Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano

Jeżeli zasilanie tych gniazdek jest od góry to wystarczy delikatnie wykuć  przewody i zrobić puchy wyżej, dobrze że nie robił gniazd w blatach są niebezpieczne na zalanie i sypie się w nie z blatów.

Napisano
26 minut temu, retrofood napisał:

przy tej wyspie nie widzę pipy

To nie jest pipa, tfuuu, wyspa autorusa... tylko z jakiejś prezentacji...

 

Widzisz chyba, że te ściany w kuchni jakieś takie proste...

Napisano

Uważam że dla zachowania spójności tego projektu, powinieneś jednak skierować uwagę na coś bardziej obłego. Takie graniaste sprzęty mogą być w tych wnętrzach dość dużym dysonansem. 

 

 

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam serdecznie. Jestem tu nowa. W tym roku planujemy zacząć przygotowania do wybudowania domu w przyszłym roku. Szukamy jak najtańszego domu, gdyż finanse nie pozwalają nam marzyć o wielkim 200 metrowym lokum.. mamy możliwość wybudowania domu na działce mojego taty, do tej pory zastanawialiśmy się nad domem szkieletowym tzw "skandynawskim", ale natknęłam się na domy kopułowe. Przyznam, że koszty podawane na stronach architekta i innych są kuszące, a wygląd ich mnie bardzo zauroczył. Jednak jak tak patrzę i śledzę ten dziennik, to wygląda mi na to, że budowa takiego domu wcale nie zajmuje kilka miesięcy... No i nie potrafię znaleźć konkretnych kwot, w jakich zamknął się inwestor. Czy ktoś jest w stanie podać mi ile potrzebuję pieniędzy żeby wybudować, powiedzmy podobny dom do stanu surowego zamkniętego? A ile do stanu pod klucz? Chciałabym rozważyć wszystkie opcje zanim podejmę decyzję o formie domu, ale nigdzie nikt nie podaje konkretnych kwot w jakich można się zamknąć z domem kopułowym... 

Napisano (edytowany)

przede wszystkim licz, że sporo mebli musi być na zamówienie, by ustawić je pod ścianą zewnętrzna, która jest nie tylko okrągła, ale zwężająca się ku górze.

Autorus długo szykował się na zrobienie blatu w kuchni.

 

Dom jest efektowny, oryginalny, ale nie wiem czy jest wzorem najtańszego budowania?

 

Skupcie się na projekcie domu do rozbudowy. Wybudujecie minimum a jak beda środki dobudujecie kolejne m2. Bo przy budżecie na styk łatwo zostać z rozgrzebaną budową i pustym kontem.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Właśnie otrzymałam odpowiedź od pana Sergiela, sugeruje on, że budowa takiej kopuły o powierzchni użytkowej 120m2 (4 sypialnie) wyniesie mnie 420 tysięcy... To dużo za dużo przy naszym budżecie. My nawet połowy z tego nie mamy. Wychodzi na to, że musimy rozważyć budowę szkieletowego domu do takiego momentu żeby "jakoś" w nim zamieszkać, a resztę dłubać powolutku do końca. Trochę się zawiodłam, bo opisy na stronach internetowych są baaardzo obiecujące, a wychodzi na to, że koszt jest dość duży. Być może budowę szkieletowego też przeliczam zbyt optymistycznie, ale chyba będziemy zmuszeni wybrać opcję, która pozwoli nam zrobić chociaż stan surowy zamknięty.. 

Edytowano przez Ewepom (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

chcecie budować dom przy budżecie 210 tyś? 
No może jakiś letniak 60 m2?

10 tyś to wam szybko zejdzie na projekt, adaptację, przyłącza, zabezpieczenie placu budowy, geodetę i kierbuda.

Nawet łopaty nie wbijecie. 

Stan surowy to 1/3 kosztów budowy. 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano
26 minut temu, Ewepom napisał:

 będziemy zmuszeni wybrać opcję, która pozwoli nam zrobić chociaż stan surowy zamknięty.. 

No, i co dalej? - właściwie bez możliwości zamieszkania i z pustym portfelem...

 

Załóż nowy temat, żeby nie zaśmiecać autorusowi  tego wątku i doświadczeni userzy na pewno coś podpowiedzą :icon_lol:

Napisano

Właśnie taki jest zamysł. Kiedyś mieszkaliśmy w domku w Holandii o powierzchni 75m2, miał jedną sypialnię na dole i dwie na poddaszu. Dla nas był idealny, dlatego też nie przeszkadza nam niewielka powierzchnia. Z resztą skoro da się mieszkać w mieszkaniu do 40m2 to i w domu 60m2 się da. Nie chcę brać kredytu na 30 lat, tylko na 10, bo wiadomo, że zdolności do spłaty nie da się przewidzieć, a już zwłaszcza w tak długim terminie. Przeglądam mnóstwo domów i projektów, zastanawiam się, czy da się w ogóle zbudować coś do 200 tysięcy o powierzchni do 80m2. Te kopuły zachęcały, ale w takim razie trzeba dalej szukać innych koncepcji.. 

Ok, właściwie już dostałam odpowiedź i rozwiałam choć w części swoje wątpliwości. Dziękuję wszystkim :)

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Taras lada moment zostanie skończony :)


32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

Mam takie pytanko, jak to obrobić? jest to cześć fundamentu, zazbrojona. Nie chce tego obklejać płytkami. Potrzebna imo jakaś masa wyrównująca, odporna na warunki atmosferyczne.

36.jpg

37.jpg

Napisano
6 godzin temu, autorushd napisał:

Mam takie pytanko, jak to obrobić? jest to cześć fundamentu, zazbrojona. Nie chce tego obklejać płytkami. Potrzebna imo jakaś masa wyrównująca, odporna na warunki atmosferyczne.
37.jpg

Zaciągnąć zaprawą wyrównawczą zewnętrzną, nałożyć izolację Flexideck podbarwioną na kolor płytek.

A na to bbezbarwną  emalię poliuretanową Hydrograff HP.

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Szukam sposobu jak zacienić okno. Jest sporo rozwiązań ale .... nie na okna łukowe. Konkretnie chodzi o największe przeszklenie czyli wyjście tarasowe. Wysokość max 3,5m i to w kształcie koła a nie zwykłych łuków. I 5 sek temu wpadło mi do głowy żeby zamocować na ramie magnesy neomydowe i do tego lekka konstrukcję która po sezonie idzie do garażu.

Kiedyś testowałem folie odbija jace światło ale po kilku latach je zdjąć to trzeba być mistrzem świata.

Napisano

Piszę o wpływie wody, bo widzę co się dzieje w przyrodzie - lasy i łąki - gdy wody jest pod dostatkiem i jest wysoka temperatura... Dawno nie widziałem takich zarośli, traw i kwiatów... Zieleń w okolicy wręcz szaleje!

Napisano
Dnia 2.05.2020 o 17:40, autorushd napisał:


14.jpg
 

 

Dnia 21.06.2020 o 08:38, autorushd napisał:

Szukam sposobu jak zacienić okno. Jest sporo rozwiązań ale .... nie na okna łukowe. Konkretnie chodzi o największe przeszklenie czyli wyjście tarasowe. Wysokość max 3,5m i to w kształcie koła a nie zwykłych łuków

 

Coś ala markiza koszowa?

images?q=tbn:ANd9GcTkimXfJsaXLKy2PKsYkWt

koszowe-4.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Niezłe :) Pasują jak ulał do krągłości kopuły.

  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

9,66kWp. Gaz faktycznie jest. Po sezonie będę mógł więcej powiedzieć, czy go likwiduję . Marzy mi się  brak rachunków za ogrzewanie i prąd. Za rok będę mógł powiedzieć więcej.

Napisano

Rozumiem, w sumie obecnie wiesz jakie masz zużycie prądu roczne więc oszacowanie ile pozosatanie do zagospodarowania nie jest trudne. Poza tym ty masz dosyc nowy kocioł można by go jeszcze sprzedac za jakieś 2 lata to będzie trudne bo ceny gazu niewątpliwie wzrosną. 

Można by pomysleć o jakims niedrogim hajerze za 11k 

Napisano
11 godzin temu, autorushd napisał:

Inwerter Sofar Solar 11KTL-X

Panel monokrystaliczny HALF CUT SunLink 345W 28szt

To chciałeś wbijane w ziemię, czy taniej wyszło?

Z czasem przy ziemi nie będzie korodować, profil jest w ocynku, może od razu odkopać z 0,5 m i czymś zabezpieczyć newralgiczne miejsce,  to było wbijane.

Masz dużo miejsca jeszcze nawet na jeden rząd. :scratching:

Do mycia wygoda, ale jakby ze 2 metry wyżej to dać to jakby tego nie było.  

Może jeszcze jakimś delikatnym płotem odgrodzisz przed dziećmi.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...