejrzewam że jak zacznę to usuwać to zejdzie mi cała warstwa tej emalii ftalowej, więc gładź na nowo ( tym razem rozejrzę się nad zewnętrzną ) i potem zamiast ftalowej tylko ta renowacyjna byłaby odpowiednia do pomalowania ?
    • Czyli (na szczęście oprócz farby) zastosowałeś materiały i technologię do robót wnętrzowych, a nie na zewnątrz.     To raczej nie farba, a gładź wymywana spod farby.     Każdy sposób na zabezpieczenie od wilgoci jest dobry. Można by nawet zmienić obróbki blacharskie krawędzi, aby uniemożliwić dostęp wody.     Musisz po prostu skierować wylot powietrza tak, aby nie trafiało na powierzchnię malowaną. Bo to nie tylko temperatura, ale i wilgoć. Trzeba zamontować jakąś osłonę, owiewkę czy coś w tym rodzaju.  A czym naprawić... Ja kiedyś stosowałem do napraw farby renowacyjne. Są bardzo drogie, ale skuteczne. Tylko nie można ich kłaść na powierzchnie złuszczające się.
    • Witam, opisze swój problem: Sufit na balkonie zaczął z czasem mocno się łuszczyć ( blok z lat 70 ) jako że długie szukanie fachowca do odnowienia nie przyniosło rezultatu ( w 95% rozmów słyszałem że za mała "robota" ) postanowiłem jako laik sam się tym zająć, po pierwsze skrobanie, po drugie gruntowanie, potem gotowa gładź szpachlowa Śmig S-50, szlifowanie i ponowne gruntowanie, całość pomalowana farbą fasadową śnieżka, efekt był zadowalający do pierwszego deszczu, gdzie krople trafiając na krawędź sufitu delikatnie rozpuszczały farbę i gładź brudząc cały balkon na biało, pomysł na naprawę to pomalowanie pasa zewnętrznego sufitu farbą ftalową Nobiles która została polecona w markecie budowlanym, efekt wizualny troszeczkę ucierpiał z powodu błyszczącego pasa, ale na brudzenie pomogło doskonale.... do czasu montażu klimatyzacji, po miesiącu używania stało się coś takiego jak na zdjęciu poniżej - podejrzewam że wylot ciepłego powietrza załatwił tą warstwę i pytanie następujące, jak to naprawić i zabezpieczyć na przyszłość
    • Wydaje mi się, że zamknięcie jakiegoś programu, w tym "Czyste Powietrze" wcale nie oznacza końca zajmowania się taką tematyką i końca promocji określonych rozwiązań przez władze państwowe. To tylko koniec jakiegoś etapu w danym temacie. Bo na przykład skończyły się środki przeznaczone na wspieranie działań. Poza tym, zamknięcie etapu to okazja do sporządzenia jakiegoś bilansu, do zanalizowania, czy założenia są realizowane właściwie, czy przynoszą spodziewane efekty, czy może dałoby się uzyskać więcej. Dlatego wierzę, że niedługo nastąpi otwarcie kolejnego etapu. Przykładem niech będzie program "Mój Prąd". Na szóstą wersję wpłynęło tyle wniosków, że planowana suma dotacji została rozdysponowana w kilka dni. Na szczęście, w reakcji na zainteresowanie odbiorców, wielkość funduszu została zwiększona i to znacznie.   
    • Ile osób skorzystało z tego programu? Jaką kwotą dysponował ten program? 100mld? Dobrze pamiętam? Ile więc zostało rozdysponowane? Biurokracja i papierologia - tym było odzwierciedlenie tego programu. Wiele osób było chętnych na wzięcie udziału ale się po prostu bali. Nikt nie dawał im gwarancji otrzymania dofinansowania.  Może ten program wróci ale w nowej odsłonie i skróconą drogą biurokracji.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...