Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Dylatacje brzegowa mogłeś dać grubości 1 cm bo ta z taśmy dobra jest do środka. Na zewnątrz przydałaby się ciut grubsza, ale to i tak bez znaczenia bo przecież nie będziesz odkuwał icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

ja to bym w ogóle nie dał. Ale teka dał wiec jest.

Poza tym pierwsza posadzka zrobiona, czyli pierwsze koty za płoty.
Marzę żeby mieć taki beton w chałupie. Niezłe marzenie mam.


Nie martw się w chałupie będziesz miał taki sam a może nawet i lepszy icon_biggrin.gif
Z moich obserwacji wynika, że dylatacja musi być, i nie ważne czy to wew czy na zew.
Nic tylko pochwalić tylko fachowca za fachowość icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

masz rację. Tak tylko ogólnie powiedziałem że tęsknię aż mi się ten bu9&0@1!!! w domu zakończy. icon_smile.gif


Skończysz, skończysz i jeszcze Ci mieszkanie w kopule obrzydnie icon_biggrin.gif (oby nie)
Napisano
Dziś posadzka zachowywała sie ok, łaziłem po niej i jest twarda. Całość leży pod folią. Kupiłem jeszcze silikon do dylatacji, i jak będzie chwila to wstrzyknę go .

Obecnie tynkujemy, jednak w ilości 1 pracownik co może przedłużyć sporo cała robotę. A w kolejce hydraulik czeka.
Napisano
Zdechł silnik w sprzęcie do tynkowania. Przestój. Za to rozszalowałem schody. Kopuła firmowa od kilku miesięcy się suszy, robimy codzienne przeciągi. W końcu pogoda jest ładna, wiec szkoda by było nie skorzystać. Efekty są od razu widoczne. Jest całkiem przyzwoicie.

Silikon do spoin musi trochę odczekać. Beton jest wilgotny. Musze poczekać ze dwa tygodnie i zaaplikuję. W sumie mam 3 dylatację czyli ok 12mb.
Napisano
następny tydzień będzie dość intensywny
- pomiary drzwi, instalacja gazu i hydraulika na początek. A w trakcie tynkowanie. A to na pewno nie koniec.

Zastanawiam się jak rozwiązać sprawę z progiem w garażu. Chodzi o to, że próg ma szerokość ścian. A brama garażowa będzie od wewnętrznej strony. Wiec jak ja zamontują to nie będzie miała gdzie się zatrzymać bo podłogi brak. Ma być kostka tak jak u kolegi Animusa icon_smile.gif

Widzę taką opcje, poszerzenie progu o jakieś 12cm w głąb garażu, wylewając beton. Wtedy brama zjeżdżając w duł oprze sie właśnie na tym wylanym betonie i będzie ok.
Napisano
Dziś na budowie odwiedził mnie kolega Finlandia i pomierzył co było do pomierzenia icon_smile.gif Wstępnie 2sz drzwi wikęd będą zamawiane niedługo. Cal najprawdopodobniej w następnym roku. Reszta wewnętrznych tez za rok, ale to już oczywiste bo po wylewkach wilgoci będzie sporo.



Napisano
Cytat

ach ta technika icon_smile.gif


Technikę masz dobrą ,o talencie plastycznym przez skromność nie wspomnę icon_biggrin.gif
Napisano
Dziś mam labę ale jutro się zaczyna. Gazownicy i hydraulicy. Ciekawe jak mój świeżo wylany taras przeżył wczorajszo-dzisiejsze deszcze.

Odnośnie drzwi to w sumie Finlandia wszystko mi wytłumaczył , jedyne co zostało jeszcze do ustalenia to pochwyt a konkretnie czy ma być mocowany pod kątem 35st czy pok kątem prostym. Musze pojechać i zerknąć w jakimś sklepie.
Napisano
Dziś był zakładany gaz, a konkretnie rozprowadzanie instalacji w budynku oraz próba ciśnieniowa.

Firma przyjechała na czas, a nawet 30min przed czasem co w branży jest ewenementem. I na mojej budowie też. Założyli zakończyli itd. POLECAM ICH. Kontakt jest na samochodzie.





Napisano
Cytat

Dziś był zakładany gaz, a konkretnie rozprowadzanie instalacji w budynku oraz próba ciśnieniowa.

Firma przyjechała na czas, a nawet 30min przed czasem co w branży jest ewenementem. I na mojej budowie też. Założyli zakończyli itd. POLECAM ICH. Kontakt jest na samochodzie.



No cóż tylko pogratulować trafnego wyboru firmy.
Co do skrzynki to proponowałbym inną , taką bardziej elegancką pasująca bardziej do kopuły niż ta standardowa.
A są w sprzedaży, tylko poszukać. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

W sumie to masz rację, skrzynkę samemu można sobie założyć icon_smile.gif Widziałeś jakieś fajne?


W którymś temacie podajże Jani pokazywał kilka fajnych odjazdowych skrzynek, ale teraz nie pamiętam w którym temacie to było.
Napisano














Chyba trochę temat ze skrzynkami na gazomierz wypełniłem icon_biggrin.gif
Coś znajdziesz dla siebie.

Wydaje mi się, że piąta propozycja licząc od góry przypasowałaby do kopuły najbardziej.
Napisano
dzięki wielkie. faktycznie nr5 jest fajny. Zabiorę się do tego jednak dopiero po tynkowaniu , żeby nie upaprać.

Dziś czyściłem okno tarasowe po cemencie z mixokreta. Trochę padło i trzeba sie było za to wziąć. Sprawę załatwił nożyk do szyb. Sprytne i proste urządzenie. No i bardzo skuteczne.
Napisano (edytowany)
Dziś sobie zerknąłem na bramy garażowe segmentowe konkretnie Wisniowskiego.

maja nowy model prime



https://www.youtube.com/watch?v=2H-yVMfGzsY

Niestety w stosunku do standardowych koszt z montażem to prawie 11tys. Ale przy najmniej sie za kolor nie dopłaca.
Jesteśmy też niestety zmuszeni do zakupu napędu ale tylko automatyka Somfy Dexxo Pro 3S RTS. Nie można wybrać innego. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziś bym u mnie kolega Vadiol z forum i podsunął mi pewien pomysł. A mianowicie parapety łukowe, zgodne z krzywizną kopuły.







Ponieważ mam juz parapety granitowe muszę znaleźć kogoś kto by mi je z jednej strony przyciął właśnie w łuk.
Napisano
Tylko pytanie czy po obrobieniu nie będą te parapety za wąskie.
Bo robiąc od początku łukowate na pewno szerokość jest większa od prostych.
Napisano
Cytat

nie. Najwięcej wystają na środku. Po bokach jest ok.


No tak, może masz rację, ale ja tak widzę oczami wyobraźni że wybierając materiał po łuku to boki zostaną oczywiście ale środek będzie cieńszy bo wklęsły. Nawet możesz sobie na kartce narysować prostokąt i z jednego boku zrobić łuk, okaże się że na środku jest węższy niż na bokach.
Napisano
Cytat

Np. 20 cm od ściany, to jest dalej 20 cm bez względu czy to kwadrat, czy łuk.

Inaczej - jest to fragment pierścienia. icon_mrgreen.gif


Chyba ja czegoś nie łapię, trybie jakoś nie teges bo pierwszy dzień po czterotygodniowym urlopie w pracy icon_biggrin.gif
Gdy było by wybieranie materiału z dwóch stron to się zgodzę, ale z tego co zrozumiałem będzie wybieranie po łuku tylko z jednej strony.
Załóżmy, że parapet ma szerokość 20 cm w formie prostokąta, to robiąc z niego łukowaty nie osiągniemy po całości 20 cm, materiał musiałby być szerszy aby te 20 cm po pierścieniu osiągnąć.
Napisano
to prawda i nie prawda. Może jutro zrobię fotki na budowie i powstawiam bo tak na sucho to wiadomo.

Z jednej strony czyli od okna jest linia prosta. Bo okno nie jest łukiem zgodnym ze ścianami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...