Skocz do zawartości

Skraplanie wody na zbiorniku wc


aga69

Recommended Posts

Napisano
Czy jest jakaś rada na skraplającą się wodę na zbiorniku wc ? Mam wilgotną podłogę za klozetem i trochę mnie to denerwuje. Zwłaszcza, że podłoga drewniana (olejowana) i nie sądzę żeby to lubiła... icon_smile.gif
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Czy jest jakaś rada na skraplającą się wodę na zbiorniku wc ? Mam wilgotną podłogę za klozetem i trochę mnie to denerwuje. Zwłaszcza, że podłoga drewniana (olejowana) i nie sądzę żeby to lubiła... icon_smile.gif
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.




Jaki to zbiornik? Kompakt czy dolnopłuk?
jakiej firmy?
Napisano (edytowany)
Zimna woda zimią jest wychłodzona ,przechodzi rurami w wychłodzonej ziemi zanim dotrze do domu .Dlatego takie zjawisko najbardziej widać w sezonie jesień -zima -wiosna.

Trzeba podgrzać zimną wodę wstępnie zanim dotrze ona do spłuczki .Niekoniecznie trzeba do tego jakiejś grzałki wystarczy że pewien zapas wody pozostanie w jakiejś części domu żeby się wstępnie ogrzać.Woda " łapie" wyższą temperaturę powyżej punktu rosy z otoczenia wtedy kondensacja ustaje lub jest mniej intensywna .

Jeżeli zaizolujemy spłuczkę lub kupimy już taką zaizolowaną (są w sprzedaży) Woda potrafi też wkraplać się na dolnej części muszli i spływać po niej na podłogę .

Woda może się ogrzać przed :
-w rurach metalowych w piwnicy niezaizolowanych pianką
-w filtrze wstępnego oczyszczania
- można zbudować i podłączyć jakiś wymiennik


W łazience wentylacja jak najbardziej potrzebna ale nie usunie przyczyny roszenia tylko jej skutek .

https://forum.budujemydom.pl/Pocaca-sie-spl...&pid=215894 Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Kiedyś kupiłem spłuczkę z wkładką styropianową. Roszenie zewnętrznej powierzchni nie wystepuje.


U mnie ten sam problem - jakie firmy mają coś takiego?
Napisano
Cytat

U mnie ten sam problem - jakie firmy mają coś takiego?


A pisałeś,że masz podtynkowy.
Piszesz aby pisać ?
Napisano
Tak gdzie występuje ten problem mam kompakt i myślałem że Andre59 pisze o takiej spłuczce ale czytając teraz jeszcze raz wątek nie jestem już pewny :/
mhtyl co tak nerwowo? zadałem konkretne pytanie, być może nie zbyt precyzyjnie - przepraszam icon_redface.gif
Napisano
Cytat

Tak gdzie występuje ten problem mam kompakt i myślałem że Andre59 pisze o takiej spłuczce ale czytając teraz jeszcze raz wątek nie jestem już pewny :/
mhtyl co tak nerwowo? zadałem konkretne pytanie, być może nie zbyt precyzyjnie - przepraszam icon_redface.gif


Nie nerwowo tylko czytałem Twoje posty, i nie ma za co przepraszać icon_wink.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Czy jest jakaś rada na skraplającą się wodę na zbiorniku wc ? Mam wilgotną podłogę za klozetem i trochę mnie to denerwuje. Zwłaszcza, że podłoga drewniana (olejowana) i nie sądzę żeby to lubiła... icon_smile.gif
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.



Proponuję poliuretanowy izolator do spłuczek ceramicznych lub wkład z poliuretanu.Pozdrawiam!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie wiem, czy dobrze umieszczam temat, ale jak pozbyć się uporczywego skraplania wody na spłuczce od klozetu? Czy da się temu zaradzić?
Napisano
Cytat

Nie wiem, czy dobrze umieszczam temat, ale jak pozbyć się uporczywego skraplania wody na spłuczce od klozetu? Czy da się temu zaradzić?




Kolego odpowiedzi masz powyżej
wsadzić grzałkę do spłuczki i podgrzać wodę
na Twoim miejscu jednak troszeczkę bym zwolnił tempo wyszukiwania kolejnych skutków posiadania wilgoci w budynku bo nerwowo nie wytrzymasz ;)
zacząłeś od grzyba i tego się trzymaj
usuniesz przyczyny powstawania grzyba
poprawisz wentylację i grzałka będzie niepotrzebna .
czyli nie skacz z tematu na temat dokąd nie rozwiążesz problemu podstawowego
WILGOCI W BUDYNKU
Napisano
Cytat

Nie wiem, czy dobrze umieszczam temat, ale jak pozbyć się uporczywego skraplania wody na spłuczce od klozetu? Czy da się temu zaradzić?




Polecam jak wyżej - izolator do spłuczek ceramicznych lub wkład izolujący.
Serdecznie pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Polecam jak wyżej - izolator do spłuczek ceramicznych lub wkład izolujący.
Serdecznie pozdrawiam.



do ceramicznych rzeczywiście są mozliwości. a jeśli ma się plastikowy zbiornik? Da się coś z tym wtedy zrobić czy trzeba zainwestować w ceramiczny?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

icon_biggrin.gif
Gdyby to tylko było przyczyną, to woda musiałaby się szybciej ogrzewać niż powietrze schładzać.
A to niemożliwe.


Wiesz co ostatnio miałem taki przypadek że mi się mechanizm w kibelku zepsuł a moja partnerka nie wiedziała co z tym zrobić i się woda do kibelka lała i lała, wracam z delegacji, a na kibelku kropelki wody i cały zimny
Napisano
Cytat

Wiesz co ostatnio miałem taki przypadek że mi się mechanizm w kibelku zepsuł a moja partnerka nie wiedziała co z tym zrobić i się woda do kibelka lała i lała, wracam z delegacji, a na kibelku kropelki wody i cały zimny


hehe wbrew prawom fizyki?
Napisano
Cytat

Tak gdzie występuje ten problem mam kompakt i myślałem że Andre59 pisze o takiej spłuczce ale czytając teraz jeszcze raz wątek nie jestem już pewny :/


Trochę po czasie, ale może potomności się przyda.
Pisałem o normalnej zewnętrznej spłuczce, a nie podtynkowej.
Napisano
Cytat

Trochę po czasie, ale może potomności się przyda.
Pisałem o normalnej zewnętrznej spłuczce, a nie podtynkowej.



Na spłuczkach ceramicznych może się wyraszać woda, na plastikowych z PRL raczej się to nie działo. Ale to wszystko zależy od wentylacji, temperatury pomieszczenia, temperatury wody w spłuczce itd. Nie ma złotej recepty, że winna jest tylko temperatura i koniec.
Napisano
Zdecydowanie droższa opcja z doprowadzeniem ciepłej wody do spłuczki. Nie lepiej zapewnić lepszą wentylację, która wszystkim wyjdzie na zdrowie. Nieraz wąż doprowadzający może się lekko pocić ale roszenie na spłuczce nie jest w cale takie trudne do opanowania.
Napisano
Cytat

może i to głupie ale ja doprowadzam ciepłą wodę do klozetu i nie mam tego problemu


Nie stygnie?

Odpowiadam: stygnie.... ale nie kapie.
Hm...
Napisano
Cytat

Podobnie jak z roszeniem drzwi. Wystarczy poprawić wentylację i podnieść temperaturę - tym samym punt rosy podniesie się. Łatwo to obliczyć icon_cool.gif :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_punktu_rosy

Lub coś w prostszej wersji:
http://www.odbiory.pl/index.php/poradnik-a...a-dla-powietrza




Poprawa wentylacji nic nie pomogła jak również i podniesienie temperatury w łazience.
Natomiast kupiłem izolator do spłuczek ceramicznych. Pomogło w 100% . Spłuczka jest sucha i nie mam już problemu z kałużą na podłodze.
Napisano
To jesteś jedyny na świecie że Ci wentylacja i obniżenie wilgotności względnej w łazience nie pomogło w pozbyciu się wilgoci.
Ale jeśli mi nie wierzysz to uwierz Mollierowi... a właściwie wynikom jego badań bo on sam już nie żyje od prawie 80 lat.
A kałuże na podłodze miałeś, bo miałeś wyciek... roszenie nie miało z tym nic wspólnego
Napisano
Może to i jakiś sposób z tym izolatorem. Ja w pierwszej chwili wyobraziłem sobie taki kubraczek na spłuczkę robiony na drutach icon_cool.gif .
Ja zastanawiam się jak 2-3mm warstwa tego preparatu może poprawić działanie spłuczki, bo wyraszanie wody powinno siłą wyższą i prawami fizyki dalej zachodzić. Przenosząc przykład na moją branżę (drzwi) to jakbym farbą pomalował drzwi u Klienta i powiedział, że teraz woda nie będzie się skraplać.
Napisano
Izolatorem smarujemy wnętrze spłuczki nakładając warstwę ok. 2mm grubości. Jest to izolator poliuretanowy i po 12 godz. pęcznieje do ok. 5mm - tworząc na zewnątrz warstwę gumowego naskórka a w środku powstają spienione mikro pęcherzyki powietrza. Dzięki takiej postaci izolatora eliminuje się mostek termiczny który powstaje przez różnicę temperatury wody w spłuczce a temp. powietrza w pomieszczeniu gdzie spłuczka się znajduje.
Pozdrawiam i polecam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Bartekszczecin - nie bierz tego do siebie, bo to nie jest przytyk w Twoim kierunku. Ja jako człeczyna z branży drzwiowej ostatnio co raz częściej słucham o mostkach termicznych wraz z rozwojem świadomości Klientów a zrazem Inwestorów. Tego aby walczyć z mostkiem termicznym w kibelku moje najśmielsze koszmary nie przewidziały ;).

Niedługo producenci kibelków będą dawali deklarację właściwości użytkowych ze stwierdzoną przenikalnością termiczną dla spłuczki ;) icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif.

Bądź co bądź - najważniejsze, że udało się rozwiązać problem.
  • 7 lata temu...
Napisano

Witam 

Miałem ten sam problem.

Wykleiłem wnętrze spłuczki pianką 5mm, taką jak się daje pod panele podłogowe.

Koszt 2 PLN za piankę + 1/2 tubki silikonu + godzina roboty i problem znikł ;-) 

Jeśli kogoś to i interesuje, mogę wrzucić jakieś fotki ( jeśli nie to nie wrzucam bo nie mam zrobionych a na darmo nie chce mi się spłuczki rozkręcać ;)

 

Pozdrawiam, Krzysztof

  • 5 miesiące temu...
Napisano

Odświeżę temat. Kolega do mnie dzwonił i ma dokładnie taki sam problem w rezerwuarze -zabudowa podtynkowa marki na V. To co mu odpisali w oficjalnym piśmie to lepsze od komedii polskich z PRL-u. :) Rezerwuar jest preizolowany, ale nie jest ceramiczny dodam żeby uciąć zbędne pytania. Pierwsza odpowiedź jako porada z BOK? Widocznie Pan ma za zimna wodę. :)

 

Napisano

No cóż, może niebawem zostaną opatentowane podgrzewacze do wody w spłuczkach. Znany slogan, zamiast zająć się przyczyną, trzeba będzie opracować nową metodę walki ze skutkiem. Nie wiem dlaczego, ale ostatnio wiele sytuacji kojarzy mi się z walką ze stonką w PRL.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
21 minut temu, vlad1431 napisał:

opatentowane podgrzewacze do wody w spłuczkach

Po co wyważać otwarte drzwi... wystarczy zamontować grzałkę, jaką stosują akwaryści w swoich hodowlach rybek...  :yahoo:

Napisano

No to jest pierwszorzędny pomysł...i hodować rybki, które nie lubią światła. Bądźmy jednak poważni :). Wiem, ze temat był wałkowany i pomysłów bez liku, ale ja serio pytam. Kolega skuł kafelki, zdemontował, oglądał, szukał wad i nic. Najciekawsze jest to, że na piętrze ma identyczny stelaż i nic się nie dzieje. Warunki zbliżone - jak to w domu na piętrze - ten sam pion, ta sama ściana, to samo ocieplenie ściany etc. Żadna rura tam w pobliżu nie biegnie....

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

  Najciekawsze jest to, że na piętrze ma identyczny stelaż i nic się nie dzieje. Warunki zbliżone - jak to w domu na piętrze - ten sam pion, ta sama ściana, to samo ocieplenie ściany etc. Żadna rura tam w pobliżu nie biegnie....

Warunki zbliżone, ale powietrze inne. Pewnie z większą ilością wilgoci, np. z kuchni.

Napisano
13 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Warunki zbliżone

Z wielkim naciskiem na ZBLIŻONE...

 

Na parterze pewnie toaleta używana kilka razy częściej, woda nie ma możliwości nagrzania się...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...