Skocz do zawartości

Z czego wykonać ściany?


Recommended Posts

Witam,
Mam dylemat,z czego wykonać ściany,chce wybudować dom solidny i wytrzymały.Moim zdaniem nie warto oszczędzać na materiale z którego sie buduje ściany ponieważ wykonanie ścian obejmuje 10% całej inwestycji,proszę o pomoc z czego wykonać ściany (jaki rodzaj pustaka mam wybrać)?
Pozdrawiam
Link do komentarza
Czytając wypowiedzi widzę że dużo ludzi poleca porotherm. Czy to będzie taki czy inny rodzaj pustaka pewnie załeży od tego co nam jest potrzebne - jaki dom budujemy. Same pustaki oglądane na stronie producenta stwarzają wrażenie solidnego budulca i właśnie sie nad nimi zastanawiam.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Ja też się nad tym zastanawiałem to znaczy jaka ściana i ......
Na początku myślałem o Ytongu 36.5 cm bez dodatkowego ocieplenia cena ~165zł/m2.
Teraz mam zamiar trzymać się pustaka ceramicznego typu MAX szerokość murowania 19cm + 14cm styropianu.
Cena za taki zestaw wynosi ~50zł/m2 pustaka + ~33zł/m2 styropian = ~83zł/m2.
Różnica w cenie ~40% (uwzględniając robociznę).
I jak narazie ten argument cenowy mnie przekonuje.
Grubość ściany 19cm zazwyczaj spełnia warunek nośności przy budynkach parter + poddasze użytkowe, ale to już sprawa dla konstruktora.
Link do komentarza
Cytat

Ja też się nad tym zastanawiałem to znaczy jaka ściana i ......
Na początku myślałem o Ytongu 36.5 cm bez dodatkowego ocieplenia cena ~165zł/m2.
Teraz mam zamiar trzymać się pustaka ceramicznego typu MAX szerokość murowania 19cm + 14cm styropianu.
Cena za taki zestaw wynosi ~50zł/m2 pustaka + ~33zł/m2 styropian = ~83zł/m2.
Różnica w cenie ~40% (uwzględniając robociznę).
I jak narazie ten argument cenowy mnie przekonuje.
Grubość ściany 19cm zazwyczaj spełnia warunek nośności przy budynkach parter + poddasze użytkowe, ale to już sprawa dla konstruktora.


Ogrzanie domu z Ytonga 36,5cm bez ocieplenia (130m2 - z poddaszem) wynosi 350zł miesięcznie podczas mrozów. Więc pomysl też o ogrzewaniu - co lepsze...
Link do komentarza
Cytat

Ogrzanie domu z Ytonga 36,5cm bez ocieplenia (130m2 - z poddaszem) wynosi 350zł miesięcznie podczas mrozów. Więc pomysl też o ogrzewaniu - co lepsze...



Współczynnik przenikania ciepła dla Ytonga 36,5cm bez ocieplenia wynosi ~0,300 [W/m2K];
a dla Max 19cm + 14 styropian ~0.240 [W/m2K],
to oznacza że Max 19cm + 14cm styropian ma lepsze parametry i rachunki za ogrzewanie będą niższe.

Nie za bardzo rozumiem ten wpis powyrzej???.
Link do komentarza
Też się dużo zastanawiałem nad tym, z czego budować. Każdy ma swoje preferencje, więc taki temat przypomina trochę rozważania nad wyższością Św. Wielkiejnocy nad Bożym Narodzeniem. Zbudowałem z silikatów, stan surowy zamknięty.

Porothermy itp pustaki są ciepłe ale mniej wytrzymałe od silikatów. Poza tym oprawić w nich kołek (a ja lubię dużo przyczepiać do ścian) jest kłopotliwe.

BK jest dla mnie za miękki, źle izoluje akustycznie.

Silikaty są ciężkie, dobrze akustycznie izolują (budowałem na zwykłą zaprawę, jest super), b. mocne, można ciężkie rzeczy na nich powiesić. Są zimne, ale dodam więcej styropianu (wełna za droga jak dla mnie) i ściana będzie miała izolacyjność jak z Porothermu itp. I jak kupowałem, były w cenie BK czyli najtańsze na rynku. Pozostałe zalety silikatów mam nadzieję że się potwierdzą w trakcie mieszkania w domu.
Link do komentarza
Do wypowiedzi Poprzednika ja dodałbym jeszcze jeną technologię - tzw. "system thermodom".
Mury buduje się z kształtek styropianowych w środek wkłada się zbrojenie i zalewa betonem.
Mocne, ciepłe, mury można wyciągnąć samemu (o ile tylko mamy dobrze wypoziomowaną ławę fundamentową), nie trzeba docieplać.
Wbić kołek rozporowy w ścianę z "thermodomu" to dość poważny kłopot.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Współczynnik przenikania ciepła dla Ytonga 36,5cm bez ocieplenia wynosi ~0,300 [W/m2K];
a dla Max 19cm + 14 styropian ~0.240 [W/m2K],
to oznacza że Max 19cm + 14cm styropian ma lepsze parametry i rachunki za ogrzewanie będą niższe.


współczynnik przenikania ciepła U wynosi 0,29 W/m2K dla ytonga,proszę zwrócić uwagę na koszty robocizny Ytong a max plus docieplenie.
W dalszym etapie wykończenia,ściany z ytonga są proste ,równe jak kartka papieru a max?? Ile zaprawy i tynków pójdzie na to do tego instalatorzy będa mieli więcej pracy.Złudne jest porównywanie cen jednostkowych poszczególnych materiałów, ponieważ najważniejszy jest koszt osiągnięcia efektu końcowego. Tanie materiały wymagają więcej zabiegów i skomplikowanego wykonawstwa, co wpływa na to, że ostateczny koszt budowy jest wysoki.
Następny minus to docieplanie styropianem 15 i wyzej wymaga wentylacji mechanicznej lub co najmniej bardzo sprawnej wentylacji grawitacyjnej, a jak wiemy najwięcej ciepła wychodzi wentylacją i oknami,potem są ściany ,dach i podłoga.
Jesli ktoś się upiera ze Max 19cm + 14 styropian ~0.240 [W/m2K] ma lepiej to proszę bardzo, Ytong gatunek PP1,5 odmiana 0,35 przy grubości 36,5 ma 0,25 W/m2K a grubosci 40, tylko 0,23 W/m2K.
Ja bynajmniej bedę budować z Ytonga.
Link do komentarza
Cytat

A jak to jest z tą wilgocią w Ytongu?



Pory w betonie komórkowym YTONG są zamknięte, co oznacza, że nie występuje zasada naczyń połączonych, a co za tym idzie – YTONG nie chłonie wody. Dzięki temu nie występuje ryzyko, że woda podczas mrozów będzie zamarzać wewnątrz ścian i je rozsadzać, nawet gdy dom nie będzie ogrzewany. Proszę zanurzyć bloczek w wodzie, a okaże się, że niezależnie od czasu zanurzenia wypłynie on na powierzchnię. Po jego przecięciu wyraźnie widać, że wewnątrz bloczek jest suchy.
Link do komentarza
Witam
Czytam i zwracacie uwagę tylko na ogrzewanie. Sięgnijcie dalej. Sylikaty , Ytong łatwy w obróbce, jest narzędzie rysujemy po ścianie, jest bruzda, kładziemy przewody elektryczne i gipsujemy, zacieramy. OK.
Proszę odpowiedzieć dlaczego przez całe pokolenia budowało się z gliny.?
Zamek w Malborku - cegła. Może to stereotypy. Zdrowie, jest w naszych czasach wyznacznikiem wyboru technologi budowania.
Pustak ceramiczny - wypalana glina, twardy, najlepsze parametry dla zdrowia. Badania potwierdzają hipotezę, że osoby mieszkające w "cegle" mają , mniejszą zachorowalność na raka.
Te domy z ceramiki inaczej oddychają. Pewnie ceramika trzyma ciepło ale również trzyma zimno coś za coś.
Mam w projekcie pustak U-220, nie zamienię go na Ytong. Wolę mieć trochę zimniej ale zdrowiej.
To tylko moja opinia , nikomu nie narzucam wyboru.
W Castoramie ostatnio dotykałem Ytong tak jakbym trzymał gumę a nie bloczek, nic nie przepuszcza.
Pozdrowienia
Link do komentarza
Cytat

Witam
Czytam i zwracacie uwagę tylko na ogrzewanie. Sięgnijcie dalej. Sylikaty , Ytong łatwy w obróbce, jest narzędzie rysujemy po ścianie, jest bruzda, kładziemy przewody elektryczne i gipsujemy, zacieramy. OK.
Proszę odpowiedzieć dlaczego przez całe pokolenia budowało się z gliny.?
Zamek w Malborku - cegła. Może to stereotypy. Zdrowie, jest w naszych czasach wyznacznikiem wyboru technologi budowania.
Pustak ceramiczny - wypalana glina, twardy, najlepsze parametry dla zdrowia. Badania potwierdzają hipotezę, że osoby mieszkające w "cegle" mają , mniejszą zachorowalność na raka.
Te domy z ceramiki inaczej oddychają. Pewnie ceramika trzyma ciepło ale również trzyma zimno coś za coś.
Mam w projekcie pustak U-220, nie zamienię go na Ytong. Wolę mieć trochę zimniej ale zdrowiej.
To tylko moja opinia , nikomu nie narzucam wyboru.
W Castoramie ostatnio dotykałem Ytong tak jakbym trzymał gumę a nie bloczek, nic nie przepuszcza.
Pozdrowienia



A skad te badania? Na stronach producentow cegly pewnie.
Ja odwrotnie znalazlem (nie pamietam gdzie) ze pustaki maja wieksze promieniowanie niz np. BK. Zdaje sie ze na jakiejs niemieckiej stronce, no ale mozna poszukac icon_smile.gif i okaze sie ze BK jest zdrowszy niz "wypalana glina", chociaz prawde powiedziawszy zaden z tych materialow nie jest szkodliwy dla zdrowia. Tak wiec takie porownania sa bez sensu i dzialaja tylko jako chwyt marketingowy a Wy go powielacie icon_biggrin.gif

Pzdr.
Link do komentarza
Cytat

A skad te badania? Na stronach producentow cegly pewnie.
Ja odwrotnie znalazlem (nie pamietam gdzie) ze pustaki maja wieksze promieniowanie niz np. BK. Zdaje sie ze na jakiejs niemieckiej stronce, no ale mozna poszukac icon_smile.gif i okaze sie ze BK jest zdrowszy niz "wypalana glina", chociaz prawde powiedziawszy zaden z tych materialow nie jest szkodliwy dla zdrowia. Tak wiec takie porownania sa bez sensu i dzialaja tylko jako chwyt marketingowy a Wy go powielacie icon_biggrin.gif

Pzdr.


Dokładnie tak.
Ja zaś powtórzę - materiały produkowane przez duże firmy obowiązuje cały szereg atestów których wykonanie prze małe firmy często może okazać się nierealne.
Po co ryzykować ?
Link do komentarza
podobno beton komórkowy wyciąga wilgoć z domu i przez to robi się bardzo sucho i niekomfortowo, czy to prawda że ceramika pod tym względem jest lepsza (ma lepszy mikroklimat)?

myślę o ścianach 2-warstwowych:
BK 24cm + 18-25 cm wełny + tynk lub
ceramika 24 cm + 18-25 cm styropianu + tynk
Link do komentarza
Najlepiej zawsze sprawdzić kilka pobliskich hurtowni i zacząć negocjować ceny oraz możliwe rabaty.
Ja obecnie współpracuję np. z trzema hurtowniami i jestem zadowolony z warunków i współpracy ze wszystkimi.

Cytat

podobno beton komórkowy wyciąga wilgoć z domu i przez to robi się bardzo sucho i niekomfortowo, czy to prawda że ceramika pod tym względem jest lepsza (ma lepszy mikroklimat)?

myślę o ścianach 2-warstwowych:
BK 24cm + 18-25 cm wełny + tynk lub
ceramika 24 cm + 18-25 cm styropianu + tynk


Przyznam, że nie chcę gdybać - trudno mi powiedzieć coś jednoznacznie.
Owszem ceramika ma lepszą opinię jeżeli chodzi o mikroklimat -nie wiem jak to jest w rzeczywistości.
Nie wiem natomiast jak wyglądałoby to po dociepleniu styropianem - jak na razie moi znajomi którzy wybudowali z ceramiki, nie docieplili jeszcze budynku i czują się dobrze - choć zawiesić szafkę u nich to kłopot.
Osobiście uważam, ze wszystko ma swoje zalety i wady.
Fachowcy odradzali mi budowę domu z BK 24 ("prefabety"). To dobre na budowę domku gospodarczego lub garażu.
Docieplanie budynku z BK to porażka - praca która mija się z celem.
Szkoda kosztów i zachodu.
Wybór tak naprawdę należy do każdego z nas z osobna.
Link do komentarza
Cytat

podobno beton komórkowy wyciąga wilgoć z domu i przez to robi się bardzo sucho i niekomfortowo, czy to prawda że ceramika pod tym względem jest lepsza (ma lepszy mikroklimat)?


Spotkałem się już z wieloma ciekawymi teoriami
To dla mnie jakaś nowa teza z którą pierwszy raz się spotykam.
Sam jestem ciekaw co leży u podstaw tej tezy ...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ytong a max plus docieplenie. (.....)
Następny minus to docieplanie styropianem 15 i wyzej wymaga wentylacji mechanicznej lub co najmniej bardzo sprawnej wentylacji grawitacyjnej, a jak wiemy najwięcej ciepła wychodzi wentylacją i oknami,potem są ściany ,dach i podłoga.
Jesli ktoś się upiera ze Max 19cm + 14 styropian (....) to proszę bardzo, (.....) Ja bynajmniej bedę budować z Ytonga.



Chcesz powiedzieć i wcisnąć czytającym, że budowanie z maxa i ocieplenie go wymaga zastosowania wentylacji, a przy budowie z Ytonga nie??? To ja wybieram maxa, chcę mieć czym oddychać. A w swoim domu chcę mieszkać, a nie tylko żeby dom stał.
A może się mylę... pewnie ytong ma fenomenalne zdolności.....
Rośliny w procesie fotosyntezy wytwarzają tlen, pewnie Ytong jest też taki cudowny, że potrafi wytworzyć tlen. Od dziś zamiast drzew będziemy w lasach sadzić bloczki ytonga. Może w kominku też nim będziemy palić?
Myśle, że Ytong na pewno też oddycha. Tyle że obawiam sie, że jak się przeziębi, to będzie kaszleć, będzie mu świszczeć z gardła i będzie w domu wtedy głośno. A jak w nocy zacznie jeszcze chrapać, to ja nie będę mógł spać.

A tobie też proponuję zrobienie wentylacji w domu, bo jak twój Ytong sie na ciebie obrazi, albo na te jego cudowne właściwości jeszcze marketingowcy z Xelli nie wpadli, to też nie będziesz miał czym oddychać, nawet jak nie wybudujesz z maxa+ocieplenie.
Link do komentarza
Cytat

Chcesz powiedzieć i wcisnąć czytającym, że budowanie z maxa i ocieplenie go wymaga zastosowania wentylacji, a przy budowie z Ytonga nie??? To ja wybieram maxa, chcę mieć czym oddychać. A w swoim domu chcę mieszkać, a nie tylko żeby dom stał.
A może się mylę... pewnie ytong ma fenomenalne zdolności.....
Rośliny w procesie fotosyntezy wytwarzają tlen, pewnie Ytong jest też taki cudowny, że potrafi wytworzyć tlen. Od dziś zamiast drzew będziemy w lasach sadzić bloczki ytonga. Może w kominku też nim będziemy palić?
Myśle, że Ytong na pewno też oddycha. Tyle że obawiam sie, że jak się przeziębi, to będzie kaszleć, będzie mu świszczeć z gardła i będzie w domu wtedy głośno. A jak w nocy zacznie jeszcze chrapać, to ja nie będę mógł spać.

A tobie też proponuję zrobienie wentylacji w domu, bo jak twój Ytong sie na ciebie obrazi, albo na te jego cudowne właściwości jeszcze marketingowcy z Xelli nie wpadli, to też nie będziesz miał czym oddychać, nawet jak nie wybudujesz z maxa+ocieplenie.


Ja sie na budowaniu za bardzo nie znam ale musze przyznac to juz sie dawno tak nie ubawilam jak wczoraj czytajac ten tekst icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Z moich lektur wynika, że ytong właśnie wymaga ocieplenia gdyż jest materiałem przewodzącym wilgoć. Prawda pewnie leży pośrodku.


Kazdy material na sciany (no moze prawie kazdy icon_smile.gif ) mozna i zapewne nalezy docieplac. Ja jak wspomnialem juz wielokrotnie zamierzam budowc sciany zewnetrzne z BK 400 36cm+ 20cm styropianu a wewnetrzne z cegly, moze byc porotherm -dobrze akumuluje cieplo w dzien i oddaje w nocy. Lekki material na siany zewnetrzne nie akumuluje ciepla w takim stopniu (i dobrze) i w zwiazku z tym nie oddaje go - np. na zewnatrz. Mysle ze moja kombinacja nie jest zadna nowoscia, dlugo studiowalem i ta opcja jest dla mnie najlepsza.
36cm sciany minus okna da jeszcze ladny parapecik wewnetrzny i 20cm styropianu nie bedzie tak rzucac sie w oczy, bo to spora grubosc sciany w sumie wychodzi -56cm. Oczywiscie jak najbardziej WENTYLACJA musi byc, ja daje mechaniczna z reku i dodatkowo GWC zwirowe pod garazem. Sciany nie zaczna oddychac, nie ma sie co ludzic. Jezeli tylko wentylacja dzialac bedzie prawidlowo nie bedzie zadnej wilgoci ani w scianach ani w domu a jezeli juz ma byc to tylko tyle ile musi dla naszego komfortu zycia icon_smile.gif

Pzdr.
Link do komentarza
Każdy materiał ma swoje zalety i wady.
Ja sądzę, że tak naprawdę to obojętnie z którego nowoczesnego materiału będziesz budować to jakość tak naprawdę będzie zbliżona.
Moim zdaniem wybudujesz ciepły dom zarówno z BK - nieważnie "prefabetu czy Ytonga) jak i z ceramiki.
Doskonałym rozwiązaniem zdaje się również być system "thermodom".
Sporo zależy od zasobności portfela oraz od lokalnych warunków i znajomości pracy przez miejscowych budowlańców.
O zaletach i wadach poszczególnych materiałów znajdziesz tutaj:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana
Link do komentarza
Witam no widzę zażarta dyskusje na tym forum odnośnie materiału na budowę ścian, ja przechodziłem to samo ten sam dylemat i padło jednak na ceramikę bo jest łatwo dostęmpna na moim terenie i jak to wszyscy mówią ten mikroklimat, ale mam dylemat innego rodzaju na początku chciałem budować ścianę 3 warstwową pustak max na 19cm i 8cm styropianu i cegła K3 na 12cm, ale po pewnym czasie doszedlłm do wniosku ze to za duży koszt i robocizny i materiału i pracochłonne to jest i czasu trzeba więcej na budowę i bardziej skompikowane jest, później było Max na 19cm i ocieplenie 15cm styropian, ale martwiła mnie jedna sprawa bo elewacje chce zrobić z cienkich płytek klinkierowych przykleić to na styropian, oczywiście zaszpachlowany klejem i siatka, i martwiło mnie to czy na takiej powierzchni jak cala elewacja po paru latach to mi nie odpadnie bo 15cm styropianu to spora grubość i będzie to pracować i odkształcać sie i czy to po pewnym czasie ta elewacja nie odpadnie mi od styropianu, i ostatecznie chyba będzie ściana z Max na 28cm i ocieplenie z płyt PLATINUM ŚCIANA 10cm firmy termoorganika, daje mi to redukcje grubości warstwy ocieplającej, a sama izolacyjność jest większa niż przy normalnym styropianie przy grubości 12cm, i mam prośbę może ktoś z was ma wiedzę na temat takiej elewacji z płytek klinkierowych klejonych na styropian jak to sie zachowuje po paru sezonach czy to nie odpadnie mi po paru latach, za ewentualne odpowiedzi z góry dziękuje icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

To ja wybieram maxa, chcę mieć czym oddychać.


Mimi,czy to jest tęsknota za mitycznymi oddychającymi ścianami?Takie coś nie istnieje!
Ludzie myślą,że jak po ścianie spływa woda z zaparowanego pomieszczenia,to jest to spowodowane tym,że ściana nie oddycha.Ściana jest mokra dlatego,że już wchłonęła dużo wody i więcej nie potrafi,albo dlatego,że jest bardzo zimna,albo dlatego,że wykonana jest z materiału nie wchłaniającego jak np. kafelki.
I tyle.Żadne tam oddychanie ścian.To mit!
Link do komentarza
Cytat

A co myslicie na temat pustakow z wkladka styropianowa?


Opieram się tu jedynie na zdaniu znajomego - dobre rozwiązanie choć nieco drogie i dużo zależy od producenta tych pustaków. Wybierać tylko producentów sprawdzonych, legitymujących się atestami na swoje wyroby.
Co do szczegółów technicznych - ja na ten temat nie mam zielonego pojęcia icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Każdy materiał ma swoje zalety i wady.
Ja sądzę, że tak naprawdę to obojętnie z którego nowoczesnego materiału będziesz budować to jakość tak naprawdę będzie zbliżona.
Moim zdaniem wybudujesz ciepły dom zarówno z BK - nieważnie "prefabetu czy Ytonga) jak i z ceramiki.
Doskonałym rozwiązaniem zdaje się również być system "thermodom".
Sporo zależy od zasobności portfela oraz od lokalnych warunków i znajomości pracy przez miejscowych budowlańców.
O zaletach i wadach poszczególnych materiałów znajdziesz tutaj:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana





Witam

dwa lata temu skonczylem studia architektury i zgadzam sie z powyzsza odpowiedzia. Lub odpowiedzia Robmika:

"Współczynnik przenikania ciepła dla Ytonga 36,5cm bez ocieplenia wynosi ~0,300 [W/m2K];
a dla Max 19cm + 14 styropian ~0.240 [W/m2K],
to oznacza że Max 19cm + 14cm styropian ma lepsze parametry i rachunki za ogrzewanie będą niższe.
Nie za bardzo rozumiem ten wpis powyrzej???. "

Kazdy material ma swoje zalety, jezeli budujesz przy bardzo ruchliwej ulicy to bym polecil grube sciany z ceramiki, jak budujej w szarym polu to mozesz budowac z drzewa itd.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Mimi,czy to jest tęsknota za mitycznymi oddychającymi ścianami?Takie coś nie istnieje!
Ludzie myślą,że jak po ścianie spływa woda z zaparowanego pomieszczenia,to jest to spowodowane tym,że ściana nie oddycha.Ściana jest mokra dlatego,że już wchłonęła dużo wody i więcej nie potrafi,albo dlatego,że jest bardzo zimna,albo dlatego,że wykonana jest z materiału nie wchłaniającego jak np. kafelki.
I tyle.Żadne tam oddychanie ścian.To mit!



@Adamis.... Wyrwałeś moje zdanie z kontekstu i wyciągnąłeś zły wniosek (o oddychających ścianach). Przeczytaj raz jeszcze moją wypowiedź. To była IRONIA! Bumbum sugerował, że max nie oddycha i trzeba do niego wentylacji, za to ytong przeciwnie. Dlatego napisałem że wybieram maxa. "Chcę mieć czym oddychać". Czyli wolę oddychać powietrzem, które wpłynie wentylacją. Na oddychanie przez mur (nawet tak cudowny jak ytong) nie zamierzam liczyć.

@ Bluna.... Pozdrawiam ... nie znasz moich możliwości icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Mam dylemat,z czego wykonać ściany,chce wybudować dom solidny i wytrzymały.Moim zdaniem nie warto oszczędzać na materiale z którego sie buduje ściany ponieważ wykonanie ścian obejmuje 10% całej inwestycji,proszę o pomoc z czego wykonać ściany (jaki rodzaj pustaka mam wybrać)?
Pozdrawiam



Może i bym coś doradził, ale już sam sobie odpowiedziałeś. Ja na pewno nie chciałbym mieć ścian z glinianych garnków icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Ogrzanie domu z Ytonga 36,5cm bez ocieplenia (130m2 - z poddaszem) wynosi 350zł miesięcznie podczas mrozów. Więc pomysl też o ogrzewaniu - co lepsze...


Witam własnie jestem na etapie wyboru materiału-też myśłimy o Ytongu36,5 bez ocieplenia, mam już wybrane ogrzewanie na piec ekogroszek-ale ostatnio dużo sie mówi o rekupuratorze i zastanawiam sie też nad jego zainstalowaniem?
Domek nasz to 127 m powieżchni użytkowej z poddaszem projekt Bryza z MGprojekt
czy sam piec wysatrczy by ogrzać taki domek no i oczywiście jakie są koszta takiego ogrzewania?
Link do komentarza
Cytat

Zgadzam się w całej rozciągłości - oddychające ściany to jakaś kompletna bzdura! Nawet jeżeli materiał cośtam przepuszcza (co jest zupełnie bez znaczenia) to i tak zawsze przykryje się go jakąś farbą i tynkiem (np. sylikonowym), albo kaflami i cała koncepcja idzie do diabła icon_biggrin.gif


Żeby cała koncepcja nie szła do diabła to trzeba ściany pokryś takimi farbami i tynkami, które nie zajkleją ścian : np. tynk cementowo-wapienny (jak najbardziej naturalny) .
Link do komentarza
Cytat

Witam własnie jestem na etapie wyboru materiału-też myśłimy o Ytongu36,5 bez ocieplenia, mam już wybrane ogrzewanie na piec ekogroszek-ale ostatnio dużo sie mówi o rekupuratorze i zastanawiam sie też nad jego zainstalowaniem?
Domek nasz to 127 m powieżchni użytkowej z poddaszem projekt Bryza z MGprojekt
czy sam piec wysatrczy by ogrzać taki domek no i oczywiście jakie są koszta takiego ogrzewania?



Jesli chodzi o piec na ekogroszek - to ci nie pomogę, bo nie wiem na ten temat nic - nigdy się tym nie interesowałam.
Ale jeśli chodzi o te rekuperatory - to myslę, że to jest dobry pomysł. Dużo czytałam o tym na forum i nie tylko, i muszę przyznać iż przekonałam się do tego. Niestety u mnie nie mogę wykonać takiej instalacji gdyż trzeba mysleć o tym już na etapie budowy domu (tak jak o odkurzaczu centralnym). Mając wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła, masz pewność, żę masz w domu odpowiednią ilość świeżego powietrza. A wentylacja grawitacyjna - niestety nie zawsze działa dobrze (częściej działa źle) - tak jak u mnie. wieje z kratki wentylacyjnej w łazience i musi być zamknięta - a przyczyna ??? nieznana... powinno wszystko być dobrze a nie jest... icon_biggrin.gif
aha... też mam dom z Ytonga bez ocieplenia i ogrzewanie gazowe (dom 125m2 użytkowej) - rachunki za gaz zimą 250-300zł na miesiąc.
Link do komentarza
Myślę że wybór materiału konstrukcyjnego na ściany powinien opierać się na ekonomi tzn
mała cena za m2 muru uwzględniająca ciepłochronność.Zawsze pamiętajmy że normy cieplne i ceny za energię rosną i tak gdy w 1990r polecałem 8cm styropianu wewnątrz ściany trójwarstwowej to większość inwestorów pukała się w czoło .Moja recepta na niskie koszty ogrzewania i budowy to najtańszy materiał na ściany konstrukcyjne i max gr warstwy ocieplającej.,do kompletu rekuperator i piec na groszek /jak jest chęć i czas na obsługę/Bob
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
czytam i czytam i czytam
i glupieje kazdy poleca cos innego i argumenty kazdego sa interesujace.

Czyli co nie wazne z czego wazne ocieplenie i wentylacja? aa i zeby bylo stosunkowo niedrogie icon_smile.gif
Czy przy rozbudowie poddasza gdzie dom byl stawiany z cegły jakieś lata 50te wybor moateriału gra jakąś rolę czy sam wybieram typ materiału i licze ze porady byly trafne?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z całym szacunkiem, ale pół metra wełny to nie przesada? U nas przy 20cm Pur bez ogrzewania jest 15°C przy 0°C na zewnątrz. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Ja też pilnowałem spadków, ale ja właśnie tak jak Zenek pisze nie dawałem w ogóle kamienia pod rury, właśnie z tego powodu, żeby cała woda, którą będzie przefiltrowana przez grys wpłynęła do rury, nie do warstwy kamienia pod nią, bo po to są te rury, żeby zebrać wodę i ją odprowadzić dalej do studzienki. U mnie na każdy metr jest 2cm spadku, a że koparkowy był mistrzem, tak spadku prawie w ogóle nie trzeba było poprawiać, trochę tylko podskorobałem gdzieniegdzie sztychówką i dzięki temu spadki idą prawie idealnie w lini prostej. Ja na Twoim miejscu autorze rurę drenażową wpuściłbym pod rurę kanalizacyjną, tak mam zrobione u siebie, ale wymagało to utrzymanie odpowiedniego spadku na drugiej z kolei ścianie domu. U mnie drenaż kończy się około 60cm poniżej poziomu podłogi w piwnicy, a zaczyna się w granicach 20cm po po przeciwnej stronie domu. Kamień kupiłem tanio, bo za dwie czteroośki zapłaciłem 2.5tys zł, weszło ~30 ton, obsypane jest prawie do samej góry i zawinięte wszystko geowłókniną. Obrzeża z 2.5m krawężników są wokół całego domu i do samej góry przy ścianach jest kamień, docelowo wysypię tam jakiś drobny ozdobny czarny. Za obrzeżami jest 10cm ziemi na geowłókninie, bo wykop w najgłębszym miejscu szeroki był na pół metra. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Prawda: Również przestrzegam przed firma PBI Borys Iwanow. Kompletnie nie zagescili podsypki pod fundamentem, przez co opada nam posadzka, deweloper nie poczuwa się do odpowiedzialności i odrzuca rękojmię. I śmieje się, że możemy sobie iść do sądu. I pójdziemy!
    • Żeby drenaż cały czas funkcjonował prawidłowo, to trzeba zachować kolejność poszczególnych warstw  filtracyjnych, to chroni drenaż  przed zamuleniem.      Nie ma to znaczenia nawet gdyby nie było rur drenarskich a sam tłuczeń zamiast nich, wykorytowanie w wykopie ze spadkiem do studzienki wystarczy, drenaż by funkcjonował.   Jest tylko jeden warunek, woda znajdująca się w tym tłuczniu musi mieć gdzie odpłynąć, czyli potrzebna jest studzienka, odpowiednie spadki  z odpływem poniżej tego drenażu.  Rury drenarskie tylko umożliwiają szybsze odprowadzenie tej wody.   W glinie są żyły żwirowe, którymi woda przemieszcza za się latami bez trudu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...