Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Ogród zimowy chwilowo jest wykorzystywany w celach artystyczno - edukacyjnych. Co z nim będzie trudno powiedzieć, raczej ogrodu tu nie będzie bo nikt nie wie jak by to miało wyglądać. Nie ma wykonawcy który by to ogarnął.
Wiec prawdopodobnie będą kolumny betonowe, ale to najwcześniej na jesieni.







Napisano
W piątek będzie ostateczne malowanie konstrukcji metalowej pod podłogę szklaną. Panowie będą malować już trzeci raz. Widać, że bardzo zależy im na efekcie. Inaczej zakończyliby po pierwszym razie. W tym widzę klasę wykonawcy.
A w nastopnym tygodniu kończymy barierki szklane w części firmowej. Kurcze, że tak powiem na reszcie icon_smile.gif

Od kilku dni testuję zamek elektryczny Adel

Na tą chwilę sprawuje się dobrze choć sam montaż to nie bułka z masłem. Szczególnie jestli ktoś ma już zamek listwowy i musi ten nowy dopasować. Na zewnątrz się raczej nie nadaje, ale w środku jak najbardziej. Obsługa po kilku perypetiach okazała się prosta. Dzieciaki bez problemu otwierają paluchem.






Napisano
Dziś spotkanie sorento , takie turbo spotkanie ;) W kopule.













Romkon dalej walczy z łukami, dziś przykleił ostatnia warstwę płyty 6mm. Zostawił kanał do zamocowania listw ledowych.





Napisano
Dziś robiliśmy przymiarki do wjazdu, ale nie było jak pozaznaczać poziomów.
Jak zwykle z pomocą przyszedł Romkon, ze swoim patentem Szlafwaga ze zbiornikiem icon_smile.gif
Wszystko pozaznaczane super icon_smile.gif









Napisano
Okazało się, że spadku praktycznie nie ma, bo na 20mb 1cm to nic. Dla tego trzeba będzie zrobić większy spadek boczny. I przy samym garażu zrobię odwodnienie liniowe. Na szybko znalazłem w necie betonowe z żeliwna kratką.
Koszt 89zł/mb. Przy bramie 5mb wypada chyba wziąć 5m + studzienkę. Sam nie wiem.







Napisano
Cytat

Jak zwykle z pomocą przyszedł Romkon, ze swoim patentem Szlafwaga ze zbiornikiem icon_smile.gif
Wszystko pozaznaczane super icon_smile.gif


Z tym ustrojstwem trzeba uważać jeden bąbel wewnątrz rurki i oszukuje. icon_smile.gif
Napisano
No cóż, jest ciekawie. Docelowo jak będą meble będzie inna. Tego domu się trzeba po prostu nauczyćicon_smile.gif
I żadnego szeptania po kontach, bo się może okazać że w drugiej cześć domu słychać to idealnie.
Napisano
Cytat

Co zrobić, dyslektycy maja trudniej. Oczywiście powinno być kątach icon_smile.gif


Jaaasne, bez urazy kolego, każdy walnie raz na jakiś czas swojego byka. Ale zawsze warto poprawić, tak dla porządku i dlatego że trochę śmieszny. icon_neutral.gif
Napisano
Zabieramy się za mycie kopuły, takie testowe. Ale i tak sądzę, że bez przeszlifowania powierzchni niewiele uda się zrobić.
A skoro tak, to dalej jest opcja obsadzenia pnączami, konkretnie bluszczem. Co prawda bluszcz będzie zaczepiał się o nierówności i trudno go będzie oderwać. W znaczeniu zostaną jego zaczepy. Ale jeśli ma to być kiedyś szlifowane to nie ma to znaczenia.



Napisano
Jeszcze jedna fotka z drzwiami.



Dziś było trochę testowania karchera i rożnych płynów do czyszczenia kopuły. Takie testy.
Trzeba wymyśleć jakiś podnośnik lub coś innego, wtedy może to eis udać.














Napisano (edytowany)
Cytat

Jeszcze jedna fotka z drzwiami.


Teraz widać że część betonu jest odsłonięta, powinny drzwi się licować ze styropianem, czyli guma drzwi po zamknięciu opierać się na styropianie.

Z wcześniejszych zdjęć wynika, że tu nie dawałeś przekładki termicznej poziomej pod tą ścianą fundamentową teraz odsłoniętą (próg garażu) ,



a ta ściana w jednym rogu chyba lewym, połączona jest ze ścianą fundamentową domu nad przekładką termiczną, więc trzeba to jakoś zabezpieczyć, w dodatku część posadzki z garażu wystaje również na zewnątrz budynku. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Podkładka termiczna została jednak dana. Ale w późniejszym czasie. I drzwi na nią zjeżdżają. Oczywiście nie na sam izomur ale na płytę granitową 3cm grubości która leży na izomurze.

Próg poszerzono od wewnątrz.

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Podkładka termiczna została jednak dana. Ale w późniejszym czasie. I drzwi na nią zjeżdżają. Oczywiście nie na sam izomur ale na płytę granitową 3cm grubości która leży na izomurze.
Próg poszerzono od wewnątrz.


No waśnie na tym zdjęciu nic nie widać, tylko bloczki betonowe i nadlany beton.
Masz jakieś inne z późniejszych prac tego miejsca ?
Płyta granitowa styka się z posadzką garażu powinna się kończyć od wewnątrz przed uszczelką drzwi, a w miejscu śladu uszczelki na płytach granitowych powinien być próg z przekładką termiczną, lub sama przekładka termiczna a za nią już podjazd garażu. . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak idealnie to imo się nie da teraz zrobić. Ale widzę jakie błędy zrobiłem.

Cytat

Jeżeli ma być likwidacja mostka to trzeba rozebrać do fundamentu ścianę fundamentową pod drzwiami.
Projekt z zamontowaną poprawnie izolacją cieplną w części garażowej próg.


Napisano
Podziwiam rozmach, z jakim budujesz. Gratulacje. Trzymam kciuki z rozwiązanie sprawy brudu na elewacji; ilekroć przejeżdżam, to aż przykrość ogarnia. Może te pnące rośliny to jest myśl. To może fajnie wyglądać - zielona kopuła.
Pozdrowienia.
Napisano
Cytat

Szkoda, że Ci nie ubili tej podbudowy porządną zagęszczarką.



Zrobili ile dali rady, myślę, że nie jest źle. Po kruszywie jeździła jaszcze dość intensywnie koparka . No ale wiadomo, że porządna ciężka zagęszczarka byłaby lepsza bez dwóch zdań.


Cytat

Podziwiam rozmach, z jakim budujesz. Gratulacje. Trzymam kciuki z rozwiązanie sprawy brudu na elewacji; ilekroć przejeżdżam, to aż przykrość ogarnia. Może te pnące rośliny to jest myśl. To może fajnie wyglądać - zielona kopuła.
Pozdrowienia.



Ja tam widzę ciągnąca się w nieskończoność budowę. I często doprowadza mnie to do szału, no bo ile można.
Chwilowo mamy przyspieszenie, bardzo efektowne bo za chwile będzie wszystko widać. Jest to jednak zupełny przypadek. tak po prostu wyszło, panowie mieli okienko itd.

Na razie kombinuje z tymi pnączami, wszystko jest pod takie cos przygotowywane. Ale pnącza będą rosły bardzo wolno, nie chcę tych szybko rosnących. Wiec i tak trzeba będzie coś wymyśleć. Gdyby ktoś miał dostęp do podnośnika koszowego w sensownej cenie to się polecam. Karcher w dłoń i działamy. Na tą chwile innego rozwiązania nie widzę.

Czekam tez jak się rozwinie sytuacja w kopułach w Tarczynie i Rzeszowie. Ciekawe jak finalnie tam to będzie zrobione.


Napisano
Cytat

Zaczynamy podłączanie spływu liniowego do rury drenerskiej.



Może mi ktoś na tym przykładzie wytłumaczyć, jaki jest sens podłączania do drenażu opaskowego wód deszczowych?
Po każdej ulewie, po każdym deszczu wodą taką nawadnia się chyba grunt wokół ław fundamentowych?


PS. Styropian fundamentowy jest u Ciebie bez siatki z klejem? Sama folia kubełkowa?
Napisano
U mnie drenaż jest podłączony do studni kręgowej. Studnia znajduje się kilka metrów od odwodnienia liniowego.
Odnośnie styropianu to nie widzę sensu dawania na niego siatki i kleju. Niby po co?
Napisano
Romuald robił kółeczka icon_smile.gif Niestety to nie moje zdjęcia bo wpadł do mnie kumpel i złamał nogę. No i go musiałem odwieźć do Otwocka na operacje. Operacja się udała. Fajne wakacje.

Zdjęcie są z FB Romkona









Gość stach
Napisano
Bardzo fajne są te doniczki icon_biggrin.gif akurat do okrągłych okoliczności przyrody icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Bardzo fajne są te gabionowe donice.
Tą z pierwszego zdjęcia znalazłam w cenie 280zł, ale nieco większe (i tańsze - 250zł na aledrogo) mają w okolicach Płocka. Do tego jeszcze nawrzucać trochę ładnych kamieni lub szkła... i będzie piękna donica icon_smile.gif

Kulista forma do kulistego domu i u Ciebie ładnie by się prezentowały.... wszędzie icon_biggrin.gif
Taki wynalazek niegłupio by też wyglądał w holu czy salonie...
Edytowano przez moniss (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

U mnie drenaż jest podłączony do studni kręgowej. Studnia znajduje się kilka metrów od odwodnienia liniowego.
Odnośnie styropianu to nie widzę sensu dawania na niego siatki i kleju. Niby po co?


Odwodnienie liniowe będzie Ci ten drenaż i studnię zamulało. No bo zbiera się w nim cały syf spływający z nawierzchni drogi. Gdybym nie miał innego wyjścia, to pewnie przed zejściem do drenażu założyłbym jakiś odstojnik, który regularnie bym czyścił.
Mam na kilku podlegających mi obiektach odwodnienia liniowe. Nikomu nie chce się odkręcać blach do wyczyszczenia liści i mułu. Trza ekstra kazać. Nie chciałbym sobie zatkać tym ostatni odcinek drenażu przed studnią...

A siatka i klej na styropianie? Są w okolicy myszy i mrówki? Po to.

Napisano
Do załatwiania spraw z myszami stosuje kota. Oczywiście nie jednego. Mam cała gromadkę która u mnie przesiaduje ponieważ aktualnie nie mam psa. Czasami jest i 10szt. Koty załatwiają mi tez sprawę z kretami. Są też minusy, ostatnio załatwiły mi wiewiórkę :(

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

U mnie drenaż jest podłączony do studni kręgowej. Studnia znajduje się kilka metrów od odwodnienia liniowego.


Tylko że rura drenarska ma na obwodzie dziurki i przy większych opadach zamiast ściągać wodę będzie wpychała w grunt.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...