Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
najprawdopodobniej do końca sierpnia kolega TEKA zrobi mi wylewkę tarasu. Dziś już walczyłem z podbudową.
Mam kilka kwestii które bym skonsultował na forum. Chodzi o spadki. Od budynku zrobiłbym 1,5% spadek .
Przy odległości 5m robi się 7,5cm różnicy. A to dopiero spadek w jedną stronę. Wypadałoby też mieć spadek w drugą stronę.



Napisano
Niestety strzeliłem babola. Obróbka okien została zrobiona przed obsadzeniem parapetów. Byłem przekonany że szpara będzie taka, że sprawę załatwi silikon. Ale przekonanie jak widać to za mało.

Co z tym teraz zrobić, żeby jak najmniej bolało.




Napisano
Prace tynkarskie posuwają się spokojnie. Plan jest taki aby w dwa tygodnie sprawę załatwić. Obrzutka jest już zrobiona w kopule domowej.

Jest zamówione kruszywo (2-8) do miksokreta 13ton na poniedziałek. I od razu dojedzie tez piasek płukany . Wiec jest szansa że taras zostanie wylany w następnym tygodniu.

A co się uda zrobić to oczywiście zobaczymy.

Napisano
Dojechał materiał na posadzki.



Wczoraj odwiedził mnie kolega Marcin ze swoją Panią icon_smile.gif Też mają zamiar budować kopułę ale pod Rzeszowem.
Także było kilka godzin rozmów i prezentacji. Bo z panem Erykiem chcemy założyć "klub kopulastych".
A wiadomo swoich się nie zostawia icon_smile.gif
W tróję będzie raźniej .

W każdym razie było intensywnie. A mój dziennik był pomocą. A jednak te wypociny komuś sie przydadzą. I może będzie miał łatwiej i mniej błędów zrobi. Jakie to miłe icon_smile.gif
Napisano
To raczej chodziło tylko o przykłada. odnośnie kolorów to będzie bliżej tej drugiej opcji. Nie dokładnie ale bliżej. Tak twierdza znawcy, że drzwi powinny być w kolorze parapetów.
Odnośnie drzwi garażowych to tez w kolorze parapetów.
Ale , można jeszcze wejść w opcje białych i też będzie pasowało.
Napisano
Przejeżdżałem niedaleko Skierniewic i tak sobie pomyślałem, że looknę sobie na kopuły Twoje, i tak zastanowiłem się, czy przypadkowy skierniewicki przechodzeń zapytany o taką niecodzienną budowlę, wskazałby jej lokalizację icon_rolleyes.gif , ale w związku z tym, że przejeżdżałem dość wcześnie - odpuściłem...
Ale myślę, że w drodze powrotnej z sanatoriuma, 18 września, jeśli dasz mi namiary, chciałbym przejechać chociaż za ogrodzeniem...
Napisano
Cytat

Pan Tomek Z Anatak szaleje icon_smile.gif





Przygotowany do mixokreta icon_smile.gif


Rzadki widok, piasek i kruszywo, dobrze to wygląda, jakkolwiek piasek coś mokry lub zmoczony.
Wylewkarz niech sprawdzi wolgotność piasku aby nie przelał wody w mieszance. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Rzadki widok, piasek i kruszywo, dobrze to wygląda, jakkolwiek piasek coś mokry lub zmoczony.
Wylewkarz niech sprawdzi wolgotność piasku aby nie przelał wody w mieszance. Pozdrawiam.


To nie wylewkarz, to tynkarz icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Nic się przecież nie stało icon_smile.gif


Teraz doczytałem.
Przy fotce z górą piachu, że to na posadzki icon_biggrin.gif
Napisano
Mam aluminiowy próg, do jakiej wysokości robić wylewkę? Płytki maja dochodzić do samej góry progu czy do jego dołu?



Pejzaż na działce



A obecnie jakiś aligator mi się wtrynia przez ogrodzenie na posesję ;)

Napisano
Cytat

A obecnie jakiś aligator mi się wtrynia przez ogrodzenie na posesję ;)


A mnie zaintrygował ten stwór, to co widać to żywe czy jakaś maskotka?
Napisano
Cytat

Dla mnie może leżeć tak do świąt.



Do których?
Napisano
Cytat

Zakładając , że płytki maja grubość 1cm ile dać kleju? Musze ustalić wysokość wylewki z mixokreta na tarasie.


Na gruby grzebień wychodzi coś koło 1 cm, ale po położeniu płytki i jej dociśnięciu zostaje z połowę tej wysokości. Nie jestem tego na 100% pewien bo nigdy tego nie mierzyłem, nie miałem takiej potrzeby icon_smile.gif
Napisano
Do kładzenia płytek na tarasie należałoby zastosować grzebień z półokrągłymi zębami (tak około 1,5cm) do kleju samorozpływnego, grubowarstwowego, np
http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_PLUS_MEGA
oczywiście przy zastosowaniu systemowej hydroizolacji - tu też dodatkowo dochodzi 3 - 4 mm - tak że razem z płytką o grubości 8 - 10 mm wychodzi ok. 25 mm.
Jako hydroizolację polecałbym WODER DUO Atlasa - bo go sprawdziłem
http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_WODER_DUO .
Na hydroizolacji nie oszczędzaj, fugi daj 5 - 6 mm, nie daj się namówić na epoksydową...
A spadek, jak planowałeś 1,5 procenta, to moim zdaniem trochę przymało, nawet jeśli niepokoi Cię te 7,5 cm różnicy w poziomach na końcach tarasu - dałbym 2, a nawet 2,5 procenta...
Napisano
A, no to można położyć płytki tak jak w pomieszczeniu zamkniętym, ale płytki i tak połóż na polecany klej - pewnie będą to takie do 40x40 cm - chociaż wyboru chemii powinien dokonać wykonawca, kładący płytki
Napisano
icon_smile.gif

Na budowie stagnacja. Jutro dopiero zacznie sie coś dziać. Czas wykorzystałem na położenie dodatkowych przewodów elektrycznych i rozszalowania tego co zostało zaszalowane miesiąc temu. Co prawda rozszalowałem same boki ale zawsze.

Wieńcowi nad wejściem dam jeszcze trochę czasu. Jakoś tak do końca nie jestem go pewien.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...