Skocz do zawartości

Perypetie budowlane Solange :)


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Nie będzie, pogódź się z tym icon_razz.gif

Będę deprawować sąsiadów. Latem biegać na golasa, ewentualnie w bikini i notorycznie będą nasyłać na mnie policję :tease2:


Chyba mylisz zasłony z firankami. icon_smile.gif

Cytat

Wiem że kanał dymowy powinien być większy ale moje kominy tego nie wiedzą i mają właśnie 13x13.
Palę w kozie,czasem w dwóch gdy są większe mrozy.Niższy komin ma 4,5 m,większy ze 6 m.W obu buzuje się niesamowicie,muszę blokować dopływ powietrza żeby drewno nie spalało się za szybko.


Takie kanały wystarczają do wizualizacji ognia w małych piecykach o niskiej sprawności.
Kanał komina rozgrzewa się wtedy do wysokiej temperatury, to wzmaga ciąg kominowy. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Takie kanały wystarczają do wizualizacji ognia w małych piecykach o niskiej sprawności.
Kanał komina rozgrzewa się wtedy do wysokiej temperatury, to wzmaga ciąg kominowy.



Tak,kozy nie są tak duże i sprawne jak wkłady kominkowe ale grzeją potężnie.Dają więcej ciepła i szybciej niż niejeden słabszy obudowany wkład kominkowy.
Czy kanał rozgrzewa się wzmagając ciąg powietrza? Tak ,oczywiście ale zwykle nie zdąży się mocno rozgrzać bo w kilka minut,może 3 może 5 muszę zamykać prawie wszystkie dopływy powietrza do spalania bo rozpuściłbym się albo zesmażył na skwarkę icon_smile.gif

edit:usunąłem zdublowanego posta Edytowano przez Buster (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Sola. Trochę do d*py....Fajnie że z cegieł, a nie systemowy - do kominka to dość ważne. Niestety trochę "ciasny". Takie przekroje buduje się do kaflaków i piecyków (kóz). Ciąg kominowy to składowa 3 podstawowych parametrów. Wysokości, średnicy i temperatury. Są jeszcze inne "wpływacze" na poprawę ciągu. Np stal, ale nie masz już na nią miejsca. Palić się będzie, ale każde otwarcie dużego przeszklenia (jakie planujesz), będzie udręką i przyczyną wpisów na forum w dziale "nie róbta kominków, bo brudzą". Paląc "do góry nogami", zminimalizujesz problem, ale go nie wyłączysz. Musiałabyś palić zawsze tylko jednym wsadem, bez otwierania drzwi, bez dokładania opału na żar. To duży kłopot. I sztuka...

Nie wiem co Ci doradzić, bo radzić powinienem przed. Większość porad odbywa się niestety po...Dążyłbym na Twoim miejscu do powiększenia kanału. Najlepiej budując od nowa, z kanałem 14X27, lub większym. Rozwiercanie + stal jest bardzo drogie, to już lepiej wyciąg Darco na górę. Koszt rzędu 1000 z hakiem...Ewentualnie zbuduj pieco kominek z małymi drzwiami...

Jeszcze słówko na temat ocieplania. Komina z cegieł nie ma potrzeby ocieplać. Wystarczy palić z głową, czyli suchym drewnem. Ocieplenie faktycznie eliminuje problem, ale tylko optycznie. Kondensat nadal cieknie, tylko go nie widać....Do czasu!. Komin powinno się otynkować. Tynk jest obligatoryjny i robi się go w celu kontroli jego stanu. Na tynku widać pęknięcia. Są one sygnałem o jakimś problemie (np, że był pożar sadzy). Opitolony wełną lub płytami GK, też da znać o sobie, ale czasem zbyt późno...np podczas kolejnego pożaru, który przeniesie się na dom...

To tak sygnalizacyjne, zaledwie kilka uwag... Edytowano przez Pit-4 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czyli - spełnia wymagania (minimalne) ustawowe.

Czyli - teraz trzeba dobrać piec do komina.



Jesteś pewien. A modyfikacja z 2009 r? Nie zniosła przepisu o "minimalności" ? Przy okazji....Kontrola (uprawnionego ludka) raz w roku a czyszczenie? Nadal obowiązuje idiotyczny zapis 4 X w roku dla paliw stałych?
Napisano
Obowiązujące "brzmienie" - tekst jednolity z 17 lipca 2015r (poz. 1422)

Cytat

§ 145. 1. Trzony kuchenne i kotły grzewcze na paliwo stałe oraz kominki z otwartym paleniskiem lub zamkniętym
wkładem kominkowym o wielkości otworu paleniskowego kominka do 0,25 m2 mogą być przyłączone wyłącznie do własnego,
samodzielnego przewodu kominowego dymowego, posiadającego co najmniej wymiary 0,14 x 0,14 m lub średnicę
0,15 m, a w przypadku trzonów kuchennych typu restauracyjnego oraz kominków o większym otworze paleniskowym –
co najmniej 0,14 x 0,27 m lub średnicę 0,18 m, przy czym dla większych przewodów o przekroju prostokątnym należy
zachować stosunek wymiarów boków 3:2.



Co do kontroli i czyszczenia - PB

Cytat

Art. 62. 1. Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli:
1) okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);

6. Kontrolę stanu technicznego przewodów kominowych, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. c, powinny przeprowadzać:
1) osoby posiadające kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim – w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych;
2) osoby posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności – w odniesieniu do przewodów kominowych, o których mowa w pkt 1, ..................



Co do czyszczenia i kontroli:

PB Art.61

Cytat

7. Szczegółowy zakres kontroli niektórych budowli oraz obowiązek przeprowadzania ich częściej, niż zostało to ustalone w ust. 1, może być określony w rozporządzeniu, o którym mowa w art. 7 ust. 3 pkt 2.



czyli ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów:

Cytat

§ 34. 1. W obiektach lub ich częściach, w których odbywa się proces spalania paliwa stałego, ciekłego
lub gazowego, usuwa się zanieczyszczenia z przewodów dymowych i spalinowych w okresach ich
użytkowania:
2) od palenisk opalanych paliwem stałym niewymienionych w pkt 1 - co najmniej raz na 3
miesiące;

ale co ważne:

3. Czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, wykonują osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie.

4. [b]Przepisu ust. 3 nie stosuje się[/b] przy usuwaniu zanieczyszczeń z przewodów dymowych, spalinowych i
wentylacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz obiektów budowlanych budownictwa
zagrodowego i letniskowego.





Ps. z brzmienia § 34. 1. jasno wynika, że te 4 razy do roku dotyczą tylko "urządzeń" w których odbywa się proces spalania i co ważne w okresie ich użytkowania - czyli jeśli są użytkowane ciągle (i przez cały rok).

Moim zdaniem - ten przepis, raczej, nakazuje czyszczenie komina, po 3 miesięcznym okresie (ciągłego) użytkowania.
Napisano
Ps.2. W przypadku kiedy piec jest użytkowany nieregularnie (okresowo), przy obowiązkowym (1 raz do roku) "przeglądzie kominiarskim" wyjdzie czy komin jest zasyfiony i czy należy go przeczyścić, czy nie.
Napisano
Cytat

Obowiązujące "brzmienie" - tekst jednolity z 17 lipca 2015r (poz. 1422)



Co do kontroli i czyszczenia - PB



Co do czyszczenia i kontroli:

PB Art.61



czyli ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów:





Ps. z brzmienia § 34. 1. jasno wynika, że te 4 razy do roku dotyczą tylko "urządzeń" w których odbywa się proces spalania i co ważne w okresie ich użytkowania - czyli jeśli są użytkowane ciągle (i przez cały rok).

Moim zdaniem - ten przepis, raczej, nakazuje czyszczenie komina, po 3 miesięcznym okresie (ciągłego) użytkowania.




Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi! Dużo i tłustych....icon_smile.gif Ja zawsze gdzieś sobie chowam te dane, a jak potrzebne to NI ma.

Jeszcze coś o tym 2009...Słyszałeś o jakiejś nowelizacji? Czy kojarzysz zapis o określaniu minimalnej średnicy komina dla różnych dziwolągów, dajmy na to piecyków peletowych? Tam producent określa minimum np 8 cm. I to ma być wiążące. W tm samym roku pojawił się zapis (podobno), zmieniający co nieco w kwestii materiałów. Do tego momentu było "kominy powinno budować się z materiałów niepalnych". Od - "komin ma być niepalny". To były chyba kombinacje pod kominy z PCV do gazu....
Napisano
Nie pamiętam kiedy i jaka/która nowela, ale obecny zapis Rozporządzenia jest taki:

Cytat

§ 266. 1.131) Przewody spalinowe i dymowe powinny być wykonane z wyrobów niepalnych.
2. Przewody lub obudowa przewodów spalinowych i dymowych powinny spełniać wymagania określone w Polskiej
Normie dotyczącej badań ogniowych małych kominów.
3. Dopuszcza się wykonanie obudowy, o której mowa w ust. 2, z cegły pełnej grubości 12 cm, murowanej na zaprawie
cementowo-wapiennej, z zewnętrznym tynkiem lub spoinowaniem.




Nie znam przepisu który dotyczyłby tylko pieców-kominkowych na pellet , ale one są przystosowane tylko do systemowego przewodu powietrzno-dymowego, czego Rozporządzenie nie reguluje, czyli obowiązują wytyczne producenta.

Napisano
Cytat

Musiałabyś palić zawsze tylko jednym wsadem, bez otwierania drzwi, bez dokładania opału na żar. To duży kłopot. I sztuka...

Nie dokłada się opału na żar, to samo dotyczy rozpalania w kominku.
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Fajnie że z cegieł, a nie systemowy - do kominka to dość ważne.


Jakieś uzasadnienie czemu nie systemowy szczególnie do kominka ?
Napisano
Cytat

To możesz w buty wsadzić, zwrócę Piotrowi uwagę żeby tam wprowadził zmiany. icon_lol.gif


Właśnie do niego piszesz wujaszku icon_mrgreen.gif

Do reszty wpisów odniosę się wieczorem (jak nie padnę ryjem na twarz).
Napisano
Cytat

Właśnie do niego piszesz wujaszku icon_mrgreen.gif

Do reszty wpisów odniosę się wieczorem (jak nie padnę ryjem na twarz).

Nie wierzę, Piotr by nie rozpowszechniał takiego sposobu palenia, to stare wpisy do moderacji. Zresztą na forum Muratora poruszalismy ten temat.
Napisano
Cytat

Nie wierzę, Piotr by nie rozpowszechniał takiego sposobu palenia, to stare wpisy do moderacji. Zresztą na forum Muratora poruszalismy ten temat.


Napisz co Ci nie pasi, "wujaszku"! icon_biggrin.gif
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Poczytaj najpierw tu : https://forum.budujemydom.pl/Kominy-systemowe-t9545.html ostatnia strona chyba.


czerwony łeb akurat bezpośrednio od Foresta kupował swoją Baske i podpial ja do komina systemowego który przechodzi przez drewniany strop. Komin systemowy nie schidla tylko jakiś najtańszy badziew z allegro (pekabet).W dodatku ma kominek w obudowie zamkniętej bez kratek.
Od 4 lat bez żadnych negatywnych skutków.

DSC01446.jpg

Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

czerwony łeb akurat bezpośrednio od Foresta kupował swoją Baske i podpial ja do komina systemowego który przechodzi przez drewniany strop. Komin systemowy nie schidla tylko jakiś najtańszy badziew z allegro (pekabet).W dodatku ma kominek w obudowie zamkniętej bez kratek.
Od 4 lat bez żadnych negatywnych skutków.



Brawo TY! Baśka fajna jest....
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Brawo TY! Baśka fajna jest....


Wiem,widziałem testy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Napisz co Ci nie pasi, "wujaszku"! icon_biggrin.gif

Ty dobrze wiesz. icon_lol.gif




Cytat

Komin systemowy nie schidla tylko jakiś najtańszy badziew z allegro (pekabet).W dodatku ma kominek w obudowie zamkniętej bez kratek.
Od 4 lat bez żadnych negatywnych skutków.

A komin kamerą sprawdzany czy skorupki całe.
Napisano
W dobie dobrych kominów systemowych nie trudziłbym się w budowę komina z cegły. Nawet wspomniane kominy Schiedla nie mają tak wygórowanych cen jak kilkanaście lat temu, więc dla mnie po moich doświadczeniach i doświadczeniach moich znajomych z kominami z cegły nie wymurowałbym komina z cegły, nawet do kominka.
Biorąc pod uwagę, że jest to inwestycja do której w razie błędu, powrót/naprawa jest bardzo kosztowny a i sam koszt wymurowania komina z cegły jest większy niż systemowego.
Napisano
Cytat

Biorąc pod uwagę, że jest to inwestycja do której w razie błędu, powrót/naprawa jest bardzo kosztowny a i sam koszt wymurowania komina z cegły jest większy niż systemowego.


z tego co kojarzę nie od dziś wskazując systemowe jako te bardziej właściwe , i mniej problemowe .
Skoro jednak cegła jest to zawczasu proponowałbym w niego rurę wetknąć i ocieplić górę , im piec sprawniejszy tym więcej kondensatu się pojawi .
Widziałem już komin ceglany z podpiętym kominkiem po 2 latach użytkowania kondensat jak smalec wypływał przez tynk gipsowy (cementowo wapienny też tego nie zatrzyma) , na dwóch kondygnacjach serwując inwestorom swoiste wrażenia wizualne i zapachowe.
a z kotła na eko groszek u kolegi po roku już zaczęło się dziać i rurę wtykał i tynki wymieniał i wszystko przez to że wymarzył mu się klinkier na kominie .
po kolejnym roku zgniła mu wylewka z wkładu komina - znaczy materiał powinien być możliwie najlepszy bo szybko zostanie zweryfikowany .
U mnie na poligonie budowlanym pierwsze wycieki kondensatu pokazały się po ok 3 latach ( kocioł tzw. śmieciuch ) .
po zasmarowaniu klejem do glazury przebijało się kolejnych 5 , skułem wywaliłem zatarłem zamzajerem którym uszczelniam i na to bezpośrednio tynk gipsowy i tak już 2 lata jest ładnie - biało i węch mi się popsuł bo nic nie czuć icon_smile.gif.
Da się ? owszem da ale i roboty więcej i koszty rosną.
Napisano
Cytat

Kominiarze
opisuję tylko przypadki z którymi miałem styczność
i co zostało wykonane wraz z podaniem przyczyny zaistniałej sytuacji
właśnie przez kominiarza.
czyli pod tym względem się znam
potrafię słuchać i wiem kogo :P



Ja nie pisałem personalnie...Ale skoro się utożsamiasz........Kominiarze co roku organizują konferencję naukową "Bezpieczne Ciepło". Miewam tam czasem występy - jakiś referat. Znam kominiarzy, przyjaźnię się z władzami korporacji i nie tylko... Wystarczy spojrzeć na listę sponsorów tej bardzo pożytecznej akcji, by nabrać wątpliwości...Dlaczego jedne rozwiązania kominiarzom pasują, a inne niekoniecznie? Świat zmaterializował się do tego stopnia, że nawet nie wiesz, kiedy stajesz się ogniwkiem w łańcuszku marketingowej papki. Temat tropię od 20 lat. Znam doskonale forumowego eksperta Schiedla, i nie tylko jego. To przesympatyczny człowiek...Nie mam zamiaru psuć atmosfery błogiego spokoju, tego spokojnego zakątka (firum BD pl)...Dlatego odsyłam do lektury mojego bloga, czy wątków kominowych FM. Tam już ziarno zwątpienia zakiełkowało i kto chce, zrozumie gdzie tkwi problem. Winne nie do końca są kominy. To proste (niekoniecznie tanie) wkłady kominkowe powinny być zakazane....
Napisano
Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:

Cytat

Cegła.
Do wykonywania przewodów należy stosować cegłę pełną wypalaną z gliny klasy 150 lub 100 wg PN-75/B-
12001.

Zaprawy.
W zależności od nośności muru z przewodami należy stosować zaprawy o markach od 1,5 do 3,0.
Zaleca się stosowanie zapraw wg PN-90/B-14501.


Napisano
Cytat

Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:



Komin z cegieł muruje się na tzw szablon. Specjalna skrzyneczka zapewniająca gładką i pełną fugę, oraz wymiar kanału. Używa tego co 100 murarz, a wie o co chodzi co 10....
Napisano
Cytat

Chyba nie wszystkie. icon_smile.gif



Takie bez zagospodarowania energii generowanej do komina, a w efekcie do atmosfery. Te które zagospodarowują energię wyłącznie w formie (sfałszowanej) pisemnej deklaracji producenta, też! icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Jako zupełny laik.

Moim zdaniem, wszyscy znają się na kominach, ale nie wszyscy potrafią dobry komin wymurować.
Dobry komin to nie tylko sztuka murowania, ale i bezwzględne stosowania wymaganych materiałów:


Cegła dobrej klasy na komin to jedno ale kondensat wyłazi nie przez cegłę tylko przez fugi czyli przez zaprawę.

Cytat

z tego co kojarzę nie od dziś wskazując systemowe jako te bardziej właściwe , i mniej problemowe .
Skoro jednak cegła jest to zawczasu proponowałbym w niego rurę wetknąć i ocieplić górę , im piec sprawniejszy tym więcej kondensatu się pojawi .
Widziałem już komin ceglany z podpiętym kominkiem po 2 latach użytkowania kondensat jak smalec wypływał przez tynk gipsowy (cementowo wapienny też tego nie zatrzyma) , na dwóch kondygnacjach serwując inwestorom swoiste wrażenia wizualne i zapachowe.
a z kotła na eko groszek u kolegi po roku już zaczęło się dziać i rurę wtykał i tynki wymieniał i wszystko przez to że wymarzył mu się klinkier na kominie .
po kolejnym roku zgniła mu wylewka z wkładu komina - znaczy materiał powinien być możliwie najlepszy bo szybko zostanie zweryfikowany .
U mnie na poligonie budowlanym pierwsze wycieki kondensatu pokazały się po ok 3 latach ( kocioł tzw. śmieciuch ) .
po zasmarowaniu klejem do glazury przebijało się kolejnych 5 , skułem wywaliłem zatarłem zamzajerem którym uszczelniam i na to bezpośrednio tynk gipsowy i tak już 2 lata jest ładnie - biało i węch mi się popsuł bo nic nie czuć icon_smile.gif.
Da się ? owszem da ale i roboty więcej i koszty rosną.


Ja przerabiałem problem podobnie i wiem o czym piszesz.
Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek
Napisano
Cytat

Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek


Ekogroszkowce rzadko kondensują,przeważnie jakieś marketowe badziewia źle prowadzone.

Najbardziej kondensują przewymiarowane kotły z dmuchawą obojętnie na jaki paliwo, miałowce z moczonym miałem, możesz mieć 5 lat sezonowane drewno i w przewymiarowanym kotle z dmuchawą będzie się lało.
To sposób spalania jest zły, spalanie zbyt dużej ilości paliwa na raz, z długimi przerwami procesu spalania.
Natury się nie oszuka.
Napisano
Cytat

Cegła dobrej klasy na komin to jedno ale kondensat wyłazi nie przez cegłę tylko przez fugi czyli przez zaprawę.


Ja przerabiałem problem podobnie i wiem o czym piszesz.
Tylko jeżeli pali się będzie w kominku suchym drewnem to raczej problemu nie będzie z kondensatem, kondensat pojawia się gdy podepniemy pod komin z cegły piec tzw śmieciuch z dmuchawą czy na ekogroszek


szósty sezon palę w "ekogroszku" komin z cegły, suchutki
Napisano
Cytat

Takie bez zagospodarowania energii generowanej do komina, a w efekcie do atmosfery. Te które zagospodarowują energię wyłącznie w formie (sfałszowanej) pisemnej deklaracji producenta, też! icon_biggrin.gif




W zasadzie wszystko zależy od tego jakie masz oczekiwania w stosunku do komina .
ja w sumie mam 2
.
1) ma odprowadzać to co z utleniania się wydziela .
2) poza nakazanymi przeglądami ma mi sobą głowy nie zawracać

i zastosowanie systemowego komina - poniekąd wyklucza popełnienie niektórych błędów, które skutkują niespełnieniem moich w sumie - skromnych oczekiwań.


Napisano
Cytat

W zasadzie wszystko zależy od tego jakie masz oczekiwania w stosunku do komina .
ja w sumie mam 2
.
1) ma odprowadzać to co z utleniania się wydziela .
2) poza nakazanymi przeglądami ma mi sobą głowy nie zawracać

i zastosowanie systemowego komina - poniekąd wyklucza popełnienie niektórych błędów, które skutkują niespełnieniem moich w sumie - skromnych oczekiwań.



ad1. A co się wydziela? Do czego masz ten komin?
ad2. ...

Systemowy czy z cegieł, to trochę kwestia przekonań...A to podpada pod inny dział icon_cool.gif Ale poczekajmy na odpowiedź (ad1.)
Napisano
Cytat

szósty sezon palę w "ekogroszku" komin z cegły, suchutki


Nie chcę krakać obyś taki miał cały czas icon_biggrin.gif , ale o ile dobrze pamiętam to Daga tez miała komin z cegły i przez kilka lat nie miała problemu (paliła ekogroszkiem) aż pojawił się kondensat na zewnątrz komina. Szkoda, że skasowała swój DB bo chyba tam o tym było.
Napisano
Cytat

ad1. A co się wydziela? Do czego masz ten komin?
ad2. ...

Systemowy czy z cegieł, to trochę kwestia przekonań...A to podpada pod inny dział icon_cool.gif Ale poczekajmy na odpowiedź (ad1.)


\\\\pit


to sobie czekaj
nie wiesz to uruchom woojka podpowie
to nie sprawdzian z teorii
komin chcę mieć czysty i suchy bez przesięków kondensatu
bo w tym zakresie zabrałem głos masz coś na przeciw ????
aby ocieplić w częściach nieogrzewanych
czy może przeciwko wstawieniu rury
jak se chcesz na czymś pojeździć to se bryczki poszukaj
Napisano
Cytat

tak na marginesie tylko...nie wiem co Solange na to, ale kapkę zboczyliście z tematu wątku icon_redface.gif


może i nieco zboczyliśmy
jednak jak sadzę Pit ma coś ciekawego do powiedzenia w tej materii ,
oprócz szukania konia na którym może sobie pojeździć.
więc poczekajmy
uzewnętrzni się to będziemy pytać o te nie całkiem zrozumiałe aspekty, bo mogą takie w końcu wystąpić .
i wrócimy w ten sposób do meritum
czy najlepszy czy nie najlepszy ale wystarczająco dobry
i co ewentualnie zrobić by był dobry
Napisano (edytowany)
Cytat

\\\\pit


to sobie czekaj
nie wiesz to uruchom woojka podpowie
to nie sprawdzian z teorii
komin chcę mieć czysty i suchy bez przesięków kondensatu
bo w tym zakresie zabrałem głos masz coś na przeciw ????
aby ocieplić w częściach nieogrzewanych
czy może przeciwko wstawieniu rury
jak se chcesz na czymś pojeździć to se bryczki poszukaj



Nie wiem co Cię ugryzło? Pytałem co masz podłączone do tego komina...Od tego zależy co do niego i z niego wylatuje. Ale może faktycznie to sygnał żeby odpuścić. Temat widzę delikatny ja francuski piesek...


Sola dopyta na priv....

Edytowano przez Pit-4 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie wiem co Cię ugryzło? Pytałem co masz podłączone do tego komina...


ok - przepraszam
zrozumiałem że mam wymienić części składowe dymu :P
śmieciucha w którym palę drewnem
4 kondygnacje + metr nad dachem
czwarta nieocieplona

i nie grzana dla jasności

uzupełniająco drewno liściaste dąb , buk, brzoza, grab
sezonowane minimum jeden rok
pod dachem w dość przewiewnym miejscu
Napisano
Cytat

Nie chcę krakać obyś taki miał cały czas icon_biggrin.gif , ale o ile dobrze pamiętam to Daga tez miała komin z cegły i przez kilka lat nie miała problemu (paliła ekogroszkiem) aż pojawił się kondensat na zewnątrz komina. Szkoda, że skasowała swój DB bo chyba tam o tym było.


Heniu, czyszczę go osobiście i jest tylko sucha sadza, ale na "w razie co", to mam ten komfort, że komin w domu mi nie przesiąknie, bo.... kotłownia w gospodarczym
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Ale może faktycznie to sygnał żeby odpuścić. Temat widzę delikatny


To nie FM icon_biggrin.gif


Tutaj ludziska wszystko biorą na ambit czyli exclusiv forum icon_smile.gif
Dla wybranych a nie dla ogółu icon_smile.gif Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano
Nie wiem, nie mam czasu, zarobiona jestem. Każda ściana komina ma 40 cm z wierzchu. Nie wiem jaka to dziura w środku. Wracam do pisania pracy.

Mam wolne w przyszłym tygodniu w piatek, może wtedy nie będę umysłowo niedysponowana i coś szerzej napiszę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...