Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Dziś otrzymałem wycenę okien M&S.

logo_ms.png

"Zgodnie z zapytaniem przedstawiam ofertę na stolarkę okienną MS.
W załączeniu specyfikacja.

Okna PCV w wersji TYTANOWEtermo ze wzmocnieniem TERMICZNYM MS (włókno szklane) – opis techniczny pod linkiem (http://www.globart.pl/index.php/produkty/okna_pvc/okna_tytanowetermo_pvc/budowa_i_parametry ) w kolorze jednostronnym z pakietem 3-szybowym u=0,5 (jest w promocji w tej wersji za 1zł/m2) z montażem i VAT’em – 15620zł (przy zaliczce 90% - 15200zł)


Dopłata do „ciepłego montażu” - materiały techniczne w załączeniu i pod linkiem http://www.globart.pl/index.php/realizacje/cieply_montaz
- folia wewnętrzna Illbruck DUO + 630zł do całej oferty
- taśma rozprężna + 200zł do całej oferty
- montaż w warstwie ocieplenia (kotwy statyczne SFS) + 3500zł


Płatność:
1) 40% zaliczki + 50% po odbiorze ilościowym i jakościowym przed montażem + 10% po montażu
2) 90% zaliczki (dodatkowe 3% rabatu) + 10% po montażu

Gwarancja – 5lat na każdy element okna.
Termin realizacji – 6 tygodni
Dodatkowe informacje na www.globart.pl "

Link do komentarza
Cytat

jakiś kilometr ode mnie jest kopuła żelbetowa...nie wiem czy ci wspominałem..
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/dziwola...pule_12508.html



Widziałem icon_smile.gif Jednak już na początku projektu wykluczyłem żelbet wychodząc z założenia ze nie po to ludzie uciekają z bloków żeby potem sobie zafundować żelbet nad głową. Ale to są moje przemyślenia, jak ktoś lubi to nie ma problemu. Radykałem nie jestem icon_smile.gif

Cytat

U Ciebie montaż w warstwie ocieplenia to tak do góry nogami wychodzi... okna cofnięte do wewnątrz icon_lol.gif



dokładnie. niby tak samo a jednak odwrotnie. Mam nadzieję ze mnie dodatkowo nie skoszą za ten montaż icon_smile.gif
Link do komentarza
Jak wrócisz za późno do domu to ci wejście odjedzie icon_lol.gif
Tu jeszcze o wnętrzach tego cuda http://www.youtube.com/watch?v=v79fSKmg9B8...player_embedded

Jednym z bodajże pierwszych domów obrotowych jest Villa Girasole w Veronie wybudowana w 1935 roku.
Ale to już nie kopuła.
http://ladnydom.pl/budowa/1,106565,6192192...za_sloncem.html

A tu jeszcze jeden
http://www.elektroonline.pl/news/2394,Dom_...rowanej_energii Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dobrze, że napisali, że przemieszcza się ze Słońcem i nazad, bo już myślałem co z kanalizacją i czy aby do kibelka to na zewnątrz do jakiej przybudóweczki sympatycznej obrotowej się nie chodzi.

I fortepianu pod ścianą raczej nie postawisz.
Strach dzieciaki same zostawić, jak imprezkę będą chciały zrobić. 'Chodźcie weźmy to rozhuśtajmy!'.

No i nie ma silnika odrzutowego.
Link do komentarza
Cytat

Jestem konstruktorem i wynalazcą złącz kopuł Fullera. Opracowałem projekt domu jednorodzinnego odwzorowujący tą formę z zachowaniem funkcji i technologii budynku ( co nie było łatwe ).



Witam na moim blog icon_smile.gif Czy Pana budowla już stoi fizycznie? Jak można przeczytać ja idę w cegłę jednak doświadczenie konstruktora może być bezcenne icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam na moim blog icon_smile.gif Czy Pana budowla już stoi fizycznie? Jak można przeczytać ja idę w cegłę jednak doświadczenie konstruktora może być bezcenne icon_smile.gif


Moja budowla nie stoi fizycznie. Pracujemy nad projektem typowego domu o prefabrykowanej, drewnianej, szkieletowej konstrukcji kopuły. Chcemy stworzyć system podobny do www.naturalspacesdomes.com, unikając występujących w nim licznych błędów technologicznych. Problem z kopułami polega na tym, że każda ingerencja w ten atrakcyjny kształt ( okna, drzwi, kominy ) niszczy ogólny efekt. Na wymienionej stronie umieszczono kilkadziesiąt projektów domów. Obejrzałem, przeanalizowałem. Wnętrza piękne, z zewnątrz - fatalne.
Kilka uwag. Projektuje Pan dom na tropiki. Otwieranie drzwi zewnętrznych zimą bez tzw. łapacza powietrza ( śluzy ) spowoduje duże straty ciepła. Ocieplanie budynku od wewnątrz i stosowanie szczelnych tynków wewnętrznych spowoduje kumulację wilgoci w i na przegrodzie ( patrz - punkt rosy ). Co z wentylacją ? Pojawią się zastoiska powietrza ( patrz np. zasady montażu okien połaciowych ). W celu zapewnienia odpowiedniego mikroklimatu pomieszczeń wskazane jest, aby przegrody wewnętrzne miały możliwość akumulowania ciepła i wilgoci, łagodzącą wpływ czynników zewnętrznych. Jak poradził sobie Pan z instalacjami ? W moim projekcie występuje zbiorczy spalinowo-wentylacyjny pion centralny. Projektowanie wentylacji i pionów sanitarnych to była "wyższa szkoła jazdy". Proszę sobie obejrzeć www.saappur.pl. W załączonym rysunku konstrukcji ogrodu zimowego z praktycznym rozwiązaniem części najwyższej ( zwiększono spadki ).

ogr__d_1.1.pdf

ogr__d_1.1.pdf

Link do komentarza

dziś razem z architektem i wykonawcą byliśmy u kolegi joda.jpgAdama_mk bite 7h.

Robiliśmy tynki perlitowe, jutro zrobię fotki i wkleję. Mam w samochodzie 3 wiadra z perlitem i jedna próbkę perlitu w rurze pcv symulująca podłogę.

Przypalaliśmy płytkę perlitowa palnikiem o temp ponad 3tys stopni i nic. icon_smile.gif Kolega trzymał to w ręce i z drugiej strony było tylko ciepłe icon_smile.gif

Jeśli próbki które zrobiliśmy przejdą pomyślnie nasze testy, potrzeba kilka dni a jest duże prawdopodobieństwo to zmieni to całkowicie idee ogrzewania kopuły.

Link do komentarza

I obiecane zdjęcia icon_smile.gif możliwe ze to nie wygląda efektownie ale jest efektywne icon_smile.gif


Tak to próbki przywiozłem do domciu 3 niepozorne kubełki po farbach
1.JPG


Tutaj jest zrobiony tynk z perlitu 150, gruby zmieszany z wapnem budowlanym, i cementem białym, a na to jest włożona warstwa wodoszczelna o której napiszę pod następnym zdjęciem
3.JPG

I właśnie warstwa wodoszczelna, perlit 100, do tego wapno budowlane, cement biały, szkło wodne i preparat pcc1, odpowiednik jak zrozumiałem kurzego białka icon_smile.gif
4.JPG

Tutaj to dopiero wynalazek, 1,5l wody szkło wodne, i płyn do mycia naczyń w w celu spienienia, objętość wzrasta 5 razy icon_smile.gif
5.JPG


A tutaj perlit na podłogi, zamiast styropianu. Czyli cała historia o szczelnej wannie i pozbyciu się wilgoci.
2.JPG

No i oczywiście zaraz szukam dostawcy perlitu aby zamówić jakieś 2 worki do zabawy icon_smile.gif

Mój architekt na pewno doda jeszcze zdjęcie kostki pelitowej która została przypalana w rękach naszego kolegi płomieniem o temp ok 3tys stopni.

No i chciałem w tym miejscu podziękować koledze Adamowi joda.jpgze nas przyjął i tłumaczył jak dzieciom i mu się chciało icon_smile.gif Wielkie dzięki i zapewne to nie będzie koniec naszej współpracy icon_smile.gif

Link do komentarza

Właśnie opracowuję procedury testowania icon_smile.gif Najpierw odczekam za to trochę przyschnie i dam czas do końca tygodnia żeby mieć pewność.

i po kolei:
1. lanie wodą z węża ogrodowego, czas 15min
2. test zanurzeniowy 1 dzień pod wodą
3. test mrozoodporności -20st 1 dzień
4. poszukam zakładu z palnikiem acetylenowym i podgrzeję icon_smile.gif
5. dodatkowo nasiąkliwość metodą wagową (podpowiedział mi producent cementolitu)

Za każdym razem będzie odcinana pewna część aby zobaczyć jak się zachowuje materiał w przekroju. Wszystko udokumentowane zdjęciowo icon_smile.gif

Jak nie wyjdzie, za bardzo będzie nasiąkliwe to trzeba będzie zmienić proporcje recepturowe i znów testowanie icon_smile.gif

Do celów ćwiczebnych zamówiłem dziś worek perlitu 100, worek perlitu 150 i butelkę cementolitu icon_smile.gif
Resztę dokupię w castoramie. No zapewne białego cementu mieć nie będą :( poszukam w hurtowniach icon_smile.gif

I już po zakupach icon_smile.gif

6.JPG

gips budowlany: 2kg - 2,98zł
szkło wodne 0,5l - 5,43zł
biel tytanowa 80ml - 5,42

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Podłoga perlitowa podejście nr 2 icon_smile.gif

Wysypałem perlit ep-150 jak widać
15.JPG

16.JPG

Dodałem gipsu i wyszło wiaderko, potem polewanie

17.JPG

A tak wygląda jak wysypałem perlit z wiaderka

18.JPG

A teraz ta część która się skawaliła.

19.JPG

Pod tą częścią perlit jest suchy jak pieprz.

Natomiast ta część górna jest krucha i to dość mocno. Albo za słabo wymieszałem, albo za mało poszło wody.
Całkowita grubość w wiaderku ok 20cm, część skawalona ok 6cm.
Autorus

Link do komentarza
Cytat

W związku ze zmianami w projekcie oraz innymi czynnikami ustaliłem z architektami projektu ostateczny i nieprzekraczalny termin oddania projektu do urzędu jako 20.12.2011r.
Będzie podpisany aneks do umowy w tej sprawie.


Czyli bierzemy się za kończenie projektu i budowę :woohoo: :woohoo: :woohoo:



No to wreszcie jakieś konkretne daty padły :-)
Rozumiem że wiosną lanie fundamentów i przymiarki do ścian.
Coś wyjaśniło się jednoznacznie co do wykończenia zewnętrznego ?
Link do komentarza
Mam zapewnienie że będzie wcześniej ale data graniczna jest icon_smile.gif

Oczywiście dobrze rozumiesz z tymi fundamentami itd icon_smile.gif Taki jest plan.
Odnośnie zewnętrznych ścian to robimy próby z perlitem. Jedno jest jednak ustalone. Chcemy aby ocieplenie było od strony zewnętrznej aby wykorzysta akumulacyjny cegły. To jest raczej rewolucyjna zmiana.
Link do komentarza
Cytat

Właśnie opracowuję procedury testowania icon_smile.gif Najpierw odczekam za to trochę przyschnie i dam czas do końca tygodnia żeby mieć pewność.

i po kolei:
1. lanie wodą z węża ogrodowego, czas 15min
2. test zanurzeniowy 1 dzień pod wodą
3. test mrozoodporności -20st 1 dzień
4. poszukam zakładu z palnikiem acetylenowym i podgrzeję icon_smile.gif
5. dodatkowo nasiąkliwość metodą wagową (podpowiedział mi producent cementolitu)

Za każdym razem będzie odcinana pewna część aby zobaczyć jak się zachowuje materiał w przekroju. Wszystko udokumentowane zdjęciowo icon_smile.gif

Jak nie wyjdzie, za bardzo będzie nasiąkliwe to trzeba będzie zmienić proporcje recepturowe i znów testowanie icon_smile.gif
.......


a te testy to do czego?
budujesz piec martenowski na ciemnej stronie księżyca?
swoją drogą to wygląda na to, że masz ochotę na jajecznicę i zastanwiasz się jak wyprodukować jaja

nie mój cyrk i nie moje małpy, ale wlecze się to strrrasznie....
bierzesz (masz już?)kredyt, czy ze środków własnych będziesz budować?
Link do komentarza
Cytat

Jedno jest jednak ustalone. Chcemy aby ocieplenie było od strony zewnętrznej aby wykorzysta akumulacyjny cegły. To jest raczej rewolucyjna zmiana.



Nieskromnie powiem, ze liczyłem na taki „zwrot” w projekcie – tyle, że nie ze względu na „akumulację ścian”, a ze względu na trudności techniczne (a potem „użytkowe”) związane z tak grubą warstwą ocieplenia, w tej „kuli” od wewnątrz.

Dopisałem:

Tak myślę (nieskromnie), że ta akumulacyjność to tylko pretekst. icon_lol.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzis byłem u znajomych forumowiczów i oglądałem jak sie robi ocieplenie podłogi z mieszanki i perlitu.

Tak wygląda przekrój.

10.JPG


A to kilka fotek juz wykonanej podłogi.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

Kolega Waldek opracował sam metoda prób i błędów cała technologie kładzenia takiej podłogi. Łącznie z tym jak wysypywać perlit z worka. jak ktoś myśli że to takie proste to sie myli. No i praca z perlitem bez maseczki z apteki
to błąd który każdy szybko naprawia icon_smile.gif Inaczej się udusi icon_smile.gif



Link do komentarza
Cytat

Jak możesz , autorushd - TB popadnie teraz w depresję .... na kogo będzie się teraz powoływał, hę? icon_rolleyes.gif icon_lol.gif icon_wink.gif



Oj Daga daj spokój, został zawieszony na rok, to jest równoznaczne z wyrzuceniem.


Cytat

Nieskromnie powiem, ze liczyłem na taki „zwrot” w projekcie – tyle, że nie ze względu na „akumulację ścian”, a ze względu na trudności techniczne (a potem „użytkowe”) związane z tak grubą warstwą ocieplenia, w tej „kuli” od wewnątrz.

Dopisałem:

Tak myślę (nieskromnie), że ta akumulacyjność to tylko pretekst. icon_lol.gif



Do takich wniosków doszedłem po wizycie u kolegi Adama_mk. Co nie oznacza ze ocieplenie od wewnątrz nie ma sensu. Ale w tym konkretnym wypadku jest więcej plusów za tym na zewnątrz.

Cytat

a te testy to do czego?
budujesz piec martenowski na ciemnej stronie księżyca?
swoją drogą to wygląda na to, że masz ochotę na jajecznicę i zastanwiasz się jak wyprodukować jaja



A bo to tak wygląda. Adam_mk zaproponował tynk zewnętrzny z perlitu. Niby tynki podobne robi Zebiec, tzn ma atesty. Ale nie takie na dach. Wiec to będzie nowość. Poza tym tam ma być gruba warstwa ok 25cm. To przecież będzie główne ocieplenie.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

I żeby nie nudzić zaczynam rozważania na temat ogrzewania na stropie drewnianym.

Chodzi o to żeby takiego stropu zbytnio nie obciążyć. 1cm jastrychu to ciężar 19kg, a wypadałoby dać 5-6cm, chyba ze znajde jakiś inny system.

na razie znalazłem system Rehau

0000D024.jpg

Koszt ok 50zł/m2 ale potrzebne jest tylko 50m2 wiec do zaakceptowania icon_smile.gif
napisałem już do firmy i czekam na odpowiedz.

Jest jeszcze inny system Vario Komp

Brak obrazka

Tylko mamy inną średnice rurek ale grubość tylko 2 cm i nie znana cena icon_smile.gif

Link do komentarza
Są bardzo lekkie systemy np. http://www.octopusenergi.pl/pl/oferta2.htm a w nim pewien sposób – jako ewentualna inspiracja :

Cytat

Praktycznym jest sposób przekładania rurki promieniującej pasami płyty gipsowej jako utrzymywacza odległości, następnie powierzchnię posadzki wyrównuje się elastyczną masą samopoziomującą do ogrzewania podłogowego.




Jest wiele systemów tzw. suchych, a przez to lekkich:

http://www.fachowyinstalator.pl/index.php/...-remontach.html
http://www.kisan.pl/kisan-comfort-floor-dr...ch-aluminiowych
http://www.knauf.pl/cms_media/karty_systemowe/F12.pdf
http://www.roth-polska.com/podlogowe-TBS.htm
http://www.kan.com.pl/index.php?Itemid=61&...t&task=view

Jest z czego wybrać.
Link do komentarza
Cytat

Szczególnie że mam zamiar (w planach) założyć szklana podłogę. A co z tego wyjdzie to zobaczymy.



Ty wiesz, że ja Ci życzę jak najlepiej icon_smile.gif .... więc nie bierz do siebie tego , ale sądzę, że na marzeniach wiele z tych rozwiązań się zakończy .... szklana podłoga , system rehau .... i tym podobne wymyślanki ...
Kasa, autorushd - kasa .... tu tysiąc, tam tysiąc , tu pięć bo coś sobie tam wymyśliłeś....
Ponadto - Ty budujesz dom niestandardowy - wiele rozwiązań jest droższych ....
Jesteś w fazie projektu - ale jak czytam co piszesz to dochodzę do wniosku, że jesteś niepoprawnym optymistą i marzycielem ... że nie mierzysz siły na zamiary ....
Kojarzę, że chciałeś wybudować dom TANIO ( no chyba , że zmieniłeś koncepcję w międzyczasie) .... im więcej piszesz i im dłużej Cię czytam - tym większej nabieram pewności i boję się wręcz , że wylądujesz z ręką w nocniku , niedokończoną budową i bankiem na karku żądającym potwierdzenia zakończenia budowy ....
póki co - trzymam kciuki za powodzenie ... i mam nadzieję, ze na dzień dobry dostaniesz 400.000 kredytu z możliwością zwiększenia kwoty .... bo inaczej tego nie widzę....
Link do komentarza
Daggulka ma rację.
Na Twoim miejscu zrobiłabym przepis na dom w dwóch wersjach: A - plan minimum (niezbędne minimum dla Twojego komfortu) i B - plan marzeń. Realizuj plan A, a w przypadku, gdy będziesz mógł sobie pozwolić finansowo na jakieś szaleństwo, to wybierzesz coś z planu B.
Często można tak zrobić przygotowując w planie A niezbędne podłoże pod instalacje z planu B, np. podejścia wodne i elektryczne do wanny z hydromasażem, lodówki z kostkarką, przystosowując instalację elektryczną pod moduły systemu inteligentnego domu (aby realizujac później plan B nie przerabiać całej instalacji), czy rozprowadzając rurki centralnego odkurzacza.
Ja mam zamiar tak zrobić, bo nie wiem, czy funduszy starczy na wszystkie pomysły icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

3. Drugą kopułę rozłożę sobie na dłuższy termin - bezterminowo



Weź pod uwagę , że bank dając kredyt - ZAWSZE daje tyle, że ma to Ci wystarczyć na wybudowanie , wykończenie aż do stanu "do odbioru i zamieszkania" ... bank nie zna określenia "bezterminowo" i nie zna słowa "cześciowo" jeśli chodzi o kredyty hipoteczne.
W momencie zawarcia umowy są ściśle określone nie tylko warunki wypłaty transz , kwota raty , okres kredytowania , ale również i przede wszystkim data oddania budynku do użytkowania .... u mnie było to bodajże 24 miesiące od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu , zapewne można żądać i dłuższego okresu , ale nie sądzę aby było to więcej niż 3 lata . Można w przypadku jak się nie wyrobisz - przedłużyć o rok , ale na pewno nie "bezterminowo" . Nie dotrzymanie tego terminu niesie przeróżne konsekwencje - nie tylko finansowe (bank mają w tabeli opłat i prowizji odpowiednią stawkę z tytułu takiej sytuacji) , ale bywa że i tak skrajne jak wypowiedzenie umowy kredytu .
Dopytaj w banku o te szczegóły .
Link do komentarza
i tak oto baby sprowadzily chopa na ziemie!...

autorushd pozdr

p.s.
kiedys marzylem o szklanym dachu,zeby w gwiazdy patrzec zanim zasne....
teraz wiem ze bedzie to okno polaciowe
kasa,niestety....

jeszcze tydzien temu robilem wyceny budowy garazu,by budowac go rowni z domem...
dzisiaj poprzestaje na zakupie materialu,zbuduje go moze za rok,lub dwa...
kasa,niestety....

ale dwadziescia baniek w lotto do zgarniecia,wiec moze bedzie i garaz i szklana podloga...
i mikolaj wiecej pod choinke przyniesie :santajump:
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za info. Ogólnie plan B miałem robić bez kredytu. A jak wyjdzie zobaczymy.



znaczy kasę masz jak widzę z wpisu powyżej .... to barrrrrdzo dobrze , autorushd ... icon_smile.gif
to zmienia postać rzeczy .... jak Ci braknie , to sobie weźmiesz na dokończenie budowy i już .... tylko proszę Cię - nie szalej .... tylko realnie podejdź ... icon_biggrin.gif icon_wink.gif
już nie pamiętam kto , ale jak budowałam to ktoś mi powiedział, że nie warto rezygnować ze wszystkiego - żeby zaplanować sobie jedną / kilka rzeczy o których marzymy i tak działać , żeby się udało to zrobić - nie warto rezygnować z marzeń, ale trzeba je bardziej - skonkretyzować i ograniczyć ich liczbę .... wtedy i oko się cieszy i człowiek szczęśliwszy ... icon_biggrin.gif
może dla Ciebie takim właśnie marzeniem jest szklana podłoga ... jeśli tak , to obierz sobie za cel , że to jest właśnie to z czego nie zrezygnujesz .... a na reszcie zaoszczędź /zrezygnuj ... icon_smile.gif
życzę Ci powodzenia ... icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

znaczy kasę masz jak widzę z wpisu powyżej .... to barrrrrdzo dobrze , autorushd ... icon_smile.gif



Ze tak powiem cytując Testosteron " mam mieć" przynajmniej część. Konkretnie dechy mam, cegły mam, stal w tym roku bym dokupił. I jakoś pójdzie icon_smile.gif




Cytat

może dla Ciebie takim właśnie marzeniem jest szklana podłoga ... jeśli tak , to obierz sobie za cel , że to jest właśnie to z czego nie zrezygnujesz .... a na reszcie zaoszczędź /zrezygnuj ... icon_smile.gif
życzę Ci powodzenia ... icon_biggrin.gif



Podłoga to prosta sprawa, będzie kasa to się zrobi, nie będzie to się odłoży i tyle. Dla podłogi się nie zarżnę icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 40 zl tona to u nas jest piasek plukany i to niezbyt dokładnie. Objeździłem kilka żwirowni i wszędzie za frakcje 16-32 wołają od 120 do 140 zl za tonę i to zarówno za brzydki i brudny przesiewany jak i niezbyt dobrze umyty plukany a był nawet taki o frakcji 16-50 gdzie były naprawdę wielkie kamulce. W dodatku z wapieniem i marglem. Az w końcu nabyłem piękny umyty za 110zl i jestem zadowolony.  Będzie to przy sypane plukanym piaskiem 0-4mm że 20cm       
    • za 100 lat opowiem, jak działa teraz działa -  8 lat
    • Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z wykonaną przez siebie studnią głębinową. Podam kilka parametrów.  Głębokość studni 30m Filtr studzienny na dnie 3m Woda zaczyna się na głębokości ok 7m. Rura studzienna od spodu nie jest zaślepiona. Rury nie mogę już głębiej wcisnąć więc musi pozostać na tej głębokości co jest. Podczas czyszczenia źródła (pompowania wody) od spodu dostaje się piach i trzeba go wybierać na okrągło szlamówką. Czy są jakieś metody aby zamknąć rurę od spodu po wybraniu całego piachu? Z góry dziękuję za udzielone rady.   
    • Dałem go tylko dla przykładu, żeby zobrazować prawidłowy układ warstw frakcji kruszywa.         Twoje „sito” tylko inaczej się nazywa, ale prawdopodobnie  jest tak samo drobne jak geowłóknina otaczająca dren.  
    • przecież nie napisałem, że stosowanie rur drenażowych to jedyne rozwiązanie. Pytał a rury - to odpowiedziałem - proponujesz, by dedert wywalił teraz rury i studnie? Sposób francuski być może jest wieczny - tylko dlaczego nie jest powszechny - skoro najlepszy?   w ogóle nie przeczytałeś to, co napisałem - tylko dorobiłeś teorię.   Kamień ma pozwolić wodzie opadowej i gruntowej przejśc do rury drenażowej. Ma też stanowić jej otoczkę - by ta warstwa - powierzchnia oddzielała część nawodnionego terenu od budynku. Najważniejszym filtrem przepuszczającym wodę z gruntu ma być geowłóknina, potem ten kamień.  Nie ma żadnego systemu sit - natomiast ten drobny kamień przy geowłókninie, przy rurze i przy izolacji fundamentu ma po prostu być bezpieczniejszy dla tych elementów, bo będzie mniej je kaleczył. Akurat o tym drobnym kamieniu na styrofoam przeczytałem przy instrukcji producenta płyt. Ja tak zrobiłem - bo na zdrowy rozum pasuje.   W systemie francuskim jest rzeczywiście sysyem sit - ten drobny kamień działa jak geowłóknina wg mnie, dalej jest logicznie coraz grubszy - dołem gruby, bo łatwo woda powinna tam przemieszczać się.  Minusy - kwestia podłoża i gruntu wokół - jeśli będzie to teren wód gruntowych z odpowiednim gruntem dla zrobienia szlamu, błotka - to zapchanie takiego kamienistego drenu wydaje się dość prawdopodobne.   Natomiast jeśli poziom wód gruntowych jest niżej - to może być i wieczne.   Co dają studzienki i rury wg mnie? Sprawdzenie i możliwość czyszczenia rur drenażowych, przepłukanie, odszlamienie. W systemie francuzkim nic nie sprawdzisz bez wykopów.    widzę, że piszemy równocześnie     i to samo - o dziwo. jasne - u mnie rura drenarska pcv nie jest owinięta geowłókniną - geowłóknina oddziela ziemię wykopu od kamienia i drenażu.   natomiast dlatego daje się podsypkę pod rurę, a nie daje się na dno wykopu, by ta część pyłu i zanieczyszczeń z kamienia i jeszcze, co tam się przedostanie - siadła pod rurą, a nie w rurze.   co do wiecznoczności - nie wydaje mi się,by przy stojącej wodzie gruntowej i mulistym gruncie jakikolwiek system drenów był wieczny. Wtedy raczej wanna i ciężkie izolacje - a dreny sobie trza odpuścić.   Ja nie mam w ogóle wód gruntowych, bo jestem na zboczu (nie ma problemu z odprowadzeniem wody) i u mnie była kwestia wody opadowej oraz gliny wokół ruszonej kiedyś w czasie budowy domu - oraz izolacji od spodu, której nie było na części - to stary dom. No i tej się nadal nie da zrobić (chyba że przy wielkich kosztach - więc trza było poprawić otoczenie. Po zrobieniu tych drenów (i przyłożeniu płyt styro i folii kubełkowej na sucho) w ciągu 3 lat wszystko się wysuszyło....jest super Nawet tam, gdzie nie mam piwnicy (tam akurat so odizolowane fundamenty od ściany) - ale od strony zbocza - też zrobiłem dreny na głębokość tylko ok 60 cm i też są suche fundamenty pod ścianą - wcześniej były mokre. Izolację przykładałem na sucho do muru fund. + folia kubełkowa - potem ta drobna frakcja kamienia i grubszy     ale czy to wieczne - napiszę za 100 lat może    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...