Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
autorushd

Dom pasywny, kopuła Autorus

Recommended Posts

Wiesz, lepiej podyskutować, przemyśleć , niż strzelić babola icon_biggrin.gif
Jeżeli to jest łuk o małym promieniu to być może wyjdzie, ale gdyby to był duży łuk to podejrzewam, że może w środkowej części parapetu braknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety ale ze wszystkich znaków na niebie i ziemi wynika ze podłogówkę można rozłożyć dopiero na początku listopada :( Nie wiem czy to nie za późno. Potem mam być mixokret.

Odnośnie parapetów to obecnie miejsce pod nie wygląda tak:



A to innowacyjny sposób sąsiada na wykopki ziemniaków. Pamiętam to urządzenie, babcia miała takie same icon_smile.gif



A tu koniki sąsiada.




Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziś hydraulicy walczyli następny dzień



Tynki w kopule mieszkalnej mogą zakończyć sie do końca tygodnia. Czyli dobrych wiadomości kilka jest icon_smile.gif

kolega Asolt przeliczył mi jeszcze raz OZC. Na ogrzewanie potrzebuje kociołka 12kw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy dając w garażu na podłogę kostkę warto robić jakieś spadki?
Zastanawiam się nad ta kwestią. Bo w sumie woda powinna wsiąknąć w grunt.

Oraz jak macie rozwiązana sprawę wody w garażu nieogrzewanym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel
Cytat

Czy dając w garażu na podłogę kostkę warto robić jakieś spadki?
Zastanawiam się nad ta kwestią. Bo w sumie woda powinna wsiąknąć w grunt.

Oraz jak macie rozwiązana sprawę wody w garażu nieogrzewanym?


A w zimie jak ci odpadnie taka skorupa z nadkoli i podłogi? Ja to wynosze bo sie słabo rozpuszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kilka dni temu odwiedził mnie przedstawiciel firmy Peiter automatic z Sochaczewa oferta siłowników do bramy wjazdowej z montażem.

Dostałem dwie oferty:

NICE WINGO WG2024 24V



BENINCA KBILL30




O ile ten pierwszy w wersji 230v mam i katuje od ponad 10 lat ( nie do zajechania tylko farba odeszła),

to ten drugi mnie kusi tylko ze nie mam z nim żadnego doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W dniach 19-21.09.2014 odbył sie kolejny zlot forum Kia Sorento w Łańcucie. Tym razem bardziej uroczysty bo zwyciężyliśmy w plebiscycie Auto Świat na "Fanklub motoryzacyjny 2014 roku " icon_smile.gif







Odwiedziliśmy muzeum gorzelnictwa. Nie będę odosobniony stwierdzeniem ze było to najlepsze muzeum w którym byłem w życiu . Zwiedzanie było połączone z degustacją icon_smile.gif











Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie chce być uszczypliwy, ale gdyby jeszcze napisali dla kogo to pierwsze miejsce zostało przyznane to było by super.
A co do degustacji wódek to znam niejednego kolesia , że nie wyszedł by z tej degustacji przez dwa dni icon_lol.gif a i wódek by zapewne brakło icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Część prac hydraulicznych została zakończona. Jutro zaczynamy obróbkę parapetów zewnętrznych. I dalej idzie tynkowanie. Byle tylko pogoda nie była taka jak dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
łuczek już zrobiony. Niektórzy twierdzili ze się nie da tego zrobić. Jednak sąsiad Michał zrobił i jest . Szacun icon_smile.gif



teraz będzie ciekawie bo muszę zrobić przeszklenie razem z drzwiami pod tym łukiem. Jakieś propozycje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Do tynkowania nie zostało już dużo. Mam zapewnienia ze na początku tygodnia będzie finał. Co prawda samo kwarcowanie jest przesunięte dopiero po wylewkach ale jest to zgodne z umowa i jest ok.



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tynkowanie ruszyło. Był pewien przestój. Niedługo będzie można zobaczyć czemu. Szczegóły będą na murator.tv.

Następny tydzień to hydraulicy i rozkładanie podłogówki. Ciekawe ile to zajmuje. Przyznam się ze jak tylko o tym pomyśle to mnie brzuch zaczyna boleć. Co prawda na żadnym etapie budowy nie należy nić skopać, ale wydaje mi się ze ten etap błędów nie wybacza. Wiec ogólna panika się udziela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na obecnym etapie jest już postanowione, że kolor zarówno drzwi wejściowych jak i drzwi garażowych będzie niebieski.
Konkretnie RAL 5017.

Ciekawe jakie oczy zrobią sprzedawcy jak im wyskoczę z tym kolorem. Pewnie takie same jak kiedy zamawiałem tynk. Gostek pytał mnie chyba z 3 razy czy na pewno bo takiego koloru jeszcze nie robił. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Myślę nad sufitami podwieszanymi. I tutaj jest problem, bo wilgoci z wylewek i tynków będzie bardzo dużo.

Nasuwa mi się pytanko. Czy jeśli prace podzielę na dwa etapy tj najpierw konstrukcja do sufitów a w następnym roku same przykręcanie płyt to będzie ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ok, a jak z płytkami na podłogę? Chodzi o ustalenie kolejności. Czy płytki podłogowe powinno sie kleić dopiero po suficie podwieszanym (samej konstrukcji metalowej)? Czy to nie ma znaczenia?

Ponieważ pierwszy raz to robię wolę się dopytać bardziej doświadczonych icon_smile.gif
Miałem nauczkę przy obrabianiu okien po fakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ok, a jak z płytkami na podłogę? Chodzi o ustalenie kolejności. Czy płytki podłogowe powinno sie kleić dopiero po suficie podwieszanym (samej konstrukcji metalowej)? Czy to nie ma znaczenia?



Szkoły są różne - wszystkie uprawnione. icon_lol.gif

W zasadzie zależy to od rodzaju drabiny, zwłaszcza od wykończenia jej "nóżek" - czy są miękkie, czy mogą porysować połozoną posadzkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jak położysz płytki, to jak Bajbaga pisze będziesz musiał dobrze je zabezpieczyć przed drabiną czy rusztowaniek które będziesz używał do zrobienia konstrukcji na suficie. w zasadzie nic im nie powinno się stać.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie, choć nie wierze w ostrożność budowlańców wiec pewnie najpierw zrobię stelaż a dopiero potem płytki.

Dziś na budowie mam już tynk w przedsionku. Zostały tylko kopuły. No i schody.



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden problem, który muszę rozwiązać. Konkretnie nierówna wylewka na parterze. Hydraulicy twierdzą, ze trzeba ja wyrównać gdyż rurki od podłogówki będą mogły się uszkodzić. A lepiej dmuchać na zimne wiec zrobić coś trzeba.
Są dwie opcje, szlifowanie lub wylewka samopoziomująca. Co radzicie?
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jest jeszcze jeden problem, który muszę rozwiązać. Konkretnie nierówna wylewka na parterze. Hydraulicy twierdzą, ze trzeba ja wyrównać gdyż rurki od podłogówki będą mogły się uszkodzić. A lepiej dmuchać na zimne wiec zrobić coś trzeba.
Są dwie opcje, szlifowanie lub wylewka samopoziomująca. Co radzicie?


O jakiej wylewce piszesz? Już o gotowej gdzie rurki są zalane czy o chudej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Problem zaczął się gdy został wylewany "chudziak". U mnie jest piasek, pur 50cm i na to "chudziak" ok 10cm B20 ze zbrojeniem..

Ten chudziak został wylany kiepsko, jest nierówny.

Teraz szukam metody aby go wyrównać. Styropian odpada.

Na wyrównany "chudziak" dam rurki od podłogówki i mixokret.

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Na wyrównany "chudziak" dam rurki od podłogówki i mixokret.



Nie jest to najlepsze rozwiązanie - z różnych powodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Problem zaczął się gdy został wylewany "chudziak". U mnie jest piasek, pur 50cm i na to "chudziak" ok 10cm B20 ze zbrojeniem..

Ten chudziak został wylany kiepsko, jest nierówny.

Teraz szukam metody aby go wyrównać. Styropian odpada.

Na wyrównany "chudziak" dam rurki od podłogówki i mixokret.


To będzie bląd w sztuce.
W taki sposób jak to zrobisz, nawet jak wyrównasz chudziaka to rurki popękają. Ja bym się nie odważył kłaść rurki od podłogówki bezpośrednio na chudziaka.
A jak Ci fachowcy chcą rurki przymocować do posadzki? Na kołki rozporowe?'
Obowiązkowo styropian, nawet 5 cm ale daj.

Cytat

Co byś proponował? Może zgrubne zeszlifowanie? Na pewno byłoby taniej.


Powiem Ci tak, wywaliłeś nie mało kasy na ten domek, nietypowy domek, wiec nie żałuj i daj styro albo xps-a jeżeli nie możesz za bardzo podnieść posadzki.
W taki sposób będziesz grzał i grzał bo do nagrzania będzie dobre 18 cm betonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To będzie bląd w sztuce.
W taki sposób jak to zrobisz, nawet jak wyrównasz chudziaka to rurki popękają.



Nie muszą popękać - bo niby dlaczego - zwłaszcza na idealnie płaskiej powierzchni.
Są takie rozwiązania, ale rurki mocuje się do zbrojenia (przed zalaniem).

Położenie rurek między warstwami betonu nie ma żadnego uzasadnienia - pomijając błąd w sztuce i praktyczny brak możliwości ich przymocowania - jak słusznie zauważył mhtyl - aby podczas wylewania betonu nie wypłynęły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

rurki będą na grzebieniu czy jak to się tam nazywa.


Fakt, zapomniałem że takie coś jest. Ale w tym przypadku nierówności nic nie przeszkadzają w położeniu rurek, to że są nierówności nie ma wpływu na rurki bo one przecież nie będą stykać się z chudziakiem.
Ale nie zmienia to faktu, że to będzie złe rozwiązanie bez izolacji pod rurkami.

Cytat

Nie muszą popękać - bo niby dlaczego - zwłaszcza na idealnie płaskiej powierzchni.


Mogą w razie gdyby z jakiegoś powodu posadzka zaczęła pracować. Były już przypadki, nawet tu ktoś opisywał, że chudziak popękał pomimo zbrojenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nierówności są na tyle znaczące , że rurki będą stykać się z chudziakiem.

Nie widzę problemu aby nagrzewać 18cm betonu. Będzie niezła akumulacja. Natomiast kładzenie teraz styropianu gdy pod betonem mam ponad 50cm ocieplenia wydaje mi się dziwne. Gdybym nie miał ocieplenia nie byłoby żadnej dyskusji. Ale mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie widzę problemu aby nagrzewać 18cm betonu. Będzie niezła akumulacja. Natomiast kładzenie teraz styropianu gdy pod betonem mam ponad 50cm ocieplenia wydaje mi się dziwne. Gdybym nie miał ocieplenia nie byłoby żadnej dyskusji. Ale mam.



Kto Ci tak (to) doradził ?

Cytat

Fakt, zapomniałem że takie coś jest.



Niby jest - ale ilość dziur do wywiercenia w betonie na kołki rozporowe, aby utrzymać ten grzebień ...................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ilość dziur faktycznie będzie spora. Na forum jak pamiętam miałem już taką dyskusje jakiś rok temu. Wtedy jednak nie wiedziałem, że będzie problem z tymi nierównościami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pod warunkiem, że te 50cm ocieplenia jest faktycznie ociepleniem, tłusty i zazbrojony chudziak nie "sprzeda" tego ciepła dalej do ziemi, choćby po ścianach, to fakt - pewnie będzie to jakaś akumulacja, tym bardziej żę ma być to pasywny :scratching:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli można podnieść posadzkę to jednak rozważyłbym te kilka cm styropianu.
Ewentualnej akumulacji nie "zaburzy" mocno, a rozwiąże to wszystkie problemy.

Ps. A jakaś i gdzieś folia jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Między warstwami betonu powinna być folia jako warstwa antyszczepna.
Przy tak grubej sumarycznie warstwie betonu zapobiegnie to zbędnym naprężeniom podczas grzania tworząc coś na wzór podłogi pływającej.



Cytat

Położenie rurek między warstwami betonu nie ma żadnego uzasadnienia - pomijając błąd w sztuce i praktyczny brak możliwości ich przymocowania - jak słusznie zauważył mhtyl - aby podczas wylewania betonu nie wypłynęły.


autorushd chce mocować na grzebieniu, ale równie dobrze można mocować do siatki.
Rurki zalane wodą przed mixokretem nie wypłyną.



Cytat

Ale nie zmienia to faktu, że to będzie złe rozwiązanie bez izolacji pod rurkami.


Izolacja styro pod wylewką grzewczą w takim układzie podłogi jest wręcz szkodliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobra - może przypomnę, o co ten spór. Redakcji też. Bo przecież nie o konkrety w ocenianym budynku. Były pozytywne opinie i negatywne - i to jest OK! Dotyczyly formy architektoniznej budynku - czyli w tym przypadku kwestii nie opartej o żadne normy prawne, a nawet nieoficjalnie obowiązujące. Spór wynikł z tego, że te negatywy dot. formy budynku wg oceniających wynikły z "niedouczenia", czy też "braku wykształcenia" inwestorów, oraz z ewentualnej ich przypadłości, jako emerytów, czyli "trumiennego gustu". Skrytykowałem te "argumenty" - jako nie na miejscu i całkowicie nie-merytoryczne.   I tu zaczęła się ostra wymiana zdań.    I tu uzupełnienie: Czy Redakcja, lub forumowicze - znają przykłady werdyktu jury (zwykle grona fachowego) jakiegoś konkursu, dla fachowców, lub otwartego z dziedziny architektury, sztuk wizualnych, muzyki - czyli tam, gdzie to "widzenie i czucie" w dyskusji wymieniane przez niektórych forumowiczów, jako osobisty niezawodny miernik do oceny formy dzieła, czy mniej szumnie utworu - otóż czy znacie jakiś werdykt, który by odrzucał jakiś projekt, argumentując to "wideniem i czuciem, może smakiem" jury, ustawiając z tego powodu tworcę tego utworu jako "niewykształconego", "amatora", czy wskazując na jego "trumienny gust" z powodu jego podeszłego wieku?   Ja nie znam takiego werdyktu, mało, zwykle jury względem formy, czy też innych cech trudno mierzalnych posługuje się tym "czuciem i smakiem" jako swoim i tyle. I to jest OK! Mało - gdby jakieś jury próbowało stwierdzić nieomylność, wyższość swego"widzenia i czucia, a nawet wiedzy" nad innymi - zostałoby zmieszane z błotem przez równie utytułowanych oponentów.   I o to toczy się ten spór! Inaczej nie traciłbym czasu na pisanie postów, nie mówiąc już o wysłuchiwaniu niezasłużonych epitetów i zapewnianiu przeciwnikow o ich niebotycznym dla mnie poziomie wykształcenia i kultury.   
    • Gość Marcin Ś
      Tryb antyzamarzaniowy... jak to się ma do ogrzewania domu jak bardzo spada wydajność samej pompy, rozumiem że załącza się grzałka elektryczna?
    • Według informacji SBF POLSKA PV, średnie instalacje fotowoltaiczne w Polsce mają około 5-6 kW. Więc sam możesz policzyć ile kosztuje taka instalacja i jaki procent stanowi te 5 tysięcy zł. Tak czy inaczej, taka zachęta i idea programu są dobre
    • Między wełną z ścianą zewnętrzną musi znaleźć się szczelina. Szczelina powinna mięć grubość ok 2-3cm. Od środka koniecznie dobra paroizolacja i to najlepiej z ekranem aluminiowym.
    • Gość Bastek
      Ja uważam że, w kwestii prądu najlepiej jest inwestować w fotowoltaikę, już jakiś czas temu zakładałem taką instalację z PV Projekt i teraz naprawdę widzę spore oszczędności
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...