Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Dylatacje brzegowa mogłeś dać grubości 1 cm bo ta z taśmy dobra jest do środka. Na zewnątrz przydałaby się ciut grubsza, ale to i tak bez znaczenia bo przecież nie będziesz odkuwał icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

ja to bym w ogóle nie dał. Ale teka dał wiec jest.

Poza tym pierwsza posadzka zrobiona, czyli pierwsze koty za płoty.
Marzę żeby mieć taki beton w chałupie. Niezłe marzenie mam.


Nie martw się w chałupie będziesz miał taki sam a może nawet i lepszy icon_biggrin.gif
Z moich obserwacji wynika, że dylatacja musi być, i nie ważne czy to wew czy na zew.
Nic tylko pochwalić tylko fachowca za fachowość icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

masz rację. Tak tylko ogólnie powiedziałem że tęsknię aż mi się ten bu9&0@1!!! w domu zakończy. icon_smile.gif


Skończysz, skończysz i jeszcze Ci mieszkanie w kopule obrzydnie icon_biggrin.gif (oby nie)
Napisano
Dziś posadzka zachowywała sie ok, łaziłem po niej i jest twarda. Całość leży pod folią. Kupiłem jeszcze silikon do dylatacji, i jak będzie chwila to wstrzyknę go .

Obecnie tynkujemy, jednak w ilości 1 pracownik co może przedłużyć sporo cała robotę. A w kolejce hydraulik czeka.
Napisano
Zdechł silnik w sprzęcie do tynkowania. Przestój. Za to rozszalowałem schody. Kopuła firmowa od kilku miesięcy się suszy, robimy codzienne przeciągi. W końcu pogoda jest ładna, wiec szkoda by było nie skorzystać. Efekty są od razu widoczne. Jest całkiem przyzwoicie.

Silikon do spoin musi trochę odczekać. Beton jest wilgotny. Musze poczekać ze dwa tygodnie i zaaplikuję. W sumie mam 3 dylatację czyli ok 12mb.
Napisano
następny tydzień będzie dość intensywny
- pomiary drzwi, instalacja gazu i hydraulika na początek. A w trakcie tynkowanie. A to na pewno nie koniec.

Zastanawiam się jak rozwiązać sprawę z progiem w garażu. Chodzi o to, że próg ma szerokość ścian. A brama garażowa będzie od wewnętrznej strony. Wiec jak ja zamontują to nie będzie miała gdzie się zatrzymać bo podłogi brak. Ma być kostka tak jak u kolegi Animusa icon_smile.gif

Widzę taką opcje, poszerzenie progu o jakieś 12cm w głąb garażu, wylewając beton. Wtedy brama zjeżdżając w duł oprze sie właśnie na tym wylanym betonie i będzie ok.
Napisano
Dziś na budowie odwiedził mnie kolega Finlandia i pomierzył co było do pomierzenia icon_smile.gif Wstępnie 2sz drzwi wikęd będą zamawiane niedługo. Cal najprawdopodobniej w następnym roku. Reszta wewnętrznych tez za rok, ale to już oczywiste bo po wylewkach wilgoci będzie sporo.



Napisano
Cytat

ach ta technika icon_smile.gif


Technikę masz dobrą ,o talencie plastycznym przez skromność nie wspomnę icon_biggrin.gif
Napisano
Dziś mam labę ale jutro się zaczyna. Gazownicy i hydraulicy. Ciekawe jak mój świeżo wylany taras przeżył wczorajszo-dzisiejsze deszcze.

Odnośnie drzwi to w sumie Finlandia wszystko mi wytłumaczył , jedyne co zostało jeszcze do ustalenia to pochwyt a konkretnie czy ma być mocowany pod kątem 35st czy pok kątem prostym. Musze pojechać i zerknąć w jakimś sklepie.
Napisano
Dziś był zakładany gaz, a konkretnie rozprowadzanie instalacji w budynku oraz próba ciśnieniowa.

Firma przyjechała na czas, a nawet 30min przed czasem co w branży jest ewenementem. I na mojej budowie też. Założyli zakończyli itd. POLECAM ICH. Kontakt jest na samochodzie.





Napisano
Cytat

Dziś był zakładany gaz, a konkretnie rozprowadzanie instalacji w budynku oraz próba ciśnieniowa.

Firma przyjechała na czas, a nawet 30min przed czasem co w branży jest ewenementem. I na mojej budowie też. Założyli zakończyli itd. POLECAM ICH. Kontakt jest na samochodzie.



No cóż tylko pogratulować trafnego wyboru firmy.
Co do skrzynki to proponowałbym inną , taką bardziej elegancką pasująca bardziej do kopuły niż ta standardowa.
A są w sprzedaży, tylko poszukać. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

W sumie to masz rację, skrzynkę samemu można sobie założyć icon_smile.gif Widziałeś jakieś fajne?


W którymś temacie podajże Jani pokazywał kilka fajnych odjazdowych skrzynek, ale teraz nie pamiętam w którym temacie to było.
Napisano














Chyba trochę temat ze skrzynkami na gazomierz wypełniłem icon_biggrin.gif
Coś znajdziesz dla siebie.

Wydaje mi się, że piąta propozycja licząc od góry przypasowałaby do kopuły najbardziej.
Napisano
dzięki wielkie. faktycznie nr5 jest fajny. Zabiorę się do tego jednak dopiero po tynkowaniu , żeby nie upaprać.

Dziś czyściłem okno tarasowe po cemencie z mixokreta. Trochę padło i trzeba sie było za to wziąć. Sprawę załatwił nożyk do szyb. Sprytne i proste urządzenie. No i bardzo skuteczne.
Napisano (edytowany)
Dziś sobie zerknąłem na bramy garażowe segmentowe konkretnie Wisniowskiego.

maja nowy model prime



https://www.youtube.com/watch?v=2H-yVMfGzsY

Niestety w stosunku do standardowych koszt z montażem to prawie 11tys. Ale przy najmniej sie za kolor nie dopłaca.
Jesteśmy też niestety zmuszeni do zakupu napędu ale tylko automatyka Somfy Dexxo Pro 3S RTS. Nie można wybrać innego. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziś bym u mnie kolega Vadiol z forum i podsunął mi pewien pomysł. A mianowicie parapety łukowe, zgodne z krzywizną kopuły.







Ponieważ mam juz parapety granitowe muszę znaleźć kogoś kto by mi je z jednej strony przyciął właśnie w łuk.
Napisano
Tylko pytanie czy po obrobieniu nie będą te parapety za wąskie.
Bo robiąc od początku łukowate na pewno szerokość jest większa od prostych.
Napisano
Cytat

nie. Najwięcej wystają na środku. Po bokach jest ok.


No tak, może masz rację, ale ja tak widzę oczami wyobraźni że wybierając materiał po łuku to boki zostaną oczywiście ale środek będzie cieńszy bo wklęsły. Nawet możesz sobie na kartce narysować prostokąt i z jednego boku zrobić łuk, okaże się że na środku jest węższy niż na bokach.
Napisano
Cytat

Np. 20 cm od ściany, to jest dalej 20 cm bez względu czy to kwadrat, czy łuk.

Inaczej - jest to fragment pierścienia. icon_mrgreen.gif


Chyba ja czegoś nie łapię, trybie jakoś nie teges bo pierwszy dzień po czterotygodniowym urlopie w pracy icon_biggrin.gif
Gdy było by wybieranie materiału z dwóch stron to się zgodzę, ale z tego co zrozumiałem będzie wybieranie po łuku tylko z jednej strony.
Załóżmy, że parapet ma szerokość 20 cm w formie prostokąta, to robiąc z niego łukowaty nie osiągniemy po całości 20 cm, materiał musiałby być szerszy aby te 20 cm po pierścieniu osiągnąć.
Napisano
to prawda i nie prawda. Może jutro zrobię fotki na budowie i powstawiam bo tak na sucho to wiadomo.

Z jednej strony czyli od okna jest linia prosta. Bo okno nie jest łukiem zgodnym ze ścianami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...