Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Dylatacje brzegowa mogłeś dać grubości 1 cm bo ta z taśmy dobra jest do środka. Na zewnątrz przydałaby się ciut grubsza, ale to i tak bez znaczenia bo przecież nie będziesz odkuwał icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

ja to bym w ogóle nie dał. Ale teka dał wiec jest.

Poza tym pierwsza posadzka zrobiona, czyli pierwsze koty za płoty.
Marzę żeby mieć taki beton w chałupie. Niezłe marzenie mam.


Nie martw się w chałupie będziesz miał taki sam a może nawet i lepszy icon_biggrin.gif
Z moich obserwacji wynika, że dylatacja musi być, i nie ważne czy to wew czy na zew.
Nic tylko pochwalić tylko fachowca za fachowość icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

masz rację. Tak tylko ogólnie powiedziałem że tęsknię aż mi się ten bu9&0@1!!! w domu zakończy. icon_smile.gif


Skończysz, skończysz i jeszcze Ci mieszkanie w kopule obrzydnie icon_biggrin.gif (oby nie)
Napisano
Dziś posadzka zachowywała sie ok, łaziłem po niej i jest twarda. Całość leży pod folią. Kupiłem jeszcze silikon do dylatacji, i jak będzie chwila to wstrzyknę go .

Obecnie tynkujemy, jednak w ilości 1 pracownik co może przedłużyć sporo cała robotę. A w kolejce hydraulik czeka.
Napisano
Zdechł silnik w sprzęcie do tynkowania. Przestój. Za to rozszalowałem schody. Kopuła firmowa od kilku miesięcy się suszy, robimy codzienne przeciągi. W końcu pogoda jest ładna, wiec szkoda by było nie skorzystać. Efekty są od razu widoczne. Jest całkiem przyzwoicie.

Silikon do spoin musi trochę odczekać. Beton jest wilgotny. Musze poczekać ze dwa tygodnie i zaaplikuję. W sumie mam 3 dylatację czyli ok 12mb.
Napisano
następny tydzień będzie dość intensywny
- pomiary drzwi, instalacja gazu i hydraulika na początek. A w trakcie tynkowanie. A to na pewno nie koniec.

Zastanawiam się jak rozwiązać sprawę z progiem w garażu. Chodzi o to, że próg ma szerokość ścian. A brama garażowa będzie od wewnętrznej strony. Wiec jak ja zamontują to nie będzie miała gdzie się zatrzymać bo podłogi brak. Ma być kostka tak jak u kolegi Animusa icon_smile.gif

Widzę taką opcje, poszerzenie progu o jakieś 12cm w głąb garażu, wylewając beton. Wtedy brama zjeżdżając w duł oprze sie właśnie na tym wylanym betonie i będzie ok.
Napisano
Dziś na budowie odwiedził mnie kolega Finlandia i pomierzył co było do pomierzenia icon_smile.gif Wstępnie 2sz drzwi wikęd będą zamawiane niedługo. Cal najprawdopodobniej w następnym roku. Reszta wewnętrznych tez za rok, ale to już oczywiste bo po wylewkach wilgoci będzie sporo.



Napisano
Cytat

ach ta technika icon_smile.gif


Technikę masz dobrą ,o talencie plastycznym przez skromność nie wspomnę icon_biggrin.gif
Napisano
Dziś mam labę ale jutro się zaczyna. Gazownicy i hydraulicy. Ciekawe jak mój świeżo wylany taras przeżył wczorajszo-dzisiejsze deszcze.

Odnośnie drzwi to w sumie Finlandia wszystko mi wytłumaczył , jedyne co zostało jeszcze do ustalenia to pochwyt a konkretnie czy ma być mocowany pod kątem 35st czy pok kątem prostym. Musze pojechać i zerknąć w jakimś sklepie.
Napisano
Dziś był zakładany gaz, a konkretnie rozprowadzanie instalacji w budynku oraz próba ciśnieniowa.

Firma przyjechała na czas, a nawet 30min przed czasem co w branży jest ewenementem. I na mojej budowie też. Założyli zakończyli itd. POLECAM ICH. Kontakt jest na samochodzie.





Napisano
Cytat

Dziś był zakładany gaz, a konkretnie rozprowadzanie instalacji w budynku oraz próba ciśnieniowa.

Firma przyjechała na czas, a nawet 30min przed czasem co w branży jest ewenementem. I na mojej budowie też. Założyli zakończyli itd. POLECAM ICH. Kontakt jest na samochodzie.



No cóż tylko pogratulować trafnego wyboru firmy.
Co do skrzynki to proponowałbym inną , taką bardziej elegancką pasująca bardziej do kopuły niż ta standardowa.
A są w sprzedaży, tylko poszukać. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

W sumie to masz rację, skrzynkę samemu można sobie założyć icon_smile.gif Widziałeś jakieś fajne?


W którymś temacie podajże Jani pokazywał kilka fajnych odjazdowych skrzynek, ale teraz nie pamiętam w którym temacie to było.
Napisano














Chyba trochę temat ze skrzynkami na gazomierz wypełniłem icon_biggrin.gif
Coś znajdziesz dla siebie.

Wydaje mi się, że piąta propozycja licząc od góry przypasowałaby do kopuły najbardziej.
Napisano
dzięki wielkie. faktycznie nr5 jest fajny. Zabiorę się do tego jednak dopiero po tynkowaniu , żeby nie upaprać.

Dziś czyściłem okno tarasowe po cemencie z mixokreta. Trochę padło i trzeba sie było za to wziąć. Sprawę załatwił nożyk do szyb. Sprytne i proste urządzenie. No i bardzo skuteczne.
Napisano (edytowany)
Dziś sobie zerknąłem na bramy garażowe segmentowe konkretnie Wisniowskiego.

maja nowy model prime



https://www.youtube.com/watch?v=2H-yVMfGzsY

Niestety w stosunku do standardowych koszt z montażem to prawie 11tys. Ale przy najmniej sie za kolor nie dopłaca.
Jesteśmy też niestety zmuszeni do zakupu napędu ale tylko automatyka Somfy Dexxo Pro 3S RTS. Nie można wybrać innego. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziś bym u mnie kolega Vadiol z forum i podsunął mi pewien pomysł. A mianowicie parapety łukowe, zgodne z krzywizną kopuły.







Ponieważ mam juz parapety granitowe muszę znaleźć kogoś kto by mi je z jednej strony przyciął właśnie w łuk.
Napisano
Tylko pytanie czy po obrobieniu nie będą te parapety za wąskie.
Bo robiąc od początku łukowate na pewno szerokość jest większa od prostych.
Napisano
Cytat

nie. Najwięcej wystają na środku. Po bokach jest ok.


No tak, może masz rację, ale ja tak widzę oczami wyobraźni że wybierając materiał po łuku to boki zostaną oczywiście ale środek będzie cieńszy bo wklęsły. Nawet możesz sobie na kartce narysować prostokąt i z jednego boku zrobić łuk, okaże się że na środku jest węższy niż na bokach.
Napisano
Cytat

Np. 20 cm od ściany, to jest dalej 20 cm bez względu czy to kwadrat, czy łuk.

Inaczej - jest to fragment pierścienia. icon_mrgreen.gif


Chyba ja czegoś nie łapię, trybie jakoś nie teges bo pierwszy dzień po czterotygodniowym urlopie w pracy icon_biggrin.gif
Gdy było by wybieranie materiału z dwóch stron to się zgodzę, ale z tego co zrozumiałem będzie wybieranie po łuku tylko z jednej strony.
Załóżmy, że parapet ma szerokość 20 cm w formie prostokąta, to robiąc z niego łukowaty nie osiągniemy po całości 20 cm, materiał musiałby być szerszy aby te 20 cm po pierścieniu osiągnąć.
Napisano
to prawda i nie prawda. Może jutro zrobię fotki na budowie i powstawiam bo tak na sucho to wiadomo.

Z jednej strony czyli od okna jest linia prosta. Bo okno nie jest łukiem zgodnym ze ścianami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...